Coronan kommer - vi har läget under kontroll

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
Egon

Re: Coronan kommer - vi har läget under kontroll

Inlägg av Egon » mån 11 okt 2021, 19:53

Besserwizzer skrev:
mån 11 okt 2021, 08:25
Egon skrev:
sön 10 okt 2021, 20:31
Återigen BW.
Lägg ner din agenda mot FoHM. Det är tröttsamt.

Gnäll på de som skriver härinne, idiotförklara vem du vill men sluta slåss mot din väderkvarn.

Egon
Ingen tvingar dig att läsa.

Jag kommer att fortsätta med mina väderkvarnar mot den mest genomruttna, skitdåliga, korrupta och okunniga myndigheten vi har i SE. T.om MSB är bättre.
Jag fattar.. ;)
Men du behöver kanske inte visa din misär så uppenbart. :lol:

Egon

Nordan

Inlägg av Nordan » ons 13 okt 2021, 10:26

Det var väl någon norsk epidemiolog som kritiserade SE hårt för våra strategi och aktioner.
Men släppte inte NO sina restriktioner innan oss?
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » ons 13 okt 2021, 15:26

Nä! vad förvånande.

"Just nu kommer flera kollegor till jobbet med vad de kallar "vanlig höstförkylning" jag frågar om de testat sig och de hänvisar då till att de är dubbel vaccinerade. Kan man ta för givet att det inte är covid det är fråga om och hur tänker FHM kring att färre människor med symptom testar sig?

Svar: FHMs tidigare riktlinjer ligger fast dvs stanna hemma och testa dig.
Det oavsett om du är vaccinerad eller ej.
Jag tycker att Socialministern Lena Hallengren borde avgå - hon är inte ett dugg social.

Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » ons 13 okt 2021, 15:27

Egon skrev:
mån 11 okt 2021, 19:53
Besserwizzer skrev:
mån 11 okt 2021, 08:25
Egon skrev:
sön 10 okt 2021, 20:31
Återigen BW.
Lägg ner din agenda mot FoHM. Det är tröttsamt.

Gnäll på de som skriver härinne, idiotförklara vem du vill men sluta slåss mot din väderkvarn.

Egon
Ingen tvingar dig att läsa.

Jag kommer att fortsätta med mina väderkvarnar mot den mest genomruttna, skitdåliga, korrupta och okunniga myndigheten vi har i SE. T.om MSB är bättre.
Jag fattar.. ;)
Men du behöver kanske inte visa din misär så uppenbart. :lol:

Egon
Utan min (och många andras) misär (vad du nu menar med det) skulle din omgivning vara betydligt mer "ofri".
Jag tycker att Socialministern Lena Hallengren borde avgå - hon är inte ett dugg social.

Egon

Inlägg av Egon » ons 13 okt 2021, 22:23

76…. Nåt% dubbelvaccinerade.
Lite is back oavsett om faran är över eller ej.

Det finns så många idiotiska och ologiska tankar om covid, vaccin och förhållningsregler nu att det inte går att reda ut längre. De som tjatar (likt BW) har inte på något sätt fel, men det är samma ”shit the same” som det varit senaste halvåret. Vaccin löser inget men lindrar. Om folk vill tro att det löser hela covid, be my guest. Jag klagar inte… jag har i princip levt som vanligt senaste 1-1/2 åren och kommer fortsätta med det.

Egon

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tor 14 okt 2021, 06:56

Nordan skrev:
ons 13 okt 2021, 10:26
Det var väl någon norsk epidemiolog som kritiserade SE hårt för våra strategi och aktioner.
Kolla statistiken typ antal döda. Har de haft fel?
Real golf is a thing of the spirit, not of mere mechanical excellence of stroke

Min blog "Andersgolf" - under "kontakt" till höger - 2021-07-15.

Nordan

Inlägg av Nordan » tor 14 okt 2021, 08:28

Anders skrev:
tor 14 okt 2021, 06:56
Nordan skrev:
Nu finns det ju en mängd länder i världen som både visat och visar mycket sämre siffror än SE, så varför är han så otroligt intresserad av vad vi gör eller gjort?

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tor 14 okt 2021, 08:38

Nordan skrev:
tor 14 okt 2021, 08:28
Anders skrev:
Nordan skrev:
Nu finns det ju en mängd länder i världen som både visat och visar mycket sämre siffror än SE, så varför är han så otroligt intresserad av vad vi gör eller gjort?
Tänkte nog snarare att Norge talar ur position med väldigt låga siffror. Sverige är som vilket land i centrala europa som helst. Då Norge pratar strategier gör de det från en ganska stark position. Och nog sticker Sveriges siffror ut, här i Norden?

