Semifinal Murklan-Batigolf

Här kan ni diskutera allt som hör EG Matchplay till.
Murklan

Semifinal Murklan-Batigolf

Inläggav Murklan » lör 31 aug 2013, 09:19

Det är väl lika bra att dra igång tråden så att det finns plats för tunga förhandlingar och psykningar.
Jag reser bort på måndag och är åter i slutet på veckan efter. Det ser ut som att omgången ska vara spelad den 13:e men nog tycker jag att vi borde få söndag på oss också?
Bana spelar inte jättestor roll, det går att tre-putta de flesta greener.. :mrgreen:
Genrep på bro-hof? Smöra in oss hos Mannen och spela Ullna eller någon helt obekant bana?

Användarvisningsbild
Big Berra

Re: Semifinal Murklan-Batigolf

Inläggav Big Berra » sön 01 sep 2013, 14:03

Murklan skrev:Det är väl lika bra att dra igång tråden så att det finns plats för tunga förhandlingar och psykningar.
Jag reser bort på måndag och är åter i slutet på veckan efter. Det ser ut som att omgången ska vara spelad den 13:e men nog tycker jag att vi borde få söndag på oss också?
Bana spelar inte jättestor roll, det går att tre-putta de flesta greener.. :mrgreen:
Genrep på bro-hof? Smöra in oss hos Mannen och spela Ullna eller någon helt obekant bana?

Det skulle vara kul att köra bägge semifinalerna samtidigt, men det är ju inte säkert att det fungerar.

Murklan

Inläggav Murklan » sön 01 sep 2013, 14:46

Big Berra skrev:
Murklan skrev:Det är väl lika bra att dra igång tråden så att det finns plats för tunga förhandlingar och psykningar.

Det skulle vara kul att köra bägge semifinalerna samtidigt, men det är ju inte säkert att det fungerar.

+1
Går det att organisera så håller jag med om att det vore roligt att kunna avgöra semifinalerna samtidigt.

Batigolf

Inläggav Batigolf » mån 02 sep 2013, 15:48

Såg inte tråden, skickade ett pm till dig om du ville ge wo.... ;)

Jag kan lira nån em efter jobbet men så här års måste man väl gå ut senast halv fyra för att hinna runt. Jag kan lira när som helst nästa helg. Att vi har nästa helg på oss känns givet.

Helt med på att spela båda semifinalerna samtidigt om det passar. Bana på förslag är som alltid Saltis, Lidingö, Djursholm eller vilken kort smal bana som helst...
Jogging combines my 2 favorite things: gasping for air and looking stupid.

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » mån 02 sep 2013, 18:04

Vallentuna ...

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » mån 02 sep 2013, 18:09

Gay på banan skrev:Vallentuna ...

Det kan ju vara roligt att spela en annan bana.

Murklan

Inläggav Murklan » mån 02 sep 2013, 18:47

Precis kommit fram till hotellet i Taormina så för min del är inte kommande helg utan helgen 14:e/15:e som skulle vara bäst lämpad om vi nu kan få respit över helgen? Men det kanske var kvartsfinalerna och inte semifinalerna som skulle vara klara den 13:e?
Annars får det bli någon sen eftermiddag i slutet av nästa vecka.

Pinis

Inläggav Pinis » mån 02 sep 2013, 19:27

Murklan skrev:Precis kommit fram till hotellet i Taormina så för min del är inte kommande helg utan helgen 14:e/15:e som skulle vara bäst lämpad om vi nu kan få respit över helgen? Men det kanske var kvartsfinalerna och inte semifinalerna som skulle vara klara den 13:e?
Annars får det bli någon sen eftermiddag i slutet av nästa vecka.

Kvartfinalerna skall spelas senast 1/9
Semifinalerna senast 15/9
Finalen spelas preliminärt 28-29 september
Never argue with a fool - they will drag you down to their level, then beat you with experience.

Batigolf

Inläggav Batigolf » mån 02 sep 2013, 20:01

Murklan
Det var den helgen jag menade. Jag kan lita när som helst den helgen. Tänk inte på golf nu utan bara koppla av och låt spelet glida ur kroppen...

