Idag ...

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Re: Idag ...

Inläggav Besserwizzer » sön 05 aug 2018, 12:54

… har jag med hjälp av korsdrag fått ned temperaturen till 24° för första gången på evigheter. Lycka! :)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1 ... -askovader" onclick="window.open(this.href);return false; 8-)
Tycker det är ett jädra gnällande. Jag välkomnar alla former av växthuseffekt så länge det handlar om värme. Tänk att kunna ha sina palmer ute i mark hela året utan att vara orolig över om de skall överleva.
Alla leder är på topp till skillnad när det är -14C och vimnd - då har man ondare.
Enkelt med klädval - shorts och tröjja plus sandaler UTAN strumpor.
Tycker man det är varmt får man väl investera i en AC eller höjja värmen så man vänjer sig (tar 2 veckor)
På grund av stasi och skitnödighet.
- Går det att missförstå att jorden är rund - nej.
- Xxxxxxsyndromet - Går det att missförstå att jorden är rund - ja.

Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Inläggav Besserwizzer » sön 05 aug 2018, 13:03

Lustigt, Stockholmpolisen idkar kramkalas och dialog med verkligt kriminella, men blåser bort ett mongo med leksakspistol...

Bild

Tragiskt. Det hade aldrig hänt i Malmö för de ser skillnad på en (med en .45)

Bild

och en (med en .BEBEGUN)

Bild

Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Inläggav Besserwizzer » sön 05 aug 2018, 13:07

Men att som förälder låta ungarna springa runt verklighetstrogna leksaksvapen är det ingen som opponerar sig mot. Kanske inte helt optimalt i städer där det skjuts skarpt titt som tätt.
Alternativet kunde varit någon med ett skarpt vapen så att två poliser fått sätta livet till, då hade diskussionen handlat om varför polisen inte sköt först.
Man kan kanske även se en röd tråd till undermåligt snabbutbildade poliser i regeringens desperata åtgärdspaket.
Inte kanske kan se en röd tråd - det gick ju bra förr för oss när vi sprang omkring med replikor - varför funkar det inte nu :)
Grundproblemet är att de flesta är skitnödiga, saknar självförtroende och är fakta- och förnuftighetsresistenta.

DET var bättre förr för då fanns det ingen PK maffia, HBQT som "tvingar" fram ett 3:e juridiskt kön, "rasism" eller meetoooo ffa sköt inte "cops" retards. Vem blir det härnäst - en gravid kvinna för magens såg ut att innehålla en taliban med en bomb (ung där ligger polismannens logiska nivå)

Egon

Inläggav Egon » sön 05 aug 2018, 14:22

... det gick ju bra förr för oss när vi sprang omkring med replikor - varför funkar det inte nu
Grundproblemet är att de flesta är skitnödiga, saknar självförtroende och är fakta- och förnuftighetsresistenta.
En gång i tiden fanns det en lagens man som hade jobbet att med risk för sitt eget liv skydda andras.
Yrket har utvecklas till nån inbördes beskyddarorganisation. Det är inte längre de rättvisa och orädda som jobbar inom poliskåren utan det är högutbildade riskavvägande personer och/eller personer med psykopatiska drag. Nån form av bejakelsedrift finns också och då man förr drog en tunn linje mellan polis och kriminell (avs. psyke) kan man idag även addera big brother-deltagare som möjlig preferens.

Förstå mig rätt. Jag känner en del poliser och anser de vara hyvens människor. Dock så tror jag inte en sekund på att dessa skulle göra allt i sin makt för att skydda medmänniskor i ett skarpt läge. Kan de inte skjuta först så skulle gömma sig bakom första bästa folksamling. Aldrig ställa sig framför... :roll:
Den bistra sanningen är att en polismans liv är mer värt än en medborgares och det tycker inte minst poliserna själva. Vilken j-a paradox att de som är satta att skydda oss främst skyddar sig själva.

Tyvärr, hjältar finns inte. John Wayne är död, Clintan är gammal och John Mclaine har gått i pension.

Egon

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » sön 05 aug 2018, 14:53

El-pistol?
Då dör ingen såvitt jag förstått.

Toppspinn

Inläggav Toppspinn » sön 05 aug 2018, 20:35

Tjaa,
åt vi kräftor. GOTT!
Jag brukar läsa lite resencioner, men har ett paket frusna kvar
som skall ätas i veckan.
(de färska verkar inte vara mer än medel)
jag får inte fiska kräftor i år.
Fisken i våra sjöar mår nog inte så bra, det finns några hålor som är 4m,
men skall åka upp och titta.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » mån 06 aug 2018, 07:25

Tragiskt med den stackars killen och hans knallpulverpistol, men jag måste säga att jag gillar att leva i ett land där en polisskjutning ger så pass mycket uppmärksamhet. Och där nyhetsflödena exploderar då en tjej har hammaren och skäran på bröstet. Så länge det stora onda ligger på den nivån kan jag fördra att läsa om det.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2018-07-07 - Vad är det här för klubbor?

