In å upp

Lägg upp videoklipp på svingar och beskåda poesin i den vackra rörelsen.
Jornhona

In å upp

Inlägg av Jornhona » lör 16 jan 2021, 19:26

Dålig fart på detta delforum, så tänkte se om det är några svingkunniga kvar och vakna.
Enligt trackman var jag en nolla, d.v.s runt noll i aoa och svingriktning.
Det jag försöker göra nu är att ”matcha” min drive med järnen. Med järnen slår jag push/ draw. Men drivern har varit mer pull/ draw/fade. Antagligen haft en bias åt negativ aoa.
Försöker ändra på detta, men lätt är det ju inte måste jag erkänna.
Senaste ”rangepasset”:
https://youtu.be/4rC8cuJlTlU

Nåt jag bör tänka på som jag kan ha missat? Ökad aoa utan att flytta fram bollen i stansen är önskvärd. Samtidigt är det som min kropp vägrar sidotilt hur mycket jag än försöker.

Strömsborg

Re: In å upp

Inlägg av Strömsborg » mån 18 jan 2021, 12:51

Vad är det för fel på att flytta fram bollen?
In the town there's all these chicks, and they want to get laid and we want to lay them. But Stu would have booked us into some hotel about ten miles out of town. We're bored to death looking for some action and Stu's out playing Gleneagles.

Jornhona

Inlägg av Jornhona » mån 18 jan 2021, 13:35

Strömsborg skrev:
mån 18 jan 2021, 12:51
Då sticker ju även klubban inåt vänster igen. Gör så när hög fade är önskvärd. Har mycket svårt att få ut främre armen från kroppen p.g.a ett nyckelben som e löst. Vill ju inte ställa upp mig långt ut åt höger heller. Då kommer pull istället :|

Strömsborg

Inlägg av Strömsborg » tor 21 jan 2021, 19:18

Jornhona skrev:
mån 18 jan 2021, 13:35
Strömsborg skrev:
mån 18 jan 2021, 12:51
Då sticker ju även klubban inåt vänster igen. Gör så när hög fade är önskvärd. Har mycket svårt att få ut främre armen från kroppen p.g.a ett nyckelben som e löst. Vill ju inte ställa upp mig långt ut åt höger heller. Då kommer pull istället :|
Men är inte det där kärnan i kompromissen mellan driversvingen och järnsvingen? Vill man flytta fram bollen med drivern får man helt enkelt lära sig att svinga rakt.
In the town there's all these chicks, and they want to get laid and we want to lay them. But Stu would have booked us into some hotel about ten miles out of town. We're bored to death looking for some action and Stu's out playing Gleneagles.

Skriv svar