Oläsvärda artiklar

Diskutera politik, migration, integration, samhällsklimat och allt annat som är åsiktsrelaterat. Kom ihåg att hålla en hövlig ton och inte brusa upp bara för att ni inte håller med varandra.
AnkKrok

Oläsvärda artiklar

Inlägg av AnkKrok » fre 02 okt 2015, 09:32

Är det bara jag som blir oändligt trött av sånt här?

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledark ... 1511133.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

Förstår hon ingenting eller är hon bara helt förblindad av sitt godhetsraseri? En sak är klar, att avpixlat och vad det nu finns för fler liknande sajter frodas är inget mysterium direkt.
Retards will be retards

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Re: Oläsvärda artiklar

Inlägg av Puttaren » fre 02 okt 2015, 10:10

Intressant dock att hon skriver att hälften har asylskäl. Jag trodde att godhetsfanatiker tyckte att alla som tagit sig hit är flyktingar.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Pinis

Inlägg av Pinis » fre 02 okt 2015, 10:58

Puttaren skrev:Intressant dock att hon skriver att hälften har asylskäl. Jag trodde att godhetsfanatiker tyckte att alla som tagit sig hit är flyktingar.
Vad krävs, enl dig, för att någon ska passa in i det du kallar "godhetsfanatiker" ?
Jag undrar för att det käns lite som "motsatsen" till rasist
Never argue with a fool - they will drag you down to their level, then beat you with experience.

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Puttaren » fre 02 okt 2015, 11:04

Pinis skrev:
Puttaren skrev:Intressant dock att hon skriver att hälften har asylskäl. Jag trodde att godhetsfanatiker tyckte att alla som tagit sig hit är flyktingar.
Vad krävs, enl dig, för att någon ska passa in i det du kallar "godhetsfanatiker" ?
Dåligt ordval. Min poäng är det länge påståtts att flyktingarna är ren vinst, att de är högutbildade och att Sverige går under utan dem. Nu hörs plötsligt tal om att det kostar pengar, att det är en krissituation och att det de facto är ett problem.

/Edit: Annars är ordvalet inte helt opassande på de som utmålar sig själv som så oändligt goda utan att lyfta blicken och se att vi faktiskt lever i verkligheten, inte någon idealisk drömvärld där resurserna är oändliga.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

AnkKrok

Inlägg av AnkKrok » fre 02 okt 2015, 11:34

Hmm rätt. Jag missade det pga hennes tonårsmässiga känslostorm.
Retards will be retards

Pinis

Inlägg av Pinis » fre 02 okt 2015, 11:37

Puttaren skrev:
Pinis skrev:
Dåligt ordval. Min poäng är det länge påståtts att flyktingarna är ren vinst, att de är högutbildade och att Sverige går under utan dem. Nu hörs plötsligt tal om att det kostar pengar, att det är en krissituation och att det de facto är ett problem.

/Edit: Annars är ordvalet inte helt opassande på de som utmålar sig själv som så oändligt goda utan att lyfta blicken och se att vi faktiskt lever i verkligheten, inte någon idealisk drömvärld där resurserna är oändliga.
...och min poäng är jag tycker det är otroligt viktigt, för diskussionen, att man inte tar till överdrifter.

När man pratar om att det "kostar pengar" och "år en ren vinst" så är det nog olika saker
Visst kostar invandring/integration en jävla massa pengar, i form av att en massa pengar ska betalas ut hit och dit, men vad blir nettoeffekten ?
Det måste ju ändå, för ett rikt land som Sverige, vara avgörande, om man ser till den ekonomiska biten
Där verkar ju experterna vara oense om hur mycket det påverkar den svenska ekonomin
Never argue with a fool - they will drag you down to their level, then beat you with experience.

AnkKrok

Inlägg av AnkKrok » fre 02 okt 2015, 11:39

Angående godhetsbeteckningen så har man blåst upp rasistbegreppet till så monumentala proportioner att man inte kan vara annat än godhetsriddare om man enligt den relativt nya innebörden av rasist, inte är rasist. Lätt som en plätt.
Retards will be retards

Pinis

Inlägg av Pinis » fre 02 okt 2015, 11:40

AnkKrok skrev:
Kan du då förklara detta...
I SD:s budget minskar anslagen tillMigrationsverket från 4,7 till 1,2 miljarder nästa år, det vill säga med tre fjärdedelar.

Anslagen för ersättningar och bo­städer för asylsökande skärs ner med 90 ­procent.

De förslagen är rakt igenom pajas­konster.

