Kvartsfinal Batigolf - Raggesteros

Här kan ni diskutera allt som hör EG Matchplay till.
raggesteros

Kvartsfinal Batigolf - Raggesteros

Inläggav raggesteros » tor 22 aug 2013, 11:20

Spelas på lördag 24/8 på Ingarö Ängs.
Nuclear-powered vacuum cleaners will probably be a reality in 10 years

punchfade

Re: Kvartsfinal Batigolf - Raggesteros

Inläggav punchfade » tor 22 aug 2013, 12:19

Trevlig bana, kan tänka mig att den passar bra för matchspel!
Hio: 2
Albatross: 1

raggesteros

Inläggav raggesteros » tor 22 aug 2013, 12:53

Den ska ha varit i bra skick i år och det ska bli intressant med ett återbesök. Det är 12 år sedan jag spelade där så jag har ett oändligt försprång på Bati vad gäller bankunskap. :)

punchfade

Inläggav punchfade » tor 22 aug 2013, 12:58

Jag spelade DM där i fjor och så var den bra, greenerna mycket bra. Korta hål med svåra greener och greenområden är perfekt för match!
Hio: 2
Albatross: 1

raggesteros

Inläggav raggesteros » sön 25 aug 2013, 20:05

Efter 16 hål var statistiken enligt följande:

2 hål vunna på birdie
8 hål vunna på par
5 hål delade på par
1 hål delat på bogey

Rätt bra spel av båda två alltså. Bati är 4 över par trots en dubbel och Ragge är 6 över par. Bati är 1 upp. På 17 missar båda green och chippar nästan godkänt. Bati dock lite mer godkänt eftersom han sänker parputten när Ragge missar. Bati vinner 2/1

Grattis Bati! Du spelade lite bättre mot slutet och det var avgörande. Lycka till mot Murklan/BT!

Batigolf

Inläggav Batigolf » mån 26 aug 2013, 08:57

Tack Ragge för en god match! Inget riktigt skönspel från någon av oss men vi var tydligen duktiga på att scora. Lite fler birdies kanske vi borde gjort men farligt att sikta på de riktigt svårt placerade flaggorna. Hoppas axeln kryar på sig.

Det trodde jag inte när första utslaget var en klack ner i skiten... Och i vattnet på första korthålet! Två ner efter 3 hål kändes inte helt bra. Jag hade ju hoppats Ragge skulle få börja med lite svåra chippar och kanske med lite lycka få till en dubbelträff... :twisted:

Bästa slaget för dagen stod Ragge för: Efter ett taskigt utslag på det 16:e, par 5, låg han i decimetertjockt gräs bakom en bunker och med grenar hängandes ner över bunkern. Ett slag måste över bunkerkanten men under grenarna och måste vara åtminstone 170 m för att kunna få ett sjysst slag in på green då jag låg ett upp och mitt på fw. Med en spoon lyckas han dock få till den precis i luckas och bara toucha löven så han har ca 120 m kvar till green. Sen att båda missade green kan vi utelämna... ;)
Jogging combines my 2 favorite things: gasping for air and looking stupid.

Återgå till "EG Matchplay"