[Reklam]Begagnade golfbollar, ny shop

I den här delen tillåts okategoriserad reklam. Trådar som skapas här ska vara märkta med texten [Reklam] i rubriken.
Kategoriregler
Här är reklam tillåten för alla - övrig reklam kommer att tas bort omedelbart.
peka01

[Reklam]Begagnade golfbollar, ny shop

Inlägg av peka01 » lör 17 jan 2015, 17:17

Hej, tänker inom kort öppna en webbshop för begagnade golfbollar.
Tanken är att vara billig (ligger minst 5-10 % billigare än Out of Bounds) och fokusera på att "hitta din boll" utifrån vissa kriterier som hcp, svinghastighet och önskade egenskaper för bollen. Kvalitetsmässigt gör vi allt själva, sortering, rengöring och klassning, så vi kommer även ha en överlägsen kvalitet- hoppas jag på.

Frågan är.. Vad skulle ni önska från en online-shop med begagnade golfollar? Upp med det här bara!

Jornhona

Re: Begagnade golfbollar, ny shop

Inlägg av Jornhona » lör 17 jan 2015, 17:37

En idé vore trepack. Är man osäker kan man då välja ex. 4 olika bollar för att bilda sig en bättre uppfattning vilken boll som passar en. Utan att behöva lägga ut mer pengar än nödvändigt.

jazzy

Inlägg av jazzy » lör 17 jan 2015, 18:29

Håller med Jornhona. Små kvantiteter så att man kan prova flera olika bollar utan att behöva köpa 50 st. Då blir det kanske lättare att hitta en boll man trivs riktigt bra med :-)

peka01

Inlägg av peka01 » lör 17 jan 2015, 20:04

Härligt. Kul att ni tar er tid att svara! Prova-på kit har vi funderat en del på och jag ser själv att det skulle kunna vara en bra idé. Kanske olika märken men med liknande egenskaper, som Pro V1, Hex Black och Tour is, eller ett prova-på kit för de med lite lägre svinghastighet.. Fler idéer?

olle54

Inlägg av olle54 » mån 19 jan 2015, 21:46

Fri frakt! Då får du mig som kund.
Sölvesborgs GK
Nästan alla människor har en hjärna. De som är lite dumma har en
hönshjärna. JOHAN 5 ÅR.
En gynekolog är en som inte vet så mycket om halsen på folk.
ERLAND 6 ÅR

peka01

Inlägg av peka01 » tis 20 jan 2015, 16:34

olle54 skrev:Fri frakt! Då får du mig som kund.
Så är det tänkt! :) O förpackade i fina nätpåsar.

Användarvisningsbild
Maniac

Inlägg av Maniac » tis 20 jan 2015, 16:44

peka01 skrev:
Out of bounce är skitsnabba, bjuder mig på frakt under minimigränsen, slänger med ett peg och greenlagarset i varje beställning.
Flera betalningsalternativ är bra men inget måste.
SMS notifiering av paket är fan i mig ett krav.
Såhär tycker forumet om Maniac, generellt sett alltså!
"Jeeyy!!!!! Han är tillbaka!!
Mannen med de bästa tipsen och råden inom golf!
Woho!!"
"Maniac, forumets kung"

peka01

Inlägg av peka01 » tis 20 jan 2015, 17:53

Maniac skrev:
peka01 skrev:
Out of bounce är skitsnabba, bjuder mig på frakt under minimigränsen, slänger med ett peg och greenlagarset i varje beställning.
Flera betalningsalternativ är bra men inget måste.
SMS notifiering av paket är fan i mig ett krav.
Japp. Out of Bounds är duktiga. Men vi ska bli bättre, billigare och minst lika snabba:-)
Betalningsalternativ ja. Hade tänkt att endast erbjuda Paypal, med kortbetalning. Egentligen bara det, mest för enkelheten och stabilitetens skull. Frågan är hur trygga folk i gemen är med Paypal.. Eller om man vill ha en tjänst som känns...tryggare.. Svenskare..?
SMS-notifiering - Check!

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inlägg av AlbertS » tis 20 jan 2015, 18:00

peka01 skrev: Japp. Out of Bounds är duktiga. Men vi ska bli bättre, billigare och minst lika snabba:-)
Betalningsalternativ ja. Hade tänkt att endast erbjuda Paypal, med kortbetalning. Egentligen bara det, mest för enkelheten och stabilitetens skull. Frågan är hur trygga folk i gemen är med Paypal.. Eller om man vill ha en tjänst som känns...tryggare.. Svenskare..?
SMS-notifiering - Check!
Personligen tycker jag Paypal funkar riktigt bra för kortbetalning, men man kanske kan köra swish? Vet inte hur det fungerar bokföringsmässigt/företagsmässigt men det borde kunna vara en annan lösning för folk som inte vill handla med kort.
Kör en raid här på forumet med lite rabatt så skall jag göra ett testinköp. Handlar allt hos NJ Golf nu men skulle gärna stödja dig om det fanns en bra deal för oss. Jag är själv en fan av större inköp, typ "100 bollar av B-klass" och sånt, när man väl bestämt sig för en boll.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

peka01

Inlägg av peka01 » tis 20 jan 2015, 18:23

Haha, 5-10% billigare än både NJ-golf och OoB, dessutom nätpåsar och fri frakt, klart du vill ha rabatt på det? :-).Men självklart är jag intresserad av att få en kickstart och en bra spridning. Vi får se :-)
Nu är det ju så att jag inte här för att göra reklam, utan för att pejla vad som efterfrågas .. Tacksam för varenda mening som ni skriver ner!