Även om Sverige skulle sätta upp taggtråd och kulsprutor kring gränsen, och neka kvinnor och barn som flytt IS ­våldtäkter att söka asyl här, så skulle SD:s politik inte fungera. Det finns i dag 108 000 personer som är inskrivna i ­Migrationsverkets mottagningssystem. Dessa riktiga, levande människor finns dock inte i Sverigedemokraternas värld.

Pinis

Inlägg av Pinis » fre 02 okt 2015, 11:44

AnkKrok skrev:Angående godhetsbeteckningen så har man blåst upp rasistbegreppet till så monumentala proportioner att man inte kan vara annat än godhetsriddare om man enligt den relativt nya innebörden av rasist, inte är rasist. Lätt som en plätt.
Vem är man ?

AnkKrok

Inlägg av AnkKrok » fre 02 okt 2015, 12:13

Pinis skrev:
AnkKrok skrev:
Kan du då förklara detta...
I SD:s budget minskar anslagen tillMigrationsverket från 4,7 till 1,2 miljarder nästa år, det vill säga med tre fjärdedelar.

Anslagen för ersättningar och bo­städer för asylsökande skärs ner med 90 ­procent.

De förslagen är rakt igenom pajas­konster.

Även om Sverige skulle sätta upp taggtråd och kulsprutor kring gränsen, och neka kvinnor och barn som flytt IS ­våldtäkter att söka asyl här, så skulle SD:s politik inte fungera. Det finns i dag 108 000 personer som är inskrivna i ­Migrationsverkets mottagningssystem. Dessa riktiga, levande människor finns dock inte i Sverigedemokraternas värld.
Jag kan inte riktigt se varför jag ska förklara det ena pga det andra. Förtydliga gärna.

Jag länkade in krönikan pga hennes reaktion på SDs budget. Inte för att tycka nåt om SDs budget. Den här typen av skrivelser som hon presenterar med bild på Åkesson i clownnäsa som kunde varit fotoshåppad av en trilsk och upprorisk 15åring är så oändligt korkade. Hon är som så många andra bara ytterligare en nyttig idiot till SD och kanske ännu värre, en väldigt stor bromskloss i hela debatten om flyktingar osv.
Retards will be retards

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Puttaren » fre 02 okt 2015, 12:28

Pinis skrev:När man pratar om att det "kostar pengar" och "år en ren vinst" så är det nog olika saker
Visst kostar invandring/integration en jävla massa pengar, i form av att en massa pengar ska betalas ut hit och dit, men vad blir nettoeffekten ?
Det måste ju ändå, för ett rikt land som Sverige, vara avgörande, om man ser till den ekonomiska biten
Där verkar ju experterna vara oense om hur mycket det påverkar den svenska ekonomin
Nåja, "experterna" är väl knappast oense. Tyckarna har sin bild klar, men fakta är ju fakta.

Pinis

Inlägg av Pinis » fre 02 okt 2015, 12:32

Så här skrev du i din trådstart...
Förstår hon ingenting eller är hon bara helt förblindad av sitt godhetsraseri? En sak är klar, att avpixlat och vad det nu finns för fler liknande sajter frodas är inget mysterium direkt.
Jag misstog mig förmodligen, för jag trodde det var ovanstående citat du anspelade på med "tonårsmässiga känslostorm".
Men var det bara clownnäsan och "pajaskonster" du menade när du skrev din trådstart ?
Jag kan hålla med om att clownnäsan är löjlig

Pinis

Inlägg av Pinis » fre 02 okt 2015, 12:34

Puttaren skrev:
Pinis skrev:När man pratar om att det "kostar pengar" och "år en ren vinst" så är det nog olika saker
Nåja, "experterna" är väl knappast oense. Tyckarna har sin bild klar, men fakta är ju fakta.
Har läst en del, och oense tycker jag nog dom verkar Om effekterna

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Puttaren » fre 02 okt 2015, 12:36

Sedan är ju SDs budget något "uppe bland molnen", det måste ju även de mest hårdnackade företrädarna erkänna tycker man. Å andra sidan är ju den patetiska regeringen och den ännu mer patetiska oppositionen inte mycket bättre. Om jag skötte mitt företag eller min privatekonomi som de sköter sitt jobb skulle jag inte ha råd att sitta här och skriva.

Faktum är att jag tror att Alliansen är rätt nöjda med att slippa regera just nu. Flyktingkatastrofen, den allmänna ekonomiska ostadigheten och mörka moln av alla de slag på himlen gör att en opposition (sådan den nu är) måste vara en bättre position än att behöva ta i allt elände. Fast man kunde ju begära lite mer hederlighet av Magdad Bob och hennes anhang.

Pinis: "Experter" alltså. Inte Experter. Skillnad.

