Åttondelsfinal, Primus-Mannen

Här kan ni diskutera allt som hör EG Matchplay till.
Mannen

Re: Åttondelsfinal, Primus-Mannen

Inläggav Mannen » ons 24 jul 2013, 21:38

Grattis Ragge som vann sin match...
Tyckte det prasslade i skogen vid 16:e green. Var det Barside som spionerade tro? Var inte så blyg nästa gång, utan kom fram vet ja!

Mannen

Inläggav Mannen » ons 24 jul 2013, 21:47

Nu till den "rafflande" avslutningen.

Bild

Mannen har honnören och tror fortfarande på möjligheten till vinst. En möjlighet som snabbt släcks efter en klockren klack ner i Ullna sjön!
Eller som Primus utryckte det:" Den var inte ens i närheten att ta sig upp på land"

Primus skickar ut en kort men rak drive på fairway. mannen skickar ut en ny boll, men inte specielt bra. Primus spelar säkert fram och planerar hålet som en par 5:a.

Efter fyra slag och i närhet av kopp av Primus, så ger Mannen upp och Primus vinner matchen med 2/1.

Grattis Primus till vinsten och för mycket trevligt sällskap. Inte mycket till spel som jag presterade denna dag.

det blev lite onödigt jämt, då du bjöd in till match igen, mer beroende av dina misstag än på mitt spel. Ditt spel 2-9 var 3 över par, och där la du grunden till vinsten.

Lycka till i kvarten!

Tack även till Ragge och Gayen för en riktigt trevlig heldag. Ragge tog även en ny vinst på gay, med en match som avslutades på 16:e

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » ons 24 jul 2013, 22:17

Beklagar Mannen. :(
Grattis Primus! Jag höll på dig. :)

Användarvisningsbild
Geléklumpen

Inläggav Geléklumpen » tor 25 jul 2013, 12:15

Grattis Primus.
Nu gäller det bara att rota reda på Mango så det kan bli en kvartsfinal inom kort.

raggesteros

Inläggav raggesteros » tor 25 jul 2013, 14:05

Det var en härlig dag på nya, fina Ullna. Grattis Primus till vinsten. Mannen var en storartad värd men rycket räckte inte hela vägen i matchen. Och kaffet till Gayen ja, det bjyder jag så gärna på när jag vinner den riktiga matchen... :)
Nuclear-powered vacuum cleaners will probably be a reality in 10 years

Murklan

Inläggav Murklan » tor 25 jul 2013, 21:27

Grattis Primus!
Vi ses senare i stegen..

Pinis

Inläggav Pinis » fre 26 jul 2013, 09:23

Bra där Primus, knäcka mannen, den stackarn, på hemmaplan
Never argue with a fool - they will drag you down to their level, then beat you with experience.

Primus

Inläggav Primus » lör 27 jul 2013, 10:12

Ja, det var verkligen en märklig match. Jag spelade riktigt bra första nio och riktigt uselt efter kioskbesöket. Jag hade 41 slag ut och 59 in, då förstår ni...
Men det var trots allt en härlig match som till slut blev spännande och det är ändå på nåt vis huvudsaken.
Det var första gången jag spelade Ullna och jag hade ganska höga förväntningar och dom infriades verkligen! Banan var riktigt, riktigt rolig att spela!

Tack Mannen för matchen och att du är en lysande värd och på ett gentlemannamässigt sätt skänkte putten på sjuan. Tack även till trevligt sällskap i form av Ragge och...hmm...Gayen.

Återgå till "EG Matchplay"