Invandringstema från Politiktråden

Diskutera politik, migration, integration, samhällsklimat och allt annat som är åsiktsrelaterat. Kom ihåg att hålla en hövlig ton och inte brusa upp bara för att ni inte håller med varandra.
Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Re: Invandringstema från Politiktråden

Inlägg av Puttaren » tis 07 jan 2020, 15:55

Nordan skrev:
tis 07 jan 2020, 15:51
Det är ju en "episk" intervju, och det han säger är ju inte fel, det har nog ingen påstått, men sätter du den i relation till artikeln i VA så betyder den ju inte så mkt antar jag? Invandring som total siffra och flykting som en annan, och det säger ju Ruist själv, att kostnaderna för flyktinghantering ser man inte som en politisk fråga, utan som en humanitär.
Du yrar nu (igen). Dels är Ruists siffror bara *direkta* kostnader och inte samhällets kostnader för det vi nu ser, och dels är ju de flyktingar som kommer oändligt få jämfört med vanliga migranter, "ensamkommande" (vuxna som inte har asylskäl men får stanna ändå och det nu mycket stora antalet familjeåterföreningar.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Nordan

Inlägg av Nordan » tis 07 jan 2020, 16:06

Puttaren skrev:
tis 07 jan 2020, 15:55
Nordan skrev:
Det är ju en "episk" intervju, och det han säger är ju inte fel, det har nog ingen påstått, men sätter du den i relation till artikeln i VA så betyder den ju inte så mkt antar jag? Invandring som total siffra och flykting som en annan, och det säger ju Ruist själv, att kostnaderna för flyktinghantering ser man inte som en politisk fråga, utan som en humanitär.
Du yrar nu (igen). Dels är Ruists siffror bara *direkta* kostnader och inte samhällets kostnader för det vi nu ser, och dels är ju de flyktingar som kommer oändligt få jämfört med vanliga migranter, "ensamkommande" (vuxna som inte har asylskäl men får stanna ändå och det nu mycket stora antalet familjeåterföreningar.
Va?
vad i det jag skriver står emot det du skriver?
det var inte jag som källhänvisade till det klippet, du får ta det med Jornhona isåfall, apropå yra...

men om vi under en lång tid gjort "vinst" på invandring (rare) för att många eller tom de flesta kommit in i samhället och inte kostar utan bidrar, hur står det i relation till att vi har en kostnad för flyktingar, den som Ruist förklarar. Men vill du dra in en parameter till dvs de som kommit typ sedan 2015, fine, men blanda då inte in mig i den, jag påvisade en kalkyl som visats under lång tid av invandring.
Men det gäller att man får in människor i sysselsättning, det är en given faktor.
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Puttaren » tis 07 jan 2020, 16:35

Nordan skrev:
tis 07 jan 2020, 16:06
Puttaren skrev:
Nordan skrev:
Va?
det var inte jag som källhänvisade till det klippet, du får ta det med Jornhona isåfall, apropå yra...

men om vi under en lång tid gjort "vinst" på invandring (rare) för att många eller tom de flesta kommit in i samhället och inte kostar utan bidrar, hur står det i relation till att vi har en kostnad för flyktingar, den som Ruist förklarar. Men vill du dra in en parameter till dvs de som kommit typ sedan 2015, fine, men blanda då inte in mig i den, jag påvisade en kalkyl som visats under lång tid av invandring.
Men det gäller att man får in människor i sysselsättning, det är en given faktor.
Fetmarkerade det jag menar är yrande från din sida.

Dessutom är din "givna faktor" inte värd ett piss. Det blir ingen vinst hur du än räknar på det. Inte ens de arbetskraftsinvandrare som kom hit på den "goda tiden" blev någon supervinst. Och de som kommer nu har i det förkrossande flertalet fall inga färdigheter som behövs, knappt ens läskunnighet.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Jornhona

Inlägg av Jornhona » tis 07 jan 2020, 18:24

Nordan skrev:
Jornhona skrev:
tis 07 jan 2020, 11:56
Nordan skrev:
tis 07 jan 2020, 11:06

jaha?
https://www.youtube.com/watch?v=jhl4FF6wQqU
;)
Problemet börjar när allt klumpas ihop i begreppet invandring, vilket görs lite för ofta då det handlar om ekonomi. Därför går det inte att säga att invandring är lönsamt. Den invandring som du och jag hade gjort om vi bestämt oss för emigrera är ett exempel som hade varit lönsamt för mottagarlandet. Jag hade iaf inte flyttat utomlands utan att boende och jobb redan varit fixat.
Det är där skillnaden ligger. Större delen av vår invandring här i Sverige går inte ihop ekonomiskt då de som kommer hit till stor del har försörjning via skattemedel. Så borde det ju inte vara tycker jag.