Pinis

Inlägg av Pinis » fre 02 okt 2015, 12:46

Puttaren skrev:Sedan är ju SDs budget något "uppe bland molnen", det måste ju även de mest hårdnackade företrädarna erkänna tycker man. Å andra sidan är ju den patetiska regeringen och den ännu mer patetiska oppositionen inte mycket bättre. Om jag skötte mitt företag eller min privatekonomi som de sköter sitt jobb skulle jag inte ha råd att sitta här och skriva.
Haha...
Nog får vi det vi betalar för, motsvarande position (riksdagsman/minister) inom det privsta ger väl typ 10 ggr mer i plånboken
Det var väl det Borg och Reinfeldt insåg...
Puttaren skrev:Faktum är att jag tror att Alliansen är rätt nöjda med att slippa regera just nu. Flyktingkatastrofen, den allmänna ekonomiska ostadigheten och mörka moln av alla de slag på himlen gör att en opposition (sådan den nu är) måste vara en bättre position än att behöva ta i allt elände. Fast man kunde ju begära lite mer hederlighet av Magdad Bob och hennes anhang.
Det tror jag också (det fetade)
Puttaren skrev:Pinis: "Experter" alltså. Inte Experter. Skillnad.
Ok

AnkKrok

Inlägg av AnkKrok » fre 02 okt 2015, 13:13

Pinis skrev:Så här skrev du i din trådstart...
Jag misstog mig förmodligen, för jag trodde det var ovanstående citat du anspelade på med "tonårsmässiga känslostorm".
Men var det bara clownnäsan och "pajaskonster" du menade när du skrev din trådstart ?
Anstränger du dig för att missförstå eller går det per automatik numer?
Retards will be retards

Pinis

Inlägg av Pinis » fre 02 okt 2015, 13:44

AnkKrok skrev:
Pinis skrev:Så här skrev du i din trådstart...
Anstränger du dig för att missförstå eller går det per automatik numer?
Och med "Förstår hon ingenting eller är hon bara helt förblindad av sitt godhetsraseri?" menade du ?

AnkKrok

Inlägg av AnkKrok » fre 02 okt 2015, 14:18

Pinis skrev: Och med "Förstår hon ingenting eller är hon bara helt förblindad av sitt godhetsraseri?" menade du ?
Som jag skrev i mitt 44:e inlägg.

Jag kanske ska förtydliga igen att det alltså INTE handlade om SDs budget. Den kan man ju faktiskt tycka precis vad man vill om. Problemet är att många med henne reagerar som småungar för att nån annan inte tycker som dom. Har man åsikter utanför godhetsnormen så är man rasist. Hennes krönika är ett alldeles uppenbart bevis på just det. Rasistkortet. Igen och igen och igen. Det är väldigt problematiskt om du frågar mig.

Jag hade helst sett att vi sluppit SD (eller egentligen mer generellt den situationen vi har) i svensk politik men jag förstår precis varför dom finns och varför dom har växt rekordartat. Karin Pettersson står helt klart på bidragssidan till den är tillväxten.
Retards will be retards

Pinis

Inlägg av Pinis » fre 02 okt 2015, 15:04

AnkKrok skrev:
Pinis skrev: Och med "Förstår hon ingenting eller är hon bara helt förblindad av sitt godhetsraseri?" menade du ?
Som jag skrev i mitt 44:e inlägg.

Jag kanske ska förtydliga igen att det alltså INTE handlade om SDs budget. Den kan man ju faktiskt tycka precis vad man vill om. Problemet är att många med henne reagerar som småungar för att nån annan inte tycker som dom. Har man åsikter utanför godhetsnormen så är man rasist. Hennes krönika är ett alldeles uppenbart bevis på just det. Rasistkortet. Igen och igen och igen. Det är väldigt problematiskt om du frågar mig.

Jag hade helst sett att vi sluppit SD (eller egentligen mer generellt den situationen vi har) i svensk politik men jag förstår precis varför dom finns och varför dom har växt rekordartat. Karin Pettersson står helt klart på bidragssidan till den är tillväxten.
Hon reagerar på en budget som hon anser vara horibel, och förklarar varför med...
Med SD:s politik skulle de personer som har rätt till asyl – kanske hälften av de 108 000 – inte få hjälp med boende ­eller etablering. De skulle inte få en chans att komma in i det svenska samhället. Faktum är att det inte ens skulle gå att på ett rättssäkert sätt pröva om de hade rätt till asyl eller ej, eftersom anslagen till domstolsprövning och offentliga biträden i stort sett tas bort helt.
Därefter sammanfattar hon sin uppfattning om SD...
Sanningen om SD:s ideologi är att den är Sverigefientlig, rasistisk och höger­extrem.
Ska hon inte få ha dom åsikterna om SDs ideologi, utan att du börjar snacka om rasistkortet och "man är rasist" ?
Som lök på laxen kommer du dragandes med godhetskortet, var får du det "kortet" ifrån ?

