[Reklam]Begagnade golfbollar, ny shop

I den här delen tillåts okategoriserad reklam. Trådar som skapas här ska vara märkta med texten [Reklam] i rubriken.
Kategoriregler
Här är reklam tillåten för alla - övrig reklam kommer att tas bort omedelbart.
Användarvisningsbild
waggle

Re: Begagnade golfbollar, ny shop

Inlägg av waggle » mån 09 mar 2015, 16:27

Mcduff skrev:Jag skulle säga att det är ett modernt tänk att integrera användarna i utvecklingen. Normalt i en mer sluten beta-grupp men den som inte vill bidra här kan ju helt enkelt låta bli.
peka01 verkar genuint intresserad av att skapa något attraktivt och välfungerande, jag hoppas det går bra för hen.
Jag vet inte om du syftar på mig men jag tycker att det är bra feedback. Kanske inte på ett bra sätt men det är något annat.

Ja, det är bra att involvera användarna tidigt men om det är väl testade komponenter borde inte det här felet inträffa. Borde vara buggfritt.

Mitt första inlägg syftar till GUI grejer och användarvänlighet och det andra är buggrättningar (som jag inte gillar att kunder ska behöva uppleva när de gör en affär på riktigt). Jag tycker att man borde systemtesta bättre innan man släpper ut affären (för BETA-test).
A ”New” Feeling Isn't Weird, It’s Different.

Duffenstein

Inlägg av Duffenstein » mån 09 mar 2015, 17:58

Hej,

Skickade in en liten beställning idag för att testa.

Noterbart: På iPad och MacBook så blir menyerna inte bra. Tittar man tex på sortimentet så kommer inte de två kolumnerna till höger med (typ där Pinnacle är). Det går inte att scrolla på Mac:en, efter lite trixande på paddan så gick det. Uppdateringarna i varukorgen är lite förvirrande. Skriver man 24, så står det fortfarande 10. Jag försökte beställa ett antal av en bollsort, men den "fastnade" inte i varukorgen. Testade flera gånger, men inget hände. Det visade sig sedan att det inte fanns så många av den bollen, men det kom inte upp något felmeddelande. Detta var på Mac/ipad.
Idag när jag körde beställningen gjorde jag det på en PC och Chrome. Där upplevde jag inte problemen med scrollandet och menyerna såg bättre ut. Dock var problemet med varukorgen det samma, alltså att det bara står 10 även om man beställt flera.

Lite annorlunda navigering än typ OOB och NJ, men det är nog en vanesak. Lite mer översiktsbilder vore önskvärt, att man ser mer på varje bild. Jag tycker om konceptet på OOB där de har, om man valt golfbollar, menyn upptill och lätt kan gå över till annat märke tex.

Personligen så saknar jag gula bollar (Wilson DX2 soft) då jag fått för mig att spela med det i år :-)

Fri frakt är jättebra och ett stort plus. Paypal, suveränt, det är samma som eBay vilket underlättar nåt grymt.

My two cents
Duffen

peka01

Inlägg av peka01 » mån 09 mar 2015, 18:50

Duffenstein skrev:Hej,

Skickade in en liten beställning idag för att testa.

Noterbart: På iPad och MacBook så blir menyerna inte bra. Tittar man tex på sortimentet så kommer inte de två kolumnerna till höger med (typ där Pinnacle är). Det går inte att scrolla på Mac:en, efter lite trixande på paddan så gick det. Uppdateringarna i varukorgen är lite förvirrande. Skriver man 24, så står det fortfarande 10. Jag försökte beställa ett antal av en bollsort, men den "fastnade" inte i varukorgen. Testade flera gånger, men inget hände. Det visade sig sedan att det inte fanns så många av den bollen, men det kom inte upp något felmeddelande. Detta var på Mac/ipad.
Idag när jag körde beställningen gjorde jag det på en PC och Chrome. Där upplevde jag inte problemen med scrollandet och menyerna såg bättre ut. Dock var problemet med varukorgen det samma, alltså att det bara står 10 även om man beställt flera.

Lite annorlunda navigering än typ OOB och NJ, men det är nog en vanesak. Lite mer översiktsbilder vore önskvärt, att man ser mer på varje bild. Jag tycker om konceptet på OOB där de har, om man valt golfbollar, menyn upptill och lätt kan gå över till annat märke tex.

Personligen så saknar jag gula bollar (Wilson DX2 soft) då jag fått för mig att spela med det i år :-)

Fri frakt är jättebra och ett stort plus. Paypal, suveränt, det är samma som eBay vilket underlättar nåt grymt.

