BLM

Diskutera politik, migration, integration, samhällsklimat och allt annat som är åsiktsrelaterat. Kom ihåg att hålla en hövlig ton och inte brusa upp bara för att ni inte håller med varandra.
Hälge

Re: BLM

Inlägg av Hälge » mån 29 jun 2020, 16:40

Nordan skrev:
mån 29 jun 2020, 15:37
Anders skrev:
tor 25 jun 2020, 14:14
De flesta människor i världen tycks ha levat under slavliknande förhållanden. Då folk här i Sverige gapar om vita privilegier skall man nog ta och läsa lite svensk historia. De flesta av oss är inte direkt från plantageägarbakgrund. Jodå, vi har haft fördelar av att tredje världen har kunnat sugas ut och det ser vi försvinna nu. Men det skall förhoppningsvis i slutändan vara till allas fromma. Att de fattiga svenska familjerna är mindre fattiga nu har knappast försämrat standarden för grosshandlarfamiljerna. En större marknad att kränga grejer på. Det blir bra så småningom. Och hoppas jag - equal opportunity.
Nåja, man missar ju en väsentlig del av historien om man vill säga att även många europeer hade det fördjävligt?

Inte många har väl slitits från hemlandet, familj, barn, fäder och piskats på båtar för att senare säljas till, i de flesta fallen tyranniska ägare som gjorde faktiskt lite som de ville med människorna. Dog någon, so what? Rymde någon, kill him/her, gärna efter en demonstration av utommänskliga aktioner.

Det är bara att suga i sig som mänsklighet, "vi" har behandlat svarta som en påse skridskor i bästa fall, och i USA idag, fortfarande, så har svarta generellt sämre förhållanden än vita, och det finns fortfarande en stor skara människor (vita såklart) som faktiskt tycker att "det var bättre förr".
Det man missar är att de flesta av de som haft det för jävligt historiskt har rest sig och gått vidare till bättre förhållande.
Afro-amerikaner i USA har inte kunnat släppa plantagerna, man föds, växer upp och lever i en offer kultur de egna organisationerna underblåser.
Lyckas man som svart i USA idag så är man husn*ger och onkel Tom. Hade man kunnat se problemen som ett strukturellt misslyckande i nutid istället för strukturell historisk rasism så hade man nog kommit längre än vad man gjort idag.
Nästan 90% av dödade svarta dör pga andra svarta, men det vill ingen kännas vid. Fler vita än svarta dödas av polis men vi ser ingen wlm.

Hälge

Inlägg av Hälge » mån 29 jun 2020, 18:15

Nordan skrev:
tor 25 jun 2020, 13:45
Anders skrev:
tor 25 jun 2020, 08:54
Nordan skrev:
tor 25 jun 2020, 08:51

primärt Hälge som startade med rubriken.
Kände du dig träffad? ;)
Det hade varit lite roligt att käfta amerikansk historia... Rosa Parks är en av mina idoler. Kanske vore värt en egen tråd i snällare subforumet...
Nåja, rent generellt skulle jag nog påstå att det skulle bli mer av en lektion, för mig alltså ;)
Men det finns vissa saker som man BORDE ha vetskap om även om man inte är amerikan, vilket i sig inte är en garanti för att kunna så mkt...
Vill man se mycket av USA´s historia så kan jag rekommendera den här serien.
https://www.youtube.com/channel/UCUP4XF ... AbG6ZYBVFA

Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » mån 29 jun 2020, 18:30

Anders skrev:
ons 24 jun 2020, 21:36
Att de vill riva ner statyer av Jackson, har jag ganska stor förståelse för.
Såå dålig är inte hans musik.
På grund av stasi och skitnödighet.
- Går det att missförstå att jorden är rund - nej.
- Xxxxxxsyndromet - Går det att missförstå att jorden är rund - ja.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » mån 29 jun 2020, 19:17

Besserwizzer skrev:
mån 29 jun 2020, 18:30
Anders skrev:
ons 24 jun 2020, 21:36
Att de vill riva ner statyer av Jackson, har jag ganska stor förståelse för.
Såå dålig är inte hans musik.
Har faktiskt ingen aning om hur Jesse sjunger.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
Första inlägget på länge 2020-07-11. Golfen under Corona mm.