AnkKrok

Inlägg av AnkKrok » fre 02 okt 2015, 15:27

Pinis skrev: Hon reagerar på en budget som hon anser vara horibel, och förklarar varför med...
Med SD:s politik skulle de personer som har rätt till asyl – kanske hälften av de 108 000 – inte få hjälp med boende ­eller etablering. De skulle inte få en chans att komma in i det svenska samhället. Faktum är att det inte ens skulle gå att på ett rättssäkert sätt pröva om de hade rätt till asyl eller ej, eftersom anslagen till domstolsprövning och offentliga biträden i stort sett tas bort helt.
Så långt inga problem.
Pinis skrev: Därefter sammanfattar hon sin uppfattning om SD...
Sanningen om SD:s ideologi är att den är Sverigefientlig, rasistisk och höger­extrem.
Ska hon inte få ha dom åsikterna om SDs ideologi, utan att du börjar snacka om rasistkortet och "man är rasist" ?
Klart hon FÅR ha dom åsikterna. Om du läste mitt senaste inlägg så skrev jag klart och tydligt att man får tycka precis vad man vill om den. Jag är däremot oändligt trött på att sånt här dravel publiceras. Inte allt hon skriver men med den avslutningen ovan så räcker det för hela texten. Om du inte läser ovanstående som rasistkortet så är det bra så. Då tycker vi olika. Det är okej för mig.
Pinis skrev: Som lök på laxen kommer du dragandes med godhetskortet, var får du det "kortet" ifrån ?
Jag har ingen lust att skriva samma saker om och om igen. Tycker du det är obegripligt så är det oxå bra så för min del.
Retards will be retards

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Puttaren » lör 03 okt 2015, 21:22

Pinis skrev:
Puttaren skrev:
Har läst en del, och oense tycker jag nog dom verkar Om effekterna
Det här är förvisso en journalist som skriver men visa mig en expert som motsäger de fakta hon lägger fram. Inga experter lär vara oense om den katastrof godhetsknarkarna lagt upp för.
http://www.expressen.se/ledare/anna-dah ... tuationen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Hilding Bladh

Inlägg av Hilding Bladh » lör 03 okt 2015, 22:07

Puttaren skrev: Det här är förvisso en journalist som skriver men visa mig en expert som motsäger de fakta hon lägger fram. Inga experter lär vara oense om den katastrof godhetsknarkarna lagt upp för.
http://www.expressen.se/ledare/anna-dah ... tuationen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det här var en extremt läsvärd artikel och platsar egentligen inte i den här tråden. Att en msm-journalist har skrivit detta tyder på att situationen är extremt allvarlig för landet. Jag tar för givet att Dahlberg inte överdriver ett dugg. Det är väl snarare tvärtom.

Nu vore det förstås bra om Dahlberg kunde ordna att nyhetsredaktionen på hennes tidning tog tag i det hela och slutade med tidningens smått makabra kampanjjournalistik för ännu större invandring och i stället ägnade sig åt normal journalistisk granskning av situationen.

Jag tror Sverige är illa ute på grund av det usla ledarskapet och en usel "opposition". Inget av de sju partier som bestämmer vågar närma sig problemets kärna. Och ett stort antal obetalda och aningslösa gråterskor jamsar med,
”Den som haft en fästing på ollonet letar inte boll i högt gräs” - Hilding Bladh

Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » sön 04 okt 2015, 11:50

Precis.

Borg och Dildon visste precis vad de gjorde.

Det hon skriver är bra - precis den linjen jag driver vid fikabordet på jobbet - Det enkla är att ta sig hit.
På grund av stasi och skitnödighet.
- Går det att missförstå att jorden är rund - nej.
- Xxxxxxsyndromet - Går det att missförstå att jorden är rund - ja.

AnkKrok

Inlägg av AnkKrok » sön 04 okt 2015, 12:19

Minsann! Ett litet ljus i mörkret. Demokraturen vittrar fortsatt trots katastrofbilder på pixlat.se.
Retards will be retards

Pinis

Inlägg av Pinis » mån 05 okt 2015, 10:43

Puttaren skrev:Det här är förvisso en journalist som skriver men visa mig en expert som motsäger de fakta hon lägger fram. Inga experter lär vara oense om den katastrof godhetsknarkarna lagt upp för.
Jag har väl aldrig hävdat att det skulle vara någon oenighet, vad gäller poängen med hennes artikel
Sen finns det ju vissa delar som man kan ha olika uppfattningar om

Vad jag menade, och trodde jag gick fram, var dom ekonomiska nettoeffekterna
Där finns det, vad jag uppfattar, en oenighet

Skriv svar