Finns det något intresse att dra igång EG match igen?

Här kan ni diskutera allt som hör EG Matchplay till.
Användarvisningsbild
lala

Finns det något intresse att dra igång EG match igen?

Inläggav lala » ons 01 okt 2014, 16:34

Jag kan tänka mig att hjälpa till att rodda om det skulle vara så.

Nikke01

Re: Finns det något intresse att dra igång EG match igen?

Inläggav Nikke01 » ons 01 okt 2014, 16:41

Om det blir en vanlig matchstege, blir så himla mycket matcher fram och tillbaka annars :)
Citat av HH+
"Stockholmare är guds gåva till mänskligheten, det är min fulla övertygelse o ståndpunkt!"

Shalalai

Inläggav Shalalai » ons 01 okt 2014, 21:00

Jag skulle vara intresserad, dock påverkar såklart upplägg/mängd matcher med tanke på "resten av livet".

Användarvisningsbild
hio11

Inläggav hio11 » tis 07 okt 2014, 23:26

Jag är också intresserad av denna tävlingsform.

punchfade

Inläggav punchfade » ons 08 okt 2014, 22:13

Är inte helt avigt inställd till denna tävlingen beroende på hur upplägget blir.
Hio: 2
Albatross: 1

Användarvisningsbild
Hogan

Inläggav Hogan » lör 11 okt 2014, 09:06

Är inte helt avigt inställd till denna tävlingen beroende på hur upplägget blir.
Bara om du och jag möts i 1:a matchen så jag får slå ut dig igen. 8-)

B60

Inläggav B60 » lör 11 okt 2014, 14:31

En vanlig utslagstävling tycker jag vore bäst. I så fall intresserad.

punchfade

Inläggav punchfade » lör 11 okt 2014, 15:02

Blixten slår inte ner två gånger på samma ställe... :)
Hio: 2
Albatross: 1

Användarvisningsbild
lala

Inläggav lala » lör 11 okt 2014, 18:18

då blir det bara 1 match i värsta fall och det är ju lite tråkigt.

Användarvisningsbild
Hogan

Inläggav Hogan » sön 12 okt 2014, 10:31

Blixten slår inte ner två gånger på samma ställe... :)
Då tar vi en annan bana än Brollsta 8-)

Murklan

Inläggav Murklan » sön 26 okt 2014, 18:58

då blir det bara 1 match i värsta fall och det är ju lite tråkigt.
På klubben har vi haft en variant där de som förlorar första matchen går vidare till andra chansen vilket innebär att det blir två separata matchstegar
Det fungerar även om inte alla spelar sin första match i första omgången, då börjar andra chansen efter andra omgången när alla har spelat sin första match istället.
Tycker det är ganska trevligt då man som "sämst" får spela två matcher även om segraren i andra chansen naturligtvis inte ska äras lika högt.. ;)

Användarvisningsbild
TeMo

Inläggav TeMo » tis 11 nov 2014, 13:53

Absolut att det finns intresse.

Modellen med en "first loser" stege låter bra.

Dr Golf

Inläggav Dr Golf » tis 11 nov 2014, 14:46

Låter riktigt kul! =)
För att få något du aldrig haft
Måste du göra något du aldrig gjort!

MPS

Inläggav MPS » tis 30 dec 2014, 11:30

Intresserad nästan oavsett spelform.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » fre 16 jan 2015, 20:48

Men vaffan... Har ni lyckats att helt kvadda det här geniala konceptet? Nå, vad annat kunde man förvänta sig av ett gäng SC-are...
Valfrihet är opium för folket.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » ons 11 mar 2015, 14:33

Ahvaffan... Ska något bli riktigt gjort så får man göra det själv. Jag har ibland varit kritisk till hur den riksomfattande matchspelstävling jag en gång i den går forntiden drog igång kommit att utvecklas sedan jag släppte taget om styråran men nu verkar ju skeppet driva helt vind för våg så det är väl bara att ta sitt ansvar och styra upp det.
Så här blir det:

The Competion Formerly Known as SC MATCHPLAY, 2015 edition

Tävling i singel matchspel med handicap. Herrar spelar från gul (eller motsvarande) tee och damer från röd (eller motsvarande) tee. Matcherna (fram till semifinalerna) spelas över 18 hål. Vid ställningen all square efter 18 spelade hål avgörs matchen i särspel med början från det första av de spelade hålen. Semifinalerna och finalen spelas över 36 hål (och angörs, vid ställningen all square efter 36 spelade hål, i särspel som börjar på det första av de spelade hålen). Matcherna ska spelas enligt Regler för Golfpel

Tävlingen är öppen för aktiva användare på everythinggolf.se som, när tävlingen börjar, har exakt tävlingshandicap 24 eller lägre.

