Kvartsfinal Primus vs Mango

Här kan ni diskutera allt som hör EG Matchplay till.
Mango

Kvartsfinal Primus vs Mango

Inläggav Mango » sön 11 aug 2013, 13:25

Hej,

Börjar jobba den 19:e men borde kunna få till en eftermiddagsrunda från onsdag till fredag den veckan eller lördagen fungerar också.

Hur ser den veckan ut för dig? Den här veckan 12-18 blir svårt för då har jag sonen.

Primus

Re: Kvartsfinal Primus vs Mango

Inläggav Primus » tis 13 aug 2013, 22:25

Jag har fortfarande semester och börjar också jobba den 19:e. Det är möjligt att jag kan smita iväg någon eftermiddag dom dagar du föreslår men tills jag är tillbaka på jobbet så har jag ingen aning om hur det ser ut. Lördagen går det ett visst flyttlass så då blir det ingen golf. Dom dagar jag kan förutom vardagseftermiddagar är nu på söndag (vilket inte verkar funka för dig) och lördagen den 31:a.

Mango

Inläggav Mango » tor 22 aug 2013, 18:16

Imorgon em, söndag eller möjligen den 31:a? För du kunde inte nu på lördag va? (säkert inget viktigt flyttlass) ;-)

Primus

Inläggav Primus » fre 23 aug 2013, 09:54

Nu i em kanske jag kan men eftersom jag har golfgrejerna hemma och inte läste det här förrän nu så måste det i så fall bli en bana söder om stan och jag måste vara hemma före kl 18.
Helgen går inte för mig men någon em nästa vecka eller lördagen den 31:a går också (även om vi kanske får med oss Gayen då...)

Mango

Inläggav Mango » fre 23 aug 2013, 11:28

Vi får nog sikta på 31a då, inte 100% att jag kan då men ska göra mitt bästa... Kan inte eftermddagar nästa vecka för jag har grabben då.
Eller så får vi be om att bli lottade mot varandra i Norr vs Syd och köra en match med dubbelt avgörande. ;-)

Primus

Inläggav Primus » fre 23 aug 2013, 22:32

Förresten, angående flytten imorgon så skulle jag gärna låta bli för jag tycker vederbörande hör hemma på den här sidan av stan :-)
Men man får inte alltid som man vill.

Primus

Inläggav Primus » mån 02 sep 2013, 12:56

Nu är det preliminärt bokat, Castle Course på onsdag em.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » mån 02 sep 2013, 14:22

Som blivande semifinalmotståndare så finns det bara en sak att säga:

-Må sämste man vinna ! :)

Mango

Inläggav Mango » tis 03 sep 2013, 00:03

Big Berra skrev:Som blivande semifinalmotståndare så finns det bara en sak att säga:

-Må sämste man vinna ! :)

Då vinner jag! :)

Murklan

Inläggav Murklan » tor 05 sep 2013, 08:32

Spelades matchen igår? Vann sämste man? :D

Primus

Inläggav Primus » tor 05 sep 2013, 09:22

Matchen spelades igår och banan var bra, vädret var bra och spelet var...hmm...varierande.

Pga tidsbrist så kommer ett mycket kort referat under dagen, förhoppningsvis.

Mango

Inläggav Mango » tor 05 sep 2013, 09:22

Matchen spelades och Primus ska skriva referat när han får tid över.

Primus

Inläggav Primus » tor 05 sep 2013, 13:04

Här kommer mitt förmodligen kortaste referat.

Skådeplatsen var alltså Bro Hof Castle course, Mango får ge mig sju slag.

Vi börjar båda med ett par bogeys vilket gör att jag är ett upp efter två men det jämnar snart ut sig tack vare en säker dubbel för mig på trean. På hål fyra är jag helt klart mycket mer nöjd med min bogey än mango med sin. Sen kommer två hål som jag har slag på men eftersom jag fortsätter att göra bogeys men mango gör par så är matchen fortfarande lika efter sex hål. På sjuan lyckas jag kors i taket göra mitt första par så även det hålet delas. På hål åtta återgår vi till den tidigare taktiken, dvs jag gör bogey och mango gör par vilket gör att mango blir ett upp. Men säg den lycka som varar för mango, på hål nio har jag slag igen och trots att mango gör en chip som skulle göra Mickelson avundsjuk så får han nöja sig med par eftersom hans puttning idag inte är lika lysande. Även jag krånglar i mitt par så halvvägs är matchen lika.

Primus

Inläggav Primus » tor 05 sep 2013, 13:06

Vid kiosken förtär undertecknad en bit hallonpaj med vaniljkräm, det om något borde få fart på spelet :-)
Mango tog någon form av macka. Den såg inte alls lika god ut.
Kioskpuman var klart godkänd.

