SBS/Discovery vs ComHem

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
trickard

SBS/Discovery vs ComHem

Inläggav trickard » lör 02 sep 2017, 13:17

Båda parter försöker påskina sin egen oskuld, men är det inte lite märkligt att SBS/Discovery hamnar i trassel med den ena distributören efter den andra?
Just nu har jag en riktigt bra formsvacka

punchfade

Re: SBS/Discovery vs ComHem

Inläggav punchfade » lör 02 sep 2017, 13:20

Det är väl inte märkligare än att de vill få så mycket betalt som möjligt för sina kanaler? Tråkigt för oss konsumenter men jag är inte förvånad alls.
Hio: 2
Albatross: 1

trickard

Inläggav trickard » lör 02 sep 2017, 13:53

punchfade skrev:Det är väl inte märkligare än att de vill få så mycket betalt som möjligt för sina kanaler? Tråkigt för oss konsumenter men jag är inte förvånad alls.

Var jag otydlig? Poängen är att det gång på gång är just SBS/Discovery som hamnar i knaslägen. Jag har svårt att se att det är en slump.

Jo jo, alla fattar att de vill tjäna pengar...

Hälge

Inläggav Hälge » lör 02 sep 2017, 14:19

SBS förhandlingar strandar alltid i samband med någon fotbollslandskamp som visas på Kanal 5. Samtidigt går man ut med "hjälp" till de "drabbade" kunderna i form av D-play för en månadskostnad.

punchfade

Inläggav punchfade » lör 02 sep 2017, 20:53

trickard skrev:
punchfade skrev:Det är väl inte märkligare än att de vill få så mycket betalt som möjligt för sina kanaler? Tråkigt för oss konsumenter men jag är inte förvånad alls.

Var jag otydlig? Poängen är att det gång på gång är just SBS/Discovery som hamnar i knaslägen. Jag har svårt att se att det är en slump.

Jo jo, alla fattar att de vill tjäna pengar...

Skapa inte trådar med frågor om du inte vill få svar.
Hio: 2
Albatross: 1

trickard

Inläggav trickard » sön 03 sep 2017, 09:40

punchfade skrev:
Skapa inte trådar med frågor om du inte vill få svar.

Du får nog stå ut med att jag fortsätter fråga. Du behöver dock inte bemöda dig att svara. Från nu kan jag ändå inte läsa det du skriver.

trickard

Inläggav trickard » sön 10 sep 2017, 11:10

Det är märkligt att ingen media uppmärksammar Comhems självsvåldiga beslut att kompensera sina kunders tappade kanaler med några helt andra. Kan man inte leverera vore väl ett prisavdrag eller allra minst ett val mellan prisavdrag eller ersättningskanaler.

Hälge

Inläggav Hälge » sön 10 sep 2017, 12:02

trickard skrev:Det är märkligt att ingen media uppmärksammar Comhems självsvåldiga beslut att kompensera sina kunders tappade kanaler med några helt andra. Kan man inte leverera vore väl ett prisavdrag eller allra minst ett val mellan prisavdrag eller ersättningskanaler.

Det enda media kan uppmärksamma här är kundernas oförmåga att läsa det finstilta i avtalet. Där står klart och tydligt att leverantören kan när som helst ändra kanalplan och ersätta med vad dom tycker är skäligt. Så, good luck den som vill ta strid.

Nordan

Inläggav Nordan » mån 11 sep 2017, 12:54

trickard skrev:Det är märkligt att ingen media uppmärksammar Comhems självsvåldiga beslut att kompensera sina kunders tappade kanaler med några helt andra. Kan man inte leverera vore väl ett prisavdrag eller allra minst ett val mellan prisavdrag eller ersättningskanaler.

I förra vevan försvann det ett par kanaler från Telias utbud, dessa byttes "vänligt" nog ut mot ett par andra, som jag dock inte ens visste fanns, än mindre hade intresse av...
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

trickard

Inläggav trickard » tis 12 sep 2017, 10:41

Hälge skrev:

Det enda media kan uppmärksamma här är kundernas oförmåga att läsa det finstilta i avtalet. Där står klart och tydligt att leverantören kan när som helst ändra kanalplan och ersätta med vad dom tycker är skäligt. Så, good luck den som vill ta strid.

Jag får tillstå att jag inte läst avtalet så noga. Det handlar om vad som är rimligt kundbemötande, men det tycks Comhem sakna. Om det funnes alternativ i mitt Comhem-hus skulle jag välja en annan leverantör. Tänk Nordea...

Stora Norrland

Inläggav Stora Norrland » tis 12 sep 2017, 11:31

Inga alternativ (avslöjar min okunnighet)?
Kan du inte köpa TV-tjänsten från vem som helst, även om du har Comhem som allmän bit-leverantör?