aimson

Inlägg av aimson » tis 30 jun 2020, 06:04

Hälge skrev:
mån 29 jun 2020, 16:40
Fler vita än svarta dödas av polis men vi ser ingen wlm.
Inte helt sant, det flög ju ett flygplan med texten White Lives Matter över arenan när Burnley och Manchester City spelade. "Rasism", "Inget vi står bakom" och "En avskyvärd banderoll" var några av reaktionerna. :)

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tis 30 jun 2020, 08:35

BLM - Vad var det för fel på Civil Rights Movement?
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger

Nordan

Inlägg av Nordan » tis 30 jun 2020, 09:04

Hälge skrev:

Det man missar är att de flesta av de som haft det för jävligt historiskt har rest sig och gått vidare till bättre förhållande.
Afro-amerikaner i USA har inte kunnat släppa plantagerna, man föds, växer upp och lever i en offer kultur de egna organisationerna underblåser.
Lyckas man som svart i USA idag så är man husn*ger och onkel Tom. Hade man kunnat se problemen som ett strukturellt misslyckande i nutid istället för strukturell historisk rasism så hade man nog kommit längre än vad man gjort idag.
Nästan 90% av dödade svarta dör pga andra svarta, men det vill ingen kännas vid. Fler vita än svarta dödas av polis men vi ser ingen wlm.
Missar?
Inte kännas vid?
Har du inte hajjat någonting?
Tror du att svarta dödar svarta pga av att de är just svarta eller för att de kanske rent av är kriminella mot kriminella, eller lever under dåliga socioekonomiska förhållanden snarare?
Skulle jag dra till med en gissning så dör fler vita av vitas händer också.
Att det dödas fler vita av polis KAN ju ha att göra med att det finns en ganska mkt större andel vita än just svarta. har du siffror på en procentuell skillnad som du kan presentera som stödjer just den tesen? Hur många av de som dödas av polis är vita resp svarta procentuellt, och vilken hudfärg har de dödande poliserna?
(Befolkningen består av c:a 72% vita kontra 13% svarta, det hittade jag via en snabb googling så ta siffrorna med en nypa salt.)

Om dina farföräldrar eller tom föräldrar hade haft såna förutsättningar som många, om inte alla svarta hade under 50-talet, då ligger man ju knappast i startgroparna för en blomstrande framtid, eller tycker du det?
Vi pratar om en FOLKGRUPP som inte hade rösträtt förrän på 60-talet, och du tycker att man borde ta sig i kragen?
Du som vit man (antagande) boende i SE har ju ganska långt till att ens vara i närheten av att ha en susning vad en sådan historia kan göra med en persons mentalitet när dina föräldrar kanske inte ens fick rösta som vuxen.
Dina mor/farföräldrar eller tom dina föräldrar kanske inte fick gå i vilken skola de ville, de fick inte gå in i vilka affärer de ville, till vilken frisör som helst, eller sitta var de ville i bussen.
Att dina mor/farföräldrar eller tom dina föräldrar blev jagade och pryglade om inte tom dödade av ett gäng vita män som tyckte att detta var helt ok, och tom kul.

Och att det faktiskt fortfarande finns många som tycker att det vore bäst om det faktiskt var så fortfarande, och knappast döljer den åsikten.
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Nordan

Inlägg av Nordan » tis 30 jun 2020, 09:05

Anders skrev:
tis 30 jun 2020, 08:35
BLM kom sig av en händelse i form av en hashtag, det var ingen utpräglad organisation. men som rakt svar på din fråga: INGET

Hälge

Inlägg av Hälge » tis 30 jun 2020, 09:11

Anders skrev:
CRM kapades av islamister, BLM av kaosvänstern. Inget blir seriöst förrän man blir av med extremismen.Gör om gör rätt, Luther gråter i sin himmel när har ser hur hans ord och tankar missbrukas.