Nordan

Inlägg av Nordan » ons 08 jan 2020, 14:08

Puttaren skrev:
tis 07 jan 2020, 16:35
Nordan skrev:
tis 07 jan 2020, 16:06
Puttaren skrev:

Va?

Fetmarkerade det jag menar är yrande från din sida.

Dessutom är din "givna faktor" inte värd ett piss. Det blir ingen vinst hur du än räknar på det. Inte ens de arbetskraftsinvandrare som kom hit på den "goda tiden" blev någon supervinst. Och de som kommer nu har i det förkrossande flertalet fall inga färdigheter som behövs, knappt ens läskunnighet.
Det fetmarkerade var det ju Ruist som sade det om man nu ska vara petiga...

Sen det som ska betraktas som vinst, det har ju räknats fram sedan 50-60 talet om du nu har oklarheter kring vinsten i det.
Men du menar alltså att få folk i arbete inte är värt "ett piss" om man vill se på det i ett perspektiv? Intressant...

Hälge

Inlägg av Hälge » tor 09 jan 2020, 01:25

Jodåsåatt...det lönar sig att komma hit på äldre dar
Bild

Nordan

Inlägg av Nordan » tor 09 jan 2020, 11:13

Hälge skrev:
tor 09 jan 2020, 01:25
Som mest kan garantipensionen bli 8 597 kronor för ensamstående och 7 690 kronor i månaden för gifta.
Svindlande summor... Löna sig är väl kanske inte rätt ord, men visst, man får pengar av svenska staten.

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Puttaren » tor 09 jan 2020, 12:06

Nordan skrev:
tor 09 jan 2020, 11:13
Hälge skrev:
Som mest kan garantipensionen bli 8 597 kronor för ensamstående och 7 690 kronor i månaden för gifta.
Svindlande summor... Löna sig är väl kanske inte rätt ord, men visst, man får pengar av svenska staten.
Är man samtidigt försvarsminister i Irak eller sitter i Afghanistans regering blir det ju en del pengar. Och får man 8597 kronor till alla sina elva identiteter så ...

Nordan

Inlägg av Nordan » tor 09 jan 2020, 13:07

Puttaren skrev:
tor 09 jan 2020, 12:06
Nordan skrev:
Hälge skrev:
Är man samtidigt försvarsminister i Irak eller sitter i Afghanistans regering blir det ju en del pengar. Och får man 8597 kronor till alla sina elva identiteter så ...
Inte för att säga att det är rätt, vilket det givetvis inte är, precis som alla bidragsfusk är, så måste man nog ändå säga att "alla" de fallen knappast kan vara just dom som dränerar statskassan.

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Puttaren » tor 09 jan 2020, 15:31

Nordan skrev:
tor 09 jan 2020, 13:07
Puttaren skrev:
Nordan skrev:

Inte för att säga att det är rätt, vilket det givetvis inte är, precis som alla bidragsfusk är, så måste man nog ändå säga att "alla" de fallen knappast kan vara just dom som dränerar statskassan.
Nej det som dränerar statskassan är du och andra apologeter och faktaresistenta med huvudet uppe bland molnen. De politiker ni röstat fram är så usla att klockorna stannar.

trickard

Inlägg av trickard » tor 09 jan 2020, 18:47

Myten om den åtstramade invandringspolitiken

https://www.gp.se/ledare/myten-om-den-% ... 87kkUMyten
Just nu har jag en riktigt bra formsvacka

Användarvisningsbild
Stora Norrland

Inlägg av Stora Norrland » tor 09 jan 2020, 23:12

trickard skrev:
tor 09 jan 2020, 18:47
Myten om den åtstramade invandringspolitiken

https://www.gp.se/ledare/myten-om-den-% ... 87kkUMyten
Mmmm...jag läste den där. Den är intressant. Borde läsas av många.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tor 09 jan 2020, 23:30