Primus

Inläggav Primus » tor 05 sep 2013, 13:34

Hål tio är lång par femma men jag är iaf framme vid green på tre men min chip är inte den bästa utan lägger bollen på green där den inte alls bör ligga, massor med bryt i den putten. Mango har visserligen träffat green men är så långt bort att jag är tvungen att ringa honom och fråga om han vill ha flaggan passad. Här slår han en riktigt bra putt och räddar paret men jag slår inte min lika bra plus att den rinner iväg som *svordom*. Returen vill inte heller i så Mango är återigen ett upp.

På hål elva, en par trea, missar Mango till vänster och ligger lågt nedanför green och ger mig chansen att ta tillbaka ett hål. Den chansen förvaltas på absolut sämsta sätt, närmare bestämt via en socket ut i skogen. Mango nu två upp.

Hål tolv är en kort par trea och nu övergår jag från dubbelbogeygolf till bogeygolf men vad hjälper det när mango gör par. Plötsligt är jag tre ner.

På hål tretton slår Mango ut i skiten till höger, bollen studsar ett par ggr på en väg för att vara riktigt säker på att den studsar ut där det är som eländigast. Min boll lägger sig precis till vänster om fw och ligger helt ok. Vi hittar faktiskt Mangos boll och han får faktiskt iväg bollen därifrån och tom över fw men ligger bra. Själv duffar jag och sen pullar jag bollen höger och följer upp det med att slå över green. Mango däremot, föga överraskande, gör trots sitt eländiga läge efter utslaget par. Fyra ner, inte bra.

På hål fjorton siktar Mango lite extra långt vänster eftersom han tappat ett par drivar höger. Men den här gången håller sig bollen på vänsterkanten men hittas hängande på liggande gräs. Ni vet ett sånt där läge där det är lätt att toppa bollen eller kanske ännu lättare att komma under bollen så den inte kommer mer än någon dm. Återigen fördel mig även om jag hittade wastearean men bollen ligger helt ok. Jag får upp bollen på green men i princip så långt ifrån flaggan man kan komma. Mango slår återigen ett fantastiskt slag från ett svårt läge och han inte bara tar sig upp på green, han är inte långt från hål. Min första putt är bra i hastighet men lite sne och har en del kvar att göra. Den lyckas jag inte heller få i och Mango gör (förstås) par och därmed är matchen slut.

Sammanfattningsvis kan väl sägas att Mango var lite trögstartad men efter några hål var det nästan uteslutande par som gällde. När jag själv övergick från bogeygolf med några enstaka par till dubbelbogeygolf med några enstaka bogeys så blev det inte spännande längre.

Stort tack till Mango för en trevlig runda, grattis och lycka till i fortsättningen!

Mango

Inläggav Mango » tor 05 sep 2013, 14:41

Tack själv Primus för en trevlig runda och kul att vi kunde få till det på en bana i riktigt fint sommar/höstskick! Greenerna var så där "småläskigt" snabba i början av rundan vilket gjorde puttningen osäker mer eller mindre hela rundan.

Vi startade lite trögt båda två men sedan redde spelet upp sig en smula även om vi som sagt inte fick i några puttar. Jag bara gick och väntade på den där offensiven som jag befarade skulle komma från dig men den uteblev och ditt fina spel blev gradvis sämre och gjorde det enklare för mig eftersom jag inte krävdes på att göra "det där lilla extra". Din hålförlust på 10:an och socketen på 11:an tror jag tog musten ur dig och när jag till slut lyckades pilla i paret på hål 13 efter att min boll mer eller mindre var en "LS" från tee och dessutom för hålvinst så såg du ut att gå tungt mot fjortonde tee. Det var ojämn bollträff överlag på rundan för mig men lyckades skava i bollen för par för det mesta på något märkligt vis.

Sammanfattningsvis tror jag att det var Primus goda kaka som sänkte honom eftersom en så jämn match fram till nian övergick till fem raka hålvinster.

Nu är det en tuff som match som väntar i form av Big Berra, jag har hört ryktesvägen att han är i storform och skjuter kring par mest hela tiden så jag inser att tiden i den här matchstegen är över... Kanske får lov att träna något, eventellt...kanske... vi får se... ;-)

Primus, jag är fortfarande obesegrad i våra inbördes möten inser jag...

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » tor 05 sep 2013, 18:52

Attans.

Mango

Inläggav Mango » tor 05 sep 2013, 21:12

Gay på banan skrev:Attans.

Smickrare där!

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » tor 05 sep 2013, 21:23

Som haningebo måste jag beklaga att Primus fick stryk. Men ett grattis till Mango kan jag kosta på mig. :)

PS. Primus var dessutom en av de första att besvara inlägg från mig när jag var ny på Golf.se:s forum för snart 11 år sedan. DS

Återgå till "EG Matchplay"