Pinis
Det står den 13:e på Murvels sida.

Pinis

Inläggav Pinis » mån 02 sep 2013, 20:35

Batigolf skrev:Murklan
Det var den helgen jag menade. Jag kan lita när som helst den helgen. Tänk inte på golf nu utan bara koppla av och låt spelet glida ur kroppen...

Pinis
Det står den 13:e på Murvels sida.

Murvel ville väl speeda på er lite 8)
Citatet ovan är ftån inbjudningstråden
Never argue with a fool - they will drag you down to their level, then beat you with experience.

Murklan

Inläggav Murklan » tis 03 sep 2013, 07:46

Batigolf skrev:Tänk inte på golf nu utan bara koppla av och låt spelet glida ur kroppen...

Hehe, jag hade faktiskt inte en tanke på att spela under bröllopsresan men min nyblivna fru har övertalat mig så jag kommer att spela en runda ändå. (Känns som att jag valt rätt tjej)
Det blir en sväng på Il Picciolo, hade gärna spelat Verdura men den ligger lite väl långt bort.

Batigolf

Inläggav Batigolf » tor 12 sep 2013, 17:12

Matchen bokad. Söndag kl 15:15 på Bro Hof Castle. Snabbspelande åskådare är välkomna... :)

Murklan

Inläggav Murklan » lör 14 sep 2013, 18:38

Om ett dåligt genrep innebär bra spel när det gäller så kommer vi nog att skaka tass runt hål 10-11.. :mrgreen:

Pinis

Inläggav Pinis » sön 15 sep 2013, 17:55

Murklan skrev:Om ett dåligt genrep innebär bra spel när det gäller så kommer vi nog att skaka tass runt hål 10-11.. :mrgreen:

:lol: :lol:
Lycka till junisar

Mango

Inläggav Mango » sön 15 sep 2013, 19:14

Nu borde matchen vara slut... Eller kommer matchen avgöras med pannlampan på? :)

Batigolf

Inläggav Batigolf » sön 15 sep 2013, 20:41

Matchen är klar och hann spelas slut innan mörker och regn. Lite regn kom på 17:e tee men var slut inför 18:e. Vi gick igenom en fyrboll på åttan men annars såg vi inte en käft. Banan i kanonskick f.ö, de taskiga lägen vi hamnade i hade nog oss själva att skylla på. Det enda orättvisa läget man skulle kunna få på den här banan är att hamna i en uppslagen torva på fw. Allt annat är jämnt och kortklippt. Man vet att fw är kortklippt när man inte får upp något gräs att kasta upp i luften för att kolla blåsten... :)

Bati var på plats nästan två timmar i förväg för att träna lite på BHs härliga range och puttinggreen. Slutade med ett nytt puttingstroke :roll: ... Murklan dök upp knappa halvtimmen innan start och hann precis slå en hink och några puttar.

Lottningen gav vid handen att Bati slår ut först och Murklan skriver referatet.

Murklan

Inläggav Murklan » mån 16 sep 2013, 18:24

Ursäkta dröjsmålet men jag saknar för tillfället mina anteckningar då bilen de ligger i är på rymmen.
Bilen är tillbaka imorgon kväll och jag har lite för dåligt minne för att kunna beskriva varje hål fullständigt.
Så frågan är om vi ska vänta till imorgon eller ska jag försöka ändå?
De första hålen kommer jag ihåg helt iaf så jag börjar..

Murklan

Inläggav Murklan » mån 16 sep 2013, 18:48

Bild
Som Batigolf (B) sjrev så förlorade Murklan (M) båda lottningarna.
B slår ut en drive på fw, sedan slås det en hybrid tror jag längs med fw till kröken för ett bra inspelsläge, wedgen landar på den falska greenfronten och rinner av kort.
M slår en lite längre drive men hade behövt hålla den lite mer åt höger för att det skulle bli kvar på fw. Den ligger bra i semiruffen framför vänstra bunkern s¨M bestämmer sig för att försöka gå för green. (dumt beslut) Slaget är direkt dåligt och bollen lägger sig på stenpartiet. Därifrån toppas bollen ner i första bunkern i ett försök att inte slå sönder klubban. Bollen ligger i uppförsläge och toppas rätt in i kanten, nästa slag cleenas över hela green ut i ruffen bakom.
M känner sig nöjd med uppvärmningen och skänker hålet.

