Sommar i P1 2018

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
pstenman

Sommar i P1 2018

Inläggav pstenman » tis 05 jun 2018, 10:48

Ser fram emot årets presentation av värdar.

Idag kom den för mig mest intressante värden, som jag hoppades skulle få sitt sommarprogram, nämligen lyssnarnas val.
Då jag hört mycket om historien om hans livsöde tack vare att min sambo jobbat med honom som patient, samt att han föreläst på hennes arbetsplats i just det ämnet hans program ska handla om så vet jag att det är mycket bra.
Därför är jag väldigt förväntansfull!

Kortfattat så bröt han nacken under sin svensexa när hans vänner tog med honom på en judolektion.
Berättelsen handlar om hur han och hans familj har hanterat livet efter den händelsen.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=6966274

Övriga värdar tillkännages 13/6.
Senast redigerad av 1 pstenman, redigerad totalt 0 gånger.
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Användarvisningsbild
Nick_Corey

Re: Sommar i P1 2018

Inläggav Nick_Corey » tis 05 jun 2018, 12:27

Jag tycker att SR i linje med sitt uppdrag om trovärdighet och opartiskhet i år enbart skall anlita sommarvärdar som har garanterat korrekt värdegrund. Kanske de här?

Anders Linderborg
Fredrik Virtanen
Henrik Arnstad
Göran Greider
Soran Ismael
Alexandra Pascalidou
Sandra Scocco
Kajsa Ekis Ekman
Mina Dennert
Oisin Cantwell

Låter man de tio personerna göra fem-sex program var har man ju så att det räcker hela sommaren. Är det någon som inte riktigt orkar få ur sig den volymen kanske Peter Wolodarski, Ametist Azordegan eller Emma Knyckare kan rycka in.
"Vi har varit naiva."

pstenman

Inläggav pstenman » ons 13 jun 2018, 13:54

Kim Walls mamma är väl största skrällen tycker jag.

Frida Hansdotter ser jag fram emot.

*uppdatering följer*
Linköpings GK - 16.1

Batigolf

Inläggav Batigolf » ons 13 jun 2018, 14:22

Kaj Linna är nog största skrällen i min bok.

Inget man blev jättesugen på annars men man lyssnar väl på de som är på när det passar som vanligt. Ofta brukar ju de ha något roligt eller tänkvärt att säga.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » ons 13 jun 2018, 14:25

Måste säga att min mediabevakning verkar ha degenererat de senaste åren, allt färre namn man känner igen.
Ögnade igenom listan och kunde bara säga att det var 13 namn jag kände igen.

Vad jag vet nu är att jag definitivt inte kommer att lyssna på Bianca Ingrosso och
som mansgris skulle jag föredra Victoria Silvstedt i ett mer visuellt media än radio.

pstenman

Inläggav pstenman » ons 13 jun 2018, 14:28

Big Berra skrev:Måste säga att min mediabevakning verkar ha degenererat de senaste åren, allt färre namn man känner igen.

Vad jag vet nu är att jag definitivt inte kommer att lyssna på Bianca Ingrosso och
som mansgris skulle jag föredra Victoria Silvstedt i ett mer visuellt media än radio.

Med tanke på vad du först konstaterade kan jag efter veckans Kalla Fakta fastslå att jag är glad det är i radio hon framträder.
Jävlar vad hon har rasat ihop. :lol:
Linköpings GK - 16.1

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » ons 13 jun 2018, 14:37

Big Berra skrev:Måste säga att min mediabevakning verkar ha degenererat de senaste åren, allt färre namn man känner igen.

Förvänande nog kände jag igen över 20! :o

Johan

Inläggav Johan » ons 13 jun 2018, 14:53

Som vanligt en uppsättning talare som är ungefär lika intressanta som en förpackning mellanmjölk. Visst, ett par stack ut men på det hela taget en relativt menlös tillställning.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » ons 13 jun 2018, 15:57

Väldigt få av de bästa, de som Ronny Ambjörnsson i sin självbiografi "Mitt förnamn är Ronny" refererar i frasen "Det är trasproletariatet, den avgrund ur vilken de skötsamma arbetarna höjt sig för att nå den överblick som friheten krävde". Alltså den rena meritokratin som frodades i dessa och min fars klassresargeneration. Den finns inte att finna bland de akademikerbarn som är sjukt överrepresenterade bland årets sommarvärdar, mer av "spännande, tjusiga människor". Inte många på listan här som inte marinerats i "vad vill du göra med ditt liv". Ingen Andersson eller Johansson. Och de flesta väl lika distanslösa till det som de jag brukar maila. Svaret brukar vara "jag skulle inte kunna jobba åttatillfem, jag bara skulle inte kunna det". Så skönt att du slapp. Det skulle inte vi vilja slippa och det kan vi gott göra.