Skippern

Inläggav Skippern » ons 08 aug 2018, 11:54

... önskar jag att all form av valaffischer skulle förbjudas.
Är man så ovetande att man låter sig påverkas det minsta av enfaldig valreklam så borde rösträtten hänga mycket löst.
Skippern has left the building.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » ons 08 aug 2018, 12:49

... önskar jag att all form av valaffischer skulle förbjudas.
Är man så ovetande att man låter sig påverkas det minsta av enfaldig valreklam så borde rösträtten hänga mycket löst.
Är beredd att hålla med. Dom borde lägga pengarna på sociala medier för att få ut sitt budskap istället. Affischer luktar lite 60-tal.

ps. Fast det kan bli humor i klass när det blir typ "det här är lennart" ds.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Skippern

Inläggav Skippern » fre 10 aug 2018, 14:31

... ska jag börja att helt bojkotta nyhetsmedia, både på datorn, mobil och TV (ingen läser väl tidningar idag?)
Det är bara en tidstjuv som inte bidrar med något nyttigt, alls.
Om det händer något viktigt så kommer jag nog få höra det ändå.

FSN

Inläggav FSN » fre 10 aug 2018, 16:25

... ska jag börja att helt bojkotta nyhetsmedia, både på datorn, mobil och TV (ingen läser väl tidningar idag?)
Fast då tappar du en objektiv, saklig och opartisk vinkling och granskning som bara våra fina journalister kan ge dig.....

pstenman

Inläggav pstenman » fre 10 aug 2018, 18:12

Fast då tappar du en objektiv, saklig och opartisk vinkling och granskning som bara våra fina journalister kan ge dig.....
Sjörapporten är ju ett måste!
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » fre 10 aug 2018, 21:35

Ahh, där vi har högerinslaget på SR. Bara borgare som har båt.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

pstenman

Inläggav pstenman » fre 10 aug 2018, 23:30

Ahh, där vi har högerinslaget på SR. Bara borgare som har båt.
Du fattade 8-)
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Skippern

Inläggav Skippern » mån 13 aug 2018, 13:27

...är Nordan tillbaka på jobbet... 8-)

Kalle Vej

Inläggav Kalle Vej » ons 15 aug 2018, 10:17

...har vi fått tillbaka vår fiberuppkoppling på jobbet! För två dygn sedan grävdes fiberkabeln av (oklart var) men kunder till bland annat A3/AllTele i Nyköping, Katrineholm, Norrköping, Linköping och Mjölby har alltså varit utan Internet på vanligt sätt i nästan två dygn.

Hade det rört sig om min/vår privata surf hade det varit tråkigt, men inte så mycket mer. Nu har vi satellitkontor som inte kommit åt vår server, vi har själva fått investera i 4G-stickor för att kunna koppla oss mot nätet. Förutom de som kopplat sin telefon och har ätit upp sin surfpott och fått beställa mer surf. Den som kunnat jobba utan kontakt med servern har med fördel tagit dator med sig hem och jobbat där...

Inte helt gratis avbrott. Och vi är bara ett litet företag bland alla andra som drabbats... Snacka om att man är sårbar när 95% av verksamheten bygger på att datorer och uppkopplingar fungerar som de ska!

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » tor 23 aug 2018, 14:26

... stötte jag på följande definition på Engelskt begrepp som kan komma att kännas användbart i framtiden:

calling dinosaurs
College slang term that refers to the act of vomiting; a play on the sound that one emits during regurgitation.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » tis 28 aug 2018, 11:58

Loggar ur forumet tills vidare.

Skippern

Inläggav Skippern » tis 28 aug 2018, 14:56

PM med rasistanklagelser :?: ;)

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » tis 28 aug 2018, 16:19

PM med rasistanklagelser :?: ;)
Nej, personliga saker. Hörs längre fram, allihop. Tacksam om ni som känner mig via FB inte kontaktar mej där.

Skippern

Inläggav Skippern » fre 31 aug 2018, 21:50

...tittade jag in lite snabbt på DN och SVD, och bestämde raskt att fortsätta bojkotten.
Det parti som lovar att dra in hela presstödet får min röst!

Hälge

Inläggav Hälge » fre 31 aug 2018, 23:40

..får vi lägga valet till sidan. Nu har Sverige fått ett viktigare problem att hantera....
https://www.expressen.se/kvallsposten/o ... ekonstigt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänk, alla sockerstinna ungars abstinensbesvär, och alla föräldrars dilemma när man inte kan uppfylla fetma och diabetesbefrämjande insatser.

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » lör 01 sep 2018, 00:30

Uschliga föräldrar som inte kan joxa ihop lite kakaopulver och socker att hälla i mjölken. :shock:

JG76

Inläggav JG76 » lör 01 sep 2018, 18:11

Blir det finnkampen på tv. Småsjuk, lite sömn och jobb idag gör att jag inte är så pigg på annat.
När jag var liten satt jag som klistrad framför tv men har inte kollat på kanske 20 år. Småmysigt

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » lör 01 sep 2018, 21:21

… läser jag vad som är viktigt i Sverige:
https://www.expressen.se/nyheter/ebbas- ... reklamen-/" onclick="window.open(this.href);return false;

Återgå till "Everything but Golf"