B - 1 upp

Murklan

Inläggav Murklan » mån 16 sep 2013, 18:55

Bild
B har tagit lite för mycket klubba och landar bakom green.
M får draw på sitt slag och bollen sticker rejält vänster då vinden hjälper till ytterligare. Bollen lägger sig perfekt mot ett träd och det enda möjliga slaget är bort från green, därifrån slås en chip som inte riktigt hittar hål.
B chippar en bit förbi hål och 2puttar men det räcker för vinst då M också 2puttar.

B - 2 upp

Murklan

Inläggav Murklan » mån 16 sep 2013, 19:01

Bild
B slår en drive som stannar på fw i höjd med stenen.
M slår en spoon som lägger sig precis framför B men i semiruffen bredvid stenen.
B slår en wedge som blev lite toppad tror jag för den är en bra bit förbi green precis vid högruffkanten.
M's wedge är bättre och lägger sig ca. 4-5m från hål.
B har ett krångligt slag med en hallonbuske i baksvingen, B skövlar resolut busken men slaget går rakt över green igen och B måste förmodligen sätta nästa chip för att dela hålet. Chippen räcker inte och M kan tvåputta för hålvinst.

B - 1 upp

Murklan

Inläggav Murklan » mån 16 sep 2013, 19:06

Bild
M pullar sitt utslag och lägger sig lång vänster om green och får ett svårt nedförsläge med lite green att jobba med.
B slår sitt slag kort och höger, bättre chipläge. Chippen blir lite lång men inte lika lång som M's.
Båda tvåputtar för dagens första delade hål.

B - 1 upp

Murklan

Inläggav Murklan » mån 16 sep 2013, 19:18

Bild
Rejäl motvind i den här riktningen för dagen.
M slår någon konstig slags klack till fw strax efter bunkrarna på vänstersidan. Därifrån toppas en spoon till semiruffen 160m från green på vänstersidan. Järnslaget landar på green men ger en ganska lång putt.
B slår ned sin drive i den andra bunkern på vänstersidan. Bunkerslaget slås endast upp på fw, tror det tog i bunkerkanten. Därifrån slås ett järn till ca 100m från green. B sätter upp slaget kort och får en ganska lång putt från nästan samma läge som M.
M puttar först och lämnar sig kanske 2m.
B 2puttar men det gör även M då han sätter sin parputt för hålvinst.

A/S

Murklan

Inläggav Murklan » mån 16 sep 2013, 19:19

Nu är det dags att jaga fram lite middag så fortsättnignen kommer senare.

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » tis 17 sep 2013, 18:37

Hämta bilskrället nu´rå.

Batigolf

Inläggav Batigolf » tis 17 sep 2013, 19:57

Jag hjälper med glädje till här. Förstår att Murklan fick minnesförlust och skrivkramp inför hål 6.... :) .

Bild

Murklan har sitt enda slag här! Nästan rak motvind. Flaggan står 10 m in på högersidan.

M tar drivern och pushar/fade ut mot högersidan. Vi ser vi inte riktigt var den landar, kan vara över wastearean. B slår ganska rakt men som fångas av vinden och landar kort på fw. Ms p-boll går samma väg men aningen rakare, mot kanten av wasten.
Murklan hittar sin första i wasten men i knepigt läge mot grästuvorna. B slår ett långt järn till precis kort greenbunkern. M slår men hamnar i nytt svårt läge mot framsidan av wasten. Upp därifrån till ca 110 m kvar. M slår halvshank till träden på högersidan. B chippar in till dryga metern. M slår perfekt floppslag och sänker putten för dubbel. B tvingas att sätta putten för att vinna hålet trots Ms katastrofhål. B lyckas trots press att håla ut för par.

B - 1 upp

Återgå till "EG Matchplay"