Allt mellan himmel och jord. Be nice!
Användarvisningsbild
Big Berra

Inlägg av Big Berra » fre 04 jan 2019, 15:39

Har haft en liten konflikt med grannen då ett av deras träd vuxit mycket och de senaste åren har vår kvällssol på altanen mer och mer skuggats av trädet.

Vi har ett antal gånger snällt bett dem göra något åt trädet men inte mycket har blivit gjort, de gallrade bort lite döda grenar i höstas men det hjälpte inte mycket.

Stormen Alfrida har dock sett till att vi till våren har kvällssol igen då hon knäckte trädet.
Ingen fysisk skada skedd för grannen då den avblåsta delen av trädet landade på deras gräsmatta utan att skada huset.

Undrar om jag skall åta mig att kapa upp trädet i bitar ?

trickard

Re: karma

Inlägg av trickard » fre 04 jan 2019, 16:50

Big Berra skrev:
fre 04 jan 2019, 15:39
Har haft en liten konflikt med grannen då ett av deras träd vuxit mycket och de senaste åren har vår kvällssol på altanen mer och mer skuggats av trädet.

Vi har ett antal gånger snällt bett dem göra något åt trädet men inte mycket har blivit gjort, de gallrade bort lite döda grenar i höstas men det hjälpte inte mycket.

Stormen Alfrida har dock sett till att vi till våren har kvällssol igen då hon knäckte trädet.
Ingen fysisk skada skedd för grannen då den avblåsta delen av trädet landade på deras gräsmatta utan att skada huset.

Är det någon bra ved? Behöver du ved? :D
Just nu har jag en riktigt bra formsvacka

Användarvisningsbild
Big Berra

Inlägg av Big Berra » fre 04 jan 2019, 17:02

trickard skrev:
fre 04 jan 2019, 16:50
Big Berra skrev:
fre 04 jan 2019, 15:39

Är det någon bra ved? Behöver du ved? :D
Nej, det är nog ingen bra ved.
Jag behöver ingen ved, har så jag klarar mig de närmsta livstiderna.

trickard

Inlägg av trickard » fre 04 jan 2019, 17:21

Big Berra skrev:
fre 04 jan 2019, 17:02

Nej, det är nog ingen bra ved.
Jag behöver ingen ved, har så jag klarar mig de närmsta livstiderna.

Ok, då är det väl inget annat än avvakta som gäller. Ta en liten sväng med motorsågen på din egen tomt och skulle du då få frågan om att hjälpa till kan du ju kapa några döda grenar om året. ;-)
Just nu har jag en riktigt bra formsvacka

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inlägg av AlbertS » fre 04 jan 2019, 17:53

"Stormen". Säg som det är BB.

Bild
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Användarvisningsbild
Big Berra

Inlägg av Big Berra » fre 04 jan 2019, 18:06

AlbertS skrev:
fre 04 jan 2019, 17:53
"Stormen". Säg som det är BB.

Bild
Men jag gjorde det trovärdigt, klättrade 5 meter upp på stammen och hackade loss bitar med stämjärn så att det såg ut som att stormen blåst sönder trädet.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inlägg av Big Berra » tis 05 feb 2019, 16:13

Grannen hade häromdagen hjälp av någon trädgårdsfixarfirma som städade upp bland trädstyckena. Nu hoppas man bara att de senaste snömängderna ska knäcka de två kvarvarande grenarna när tövädret satt igång.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inlägg av Hofnar » tis 05 feb 2019, 18:56

Om min mormor hade hört talas om karma vet jag inte, men hon hade ett talesätt. Hon hade otaliga talesätt, men det som är relevant ny lyder: "Somliga straffar Gud på en gång och andra genast."
Valfrihet är opium för folket.

Skriv svar