Hade någon missat det? Den s.k. Anhöriginvandringen. Procent rötägg bland dessa anhöriga vs procent rötägg bland Svensson? Och i efterkommande generation? Allt är kollektivismens fel. Kommunister lika stort problem som libertarianer. Bortskämning av barn. Arvsskatt är da shit, inkomstskatt helvetet. Det har skapat hela eländet.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2019-04-21 : Hur ett äpple klarar en vinter i en golf bag med mera

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tor 09 jan 2020, 23:57

När jag läser den här tråden blir jag bara mer femtiotalssosse för varje sida som går. Satan vad jag hatar Palme och hans efterföljare och satan vad jag vill höja arvsskatt. Känns som det är sovjet, som det borde varit, som räddat oss ifrån det här massinvandringseländet. Eller en härskare som Putin. Vi får se vad en vettig koalition med SD i regeringsmixen kan åstadkomma. vi behöver få tyst på alla Palme, Wolodarski och liknande bortskämda globalister. För alla schyssta Svenssons, Hamids och Radovics skull.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger

Egon

Inlägg av Egon » fre 10 jan 2020, 02:05

Vad kostar en svenskfödd människa från födsel till färdig skolgång?
Svar: Drygt 1,4 miljoner inkl. förskola.
Lägg på kostnad för föräldrapenning, barnbidrag, studiebidrag, vård, tandläkare etc.
Not. Det föds i snitt 115 000 barn/år i Sverige.

2015 var ett extremt år med drygt 35 000 asylansökningar från ensamkommande barn. Det minskade drastiskt till drygt 2100 - 2016 och drygt 1300 - 2017. Snittålder hamnar i övre tonåren. Ca. 85% beviljas.

När man sätter saker i rätt perspektiv faller många negativa invandrings-argument tokplatt.
Det behövs ingen grandios tankeverksamhet för att jämföra och inse att kostnaden för ensamkommande barn är en piss i Nilen jämfört med de svenskfödda.

Att sen pissa på 60/70-talets arbetskraftsinvandring blir bara genant. Jag passar på att be alla ”juggar”, greker och turkar som bidragit till vår välfärd om ursäkt för det som andra uttryckt av ren inkompetens.
Sorry och tack för hjälpen!

Egon

Användarvisningsbild
Euklides

Inlägg av Euklides » fre 10 jan 2020, 09:36

Egon skrev:
fre 10 jan 2020, 02:05
Vad kostar en svenskfödd människa från födsel till färdig skolgång?
Svar: Drygt 1,4 miljoner inkl. förskola.
Lägg på kostnad för föräldrapenning, barnbidrag, studiebidrag, vård, tandläkare etc.
Not. Det föds i snitt 115 000 barn/år i Sverige.

2015 var ett extremt år med drygt 35 000 asylansökningar från ensamkommande barn. Det minskade drastiskt till drygt 2100 - 2016 och drygt 1300 - 2017. Snittålder hamnar i övre tonåren. Ca. 85% beviljas.

När man sätter saker i rätt perspektiv faller många negativa invandrings-argument tokplatt.
Det behövs ingen grandios tankeverksamhet för att jämföra och inse att kostnaden för ensamkommande barn är en piss i Nilen jämfört med de svenskfödda.

Att sen pissa på 60/70-talets arbetskraftsinvandring blir bara genant. Jag passar på att be alla ”juggar”, greker och turkar som bidragit till vår välfärd om ursäkt för det som andra uttryckt av ren inkompetens.
Sorry och tack för hjälpen!

Egon
Du producerar en sådan smörja och pratar om Grandios tankeverksamhet ... suck.
Det här är ett utmärkt exempel på varför landet faller som en sten, folk vägrar tänka efter och börja fatta.
Tänker inte ens bemöda mig att börja argumentera, det är bara för korkat på så många sätt.