Swish är helt klart intressant. Har kollat med banken, tyvärr är de inte riktigt där ännu, men snart! Tror att det är ett bra alternativ. Inte bara för de "kort-betalnings-tveksamma", utan även för de flesta som blir mer o mer vana att använda mobben för betalningar. Bokföringsmässigt ska det fungera att ange en referens i Swish-appen, så att man kan koppla den mot ordern.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inlägg av AlbertS » tis 20 jan 2015, 18:53

peka01 skrev:Haha, 5-10% billigare än både NJ-golf och OoB, dessutom nätpåsar och fri frakt, klart du vill ha rabatt på det? :-).Men självklart är jag intresserad av att få en kickstart och en bra spridning. Vi får se :-)
Ah nä, det var inte relaterat till de övriga inläggen. Skiter i nätpåsar och såg inte du skulle försöka vara billigare än nj/oob.

Slice_n_dice

Inlägg av Slice_n_dice » tis 20 jan 2015, 19:14

Tycker också att egenkomponerade dussin med flera olika modeller vore intressant, ingen annan som erbjuder det i dagsläget vad jag vet. I övrigt tycker jag PayPal är bra som betalningsalternativ, riktigt smidigt. :-)

Användarvisningsbild
Forzza

Inlägg av Forzza » tis 20 jan 2015, 20:30

peka01 skrev:Haha, 5-10% billigare än både NJ-golf och OoB, dessutom nätpåsar och fri frakt, klart du vill ha rabatt på det? :-).Men självklart är jag intresserad av att få en kickstart och en bra spridning. Vi får se :-)
Nu är det ju så att jag inte här för att göra reklam, utan för att pejla vad som efterfrågas .. Tacksam för varenda mening som ni skriver ner!

Swish är helt klart intressant. Har kollat med banken, tyvärr är de inte riktigt där ännu, men snart! Tror att det är ett bra alternativ. Inte bara för de "kort-betalnings-tveksamma", utan även för de flesta som blir mer o mer vana att använda mobben för betalningar. Bokföringsmässigt ska det fungera att ange en referens i Swish-appen, så att man kan koppla den mot ordern.
PAypal

Egon

Inlägg av Egon » tis 20 jan 2015, 21:41

Var kommer bollarna ifrån?
Är det "svenska" bollar som ni plockar eller är det import?

Egon

olle54

Inlägg av olle54 » tis 20 jan 2015, 23:13

Japp. Out of Bounds är duktiga. Men vi ska bli bättre, billigare och minst lika snabba:-)
SMS-notifiering - Check![/quote]

Swish är väl ett enkelt alternativ?
Sölvesborgs GK
Nästan alla människor har en hjärna. De som är lite dumma har en
hönshjärna. JOHAN 5 ÅR.
En gynekolog är en som inte vet så mycket om halsen på folk.
ERLAND 6 ÅR

Westersund

Inlägg av Westersund » tis 20 jan 2015, 23:28

Slice_n_dice skrev:Tycker också att egenkomponerade dussin med flera olika modeller vore intressant, ingen annan som erbjuder det i dagsläget vad jag vet. I övrigt tycker jag PayPal är bra som betalningsalternativ, riktigt smidigt. :-)
Det här är ju intressant, men det kräver merarbete. Tycker idé Peka01 hade om att göra prova på paket med bollar från samma kategori funkar också. 12-pack med olika 2-delsbollar, 12-pack med olika 3-delsbollar osv.

Slice_n_dice

Inlägg av Slice_n_dice » ons 21 jan 2015, 00:11

Westersund skrev:
Slice_n_dice skrev:Tycker också att egenkomponerade dussin med flera olika modeller vore intressant, ingen annan som erbjuder det i dagsläget vad jag vet. I övrigt tycker jag PayPal är bra som betalningsalternativ, riktigt smidigt. :-)
Det här är ju intressant, men det kräver merarbete. Tycker idé Peka01 hade om att göra prova på paket med bollar från samma kategori funkar också. 12-pack med olika 2-delsbollar, 12-pack med olika 3-delsbollar osv.
Kan ju finnas krav om minst tre likadana bollar eller dylikt för att åtminstone minska arbetet lite, då kan man köpa så att säga fyra olika trepack i ett dussin.

