Kvartsfinal Murklan-bt2012

Här kan ni diskutera allt som hör EG Matchplay till.
Murklan

Re: Kvartsfinal Murklan-bt2012

Inläggav Murklan » mån 26 aug 2013, 21:46

Bild
M slår sin drive 20m kort höger om green, chippen rullar över hela green och lägger sig på foregreen.
B slår utslaget kort om vattner och slår sedan inspelet en bit höger om green. chip, 2-putt ger en bogey.
M 2-puttar från fringe för ett par och delning av hålet.

M 2 upp

Murklan

Inläggav Murklan » mån 26 aug 2013, 22:03

Bild
M slår ut en riktigt bra spoon mitt i fw.
B missar utslaget ganska rejält och lägger sig kort om träden på höger sida. Andraslaget tar i träden men kommer igenom tillräckligt för att ha öppet in mot green. Tredjeslaget hittar in på green
M är inte helt säker på slaget men slår utan att vara redo och resultatet är dagens andra socket, bollskrället gar rakt in i dungen på högersidan innan green. M lyckas hålla slaget lågt under grenarna men måste rulla in den på green mellan bunkrarna vilket lämnar en lång putt.
M slår förstaputten ganska bra men missar nästa putt och dagens fjärde 3-putt är genomförd.
B kan 3-putta för hålvinst då han har slag och det är precis vad som görs.

M 1 upp

Batigolf

Inläggav Batigolf » mån 26 aug 2013, 22:13

Om M vinner: Bro Bålsta.
Om Bridge vinner: Saltis eller Ingarö skogsbana.
Jogging combines my 2 favorite things: gasping for air and looking stupid.

Murklan

Inläggav Murklan » mån 26 aug 2013, 22:15

Bild
Här kommer jag inte exakt ihåg hur B kommer fram till läget kort om höger greenbunkern men han ligger där efter 3 slag iaf.
Efter många grymma driverutslag missar M till slut och pullar den rejält vänster ner i vattenhindret vid björken. M får droppa en bit bakåt då bollen skar ganska tidigt, spoonen som slås är bra och går höger om vattenhindret för att lägga sig till ro ca. 50m från green. Flaggan står kort på green och M väljer att slå en chip-and-run med en j7.
B blev inspirerad och slår också en längre chip-and-run.
Båda tvåputtar och delar hålet på bogey

M 1 upp

Murklan

Inläggav Murklan » mån 26 aug 2013, 22:20

Bild
B slår sitt utslag lite vänster om green.
M har valt för kort klubba och slår den dessutom höger så han lägger sig i en av de djupa greenbunkrarna. M slår upp sig bra ur bunkern.
B ligger lite elakt i kort men saftig ruff och slår ned sig i bunkern på andra sidan green, första bunkerslaget tar sig inte upp så det krävs ytterligare ett slag och 2 puttar för en neslig dubbel.
M 2-puttar för bogey och hålvinst.

M 2 upp

Murklan

Inläggav Murklan » mån 26 aug 2013, 22:32

Bild
M tappar ut sin drive en bra bit höger men ligger ändå på wedgeavstånd, dagens tredje socket förflyttar bollen lite närmar hål men lika mycket åt höger.
B tappar också ut sitt utslag höger, inspelet ser riktigt bra ut men rinner över hela green och hittar en gropig ruffdel.
M's andra försök blir riktigt bra och wedgen lägger sig ett par dm från hål och putten skänks för ett par.
B behöver 2 chippar och 1 putt så hålet delas då B har slag.

M 2 upp

Murklan

Inläggav Murklan » mån 26 aug 2013, 22:47

Bild
M tappar ut sin spoon lite höger så den lägger sig precis efter bunkern. Inspelet är antingen ett resultat av för mycket klubba eller en flyer, förbi green flög den iaf. chippen blir lite lång och lämnar en 5-6m lång putt
B slår sitt utslag till nästan samma läge men stannar i framkant av fw bunkern. Slaget från bunkern är bra men lite kort så det lägger sig på foregreen, putten är inte riktigt bra och det blir ytterligare 2 puttar för en bogey.
Då B inte har slag på hålet innebär det att M har putten för vinst av matchen..

