[Reklam]Begagnade golfbollar, ny shop

I den här delen tillåts okategoriserad reklam. Trådar som skapas här ska vara märkta med texten [Reklam] i rubriken.
Kategoriregler
Här är reklam tillåten för alla - övrig reklam kommer att tas bort omedelbart.
Nordan

Re: Begagnade golfbollar, ny shop

Inläggav Nordan » tor 05 mar 2015, 12:02

Personligen tycker jag det är ganska dålig stil, och inte i golfens anda, att köpa och spela med begagnade bollar.
Låg klass, typ. Lite Taxichaffis över det hela.
vad är det du säger, att Taxichaffisar är en lägre värderad yrkesmänniska?
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Användarvisningsbild
waggle

Inläggav waggle » tor 05 mar 2015, 12:21

Kort.

Letar efter Srixon men hittade inte märket i "våra bollar"-menyn men när jag klickade på "kvalitet" så finns det en länk. Borde vara samma lista som visas (en programmeringsfråga kanske).

Gillar inte att den övre gröna "gardinen" rör på sig när man scrollar på sidan. Gillar inte heller att man döljer information på förstasidan (finns mer info längre ner men ingen scroll ute i kanten). Sätt f och g+ uppe till höger istället för att ligga mitt på sidan. Det stör användaren annars och man tappar fokus.
A ”New” Feeling Isn't Weird, It’s Different.
2018 - 11000 träningsbollar slagna

Ruskprick

Inläggav Ruskprick » tor 05 mar 2015, 12:55

Personligen tycker jag det är ganska dålig stil, och inte i golfens anda, att köpa och spela begagnade bollar.
Förr i tiden lämnade man in upphittade bollar i proshopen. Sedan kunde man gå dit och förhoppningsvis hitta en av sina egna bortslagna bollar och återfå dom. Så man spelade länge på sina begagnade bollar.
Detta borde återinföras.
Jag tycker det är en ganska tveksam sysselsättning och verksamhet att spela på, och framförallt återförsälja borttappade golfbollar.
Om någon nu vill spela med andra begagnade golfbollar (dvs. icke borttappade) må vara OK, men att sälja och spela med borttappade bollar gränsar till stödgods och kriminalitet... tycker jag.
6 tomtar iggade.

Wolfsheim

Inläggav Wolfsheim » tor 05 mar 2015, 13:33

:lol:
Instagram: kewinbertilsson

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » tor 05 mar 2015, 13:40

Alla som spelar golf spelar med begagnade bollar större delen av tiden.
Valfrihet är opium för folket.

Användarvisningsbild
dengen

Inläggav dengen » tor 05 mar 2015, 14:28

men att sälja och spela med borttappade bollar gränsar till stödgods och kriminalitet... tycker jag.
Precis, lite taxichaffis över det hela

Användarvisningsbild
Claesson77

Inläggav Claesson77 » fre 06 mar 2015, 07:54

Det dom tar ut priset för är ju jobbet med att samla in bollarna och rengöra dom. Tycker ni överreagerar som vanligt.
Det är som typ, Second Hand...Sysslar dom också med kriminell verksamhet?
Bollen är rund!

Egon

Inläggav Egon » fre 06 mar 2015, 08:35

Det dom tar ut priset för är ju jobbet med att samla in bollarna och rengöra dom.
:D
Hmm.. Nån samlar in bollarna, menar du?
Tror du verkligen att man kan starta upp en business i SE genom att "samla in" bollar?

Bollar köps in i bulk, sorterat eller lite osorterat men kvalitetssäkrat. En container från USA är nog första steget.

Egon

Wolfsheim

Inläggav Wolfsheim » fre 06 mar 2015, 10:26

Spelar ej roll vem som samlar upp, rengör, sorterar. Det ska ändå betalas.
Instagram: kewinbertilsson

Ruskprick

Inläggav Ruskprick » fre 06 mar 2015, 10:57

Det dom tar ut priset för är ju jobbet med att samla in bollarna och rengöra dom. Tycker ni överreagerar som vanligt.
Det är som typ, Second Hand...Sysslar dom också med kriminell verksamhet?
Well... det var ju också en liknelse... :roll:
En annan liknelse skulle kunna vara;
Jag "hittar" en "borttappad" gammal cykel i ett dike, som jag piffar upp med ny kedja + ommålning. Sedan säljer jag denna på Blocket, och när polisen knackar på hävdar jag att det var min fulla rätt att sälja den och få betalt för kedjan och färgen...
6 tomtar iggade.

Egon

Inläggav Egon » fre 06 mar 2015, 11:41

Spelar ej roll vem som samlar upp, rengör, sorterar. Det ska ändå betalas.
Håller med. Men, eftersom businessen genomsyras av div. moraliska aspekter utåt sett, så kanske man ska tänka ett varv extra innan man "tror" på allt som sägs. Självklart finns det bollar att hitta i vattenhinder i SE men beg.bollar kallas för "floridabollar" av en orsak.