Primus

Inläggav Primus » tis 12 sep 2017, 12:32

Stora Norrland skrev:Inga alternativ (avslöjar min okunnighet)?
Kan du inte köpa TV-tjänsten från vem som helst, även om du har Comhem som allmän bit-leverantör?

Nej, tror inte det. Jag har ComHem som leverantör till min förening och pratade då med Telia (som jag hade innan jag flyttade) och dom kunde iaf inte leverera till min nya lägenhet.

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » tis 12 sep 2017, 15:05

Hmmm. Hur var det nu med Boxer i lägenheter med ex. comhem ledningar

Användarvisningsbild
Maniac

Inläggav Maniac » tis 12 sep 2017, 15:10

Jag har nu telia istället för tidigare comhem, än så länge inget strul med varken tv eller internet = samma, har plustjänst = streama kanalerna samt HBO, inte alls så dumt faktiskt.
Såhär tycker forumet om Maniac, generellt sett alltså!
"Jeeyy!!!!! Han är tillbaka!!
Mannen med de bästa tipsen och råden inom golf!
Woho!!"
"Maniac, forumets kung"

DCI981

Inläggav DCI981 » tis 12 sep 2017, 15:25

Det är väl en kanonkonflikt än så länge..all sport på CMore och säkert 30 kanaler till med film, nyheter och diverse specialkanaler fokuserade på jakt, fiske, natur osv i utbyte emot kanal 5 och 2-3 andra kanaler som man knappt har tittat på.

Bra basutbud just nu för drygt 100 kr/månad.

Må konflikten pågå i all evighet med nuvarande lösning...

trickard

Inläggav trickard » tis 12 sep 2017, 15:28

DCI981 skrev:Det är väl en kanonkonflikt än så länge..all sport på CMore och säkert 30 kanaler till med film, nyheter och diverse specialkanaler fokuserade på jakt, fiske, natur osv i utbyte för kanal 5 och 2-3 andra kanaler som man knappt har tittat på.

Varför beställer du inte de kanalerna om du nu vill ha dem permanent? Ok, det är kanske en kostnadsfråga men tycker du inte det är lite märkligt ändå om du köper oxfilé för att du gillar det bäst, men butiken ger dig korv istället?

trickard

Inläggav trickard » tis 12 sep 2017, 15:32

Primus skrev:
Stora Norrland skrev:Inga alternativ (avslöjar min okunnighet)?

Nej, tror inte det. Jag har ComHem som leverantör till min förening och pratade då med Telia (som jag hade innan jag flyttade) och dom kunde iaf inte leverera till min nya lägenhet.

Jag har precis samma erfarenhet. Jag har faktiskt ett Teliaabonnemang på annat ställe och Comhem i huset hemma. Jag försökte flytta över/parallellköra Teliaabonnemanget men då krävs att jag har Telia som leverantör av bredband även hemma... via slö kopparkabel i så fall. Dessutom ingår Comhem bredband 100 Mbit, analog tv (använder ej) och ip-telefoni i bostaden hemma..

DCI981

Inläggav DCI981 » tis 12 sep 2017, 15:35

trickard skrev:
DCI981 skrev:Det är väl en kanonkonflikt än så länge..all sport på CMore och säkert 30 kanaler till med film, nyheter och diverse specialkanaler fokuserade på jakt, fiske, natur osv i utbyte för kanal 5 och 2-3 andra kanaler som man knappt har tittat på.

Varför beställer du inte de kanalerna om du nu vill ha dem permanent? Ok, det är kanske en kostnadsfråga men tycker du inte det är lite märkligt ändå om du köper oxfilé för att du gillar det bäst, men butiken ger dig korv istället?

Jag vill inte ha dom men visas dom gratis så inte mig emot...jag beställer korv och betalar för korv men får oxfilén...

Självklart förstår jag att dom som beställer utbudet för att få se kanal 5, 9 och 11 samt eurosport är besvikna men jag som inte är speciellt intresserad av deras utbud vinner ju bara på detta upplägg.

Förr hade jag 10-15 kanaler för drygt 100 kr nu har jag 50+ kanaler för samma peng och utbudet är bättre...skulle aldrig betala för det permanent då jag inte är så pass intresserad men så länge dom bråkar så är jag glad.

Primus

Inläggav Primus » tis 12 sep 2017, 15:55

DCI981 skrev:
trickard skrev:

Jag vill inte ha dom men visas dom gratis så inte mig emot...jag beställer korv och betalar för korv men får oxfilén...

Självklart förstår jag att dom som beställer utbudet för att få se kanal 5, 9 och 11 samt eurosport är besvikna men jag som inte är speciellt intresserad av deras utbud vinner ju bara på detta upplägg.

Förr hade jag 10-15 kanaler för drygt 100 kr nu har jag 50+ kanaler för samma peng och utbudet är bättre...skulle aldrig betala för det permanent då jag inte är så pass intresserad men så länge dom bråkar så är jag glad.