My two cents
Duffen
Lysande bra och tack för beställning och konstruktiv feedback! Om postgudarna är med oss ska bollarna vara spelklara hos dig i morgon :).
Ang. felmeddelandet håller jag med om att det inte är optimalt. Det kommer nämligen i överkant av skärmen som det är designat just nu. Har man då en mindre skärm (som exvis en iPad i landscape-läge) o befinner sig längre ner på sidan, så kan man missa det. Ska fixa så att felmeddelandet kommer vid Antal-rutan istället. Antal-i-varukorg-problemet ska vara fixat nu.

peka01

Inlägg av peka01 » mån 09 mar 2015, 21:17

waggle skrev:
Mcduff skrev:Jag skulle säga att det är ett modernt tänk att integrera användarna i utvecklingen. Normalt i en mer sluten beta-grupp men den som inte vill bidra här kan ju helt enkelt låta bli.
peka01 verkar genuint intresserad av att skapa något attraktivt och välfungerande, jag hoppas det går bra för hen.
Jag vet inte om du syftar på mig men jag tycker att det är bra feedback. Kanske inte på ett bra sätt men det är något annat.

Ja, det är bra att involvera användarna tidigt men om det är väl testade komponenter borde inte det här felet inträffa. Borde vara buggfritt.

Mitt första inlägg syftar till GUI grejer och användarvänlighet och det andra är buggrättningar (som jag inte gillar att kunder ska behöva uppleva när de gör en affär på riktigt). Jag tycker att man borde systemtesta bättre innan man släpper ut affären (för BETA-test).
Det finns inte ett enda system som inte har "buggar", större eller mindre. Man kan testa ihjäl sig och inte ens då kan man upptäcka alla scenarion och efterföljande konsekvenser. Därför är jag angelägen om att ha en så nära kontakt med presumtiva kunder och deras önskemål o förväntningar som möjligt. Rätt eller fel, men det är mitt val. Inga problem att utveckla och testa. Problemen uppstår oftast (eller alltid) då kundperspektivet har gått förlorat bland all teknik och det är precis det problem som jag vill minimera genom att vara närvarande här. Vissa gillar det inte. Helt OK, de behöver inte delta, och det respekterar jag fullt ut. Jag är inte här för att sälja. Jag är här för att bli bättre.

"Buggar" är förresten ett oerhört subjektivt begrepp, alltifrån "jag förväntade mig att" eller "jag gjorde så och då gjorde den fel". Men jag lovar att om du handlar av mig och du skulle bli "drabbad" av en bugg (ungefär som om det vore ett blixtnedslag) så kompenserar jag dig hela vägen till begagnade-boll-himlen :).

Duffenstein

Inlägg av Duffenstein » tis 10 mar 2015, 19:14

Uppföljning köp - la order igår vid 13.30 typ och hade dem i brevlådan idag. Bra paketerat (rejält vadderat stort Jiffykuvert), seriös tygpåse som håller bollarna i schack och framförallt förbannat snabb frakt. Kortfattat kan jag säga att jag är mycket nöjd. Lite trixande till av sajten så det klarar ipad lite bättre enligt tidigare utvärdering, men jag har överseende med att sajten är relativt nu.

Paypal och fri frakt är en bra kombo (och ja, bra priser är också viktigt). :-)

Mvh / Duffie

peka01

Inlägg av peka01 » tis 10 mar 2015, 20:26

Duffenstein skrev:Uppföljning köp - la order igår vid 13.30 typ och hade dem i brevlådan idag. Bra paketerat (rejält vadderat stort Jiffykuvert), seriös tygpåse som håller bollarna i schack och framförallt förbannat snabb frakt. Kortfattat kan jag säga att jag är mycket nöjd. Lite trixande till av sajten så det klarar ipad lite bättre enligt tidigare utvärdering, men jag har överseende med att sajten är relativt nu.

Paypal och fri frakt är en bra kombo (och ja, bra priser är också viktigt). :-)

Mvh / Duffie
Kul att höra att du är nöjd och ett stort tack för att du tar dig tid att utvärdera hela vägen! Nu är det bara upp till dig att göra bollarna lyckligare än de varit hittills :-).
Jag jobbar för fullt just nu bl.a med att få menyn att passa optimalt, även på medelstora skärmar (oftast inget större problem på små eller stora, men däremellan kan vara lite trixigt stundvis).

peka01

Inlägg av peka01 » tor 02 apr 2015, 21:02

Jag har, ganska otestat, men under full kontroll, lagt till en "värvnings-funktion" till http://borthittad.se. Min tanke är att eftersom golf är en ganska social sysselsättning, så borde man kunna tjäna på att rekommendera bra sidor till andra. Närmare bestämt går 5% (på nettoordervärdet för varje order som går via dig) direkt tillbaks till dig.