Ronny, där har vi verkligen en som skulle plockas fram igen om han är fräsch nog, hans program 1993 var utmärkt, en väldigt behaglig människa.

Svenne har inget att berätta? Läs Åsa Linderborgs "mig äger ingen". Hon har sagt mycket dumt sen dess, men den beskrivningen av arbetarvästerås spöar vilken PewDiePie som helst.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2018-07-07 - Vad är det här för klubbor?

LaSt

Inläggav LaSt » ons 13 jun 2018, 16:24

16 namn kände jag igen. ;) Antingen är de inne på bottenskrapet bland s.k. kändisar eller också börjar jag bli gammal.

pstenman

Inläggav pstenman » ons 13 jun 2018, 17:37

Johan skrev:Som vanligt en uppsättning talare som är ungefär lika intressanta som en förpackning mellanmjölk. Visst, ett par stack ut men på det hela taget en relativt menlös tillställning.

Är ju valfritt att lyssna som tur är ;)
Linköpings GK - 16.1

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » ons 13 jun 2018, 19:29

pstenman skrev:
Johan skrev:Som vanligt en uppsättning talare som är ungefär lika intressanta som en förpackning mellanmjölk. Visst, ett par stack ut men på det hela taget en relativt menlös tillställning.

Trots det jag skrev kommer jag nog i vanlig ordning åtminstone börja lyssna på alla. Irritera mig på alla räckmacks-Lisa Ekdalartade pratare och njuta av alla med en personlighet och bra musik.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » ons 13 jun 2018, 20:34

Tar i vanlig ordning tacksamt emot tips om bra prat.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Användarvisningsbild
Hilding Bladh

Inläggav Hilding Bladh » ons 13 jun 2018, 20:53

David Eberhard är den största skrällen av de 26 jag känner till på rak arm. Han står en bra bit utanför åsiktskorridoren och sådana personer brukar inte få vara med. Han är definitivt inte populär bland feminister och övrigt vänsterfolk, så vitt jag begriper.
Hilding Bladh på Twitter: Nisse Hult @svennehult
Hilding Bladh på Instagram: Murvel48

Modegurun

Inläggav Modegurun » tor 14 jun 2018, 08:51

AlbertS skrev:Tar i vanlig ordning tacksamt emot tips om bra prat.

Jag lyssnade på hjärnforskaren Mouna Esmaeilzadeh i Framgångspodden häromåret. Mycket intressant när hon pratade om hjärnan, vad vi kommer kunna göra i framtiden med den osv osv. Så om hennes sommarprat kommer handla om det, så kan jag varmt rekommendera henne. Dock är jag rädd att hennes sommarprat kommer handla mer om hennes familjs tuffa resa till Sverige, vilket såklart också är imponerande men faktiskt inte intresserar mig lika mycket.

Jag kände för övrigt igen 20 namn på listan. Ovanligt högt för att vara jag, då jag är väldigt ung och har sämre koll på äldre generationer och kändis-föredettingar som många sommarpratare brukar tillhöra.

Användarvisningsbild
+]Robban[+

Inläggav +]Robban[+ » tor 14 jun 2018, 09:22

Brukar ha ha sommar igång på jobbet och hoppas på någon som 'skräller' med sitt prat.
"You've just one problem. You stand too close to the ball after you've hit it." -Sam Snead

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » tor 14 jun 2018, 09:44

AlbertS skrev:Tar i vanlig ordning tacksamt emot tips om bra prat.

Hej, Några tips:
Levengood skriver sådär böcker men hans sommarprogram brukar vara klart njutbara
Åsa Wikforss är en rätt begåvad PK, som hade ett rätt bra program i SVT's Idevärlden också (Finns på SVT Play)

De är väl de enda så där rakt av.

Användarvisningsbild
Sam

Inläggav Sam » tor 14 jun 2018, 10:51

Inge Thulin, sänds 22 juli, blev jag riktigt nyfiken på för ett tag sedan, så det är min prio.

Storyn var att jag började leta efter fabrikat på Thinsulate...och till slut hamnade jag på 3M...och sen någon enstaka artikel om VD och hans karriär i USA. Sedan var det också det företaget som utvecklade Post-it lapparna. Ja ja, han är en doldis för oss (mig) och syns inte alls lika mycket som andra företagsledare i media.
Nyfiken på hans story, ledarskap, person osv.
"Of all the hazards, fear is the worst"
Sam Snead

Kalle Vej

Inläggav Kalle Vej » tor 14 jun 2018, 12:23

Anders skrev:
pstenman skrev:

Trots det jag skrev kommer jag nog i vanlig ordning åtminstone börja lyssna på alla. Irritera mig på alla räckmacks-Lisa Ekdalartade pratare och njuta av alla med en personlighet och bra musik.