Fast jag är lite fundersam på det här. C more premium kommer bara att frivisas till den 14:e september enligt deras hemsida så risken finns att det försvinner om ett par dagar oavsett om konflikten är löst eller inte.

DCI981

Inläggav DCI981 » tis 12 sep 2017, 16:01

Det är mycket möjligt...jag har inte ngn direkt koll hur länge dom är gratis men oavsett hur länge dom är det så har dom inneburit en möjlighet för mig att se några matcher, ngn film och lite golf som jag annars inte kollat på..visst jag hade nog överlevt ändå...dom lär ju helt säkert inte ta bort alla kanaler utan att kompensera med ngt annat...

trickard

Inläggav trickard » tis 12 sep 2017, 22:19

DCI981 skrev:

Ok du köper korv och hoppas på oxfilé. Jag köper det jag vill ha och förväntar mig leverans av det jag beställt/valt. Kul att du är nöjd med kompensationen. Hur skulle det se ut om du inte vore sportintresserad? Äh, vi kommer nog inte längre. Bara att konstatera att vi tycker olika. Min uppfattning kvarstår, kan leverantören inte ge mig det jag beställt ska denne inte leverera något annat godtyckligt.

DCI981

Inläggav DCI981 » tis 12 sep 2017, 22:56

trickard skrev:
DCI981 skrev:

Ok du köper korv och hoppas på oxfilé. Jag köper det jag vill ha och förväntar mig leverans av det jag beställt/valt. Kul att du är nöjd med kompensationen. Hur skulle det se ut om du inte vore sportintresserad? Äh, vi kommer nog inte längre. Bara att konstatera att vi tycker olika. Min uppfattning kvarstår, kan leverantören inte ge mig det jag beställt ska denne inte leverera något annat godtyckligt.

Nej jag betalar för korv och förväntar mig korv om jag sedan får ngt bättre så gnäller jag inte...speciellt inte om jag slutit ett avtal som ger dom denna rätt bara för att jag inte orkat eller brytt mig om att läsa avtalet. Ifall jag inte är nöjd med kompensationen så säger jag upp avtalet. Om jag inte var sportintresserad så skulle jag se på film, fiskeprogram, BBC eller ngt annat...men det är klart saknar man kanalerna som du tycks göra så kanske det känns fel när andra inte delar din uppfattning.

Nordan

Inläggav Nordan » ons 13 sep 2017, 14:30

DCI981 skrev:Nej jag betalar för korv och förväntar mig korv om jag sedan får ngt bättre så gnäller jag inte...speciellt inte om jag slutit ett avtal som ger dom denna rätt bara för att jag inte orkat eller brytt mig om att läsa avtalet. Ifall jag inte är nöjd med kompensationen så säger jag upp avtalet. Om jag inte var sportintresserad så skulle jag se på film, fiskeprogram, BBC eller ngt annat...men det är klart saknar man kanalerna som du tycks göra så kanske det känns fel när andra inte delar din uppfattning.

Fast om jag beställer korv innebär det att jag vill ha korv, visst oxfilé är gott, men jag ville ha korv...
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

DCI981

Inläggav DCI981 » ons 13 sep 2017, 16:16

Nordan skrev:
DCI981 skrev:Nej jag betalar för korv och förväntar mig korv om jag sedan får ngt bättre så gnäller jag inte...speciellt inte om jag slutit ett avtal som ger dom denna rätt bara för att jag inte orkat eller brytt mig om att läsa avtalet. Ifall jag inte är nöjd med kompensationen så säger jag upp avtalet. Om jag inte var sportintresserad så skulle jag se på film, fiskeprogram, BBC eller ngt annat...men det är klart saknar man kanalerna som du tycks göra så kanske det känns fel när andra inte delar din uppfattning.

Fast om jag beställer korv innebär det att jag vill ha korv, visst oxfilé är gott, men jag ville ha korv...

Så kan det mycket väl vara men jämförelsen mellan korv och oxfilén får du ta med Trickard om jag beställer 13 kanaler och får 50 eller vad det nu är så grinar jag inte så mycket...speciellt inte om kvalitén inte försämras.

Brukar t ex ofta beställa en liten bil (minsta klass) när jag hyr utomlands om inte familjen är med men dom har sällan den inne utan jag åker iväg med en mellanklass för samma pris...enda nackdelen där är när man ska slingra sig upp för vissa serpentinvägar eller om det är väldigt små luckor vid fickparkeringen men jag förstår att vissa blir heligt förbannade om detta skulle hända dom.

Om jag inte upplever att jag får ngt av mindre värde för mig när jag beställer ngt så blir jag sällan putt.

DCI981

Inläggav DCI981 » ons 13 sep 2017, 20:33

Inom kort tycks man få återgå till sin korvdiet...

Återgå till "Everything but Golf"