Murklan

Inläggav Murklan » mån 26 aug 2013, 22:57

..och han sätter den!
Publiken blev helt vild och det sköts fyrverkerier! ..eller nja de var nog mer chockade över att det inte var en ny 3-putt. :mrgreen:

M 3/2

Murklan

Inläggav Murklan » mån 26 aug 2013, 23:05

Tack bt2012 för en trevlig och välspelad match även om vi tappade lite fart sista nio så kändes den oviss bra länge.

Det blev 79 slag för mig på rundan så jag gick ett par slag bättre än hcp men jag ska nog träna lite puttning inför nästa match..

Användarvisningsbild
BollKalle

Inläggav BollKalle » mån 26 aug 2013, 23:28

Grattis Murklan.

280m utslag och treputtar...
Vi syns på Årsta imorgon. ;)
"Inget här i världen är så rättvist fördelat som förståndet: Alla tror att de har fått tillräckligt." - Jaques Tati

bt2012

Inläggav bt2012 » tis 27 aug 2013, 06:40

Tack bt2012 för en trevlig och välspelad match även om vi tappade lite fart sista nio så kändes den oviss bra länge.

Det blev 79 slag för mig på rundan så jag gick ett par slag bättre än hcp men jag ska nog träna lite puttning inför nästa match..
Kul runda, förlusten tog mig så hårt jag att jag haft feber ända sedan lördag kväll. Murklan är en riktig golfare, inget fake, dessutom väldigt trevlig! När motståndaren på 1:an slår en spikrak drive 270 m och sedan en spikrak träklubba 200 vet man det finns lite jobb för att vinna. Vi hade båda ett par haverier, skillnaden var att murklan i några trängda lägen gjorde några lysande slag. Jag tänker på 3:e slaget på 6, putten på 8, 3:e slaget på 15 och putten på 16. Samtliga dessa var närspel i världsklass, om något händer där har matchen ett helt annat förlopp.

Lycka till, om du har med dig de slagen i minne till semi och final är tävlingen avgjord!

PS hur gick det i "Efter-kräftskive"-scramble på Brollsta? DS

raggesteros

Inläggav raggesteros » tis 27 aug 2013, 09:56

...Murklan... ... närspel i världsklass...
WTF!!! Tog du leg på din motståndare? ;)
Nuclear-powered vacuum cleaners will probably be a reality in 10 years

Murklan

Inläggav Murklan » tis 27 aug 2013, 15:09

Kul runda, förlusten tog mig så hårt jag att jag haft feber ända sedan lördag kväll. Murklan är en riktig golfare, inget fake, dessutom väldigt trevlig! När motståndaren på 1:an slår en spikrak drive 270 m och sedan en spikrak träklubba 200 vet man det finns lite jobb för att vinna. Vi hade båda ett par haverier, skillnaden var att murklan i några trängda lägen gjorde några lysande slag. Jag tänker på 3:e slaget på 6, putten på 8, 3:e slaget på 15 och putten på 16. Samtliga dessa var närspel i världsklass, om något händer där har matchen ett helt annat förlopp.

Lycka till, om du har med dig de slagen i minne till semi och final är tävlingen avgjord!

PS hur gick det i "Efter-kräftskive"-scramble på Brollsta? DS
Tackar!
Ang. scramblen så kan vi nöja ossed att konstatera att du hade vunnit med minst 9 hål om vi hade spelat på söndagen istället.. :oops:

Murklan

Inläggav Murklan » tis 27 aug 2013, 15:13

Hehe, nu var det iofs bara ett par hål där man blixtrade till som sagt.
Även en blind svamp kan finna ett korn som talesättet säger

Användarvisningsbild
lala

Inläggav lala » tor 29 aug 2013, 09:58

:lol:

Återgå till "EG Matchplay"