Nordan

Inlägg av Nordan » fre 10 jan 2020, 10:10

Puttaren skrev:
tor 09 jan 2020, 15:31
Nordan skrev:
tor 09 jan 2020, 13:07
Puttaren skrev:

Nej det som dränerar statskassan är du och andra apologeter och faktaresistenta med huvudet uppe bland molnen. De politiker ni röstat fram är så usla att klockorna stannar.
Nu får du nog lugna ner det innan propparna ryker?
Det som jag och andra apologeter och faktaresistenta? Du menar de som inte röstar brunt? Du börjar faktiskt bli lite läskig i dina "jag röstar inte på SD men", allvarligt alltså.
Du har ingen aning om vad jag röstat på, du har inte med att göra vad jag röstat på eller vad jag gör för att det här samhället och för att det ska fungera så bra som möjligt.
Att jag uttrycker åsikter som i många fall går stick i stäv med dina, hälges, Hildings och den övriga svansen har jag inga problem med att tackla, men dra inte skit över en politik som grundlade sverige, gjorde sverige till vad det är idag.
Ett land med så gott som gratis skola, sjukvård, äldrevård där man har en bra syn på jämställdhet, mänskliga rättigheter, alla människors lika rätt oberoende av sexuell läggning eller religion.

Vidare pissar du på såååå många av alla de som faktiskt lagt grunden när du säger de politiker "vi" röstat på, det är dina och mina föräldrar du pratar om, det är ursvenskar, arbetskraftsinvandrare från alla världen hörn, det är krigsflyktingar från WW2, och såvitt jag vet så har vi haft ett flertal regeringskonstellationer i modern tid, och jag kan ge mig fan på att DU och de jag tidigare nämnt har röstat på minst en av dom.
Sen att ni och en del andra uppenbarligen har fått det så mkt sämre nu på senare tid att ni inte ens kan se vad som händer i världen och hur det kan tänkas påverka ett SE som medlemsstat i EU kan jag bara beklaga.

Hej påre!

Användarvisningsbild
Skalman

Inlägg av Skalman » fre 10 jan 2020, 15:15

Nordan skrev:
fre 10 jan 2020, 10:10

Det som jag och andra apologeter och faktaresistenta? Du menar de som inte röstar brunt?
Först tycker du att någon annan ska lugna ner sig, sedan i meningen efter naziststämplar du en stor del av befolkningen.
Du ser ingen dubbelmoral i det?
Nordan skrev:
Att jag uttrycker åsikter som i många fall går stick i stäv med dina, hälges, Hildings och den övriga svansen har jag inga problem med att tackla, men dra inte skit över en politik som grundlade sverige, gjorde sverige till vad det är idag.
Några rader senare så får dom även epitetet "svansen". Och dagens politik är knappast den som grundlade Sverige.
Nordan skrev:
Ett land med så gott som gratis skola, sjukvård, äldrevård där man har en bra syn på jämställdhet, mänskliga rättigheter, alla människors lika rätt oberoende av sexuell läggning eller religion.
Ett väl fungerande land behöver mer än 1 natt för att braka ihop. Men hur tror du det går om vi låter hela världens befolkning som inte har egen sjukförsäkring komma till Sverige och ta del av vården så länge dom lyckas skramla ihop avgiften för att ta sig hit? (jag vet att det låter inhumant men verkligheten är tyvärr att det finns fler fattiga människor i världen än vad Sveriges välfärd kan hantera)

Och sedan undrar jag även om du tror att människor som inte har samma syn på jämställdhet, mänskliga rättigheter och liknande helt plötsligt ändrar uppfattning samma sekund som dom passerar Sveriges gräns?

Nordan

Inlägg av Nordan » fre 10 jan 2020, 15:59

Skalman skrev:
fre 10 jan 2020, 15:15
Nordan skrev:

Det som jag och andra apologeter och faktaresistenta? Du menar de som inte röstar brunt?
Först tycker du att någon annan ska lugna ner sig, sedan i meningen efter naziststämplar du en stor del av befolkningen.
Du ser ingen dubbelmoral i det?
Nordan skrev:
Några rader senare så får dom även epitetet "svansen". Och dagens politik är knappast den som grundlade Sverige.
Nordan skrev:
Ett väl fungerande land behöver mer än 1 natt för att braka ihop. Men hur tror du det går om vi låter hela världens befolkning som inte har egen sjukförsäkring komma till Sverige och ta del av vården så länge dom lyckas skramla ihop avgiften för att ta sig hit? (jag vet att det låter inhumant men verkligheten är tyvärr att det finns fler fattiga människor i världen än vad Sveriges välfärd kan hantera)

Och sedan undrar jag även om du tror att människor som inte har samma syn på jämställdhet, mänskliga rättigheter och liknande helt plötsligt ändrar uppfattning samma sekund som dom passerar Sveriges gräns?
Att rösta brunt innebär alltsom oftast de som inte röstar på de traditionella partierna, tänk motsidan till "sjuklövern" som alla SD are brukar slänga sig med. Och i princip alla de partierna har i modern tid suttit vid makten.