Jornhona

Inlägg av Jornhona » tis 30 jun 2020, 14:21

Nordan skrev:
tis 30 jun 2020, 09:04
Hälge skrev:

Missar?
Inte kännas vid?
Tror du att svarta dödar svarta pga av att de är just svarta eller för att de kanske rent av är kriminella mot kriminella, eller lever under dåliga socioekonomiska förhållanden snarare?
Att det dödas fler vita av polis KAN ju ha att göra med att det finns en ganska mkt större andel vita än just svarta. har du siffror på en procentuell skillnad som du kan presentera som stödjer just den tesen? Hur många av de som dödas av polis är vita resp svarta procentuellt, och vilken hudfärg har de dödande poliserna?
(Befolkningen består av c:a 72% vita kontra 13% svarta, det hittade jag via en snabb googling så ta siffrorna med en nypa salt.)

Om dina farföräldrar eller tom föräldrar hade haft såna förutsättningar som många, om inte alla svarta hade under 50-talet, då ligger man ju knappast i startgroparna för en blomstrande framtid, eller tycker du det?
Vi pratar om en FOLKGRUPP som inte hade rösträtt förrän på 60-talet, och du tycker att man borde ta sig i kragen?
Du som vit man (antagande) boende i SE har ju ganska långt till att ens vara i närheten av att ha en susning vad en sådan historia kan göra med en persons mentalitet när dina föräldrar kanske inte ens fick rösta som vuxen.
Dina mor/farföräldrar eller tom dina föräldrar kanske inte fick gå i vilken skola de ville, de fick inte gå in i vilka affärer de ville, till vilken frisör som helst, eller sitta var de ville i bussen.
Att dina mor/farföräldrar eller tom dina föräldrar blev jagade och pryglade om inte tom dödade av ett gäng vita män som tyckte att detta var helt ok, och tom kul.

Och att det faktiskt fortfarande finns många som tycker att det vore bäst om det faktiskt var så fortfarande, och knappast döljer den åsikten.
Alltid detta argument om social och ekonomisk misär. Varför talas det så lågt om de andra grupper som lever i samma stadsdel, men som inte vänder sig till grovt våld som ursäkt för sina liv?
Asiater är i hög grad mindre kriminella än både svarta och vita. Rasism och fördomar lider det inte brist på heller mot den gruppen, oavsett härkomst.

Nordan

Inlägg av Nordan » tis 30 jun 2020, 14:40

Jornhona skrev:
tis 30 jun 2020, 14:21
Alltid detta argument om social och ekonomisk misär. Varför talas det så lågt om de andra grupper som lever i samma stadsdel, men som inte vänder sig till grovt våld som ursäkt för sina liv?
Asiater är i hög grad mindre kriminella än både svarta och vita. Rasism och fördomar lider det inte brist på heller mot den gruppen, oavsett härkomst.
ja undrar varför det "alltid" är det?
Kan det vara för att det är en ganska klar linje mellan kriminalitet och socioekonomiska förhållanden? Och om du vill påstå att det bara är svarta som är kriminella under de förhållandena, då är du ute på mkt tunn is min vän.

Men jag tror att en stor del av det ligger i just historien, slavar, slavhandel, vitas plantage, usla förhållanden långt fram i tiden, öppen rasism, mm etc osv. Jag är tämligen säker på att vi inte har en aning om hur det är att vara i den sitsen, för det är så inihelvete långt från vår verklighet.

Varför asiater inte är lika kriminella som svarta eller vita, jag har ingen aning, de kanske är "flitigare" än oss andra? Eller du kanske ville utveckla det?
Och vill du starta ALM/YLM, varsågod, men jag tror inte att särdeles många asiater ens hoppar på det tåget...

Nordan

Inlägg av Nordan » tis 30 jun 2020, 14:41

Hälge skrev:
tis 30 jun 2020, 09:11
Anders skrev:
Luther gråter i sin himmel när har ser hur hans ord och tankar missbrukas.
Det kan du faktiskt ha rätt i.

Hälge

Inlägg av Hälge » ons 01 jul 2020, 13:14

Vad BLM, media och fascistvänstern inte vill att vi ska se..
https://twitter.com/i/status/1271240378532814848
Slaveriet är ett "vitt" problem, även om man ska behöva gå tillbaka hundra år för att hitta något.

Hälge

Inlägg av Hälge » tor 02 jul 2020, 00:42

Nordan skrev:
tis 30 jun 2020, 09:04
Hälge skrev:

Missar?
Inte kännas vid?