Egon

Å fan

Inläggav Å fan » fre 06 mar 2015, 11:52

Det stora problemet med denna typ av försäljning är hur man vet att bollarna är äkta.

mrtaylor

Inläggav mrtaylor » fre 06 mar 2015, 17:47

Nu har jag precis beställt mina första bollar.
Beställningen gick helt ok, återstår att se när bollarna dyker upp och vilken kvalitet de håller.
Jag använde bollväljaren för att hitta mina bollar, vilket jag tycker är en bra ingång på hemsidan. Jag testade inte att klicka mig fram till en specifik boll för att handla.

De första bollarna jag lade till i kundkorgen bara försvann och jag kom tillbaka till samma skärm, men det var bara att lägga till dem igen.
Var tvungen att klicka webbläsarens "Back" för att komma från kundkorgen och kunna fortsätta handla. Det kändes inte rätt.

Jag tror verkligen ni har någonting med fri frakt! I mina ögon en stor konkurrensfördel (även om jag inte har kollat på andra shoppar på över ett år, ifall de också kör med fri frakt?).
Jag kände direkt hur skönt det var att slippa räkna på hur mycket varje boll skulle kosta beroende på fraktpriset.

Sedan tycker jag personligen att PayPal är ett otroligt smidigt sätt att betala på, men då har jag också ett konto sedan tidigare.
Innan jag hade PayPal kommer jag dock ihåg att jag valde bort affärer som bara hade PayPal som betalningsalternativ.

Är det hyfsat snabb leverans och bollarna håller bra kvalitet, jämfört med OOB, NJ-golf och diverse Tradera-säljare, så kommer jag absolut att rekommendera denna shop.
Fortsätt jobba på att få hemsidan smidig och kompatibel med så många webbläsare som möjligt och fundera på att lägga till fler betalningsalternativ så tror jag verkligen att ni kommer få bra med kunder.

// 8-handikappare som nästan oavkortat spelar med stöldgods

Användarvisningsbild
Claesson77

Inläggav Claesson77 » lör 07 mar 2015, 07:42

Det dom tar ut priset för är ju jobbet med att samla in bollarna och rengöra dom.
Tror du verkligen att man kan starta upp en business i SE genom att "samla in" bollar?

Bollar köps in i bulk, sorterat eller lite osorterat men kvalitetssäkrat. En container från USA är nog första steget.

Egon

Ja jag vet inte hur dom får tag på bollarna, bryr mig inte heller. tycker bara att det är ett billigt sätt för oss som inte riktigt har råd att punga ut en massa pengar på bollar som kanske slås bort redan vid första smällen.
Bollen är rund!

peka01

Inläggav peka01 » lör 07 mar 2015, 10:10

Beställningen gick helt ok, återstår att se när bollarna dyker upp och vilken kvalitet de håller.
Jag använde bollväljaren för att hitta mina bollar, vilket jag tycker är en bra ingång på hemsidan. Jag testade inte att klicka mig fram till en specifik boll för att handla.

De första bollarna jag lade till i kundkorgen bara försvann och jag kom tillbaka till samma skärm, men det var bara att lägga till dem igen.
Var tvungen att klicka webbläsarens "Back" för att komma från kundkorgen och kunna fortsätta handla. Det kändes inte rätt.

Jag tror verkligen ni har någonting med fri frakt! I mina ögon en stor konkurrensfördel (även om jag inte har kollat på andra shoppar på över ett år, ifall de också kör med fri frakt?).
Jag kände direkt hur skönt det var att slippa räkna på hur mycket varje boll skulle kosta beroende på fraktpriset.

Sedan tycker jag personligen att PayPal är ett otroligt smidigt sätt att betala på, men då har jag också ett konto sedan tidigare.
Innan jag hade PayPal kommer jag dock ihåg att jag valde bort affärer som bara hade PayPal som betalningsalternativ.

Är det hyfsat snabb leverans och bollarna håller bra kvalitet, jämfört med OOB, NJ-golf och diverse Tradera-säljare, så kommer jag absolut att rekommendera denna shop.
Fortsätt jobba på att få hemsidan smidig och kompatibel med så många webbläsare som möjligt och fundera på att lägga till fler betalningsalternativ så tror jag verkligen att ni kommer få bra med kunder.

Hej och tack! Vi ska göra vårt yttersta för att du ska bli nöjd med beställningen!
Mailar en rabattkod som du kan använda för ditt ev. nästa köp som tack för värdefull och konstruktiv input.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » lör 07 mar 2015, 12:23

Personligen tycker jag det är ganska dålig stil, och inte i golfens anda, att köpa och spela begagnade bollar.
Förr i tiden lämnade man in upphittade bollar i proshopen. Sedan kunde man gå dit och förhoppningsvis hitta en av sina egna bortslagna bollar och återfå dom. Så man spelade länge på sina begagnade bollar.
Och det finansierades av att människor som inte hade rätt pappa och mamma slet ut sig för att få råd med en lägenhet med utedass på gården, hur kompetenta och briljanta de än var, för att medelmåttor av god familj skulle kunna ägna sig åt såna här excesser. Golfens anda, vad är alltså den?
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2018-07-07 - Vad är det här för klubbor?

