Tiger i bilkrasch

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
Big Berra

Re: Tiger i bilkrasch

Inlägg av Big Berra » ons 07 apr 2021, 23:16

Svag kurva på en tvåfilig väg, det borde ju inre vara något problem trots 140 i hastighet.
The whole point of science is to question accepted dogma. Freeman Dyson.

Stora Norrland

Inlägg av Stora Norrland » tor 08 apr 2021, 00:13

Big Berra skrev:
ons 07 apr 2021, 23:16
Svag kurva på en tvåfilig väg, det borde ju inre vara något problem trots 140 i hastighet.
Om man är uppmärksam och vägen är finfin så funkar det nog, men det behövs inte så mkt för att det skall gå åt skogen när man kör en bil med vanlig gummimjuk fjädring och svampaktig styrning.
--== Spänn av, ha roligare, spela bättre ==--

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tor 08 apr 2021, 07:04

Förvånansvärt tyst har det varit.
habitat in lacum veritatem
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
Första inlägget på länge 2020-07-11. Golfen under Corona mm.

Nale72

Inlägg av Nale72 » tor 08 apr 2021, 07:47

Anders skrev:
tor 08 apr 2021, 07:04
Ja, allt är ju utrett och klart. Ingen påverkan av medicin eller annat och så ett oskyldigt misstag att råka trycka relativt hårt och länge på gaspedalen istället för bromsen i en kurva, vilket inte upptäcktes förrän han voltat in i ett träd. Och även om bilens sparade information visar att han körde 140 på en 70-väg så var det ingen som såg det och då har det tydligen inte hänt och han kommer därför inte att åtalas för något i samband med olyckan.

Men jag undrar om det hade blivit samma utfall om föraren hade varit någon annan än en kändis med Tigers dignitet...

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tor 08 apr 2021, 08:06

Nale72 skrev:
tor 08 apr 2021, 07:47
Anders skrev:
tor 08 apr 2021, 07:04
Ja, allt är ju utrett och klart. Ingen påverkan av medicin eller annat och så ett oskyldigt misstag att råka trycka relativt hårt och länge på gaspedalen istället för bromsen i en kurva, vilket inte upptäcktes förrän han voltat in i ett träd. Och även om bilens sparade information visar att han körde 140 på en 70-väg så var det ingen som såg det och då har det tydligen inte hänt och han kommer därför inte att åtalas för något i samband med olyckan.

Men jag undrar om det hade blivit samma utfall om föraren hade varit någon annan än en kändis med Tigers dignitet...
Undrar hur det går för honom med sitt ben
habitat in lacum veritatem
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
Första inlägget på länge 2020-07-11. Golfen under Corona mm.

waggle

Inlägg av waggle » tor 08 apr 2021, 08:55

Anders skrev:
tor 08 apr 2021, 08:06
Undrar hur det går för honom med sitt ben
Jag kan tänka mig att det blir några flashbacks till när han blev sängliggandes efter ryggoperationen. Inte superkul med ungefär samma upplevelse igen... och igen...

Det är inget konstigt att någon kör i 140 på en 70 väg och från rapporterna låter det som att vägen uppmanar till det. Jag vet flera väger i mitt närområde som uppmanar på samma sätt. Det finns speciellt en känd "MC väg" där det dagligen pågår race på sommaren, trots att det är normal trafik på vägen. Vid några tillfällen har jag fått hjälpa till att dra upp hojar från diken och även ringa ambulans.

Nu tror jag inte Tiger skulle rejsa men det är kanske lätt hänt att man kör lite för fort på en sådan väg. Det är dock lite oroväckande att han inte bromsat men det var väl en "självkörande bil"?

Hoppas han blir frisk snart.
"It's not twist and twist, it's boom-boom"

Nordan

Inlägg av Nordan » tor 08 apr 2021, 10:06

waggle skrev:
tor 08 apr 2021, 08:55
Jag vet flera väger i mitt närområde som uppmanar på samma sätt. Det finns speciellt en känd "MC väg" där det dagligen pågår race på sommaren, trots att det är normal trafik på vägen. Vid några tillfällen har jag fått hjälpa till att dra upp hojar från diken och även ringa ambulans.
Bor du månne i waxholmområdet?
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

waggle

Inlägg av waggle » tor 08 apr 2021, 10:53

Nordan skrev:
tor 08 apr 2021, 10:06
waggle skrev:
Jag vet flera väger i mitt närområde som uppmanar på samma sätt. Det finns speciellt en känd "MC väg" där det dagligen pågår race på sommaren, trots att det är normal trafik på vägen. Vid några tillfällen har jag fått hjälpa till att dra upp hojar från diken och även ringa ambulans.
Hahaha, nej men jag vet att det finns (snabba) vägar där också. Var väl ett TV reportage om det för några år sedan.

Grejen som jag känner är att Tiger körde genom ett (enl. poliserna) olycksdrabbat område så det är kanske inte så speciellt konstigt att även han skulle kunna råka ut för en olycka där. Efter den här olyckan så tror jag de kommer att bygga om vägen eller delar runt den.
"It's not twist and twist, it's boom-boom"

Nordan

Inlägg av Nordan » tor 08 apr 2021, 11:06

waggle skrev:
tor 08 apr 2021, 10:53
Nordan skrev:
tor 08 apr 2021, 10:06
waggle skrev:
Hahaha, nej men jag vet att det finns (snabba) vägar där också. Var väl ett TV reportage om det för några år sedan.

Grejen som jag känner är att Tiger körde genom ett (enl. poliserna) olycksdrabbat område så det är kanske inte så speciellt konstigt att även han skulle kunna råka ut för en olycka där. Efter den här olyckan så tror jag de kommer att bygga om vägen eller delar runt den.
Bogesundsleden eller nåt i den stilen.

Att man kö för fort när man är stressad är inget märkligt, och om vägen är sådan att den mer eller mindre inbjuder till det och att den är olycksdrabbad, ja det blir ytterligare ett skäl till framtida förbättring.
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Skriv svar