Säger inte emot något av du skriver här, även om det är svårt att ta till sig relevansen av det.
Det du inte kommer runt är att BLM ÄR en marxistisk organisation som fullständigt skiter i de svartas förhållande. Det är bara att läsa på för förstå sammanhanget.
Och det är det som jag och troligtvis andra här vänder sig mot. Vad tror du afro-amerikaner skulle tjäna på att demoralisera respekten för polis, stat och myndigheter? Inget, men det ligger i och har alltid varit vänsterns våta dröm med ett samhälle i kaos. Ett folk i kaos och misär är lättare att hantera än självständiga och fritänkande. Kinas agerande i Hongkong visar hur kommunism håller sin maktposition.
Tyvärr så väljer många att hoppa på BLM-tåget utan att veta vad dom köpt biljett till. Man tror sig i bästa fall kunna köpa sig fri från en påhittad "den vita arvsynden" . Som om det skulle va lösningen på de svartas problem idag.
Du Nordan, frågade om hur mina förfäder skulle ha tyckt...Det du borde fråga dig själv är vad dina barn och barnbarn och framtida generationer kommer att tycka om att få ett kollektivt ansvar över vad du och dina förfäder gjorde. Är det okej att dom får knäböja och göra avbön inför en framtida mob? Troligtvis inte, det är därför man tittar bakåt men går framåt.
En klok röst: https://youtu.be/rpLItQnrgec

Nordan

Inlägg av Nordan » tor 02 jul 2020, 08:19

Man tror sig i bästa fall kunna köpa sig fri från en påhittad "den vita arvsynden"

Påhittad, menar du allvar?
Det du borde fråga dig själv är vad dina barn och barnbarn och framtida generationer kommer att tycka om att få ett kollektivt ansvar över vad du och dina förfäder gjorde. Är det okej att dom får knäböja och göra avbön inför en framtida mob?
Ett stort problem med detta är att mina barn och barnbarn knappast kommer att ha den ryggsäcken med sig. Nu pratar vi om ett hanterande av en folkgrupp för inte alltför länge sedan.
Man behöver liksom inte gå så långt bak som till "förfäder". Många amerikaner kan gå till sin farfar eller till sin pappa för att antingen ta på stora skämskepsen eller stå i ett federationslinne och yla "White power".
Man har haft fäder eller far/morföräldrar som spottat på svarta, som tyckt att det varit toppen med vita skolor, med vita frisörer och att "det var bättre förr".
Sen finns det såklart jättemånga som inte har ett skit med det historiska hanterandet av svarta, men jag tror inte att det är just dom (om man generaliserar) som BLM riktar sig mot. Det är inte dom som i stort hyser ett förakt mot svarta, som skapat det som USA står inför idag.

Googlade snabbt på Dennis Prager. Tycker man att det är en "klok röst", ja då förstår jag helt plötsligt din aversion mot BLM och de svartas rörelse.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tor 02 jul 2020, 08:58

Hälge skrev:
ons 01 jul 2020, 13:14
Vad BLM, media och fascistvänstern inte vill att vi ska se..
https://twitter.com/i/status/1271240378532814848
Slaveriet är ett "vitt" problem, även om man ska behöva gå tillbaka hundra år för att hitta något.
Historielösa. Slaveriet var en självklar del av samhället överallt om man går tillbaka lite längre. De kristna, som jublade över Aristoteles och Platon... hur hade Sokrates tid att sitta och prata och knulla småpojkar hela dagarna?
Slaveriet förekom i Legio i Afrika samtidigt som amerikanerna ville ha svarta till sina cotton farms.

Skillnaden är att den vite och judiske mannen var synnerligen kapabla att genomföra sina företag, vlika de vara månde, från Francis Bacon och framåt. Man kan i och för sig tycka att den större farten på hjärnkontoret ochså borde satt fart på sånt som medkänsla och liknande. Det gjorde det också. Jefferson var slavägare själv men var definitivt inne på hur fel det var. Att det är så LITE slaveri idag får nog tillskrivas vita män till en stor del.