Inget jag har sett hos någon annan hittills. Synpunkter? Good or ....? :-)

Edit: Glömde direktlänken: http://borthittad.se/varvningssida/

Inlägg av wiek » tor 02 apr 2015, 23:05

* Regga er på trustpilot
* Ordna trygg e-handel certifiering
* Överväg att skaffa Klarna, by far smidigaste betalmetoden online idag, finns dessutom i övriga nordiska länder vilket gör geografisk expansion smidigare om ni väljer att ta det steget.
* Snygga till "om oss", berätta storyn bakom.
* Lägg org nr, kontakta oss, prenumerera på nyhetsbrev och ett par usp:ar i footern
* Gillar inte alls startsidan, finns bara en knapp, så varför inte landa där direkt? Starta med inspiration och erbjudande samt meny.
* Filter, ha inte alla framme, t.ex. ha "skal" infälld. Försök få två rader bollar i listningen att visas på en vanlig skärm istället för 1 som idag.
* Samma som ovan "våra bollar" menyn ångestframkallande. Dela upp den i steg, första val enbart märke, val 2 enbart modell från det märket.
* Generellt saknas kampanjytor på sajten.

Har lagt mer fokus på sajt snarare än content. Har en del erfarenhet kring e-handel, dra ett pm om det är något du undrar över.
Mvh wiek
Anonymous was here.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inlägg av Big Berra » fre 03 apr 2015, 11:07

Vi den gamla PC jag sitter nu så överlappar Bridgestone och Pinnacle rubrikerna delvis varandra under "våra bollar" , på surfplattan ser det bra ut.

I bollväljaren så skulle jag vilja ha möjligheten att välja flera alternativ, t.ex 3,4 eller 5-delsboll. dvs välja bort 2-delsbollar. Samma sak på skal.

Spiik

Inlägg av Spiik » fre 03 apr 2015, 14:48

Hade gärna sett bollar i gul färg!
18 år gammal. Spelar (bor) på Gävle GK

peka01

Inlägg av peka01 » sön 26 apr 2015, 20:42

Nu är http://borthittad.se uppdaterad till version 1.02 (eller nåt) :-) Många av de åsikter som luftats här är nu genomförda och jag tackar ödmjukast för alla synpunkter! Tar gärna emot fler och fortlöpande. Jag planerar inte att låta sidan stanna i utvecklingen. Tvärtom. Just nu har vi ett styvt jobb att packa och leverera bollar, men det är angenäma problem :-)

peka01

Inlägg av peka01 » tis 23 jun 2015, 20:03

Har gjort fler uppdateringar av sajten. Om någon av er har ytterligare mer konstruktiv feedback, så är jag definitivt fortsatt intresserad. Det som jag ännu inte hunnit med är "plocka-ihop-egna-paket" med exvis tre-delsbollar, distansbollar eller annat. Undrar egentligen hur stort intresset kan vara egentligen. Jag menar, man kan ju beställa 10 av varje och komma undan ganska billigt..?

Sedan märker jag att Paypal fungerar riktigt bra. Att införa fakturabetalning känns sådär. Vill man inte ha det j-igt enkelt ändå? Swish är under bevakning och införs så fort bara SEB har stöd för det. Har också fått mycket positiv feedback på den fria frakten (såklart) men också nätpåsarna.

http://borthittad.se" onclick="window.open(this.href);return false;

xitts

Inlägg av xitts » ons 01 jul 2015, 11:48

Kika gärna in på https://redsigngolf.se och berätta vad ni tycker om sidan och utbudet och så vidare

peka01

Inlägg av peka01 » ons 01 jul 2015, 15:42

xitts skrev:Kika gärna in på https://redsigngolf.se och berätta vad ni tycker om sidan och utbudet och så vidare
Skönt att veta att vi ligger rätt i pris :-). Men nu ska inte detta bli en tråd för pajkastning, utan istället om vad man önskar av en riktigt bra online-shop för beg. golfbollar.
Så shoot. Målet för både oss och redesign.se är säkerligen detsamma; att bli så bra som vi kan! Bollar finns, efterfrågan finns. Hur får vi dem att mötas på ett så perfekt sätt som möjligt?