Eftersom det är OTROLIGT många olika röster som genom åren legat till grund för hur sverige styrts så diskar man en MÄNGD personer om man skriver
De politiker ni röstat fram är så usla att klockorna stannar.

Vilka ni? Alla de som inte har samma åsikt som Puttaren, SD, MED eller vilka är det vi pratar om. Vi pratar om människor som genom året röstat på ALLA de partier som i modern tid haft inflytande över sverige, förmodligen de flesta som puttaren ens känner.

Men du har rätt i att det tar tid, men den gungan går åt båda hållen. Välfärdssverige byggdes inte upp över en natt heller, och inte av ett parti, och en kris motsvarande senare år reder man inte ut över en natt heller, och att SD skulle lösa den knuten lite enkelt är en utopi.

Och du har rätt i att många av dom som kommer hit inte delar vår samhällssyn, och jag är den första att skriva på en inlaga om ett samhällskontrakt med alla nya invandrare/flyktingar, eller alla de som kommer hit att det finns förutsättningar för att få vara här och att bli svensk, men det har mig veterligen inget parti lagt fram.
Typ, gör man en kriminell handling som ger fängelse på straffskalan, ja då bidrar vi med en flygbiljett till en flygplats i dennes hemland eller till det land som personen kom ifrån.
Men det finns många som ser det som en ynnest att få komma hit och mer än gärna delar vårt synsätt, men jag skulle inte kräva att de firar Jul eller påsk för det om de inte vill det. Vill de fira sina religiösa högtider, fine, jag bryr mig inte, så länge de delar vårt synsätt på människor i form av jämställdhet, mänskliga rättigheter, alla människors lika rätt oberoende av sexuell läggning eller religion mm.
Men kom för guds skull inte och påstå att alla svenska delar det synsättet...

Grunden till att få folk att ta till sig vårt synsätt, det är väl integration antar jag och det har jag aldrig påstått oss vara bra på. Vi har väl varit naiva :lol: i att inte förutspå att det skulle bli sådana motsättingar i världen som får så otroligt mycket människor på flykt.

Trevlig helg!

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » fre 10 jan 2020, 16:04

Helt brutalt : behöver inte alla länder sitt eget folkhemsbygge? Det vi kan exportera är personligt ansvarstagande, religionslöshet och tilltro till institutioner. Sen får man självklart ha förståelse för att kapabla människor som kommer från Roslings nivå 1 och 2 till 3 gärna vill ha en snabbresa till 4, självklart hade man velat ha det själv. Men de borde egentligen vara kvar i sina länder och bygga upp dem till välstånd. Paradiset är något vi skapar själva här på jorden. Önskar att det gick att orkestrera.

Användarvisningsbild
Skalman

Inlägg av Skalman » fre 10 jan 2020, 17:31

Nordan skrev:
fre 10 jan 2020, 15:59

Men du har rätt i att det tar tid, men den gungan går åt båda hållen. Välfärdssverige byggdes inte upp över en natt heller, och inte av ett parti, och en kris motsvarande senare år reder man inte ut över en natt heller, och att SD skulle lösa den knuten lite enkelt är en utopi.
Självklart tog det lång tid att bygga upp likväl som det tar lång tid att rasera, det är väl lite därför som man måste uppmärksamma problemen i ett tidigt skede och inte vänta tills det ger så tydliga avtryck i vardagen att det tar årtionden att åtgärda igen. Och det är lite där nutida styrande politiker fullständigt misslyckats då dom inte ens kunnat erkänna att något problem existerar.
Nordan skrev:
Och du har rätt i att många av dom som kommer hit inte delar vår samhällssyn, och jag är den första att skriva på en inlaga om ett samhällskontrakt med alla nya invandrare/flyktingar, eller alla de som kommer hit att det finns förutsättningar för att få vara här och att bli svensk, men det har mig veterligen inget parti lagt fram.
Typ, gör man en kriminell handling som ger fängelse på straffskalan, ja då bidrar vi med en flygbiljett till en flygplats i dennes hemland eller till det land som personen kom ifrån.
Även här måste man ju erkänna att det finns ett problem innan man kan åtgärda det. Det är ingen bra lösning att ge i uppdrag till BRÅ att sluta redovisa ursprung för att på det viset sopa problemet under mattan.
Nordan skrev:
Men det finns många som ser det som en ynnest att få komma hit och mer än gärna delar vårt synsätt, men jag skulle inte kräva att de firar Jul eller påsk för det om de inte vill det. Vill de fira sina religiösa högtider, fine, jag bryr mig inte, så länge de delar vårt synsätt på människor i form av jämställdhet, mänskliga rättigheter, alla människors lika rätt oberoende av sexuell läggning eller religion mm.
Men kom för guds skull inte och påstå att alla svenska delar det synsättet...
Jag tror det är få som kräver att dom ska fira jul eller påsk, eller har något emot att dom firar sina egna högtider.
Problemet är snarare när butiker och liknande slutar önska "God Jul" och istället önskar "God Helg" just för att det skapats en rädsla i samhället att någon ska bli kränkt.
Nu tror jag inte att särskilt många invandrare blir kränkta av en sådan sak utan det är ett något som dom styrande partierna/medierna skapat för att kunna skambelägga folk som inte tycker likadant som dom själva gör. Vilket dom gjort för att försöka motverka att SD får något inflytande.