Hälge

Inlägg av Hälge » tor 02 jul 2020, 11:39

Nordan skrev:
tor 02 jul 2020, 08:19
Man tror sig i bästa fall kunna köpa sig fri från en påhittad "den vita arvsynden"

Påhittad, menar du allvar?
Det du borde fråga dig själv är vad dina barn och barnbarn och framtida generationer kommer att tycka om att få ett kollektivt ansvar över vad du och dina förfäder gjorde. Är det okej att dom får knäböja och göra avbön inför en framtida mob?
Ett stort problem med detta är att mina barn och barnbarn knappast kommer att ha den ryggsäcken med sig. Nu pratar vi om ett hanterande av en folkgrupp för inte alltför länge sedan.
Man behöver liksom inte gå så långt bak som till "förfäder". Många amerikaner kan gå till sin farfar eller till sin pappa för att antingen ta på stora skämskepsen eller stå i ett federationslinne och yla "White power".
Man har haft fäder eller far/morföräldrar som spottat på svarta, som tyckt att det varit toppen med vita skolor, med vita frisörer och att "det var bättre förr".
Sen finns det såklart jättemånga som inte har ett skit med det historiska hanterandet av svarta, men jag tror inte att det är just dom (om man generaliserar) som BLM riktar sig mot. Det är inte dom som i stort hyser ett förakt mot svarta, som skapat det som USA står inför idag.

Googlade snabbt på Dennis Prager. Tycker man att det är en "klok röst", ja då förstår jag helt plötsligt din aversion mot BLM och de svartas rörelse.
Lyssnade du ens på vad Professor Carol M. Swain säger i det här klippet?
Prova att lägga slaveriet och den kollektiva vita skulden åt sidan för ett tag och titta på vad som händer i nutid. Det handlar om att ställa grupper mot varandra i en omfattning vi inte sett förut. Ras mot ras, ideologi mot samhälle, kriminalitet mot rättsväsen, demokrati mot kaos och diktatur, individ mot kollektivism, yttrandefrihet mot åsiktsförbud. BLM är bara en bricka och en maskerad anledning i ett världsomfattande marxist-kommunistiskt politiskt spel. Att skapa kaos.
Intressantare blir det när utredningar börjar visa hur dessa "spontana, folkliga gatuprotester" finansieras.

Jornhona

Inlägg av Jornhona » fre 03 jul 2020, 07:20

Aysha Jones, initiativtagare till Black lives matter Sweden:
– Sverige är inte svenskt, Sverige tillhör samer. Sverige är fortfarande i min mening kolonisatörer i den meningen att landet inte tillhör de som kallar sig för svenskar i modern tid.”

Det är enligt mig samma paritet på den här rörelsen och deras argument som det är inom rasiströrelserna längst till höger. Att försvara eller stödja detta är obegripligt och tämligen huvudlöst.

Nordan

Inlägg av Nordan » fre 03 jul 2020, 08:24

Jornhona skrev:
fre 03 jul 2020, 07:20
– Sverige är inte svenskt, Sverige tillhör samer. Sverige är fortfarande i min mening kolonisatörer i den meningen att landet inte tillhör de som kallar sig för svenskar i modern tid.”

Det är enligt mig samma paritet på den här rörelsen och deras argument som det är inom rasiströrelserna längst till höger. Att försvara eller stödja detta är obegripligt och tämligen huvudlöst.
totally agree.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » fre 03 jul 2020, 08:53

Nordan skrev:
fre 03 jul 2020, 08:24
Jornhona skrev:

totally agree.
Funkar kanske på Norrland. Men efter 1000 år får man påstå att ett folk har besittningsrätt. USA och indianer kan jag köpa. Den parallellen är kanske inte helt till BLM’s fördel. En stor grupp som väller in i ett land utan att lokalbefolkningen har bett om det och insisterar på att den rådande ordningen inte längre skall råda. Och att de 3 generationer min klassresa har tagit och att mina barn ändå blir ingenjörer i deras fall skall gå på en halv.

Nordan

Inlägg av Nordan » fre 03 jul 2020, 10:53

Anders skrev:
fre 03 jul 2020, 08:53
Nordan skrev:
Jornhona skrev:

totally agree.
Funkar kanske på Norrland. Men efter 1000 år får man påstå att ett folk har besittningsrätt. USA och indianer kan jag köpa. Den parallellen är kanske inte helt till BLM’s fördel. En stor grupp som väller in i ett land utan att lokalbefolkningen har bett om det och insisterar på att den rådande ordningen inte längre skall råda. Och att de 3 generationer min klassresa har tagit och att mina barn ändå blir ingenjörer i deras fall skall gå på en halv.
Såklart, men jag köper argumentet att delar av BLM rörelsen tar chanser att "kaosa" i andra områden.
Min klara uppfattning är att BLM rörelsen har sitt ursprung och syfte på ett helt annat plan.