JohnnySG

Inlägg av JohnnySG » ons 01 jul 2015, 18:12

peka01 skrev:
xitts skrev:Kika gärna in på https://redsigngolf.se och berätta vad ni tycker om sidan och utbudet och så vidare
Skönt att veta att vi ligger rätt i pris :-). Men nu ska inte detta bli en tråd för pajkastning, utan istället om vad man önskar av en riktigt bra online-shop för beg. golfbollar.
Så shoot. Målet för både oss och redesign.se är säkerligen detsamma; att bli så bra som vi kan! Bollar finns, efterfrågan finns. Hur får vi dem att mötas på ett så perfekt sätt som möjligt?
Motivera för mig som älskar premiumbollar men gärna köper förra årets för runt 350 kr/dussin eller ex. årets ProV1 som man kunde köpa 4 för 3 (dussin) varför man ska handla? Det är ju knappt någon prisskillnad (ni tar runt 300 för ett dussin) och vi snackar ändå nytt vs begagnat. Jag tycker att det känns för dyrt. Det kanske är mer relevant om man kan tänka sig lite mer slitna bollar och köper de lägre prisklasserna...

Egon

Inlägg av Egon » ons 01 jul 2015, 20:18

peka01 skrev:
Nänä, ingen pajkastning mellan de som profiterar på folks okunskap...

Nya pro v1 kostar runt 100:- från Kina och det är inte svårt att begripa att USA fullständigt översvämmas av dessa bollar. Det går inte att se skillnad och dåliga golfare märker heller ingen skillnad alls.

När ni (profitörer) importerar era containrar med florida-bollar så är ursprungslandet Kina, varesig ni vill det eller ej.

För er som gillar att köpa beg.bollar så är det fine by me. Oavsett om inköpspriset är 0.6 USD/boll eller om det tagit omvägen via lev. från USA och hoppat upp till 1.2 USD/boll, så är det ingen garant för att bollen kostat 499/dussin innan den slogs bort.

Det är ju faktiskt utpriset här hemma som sätter priset på beg.bollar och även där blir det fel. En äkta pro v1 kostar runt 400:- (köp 4 betala för 3 är lite standard runtom i EU) och de bollar som "fiskas upp" och skeppas containervis till SE har i dyraste fall kostat listpris på samma 400:-/dussin i USA.

Sen... räkna på vad en dyktripp till en golfbana kostar, inköp av utrustning, rengöring... lägg på sociala avgifter på lön etc. och försök få ihop det med priset på beg.bollar. Bara arbetskostnad uppgår till minst 250:-/Tim och sen ska det hittas tusentals säljbara bollar på en dag för att det ska gå ihop sig. Motsatsen... att ta emot en leverans och förpacka bollar efter order.... Ja, ni fattar!

Egon

peka01

Inlägg av peka01 » tor 02 jul 2015, 18:29

Egon skrev:
peka01 skrev:
Nänä, ingen pajkastning mellan de som profiterar på folks okunskap...

Nya pro v1 kostar runt 100:- från Kina och det är inte svårt att begripa att USA fullständigt översvämmas av dessa bollar. Det går inte att se skillnad och dåliga golfare märker heller ingen skillnad alls.

När ni (profitörer) importerar era containrar med florida-bollar så är ursprungslandet Kina, varesig ni vill det eller ej.

För er som gillar att köpa beg.bollar så är det fine by me. Oavsett om inköpspriset är 0.6 USD/boll eller om det tagit omvägen via lev. från USA och hoppat upp till 1.2 USD/boll, så är det ingen garant för att bollen kostat 499/dussin innan den slogs bort.

Det är ju faktiskt utpriset här hemma som sätter priset på beg.bollar och även där blir det fel. En äkta pro v1 kostar runt 400:- (köp 4 betala för 3 är lite standard runtom i EU) och de bollar som "fiskas upp" och skeppas containervis till SE har i dyraste fall kostat listpris på samma 400:-/dussin i USA.

Sen... räkna på vad en dyktripp till en golfbana kostar, inköp av utrustning, rengöring... lägg på sociala avgifter på lön etc. och försök få ihop det med priset på beg.bollar. Bara arbetskostnad uppgår till minst 250:-/Tim och sen ska det hittas tusentals säljbara bollar på en dag för att det ska gå ihop sig. Motsatsen... att ta emot en leverans och förpacka bollar efter order.... Ja, ni fattar!