Användarvisningsbild
Maniac

Inlägg av Maniac » ons 21 jan 2015, 09:41

Jag har haft paypal, gillade inte, användes för sällan, dom varnade för att stänga kontot av nån anledning, det fick dom så gärna, aldrig mer.
Har haft svisch, blev fuckup när jag bytte mobil, använt en gång, kommer betalningsbeläggas, skiter i att skaffa nytt.

Den vanligast betalningsmodellen som finns måste man bara ha, dvs vanlig kortbetalning och faktura.

Jag beställer alltid via faktura om det går, snabbare beställning, inget krångel med kortverifieringar o skit (har dock bankdosa hemma, på jobbet och i bilen), betalas tillsammans med andra fakturor i slutet på månaden, smidigast för mig.

Begränsar man betalvarianterna så utesluter man vissa kundgrupper helt i onödan, spelar ingen roll hur enkelt, säkert, billigt och bekvämt det är, man ändrar inte på folks vanor hursomhelst.

//Maniacs åsikt
Woho!!"
"Maniac, forumets kung"

Fullkontaktsgolfaren

Inlägg av Fullkontaktsgolfaren » ons 21 jan 2015, 11:23

Håller med Maniac.

Kort och/eller faktura är mer eller mindre ett krav. PayPal kräver en insats av användaren, om denne inte har det sedan tidigare (eller har bytt kort sedan denne använde det sist)...

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inlägg av AlbertS » ons 21 jan 2015, 11:34

Maniac skrev:Har haft svisch, blev fuckup när jag bytte mobil, använt en gång, kommer betalningsbeläggas, skiter i att skaffa nytt.
Det var sagt så från början, men de har ändrat sig och det kommer aldrig betalningsbeläggas för privatpersoner. Lika bra att få rätt fakta. Blev det fuckup när du bytte mobilNUMMER eller bara telefonen? Vad var problemen? Kan man fixa det på nåt vis så man vet i framtiden? Tack på förhand.

Egon

Inlägg av Egon » ons 21 jan 2015, 11:42

Fortfarande inget svar på min fråga. :(
Svara gärna så jag kan avväga om jag ska posta ev. relevanta länkar!

Egon

Användarvisningsbild
Maniac

Inlägg av Maniac » ons 21 jan 2015, 11:48

AlbertS skrev:
Maniac skrev:Har haft svisch, blev fuckup när jag bytte mobil, använt en gång, kommer betalningsbeläggas, skiter i att skaffa nytt.
Det var sagt så från början, men de har ändrat sig och det kommer aldrig betalningsbeläggas för privatpersoner. Lika bra att få rätt fakta. Blev det fuckup när du bytte mobilNUMMER eller bara telefonen? Vad var problemen? Kan man fixa det på nåt vis så man vet i framtiden? Tack på förhand.
Bytte telefonen och då var det nåt att jag var tvungen att ladda ner ett nytt bankid från banken samt nåt jävla id nummer eller nåt, jag sket i det iom att jag bara använt det en gång, det borde inte vara så struligt om man ger det en stund antar jag.
Woho!!"
"Maniac, forumets kung"

peka01

Inlägg av peka01 » ons 21 jan 2015, 13:25

Egon skrev:Var kommer bollarna ifrån?

Egon
Vi plockar själva och har utöver det både inhemska och utländska leverantörer.

Egon

Inlägg av Egon » ons 21 jan 2015, 14:45

peka01 skrev:

Egon
Ok, Tack.

Min erfarenhet är att en sån här business börjar med att man först plockar själva och efter ett tag så inser man den verkliga kostnaden vilket leder till att man köper in allt istället. Det har ju i praktiken inget med din tråd/fråga att göra men så ser jag det.

Jag vet att väldigt många handlar med bollar och även om jag själv inte är intresserad av att handla så är jag intresserad av prisbilden.

Med god omsättning borde man kunna hålla 70% marginal exkl. löner etc.
Det borde ge ett utpris på runt 249:-/dussin Prov1 av högsta kvalitet.
Klarar ni det?

Egon

peka01

Inlägg av peka01 » ons 21 jan 2015, 18:15

Egon skrev:
peka01 skrev:

Egon
Ok, Tack.

Min erfarenhet är att en sån här business börjar med att man först plockar själva och efter ett tag så inser man den verkliga kostnaden vilket leder till att man köper in allt istället. Det har ju i praktiken inget med din tråd/fråga att göra men så ser jag det.

Jag vet att väldigt många handlar med bollar och även om jag själv inte är intresserad av att handla så är jag intresserad av prisbilden.

Med god omsättning borde man kunna hålla 70% marginal exkl. löner etc.
Det borde ge ett utpris på runt 249:-/dussin Prov1 av högsta kvalitet.
Klarar ni det?

Egon
249:- dussinet är vad både Out of Bounds och NJ Golf tar. Deras priser slår vi definitivt, som jag nämnt tidigare. Nettomarginaler, omsättning, inköpspris o annat kommer jag inte diskutera här. Är mest ute efter input :-)

Skriv svar