Hälge

Inlägg av Hälge » fre 03 jul 2020, 11:11

Anders skrev:
Nordan skrev:
Jornhona skrev:

totally agree.
Med tanke på hur folkgrupper "invaderar" andra länder idag så borde "ursprungsrätten" bli ett dilemma för "folkrättskämpar" i framtiden. Undrar om man tänkte på det..
Man är mot historisk kolonisering men uppmuntrar idag till öppna gränser, fri rörlighet och rätten att kolonisera vad man vill. Motsätter man sig folkomflyttning idag så blir det lätt rasistiska tongångar. Hyckleri är svårt att komma runt ibland.

Jornhona

Inlägg av Jornhona » fre 03 jul 2020, 21:20

Hälge skrev:
fre 03 jul 2020, 11:11
Anders skrev:
Nordan skrev:

totally agree.
Med tanke på hur folkgrupper "invaderar" andra länder idag så borde "ursprungsrätten" bli ett dilemma för "folkrättskämpar" i framtiden. Undrar om man tänkte på det..
Man är mot historisk kolonisering men uppmuntrar idag till öppna gränser, fri rörlighet och rätten att kolonisera vad man vill. Motsätter man sig folkomflyttning idag så blir det lätt rasistiska tongångar. Hyckleri är svårt att komma runt ibland.
Det är en motsägelse ganska många blundar för. Och sen komma dragandes med ursprungsbefolkning? Bara där borde varningsklockorna ringa för de som inte sov igenom historieklasserna. Skandinavien har varit befolkat sen långt innan inlandsisen. Att det är svårt att hitta äldre bosättningar beror just på isen och dess skövlande krafter. Tvärtom skulle jag vilja påstå att de som återbefolkade kom söderifrån och bosatte sig norrut vartefter isen drog sig undan.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » lör 04 jul 2020, 08:16

Jornhona skrev:
fre 03 jul 2020, 21:20
Hälge skrev:
Anders skrev:

Det är en motsägelse ganska många blundar för. Och sen komma dragandes med ursprungsbefolkning? Bara där borde varningsklockorna ringa för de som inte sov igenom historieklasserna. Skandinavien har varit befolkat sen långt innan inlandsisen. Att det är svårt att hitta äldre bosättningar beror just på isen och dess skövlande krafter. Tvärtom skulle jag vilja påstå att de som återbefolkade kom söderifrån och bosatte sig norrut vartefter isen drog sig undan.
Hon kunde ju läst på lite i alla fall. Det reagerar jag på i kontakt med folk med invandrarbakgrund. Även kollegor som gör mycket mer nytta än jag - man är väldigt ointresserad av Svensk historia. Mitt intryck, kan ha fel. Flyttade jag till ett annat land skulle det första vara att googla det landets historia och sen läsa på utgående från det. Hur skall man kunna fatta en kultur om man inte fattar folkets historia?? Vart håller de där BLM hus online? Måste dit.

Jornhona

Inlägg av Jornhona » lör 04 jul 2020, 12:37

Anders skrev:
lör 04 jul 2020, 08:16
Jornhona skrev:
fre 03 jul 2020, 21:20
Hälge skrev:

Hon kunde ju läst på lite i alla fall. Det reagerar jag på i kontakt med folk med invandrarbakgrund. Även kollegor som gör mycket mer nytta än jag - man är väldigt ointresserad av Svensk historia. Mitt intryck, kan ha fel. Flyttade jag till ett annat land skulle det första vara att googla det landets historia och sen läsa på utgående från det. Hur skall man kunna fatta en kultur om man inte fattar folkets historia?? Vart håller de där BLM hus online? Måste dit.
Äh, tror jag nog hon gjort. Problemet är att ”ideologin” går före opassande fakta förstås. Vinkla,undanhåll och ljug om det behövs för att dra in stöd till kampen. I slutändan handlar det om att indela folk i grupper iaf. Att döma människor som individer är inte prioriterat för en rasist. Vilket hon är, som kämpar för en hudfärg.

Skriv svar