Egon
Hej Egon, låter ju onekligen som du har full koll på det hela. Skulle nästan vilja rekrytera dig som affärsutvecklare, eller kanske inte :-). Men nej. Vi har ingen "ursprungsmärkning" på våra bollar. Vi säljer de som andra har spelat med helt enkelt. I vårt fall är det mestadels svenskspelade bollar, men även andra. Om man har slagit ett slag på en kinesisk boll ut i ett vattenhinder så, japp.. Då är det med största sannolikhet en kinesisk boll som vi säljer vidare. På samma sätt som man kan luras med piratprylar i alla andra sammanhang, kan man säkerligen bli lurad med golfbollar. Nya likväl som begagnade.

Nu vill jag väldigt gärna att vi blir on-topic igen. Om du vill, starta gärna en tråd om "hur man bäst profiterar på andras okunskap om beg golfbollar" eller liknande som du brinner för. Jag brinner för annat, typ att ge folk det som de vill ha.

/Per på borthittad.se

Nils77

Inlägg av Nils77 » tor 02 jul 2015, 21:56

Jag vill ha lägre priser på beg premium bollar.
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume

Shalalai

Inlägg av Shalalai » tor 02 jul 2015, 22:09

Borde inte denna tråd flyttas till den nya kallad Reklam?

Claesson77

Inlägg av Claesson77 » fre 03 jul 2015, 17:28

Nils77 skrev:Jag vill ha lägre priser på beg premium bollar.
+1

Det ska mycket till om jag ska byta leverantör. Är skit nöjd med OB.
Bollen är rund!

Nils77

Inlägg av Nils77 » lör 04 jul 2015, 10:42

Claesson77 skrev:
Nils77 skrev:Jag vill ha lägre priser på beg premium bollar.
+1

Det ska mycket till om jag ska byta leverantör. Är skit nöjd med OB.
Har nyttjat OB några gånger, mest då dom körde igång och höll till på Tradera o så.Besökt deras sorteringlager har man haft möjlighet att göra.
Har inte inhandlat beg i år eller förra året pga den upplevda extrema prislappen.
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume

Baldershage

Inlägg av Baldershage » tis 07 jul 2015, 15:24

Var inne på Red sign golf hemsida. Dom har köp 4 betala för 3. Detta gäller hela deras sortiment!

peka01

Re: [Reklam]Begagnade golfbollar, ny shop

Inlägg av peka01 » tis 07 jul 2015, 19:43

Japp, med ovan inlägg tycker jag också att tråden skall flyttas till reklam *suck*.
Synd, för jag ville inget hellre än att samla era önskemål och erfarenheter och INTE göra reklam. Tråkigt, men så är det ibland. Jag hoppas bara att folk ser till genuint låga priser och inte till tillfälliga kampanjer (även om vi slår de flesta priserna ändå).

Vi kör inte med kampanjer. Vi kör med konstant 15-20% lägre priser samt fri frakt. Det är inga som slår det. Nu är vi ju i [Reklam]-tråden, så nu tycker jag det känns OK att faktiskt visa vilket det bästa erbjudandet är.

xitts

Inlägg av xitts » tor 16 jul 2015, 21:26

Nu har vi sänkt samtliga priser i vår webbutik https://redsigngolf.se/

Egon

Inlägg av Egon » tor 16 jul 2015, 21:32

peka01 skrev:Japp, med ovan inlägg tycker jag också att tråden skall flyttas till reklam *suck*.
Synd, för jag ville inget hellre än att samla era önskemål och erfarenheter och INTE göra reklam. Tråkigt, men så är det ibland. Jag hoppas bara att folk ser till genuint låga priser och inte till tillfälliga kampanjer (även om vi slår de flesta priserna ändå).

Vi kör inte med kampanjer. Vi kör med konstant 15-20% lägre priser samt fri frakt. Det är inga som slår det. Nu är vi ju i [Reklam]-tråden, så nu tycker jag det känns OK att faktiskt visa vilket det bästa erbjudandet är.
259:- på ena sajten och 312:- på "borthittad" för dussinet av samma boll (v1 -13). Är det så man visar "det bästa erbjudandet"?

Konstruktiv kritik: Tillkommande frakt eller fraktfritt över en viss summa är normalt förfarande. Att ge fraktfritt på allt kostar mer än det smakar ... och det fattar folk.

Det är stor skillnad om man ser till utseendet på de olika sidorna. Jag tycker att det ser ut som ett skolprojekt. Om nu borthittad hade varit billigare, haft alla vanliga betalningsalternativ och sett lite proffsigare ut så hade det varit bra. Nu är det 0 rätt av 3 möjliga och det duger inte.

Egon

Skriv svar