Semifinal Murklan-Batigolf

Här kan ni diskutera allt som hör EG Matchplay till.
Murklan

Re: Semifinal Murklan-Batigolf

Inläggav Murklan » tis 17 sep 2013, 20:06

Tack för det, du får gärna fortsätta om du har bra koll.
Det är frun (känns fortfarande skumt att säga) som har bilen och hon är på väg hem men det dröjer ett litet tag till.

Batigolf

Inläggav Batigolf » tis 17 sep 2013, 20:29

Ok, tar ett hål till. Då ska vi se om jag minns rätt här då...

Bild

Sidvind från vänster. Flaggan lång i högra dalen.

B osäker på klubbvalet men lyckas sätta den på green. Under rundan har B psykat M genom att ha dåliga linser på sig och hela tiden frågat var bollarna landade, var de stannade, om den inte rullade av och om inte det "lövet" där borta är Ms boll. Så även nu men M säger att bollen ligger 5 kort om flagg på green. M slår däremot lite kort och rullar tillbaka ner i svackan innan green. M slår halvbra chip till lite närmare än B men får rätt mycket lutning. B missar sin putt för par. M sänker snyggt sin skråputt för delning... "Men va f.. Härligt! Bra putt!" säger B.

B - 1 upp
Jogging combines my 2 favorite things: gasping for air and looking stupid.

Mango

Inläggav Mango » tis 17 sep 2013, 21:18

Med det här rapporteringstempot hinner vi inte i mål förrän bortåt onsdag nästa vecka... Hoppas den som vann har det PM jag skickade i söndags i åtanke... ;-)

Batigolf

Inläggav Batigolf » tis 17 sep 2013, 21:35

Då tar vi en till då... ;)

Efter en kort vuelta-stigning till 8:ans tee ser vi att det står en fyrboll utspridd på hålet. De verkar inte märka att vi kommit ikapp men efter nån minut vinkar de dock igenom. M får honnören då B står upptagen några meter ut i djungeln...

Bild

Medvind. Flaggan mitt på green. M fin träff till ca 50-60 m kvar. B också fin träff till 80 m kvar. B siktar lite fel men hamnar rätt i längd till ca 7 m höger om flagg. M duffshankar ner i greenbunkern och sen upp till samma avstånd som B. B försöker fega men blir alldeles för kort. M stryker hålkanten med parputten. B sänker dock för paret och vinner hålet.

B - 2 upp

Batigolf

Inläggav Batigolf » tis 17 sep 2013, 22:02

Efter en rejäl omväg längs cartvägen, de vi gick igenom hinner nästan upp oss, är vi framme på sista hålet ut.

Bild

Medvind. Flaggan kort till vänster på green.

B får tillbaka honnören och slår ner i höger bunker. Ms "halv-klack" har iaf carry 220 meter för att landa förbi vänster fw-bunker.
B får bra kontakt i sanden och slår till fw, ca 100 meter kvar. M har j4-j5(?) kvar men vågar inte riktigt gå för flaggan utan siktar och hamnar lite vänster om green i semiruffen.
B till green men ca 6 lång vänster. M chippar lite lång och får en 4-5 m retur. B missar birdien. M konstaterar att han måste sätta putten för att vinna hålet och gör helt enkelt så också... Dagens första birdie!
M tycker det är bra för matchen att han tog tillbaka ett hål. Vi enas om att vi är oense på den punkten. :)

B - 1 upp

Murklan

Inläggav Murklan » tis 17 sep 2013, 22:07

Nu är fru, bil och anteckningar där de ska vara igen fast Bati gör ju ett ganska bra jobb måste jag säga. =)
..men det var trots allt jag som förlorade lotten så nu kör jag de sista hålen.

Murklan

Inläggav Murklan » tis 17 sep 2013, 22:17

Fika bestod av vatten och sedan lite mer vatten då B hade med sig proviant och M fordtfarande var väldigt full i magen efter brunchen han jäktade ifrån inann matchen.
Bild
B får slå först denna gång som "ersättning" för den stulna honören på åttan. Driven genar lite lagom över wasteland och stannar på fw, därifrån slås en hybrid eller spoon till ca 120m från green.
M genar inte så mycket som han skulle kunna göra och har även en aning fade så det blir för långt till green för att försöka nå in. M säger att han ska lägga sig 140m från hål men efter slaget mäts 136m till hål så det måste ha varit en väldigt dålig j6 han slog.
M får till en hook som lägger sig i slänten bredvid green med en bunker mellan sig och green.
B slår sig lång och nästan av hela green. M kommer under bollen för mycket och den åker ned i bunkern, bunkerslaget är inte lysande men den efterföljande 3m putten sätts för bogey.
B får till en tvåputt från långt avstånd och det räcker för hålvinst.

B - 2 upp

Murklan

Inläggav Murklan » tis 17 sep 2013, 22:23

Bild
B's utslag är bra och lägger sig ca 4-5m kort om hålet.
M får lite fade och det var inte bra i denna vind så bollen hamnar långt ut på högersidan av green kanske 15-20m från hål. M drar putten lite och den lägger sig lite närmare än B men inte så mycket.
B missar som vanligt sin birdieputt.. ;)
M känner sig ganska säker på att dela hålet då han har satt de flesta puttar inom 4m från hål idag men det blir en koppsnurr och dagens första 3-putt är ett faktum.