Tävlingen, som spelas enligt utslagsmodellen (dvs förlorar man en match så är man utslagen) består av ett kvalspel och ett slutspel. Kvalspelet spelas i grupper indelade efter var i geografin deltagarna finns eller vill spela. Den exakta gruppindelningen, med avseende på antal spelare och geografiska områden, blir beror något av hur stort intresset för tävlingen blir. Erfarenhetsmässigt blir det flera stockholmsgrupper, en grupp för södra Sverige, en för västkusten och kanske en norrlandsgrupp. Även en internationell kvalgrupp har förekommit.

Spelarna i kvalspelet förutsätts kunna komma överens om på vilken bana de ska spela sin match. Spelas matchen på en banan som är den enes, men inte den andres, hemmabana så delar de på den greenfee som ska betalas för den gästande spelaren.

Slutspelet kommer att spelas på Roslagens GK en helg i oktober och bestå av semifinaler och final. Skulle deltagandet bli stort kan slutspelet även komma att omfatta åttondels- och kvartsfinaler. Är man inte beredd att åka till Roslagen en helg i oktober för att delta i slutspelet bör man inte anmäla sig till tävlingen.
Anmälan sker via PM till TL (Hofnar). Anmälan ska innehålla användarnamn (nick) på everytinggolf.se, namn, hcp, golf-ID, uppgift om klubbtillhörighet, uppgift om bostaddsort och uppgift om prefereser vad gäller inom vilket områda man vill spela sina kvalmatcher (om man tex vill spela i Norrland fast man bor i Lund).

Anmälningsavgiften är 200 kr. Tidigare, när jag råddat tävlingen, har ingen anmälningsavgift tagits ut men för att kunna ha tävlingen riksomfattande (inklusive Åland och övriga alltjämt svenskspråkiga områden inom den forna Östra Riksdelen) kan det vara behändigt att ha en kassa ur vilken resebidrag kan betalas om någon behöver en tryckare för att kunna, rent ekonomiskt, ta sig till slutspelet. ansökningar om sådana bidrag görs via PM till TL när den tiden kommer. Blir det pengar över kommer dessa i första hans att användas till att subventionera greenfees för deltagarna i slutspelet och i övrigt på sätt TL finner lämpligt. Redovisning för varenda krona kommer att skickas till Puttaren så att alla kan känna sig säkra på att TL inte förskingrat pengarna.

Vid överanmälan, dvs om det blir för många anmälda totalt eller inom ett visst geografiskt område för att det hala ska vara hanterligt så sker utlottning enligt "först till kvarn-principen". Kvalspelet får inte omfatta för många omgångar och även om banorna är öppna sedan länge i de södra provinserna och håller på att smygöppna här uppe runt huvudstaden så kan det dröja fram till strax före midsommar innan man kan spela i tex Österbotten, Västerbotten, Norrbotten och Lappland. så räkna inte med att tävlingen börjar till påsk utan sansa er litet...

Tja, det var väl allt? Nej, för tusan! Alla matcher ska refereras här på forumet. Utan ett bra referat (försöker någon komma undan med ett krokenreferat så diskar jag utan att tveka båda deltagarna i den matchen) så räknas inte resultatet. Och så ska, naturligtvis, resultatet omgående rapporteras via PM till TL (för jag vill inte behöva plöja igenom X antal gayenreferat för att kunna följa hur tävlingen förlöper). En oskriven regel bjuder att det är förloraren som skriver referatet men den regeln har det syndats friskt mot.
Valfrihet är opium för folket.

duffaren

Inläggav duffaren » fre 12 okt 2018, 10:47

vart alltså inget??
hellre lång å sne än kort och rak

Återgå till "EG Matchplay"