Sedan finns det även alldeles för många personer som kräver att deras religion ska gå före samhällets redan befintliga normer istället för att försöka anpassa sig och vara nöjda med att dom får utöva sin religion på fritiden.
Vill jag t.ex jobba på bank får jag finna mig i att bära skjorta/kavaj och kan inte bli kränkt och kräva ersättning för diskriminering om jag inte får jobbet för att jag kräver att få ha slitna jeans och t-shirt.

Hälge

Inlägg av Hälge » fre 10 jan 2020, 19:15

"Hemmahörande i Sverige" kallar SVT dom, så då måste det va politiskt korrekt.
Dock så hade det varit intressant att veta hur många av de förolyckade som kommit hit på flyktingstatus de senaste fem åren från regionen. Och nu åkt tillbaka på semester el dyl.

Jornhona

Inlägg av Jornhona » fre 10 jan 2020, 19:42

Hälge skrev:
fre 10 jan 2020, 19:15
"Hemmahörande i Sverige" kallar SVT dom, så då måste det va politiskt korrekt.
Dock så hade det varit intressant att veta hur många av de förolyckade som kommit hit på flyktingstatus de senaste fem åren från regionen. Och nu åkt tillbaka på semester el dyl.
Alla?
De iranier som kom till Sverige på 70-talet är knappast de som riskerar förföljelse för att semestra i hemlandet. Eller så är det inte så farligt i Iran för iranska asylflyktingar, men det är ju bara min tanke.
Usch,spyr lite inombords av att läsa sånt här i media. Känns som vilken gråtvals som helst duger för att få sin och familjens försörjning bekostad av våra skattemedel. Och sen iskallt fira semestern i det "farliga" landet man flydde från.

Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » fre 10 jan 2020, 20:13

Nordan skrev:
fre 03 jan 2020, 10:23
...........Å andra sidan, jag känner ju inte dig, men jag tror nog ändå att veckans affärer har mer fog för publicerade artiklar än än de källor som du oftast drar till med. Eller VA kanske bara är en vänsterbliven PK MSM media i din värld...
Å varför tror du att VA har mer fog? Vad har du för fog för det annat än en uppfattning baserat på att VA måste ju bara vara bättre för att de heter VA eller?
På grund av stasi och skitnödighet.
- Går det att missförstå att jorden är rund - nej.
- Xxxxxxsyndromet - Går det att missförstå att jorden är rund - ja.

Nordan

Inlägg av Nordan » mån 13 jan 2020, 12:28

Besserwizzer skrev:
fre 10 jan 2020, 20:13
Nordan skrev:
fre 03 jan 2020, 10:23
...........Å andra sidan, jag känner ju inte dig, men jag tror nog ändå att veckans affärer har mer fog för publicerade artiklar än än de källor som du oftast drar till med. Eller VA kanske bara är en vänsterbliven PK MSM media i din värld...
Å varför tror du att VA har mer fog? Vad har du för fog för det annat än en uppfattning baserat på att VA måste ju bara vara bättre för att de heter VA eller?
kanske för att VA inte är ett "alternativt" eller "politiskt anknutet" media?

Skriv svar