B - 3 upp

Murklan

Inläggav Murklan » tis 17 sep 2013, 22:27

Bild
Flaggan är placerad långt till vänster nära kanten, har nästan bara varit kantplaceringar idag.
B slår en bra nia eller wedge till 2-3m höger om hål, M slår även han en bra wedge men till ca 5m höger om hål.
M puttar bra och får nästa putt till skänks. B drar sin putt förbi hål med ca 1 m och M skönker putten (var förmodligen dumt)
Hålet delas på par.

B - 3 upp

Murklan

Inläggav Murklan » tis 17 sep 2013, 22:40

Bild
B slår en bra drive till högersidan av fw ca 170 från green.
M slår en bra spoon till nästan samma läge men några meter bakom. M bestämmer sig för att gå för green och väljer j5 som vapen, svamphuvudet tänker inte riktigt så mycket som han borde och greppar inte ned på klubban trots att bollen ligger lite ovanför fötterna med en rejäl duff som resultat.
B spelar förnuftigt fram sig till böjen inann green.
M hittar sin boll i semiruffen innan wasteland ca 120m från green, pitchen kommer något under bollen då den ligger lite upp i gräset och bollen lägger sig dumt i högruff kort om green.
B pitchar in sig på green till tvåputtsavstånd från hål, alla avstånd på green är det för B idag. 2m såväl som 20m :mrgreen:
M kommer inte ur ruffen tillräckligt bra och är fortfarande kort om green. chip 1putt hjälper inte pga av de vackra slaget innan.

B - 4 upp

Murklan

Inläggav Murklan » tis 17 sep 2013, 22:46

Bild
B slår ytterligare en bra drive mitt i fw.
M som har tröttnat på golf och ska börja med knyppling istället slår en tjusig vrålslicad spoon oob.
M slår drive som han borde ha slagit från början till 40m från green.
B slår upp sig på green med en wedge och M pitchar även han upp sig på green.
B förvånar alla och 5-puttar!!!! :o
M 2-puttar och vinner hålet på dubbelbogey.

B - 3 upp

Murklan

Inläggav Murklan » tis 17 sep 2013, 22:58

...nääääädå
B 2puttar som vanligt och vinner därmed matchen med 5/4

Tack för en trevlig match BatiGolf.
Tyvärr lyckades jag inte spela ens i närheten av vad jag har gjort den senaste månaden, det enda som fungerade var i princip puttningen. Hade inte den heller fungerat hade jag nog tackat för matchen strax efter 9an.
Du fick igång ett väldigt stabilt och bra spel efter 4-5 hål och hade troligen vunnit ändå men lite längre skulle jag normalt ha kunnat hålla igång matchen.

Lycka till mot Mango i finalen!

Mango

Inläggav Mango » tis 17 sep 2013, 23:07

Grattis Bati och sorry Murklan (tråkigt att inte liret höll)...

Så Bati, hur ser golflivet ut under den här veckan?

Det verkar vara något speciellt med strechen hål 10-14 eftersom så många hålvinster sker just på dessa hål. Nu har alltså matchen mot Geleklumpen, Primus, Berra och nu Murklan fått ge upp sina matcher just på hål 14, ett riktigt bra matchspelshål.

Batigolf

Inläggav Batigolf » tis 17 sep 2013, 23:26

Jaaaaaaaa!!! Final! :)

Tackar och tack för trevlig match Murklan!

Näe, du kom inte riktigt upp i vanlig standard och hade också rätt mycket otur med lägena när du hamnade i ruffen. Med vanlig spoon/drive och wedge så vill jag inte möta dig... :) Jag spelade stabilt, missade bara 2 fw, inga 3-puttar och 9 par i rad som avslutning.

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » ons 18 sep 2013, 06:37

Härligt att läsa.

Nu är det endast finalen kvar.

Och Mango har inte rört klubborna på två veckor ...
Årets Frozenhemsida http://www.frozen1819.pupgolf.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pinis

Inläggav Pinis » tor 19 sep 2013, 08:43

Näe, du kom inte riktigt upp i vanlig standard och hade också rätt mycket otur med lägena när du hamnade i ruffen. Med vanlig spoon/drive och wedge så vill jag inte möta dig... :) Jag spelade stabilt, missade bara 2 fw, inga 3-puttar och 9 par i rad som avslutning.
Stort Grattis Batti, men föga förvånande att du någon (?) gång skulle nå final.
Knäcka schvampen är inte fy skam.
Bra jobbat herr svamp.

Ser fram emot en välspelad final, som jag hoppas "live'as" på VIASAT
Never argue with a fool - they will drag you down to their level, then beat you with experience.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » fre 20 sep 2013, 08:50

Stort Grattis Batti, men föga förvånande att du någon (?) gång skulle nå final.
Knäcka schvampen är inte fy skam.
Bra jobbat herr svamp.

Ser fram emot en välspelad final, som jag hoppas "live'as" på VIASAT
Jag kan inte tänka mig någon annan än att Mango Films har rättigheterna till detta, blir knappast något på VIASAT
http://www.mangofilms.co.uk/

Återgå till "EG Matchplay"