Nordan

Inlägg av Nordan » tor 14 okt 2021, 08:58

Anders skrev:
tor 14 okt 2021, 08:38
Nordan skrev:
Anders skrev:

Tänkte nog snarare att Norge talar ur position med väldigt låga siffror. Sverige är som vilket land i centrala europa som helst. Då Norge pratar strategier gör de det från en ganska stark position. Och nog sticker Sveriges siffror ut, här i Norden?
Ja nu är ju covid-19 just en PANDEMI, dvs spridd i hela världen, så det är knappast ett nordiskt eller europeiskt problem? Att man bara tittar så kort som till ens granne gör ju att man blir lite bekymrad, när det är ett såpass mycket större problem än så.
Det kanske är därför som man har så svårt att komma till en slutsats om HUR man egentligen BÄST tar hand om detta då det uppstår.

Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » tor 14 okt 2021, 09:03

Egon skrev:
ons 13 okt 2021, 22:23
76…. Nåt% dubbelvaccinerade.
Lite is back oavsett om faran är över eller ej.

Det finns så många idiotiska och ologiska tankar om covid, vaccin och förhållningsregler nu att det inte går att reda ut längre. De som tjatar (likt BW) har inte på något sätt fel, men det är samma ”shit the same” som det varit senaste halvåret. Vaccin löser inget men lindrar. Om folk vill tro att det löser hela covid, be my guest. Jag klagar inte… jag har i princip levt som vanligt senaste 1-1/2 åren och kommer fortsätta med det.

Egon
Det är väl egentligen du som är en av anledningarna till att det är som det är då du som de flesta slänger dig med missvisande siffor och skapa "falska" sanningar.

Det är 76% dubbel för de över 16 och inte av hela befolkningen. För att det skall vara "life is normal" bör det vara 87% för hela populationen men vi har ju sett hur det går i Israel.
Nu rör sig RS runt barnen och det är väl det jag hänger upp mig på - det finns ingen som helst beredskap för smitta och då kan vi lika gärna lägga ned FoHM. De fyller liksom ingen funktion om sjukvården gång på gång skall bli överraskade och hela tiden stå med svarte petter.

Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » tor 14 okt 2021, 09:09

Nordan skrev:
tor 14 okt 2021, 08:58
Anders skrev:
tor 14 okt 2021, 08:38
Nordan skrev:

Ja nu är ju covid-19 just en PANDEMI, dvs spridd i hela världen, så det är knappast ett nordiskt eller europeiskt problem? Att man bara tittar så kort som till ens granne gör ju att man blir lite bekymrad, när det är ett såpass mycket större problem än så.
Det kanske är därför som man har så svårt att komma till en slutsats om HUR man egentligen BÄST tar hand om detta då det uppstår.
Hur - det vet vi vilket WHO har varit väldigt tydliga med. Det är bara det att ingen har praktiserat hur då man har haft fel fokus. Istället för att fokusera på smittan har det fokuserats på hur vi skall bibehålla vardagen för medborgarna - det funger ar inte utan man måste sätta smittan främst och sedan kolla hur man kan kombinera vardagen och inte tvärtom.

Sedan är siffrorna för SE ren och skär skandal. Vi skall inte i ett land som SE med de förutsättningar vi har ha ett delfacit på 15000 döda och över 1 miljon smittade är ren och skär skandal.

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tor 14 okt 2021, 10:58

Detta sagt, Norge verkar ha förhållandevis mycket insjuknande och död just nu.

Nordan

Inlägg av Nordan » tor 14 okt 2021, 12:18

Anders skrev:
tor 14 okt 2021, 10:58
Och vi?
Resterande EU?
Resten av globen?

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tor 14 okt 2021, 12:39

Nordan skrev:
tor 14 okt 2021, 12:18
Anders skrev:
Och vi?
Resterande EU?
Resten av globen?
Sverige, mycket låga siffror på IVA och död. Vad händer i Norge?

Nordan

Inlägg av Nordan » tor 14 okt 2021, 15:56

Anders skrev:
tor 14 okt 2021, 12:39
Nordan skrev:
tor 14 okt 2021, 12:18
Anders skrev:
Och vi?
Resterande EU?
Resten av globen?
Sverige, mycket låga siffror på IVA och död. Vad händer i Norge?
Mm, jag tror nog att man bör se hela cykeln innan man säger alldeles för mkt. Och efter det får man väl hoppas att experterna tar lärdom och implementerar den mest gynnsamma metoden.

Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » Igår, 21:29

Nu kan man läsa i tidningen att antalet smittade ligger på en stabil nivå med 2000 Pers i veckan (enligt FoHMs statistik)
Antingen har tidningarna gjort ett dåligt jobb eller så ljuger FoHM då fallen ligger på det dubbla dvs 4000 per vecka..

Vem skall man lita på - lita på.

Skriv svar