Jag gör som du, börjar lyssna... I ärlighetens namn brukar det inte bli mer än 2-3 stycken per år som jag verkligen kräks över och stänger av. Jag kan sitta och irritera mig på flera stycken men min korta sammanfattning när sommarprogrammen är slut är oftast att de jag förväntade mig skulle vara intressanta har i flera fall fallit platt. De som verkade knastertorra eller högtravande kan tvärtom ha varit otroligt underhållande.

pstenman

Inläggav pstenman » tor 14 jun 2018, 13:39

Kalle Vej skrev:Jag gör som du, börjar lyssna... I ärlighetens namn brukar det inte bli mer än 2-3 stycken per år som jag verkligen kräks över och stänger av. Jag kan sitta och irritera mig på flera stycken men min korta sammanfattning när sommarprogrammen är slut är oftast att de jag förväntade mig skulle vara intressanta har i flera fall fallit platt. De som verkade knastertorra eller högtravande kan tvärtom ha varit otroligt underhållande.

Håller med om sista stycket!
Det som är tjusningen litegranna.
Linköpings GK - 16.1

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » lör 16 jun 2018, 09:00

pstenman skrev:
Kalle Vej skrev:Jag gör som du, börjar lyssna... I ärlighetens namn brukar det inte bli mer än 2-3 stycken per år som jag verkligen kräks över och stänger av. Jag kan sitta och irritera mig på flera stycken men min korta sammanfattning när sommarprogrammen är slut är oftast att de jag förväntade mig skulle vara intressanta har i flera fall fallit platt. De som verkade knastertorra eller högtravande kan tvärtom ha varit otroligt underhållande.

Håller med om sista stycket!
Det som är tjusningen litegranna.

Absolut! Några som chockat mig som lyssningsvärda genom åren:

Björn Ulvaeus
Mats Qviberg
Izabella Scorupco
Lars Ohly
Dolph
Och det bästa av alla sommarprogram kanske : Kenny Bräck
Ok, Carl-Jans 2003 var episkt och kanske ännu bättre men det visste man skulle bli bra.
Gemensamt för Kenny och CJ var att de hade grymt bra musik. Hör väldigt lite bra musik på sommarprogrammen nuförtiden.

Så här är det också: för alla ovan minns jag exakt var jag var då jag hörde dem.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » lör 16 jun 2018, 09:07

Vilket tyckte ni var bäst förra året?
Även om jag kräks på hennes distanslöshet till sin bakgrund : Gullan Bornemark. Det tog mig tillbaka till barndomen på ett sätt som gjorde mig sorgset lycklig.

pstenman

Inläggav pstenman » lör 16 jun 2018, 11:14

Anders skrev:Vilket tyckte ni var bäst förra året?
Även om jag kräks på hennes distanslöshet till sin bakgrund : Gullan Bornemark. Det tog mig tillbaka till barndomen på ett sätt som gjorde mig sorgset lycklig.

Johan Olsson, om det inte var året före! 8-)
Linköpings GK - 16.1

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » tis 26 jun 2018, 23:37

pstenman skrev:
Anders skrev:Vilket tyckte ni var bäst förra året?

Johan Olsson, om det inte var året före! 8-)

Har lyssnat lite på de första. Visst var yrrolkillen som var blyg lite småintressant personlighet, Bianca Ingrosso inte fullt så distanslös som man kunnat tänka sig, Linna har jag inte hört än, men nu tog Mouna E. det till nästa level. Influencer, släng dig i väggen Bianca. Här en riktigt skärpt tjej, lite skön också, och med visioner som heter duga. Leva till 150, ja tack. Och skön musik också. Har bara lyssnat halvvägs, jobb i morgon, men här har vi en att rekommendera.

Användarvisningsbild
Nick_Corey

Inläggav Nick_Corey » ons 27 jun 2018, 07:57

Anders skrev:Absolut! Några som chockat mig som lyssningsvärda genom åren:

Björn Ulvaeus
Mats Qviberg
Izabella Scorupco
Lars Ohly
Dolph
Och det bästa av alla sommarprogram kanske : Kenny Bräck
Ok, Carl-Jans 2003 var episkt och kanske ännu bättre men det visste man skulle bli bra.
Gemensamt för Kenny och CJ var att de hade grymt bra musik. Hör väldigt lite bra musik på sommarprogrammen nuförtiden.

Tack för tips, får betas av :)
"Vi har varit naiva."

Återgå till "Everything but Golf"