Användarvisningsbild
Sam

Inläggav Sam » lör 07 mar 2015, 12:36

Och det finansierades av att människor som inte hade rätt pappa och mamma slet ut sig för att få råd med en lägenhet med utedass på gården, hur kompetenta och briljanta de än var, för att medelmåttor av god familj skulle kunna ägna sig åt såna här excesser. Golfens anda, vad är alltså den?
Tror rusken ironiserar...
"Of all the hazards, fear is the worst"
Sam Snead

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » lör 07 mar 2015, 13:11

Ironi är alltid på en skala, men jag hoppas det.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2018-07-07 - Vad är det här för klubbor?

Egon

Inläggav Egon » lör 07 mar 2015, 13:42

Egon

Ja jag vet inte hur dom får tag på bollarna, bryr mig inte heller. tycker bara att det är ett billigt sätt för oss som inte riktigt har råd att punga ut en massa pengar på bollar som kanske slås bort redan vid första smällen.
Så j-a dålig är du inte!
Köp en ny, billig och "bättre" boll för ditt spel.
Ingen härinne behöver Pro V1 för att prestera. Jag spelar den bollen men känner att jag har råd till det. En osäker kvalitetsfaktor är värre för mina hjärnspöken än en billig boll som presterar konsekvent!

Sen kanske en billigare boll gör spelet bättre. Z-star och V1 går ju tom. kortare än 179:- bollar. Spinn, stopp och känsla går att vänja sig vid.

Utöver det... priset är inte billigt utan jämförelsen haltar. Ja, någon boll är som ny men bollar lagras inte i vatten av en orsak.

Egon

Användarvisningsbild
Nale72

Inläggav Nale72 » lör 07 mar 2015, 19:06

Jag gjorde också ett mindre testinköp (ekonomiskt försvarbart pga fri frakt). Jag valde att beställa 12 bollar av två olika kvaliteter, men i kundkorgen stod det att jag hade valt 10. Trots ändring i kundkorgen (skrollade upp och ner till tolv igen) så stod det fortfarande 10. Priset var dock rätt beräknat på tolv. När jag gick vidare i beställningen så stod det dock att det var tolv bollar beställda. Verkar dock vara någon form av bugg gällande antalet i varukorgen.

Håller med om det udda med att behöva klicka back från varukorgen och gillar att kunna betala via Paypal.

peka01

Inläggav peka01 » lör 07 mar 2015, 20:01

Jag gjorde också ett mindre testinköp (ekonomiskt försvarbart pga fri frakt). Jag valde att beställa 12 bollar av två olika kvaliteter, men i kundkorgen stod det att jag hade valt 10. Trots ändring i kundkorgen (skrollade upp och ner till tolv igen) så stod det fortfarande 10. Priset var dock rätt beräknat på tolv. När jag gick vidare i beställningen så stod det dock att det var tolv bollar beställda. Verkar dock vara någon form av bugg gällande antalet i varukorgen.

Håller med om det udda med att behöva klicka back från varukorgen och gillar att kunna betala via Paypal.
Hej Nale72, Tack för order och bra feedback! (har fixat båda ovanstående synpunkter nu). Du har snart ett mail med en liten present som tack för hjälpen :-)

Användarvisningsbild
waggle

Inläggav waggle » mån 09 mar 2015, 14:45

Måste bara fråga, är shoppen hemmameckad (ala PC-hemma) eller har du köpt in tjänsten?
Känns inte så professionellt att låta kunder göra systemtester med live-köp.

peka01

Inläggav peka01 » mån 09 mar 2015, 15:04

Måste bara fråga, är shoppen hemmameckad (ala PC-hemma) eller har du köpt in tjänsten?
Shoppen är byggd med väl beprövade standardkomponenter samt en del UI-anpassningar.
Att vara öppen för kunders input för att ständigt förbättra funktionalitet och upplevelse är ingenting jag kommer sluta med. Tvärtom. Ser det som en självklarhet och faktiskt raka motsatsen till oprofessionellt.

Användarvisningsbild
waggle

Inläggav waggle » mån 09 mar 2015, 15:44

Shoppen är byggd med väl beprövade standardkomponenter samt en del UI-anpassningar.
Att vara öppen för kunders input för att ständigt förbättra funktionalitet och upplevelse är ingenting jag kommer sluta med. Tvärtom. Ser det som en självklarhet och faktiskt raka motsatsen till oprofessionellt.
Feedback på hur det ser ut och användarvänligheten, JA. MEN som jag läser det så finns det buggar som ev. kunden få betala för. Nu var det inte så i detta fallet, men sajten känns inte helt stabil än.

Mcduff

Inläggav Mcduff » mån 09 mar 2015, 15:56

Jag skulle säga att det är ett modernt tänk att integrera användarna i utvecklingen. Normalt i en mer sluten beta-grupp men den som inte vill bidra här kan ju helt enkelt låta bli.
peka01 verkar genuint intresserad av att skapa något attraktivt och välfungerande, jag hoppas det går bra för hen.

Återgå till "Reklam"