Idag ...

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
punchfade

Re: Idag ...

Inlägg av punchfade » tor 01 aug 2019, 13:58

Vattenmannen skrev:
tor 01 aug 2019, 09:39
punchfade skrev:
tor 01 aug 2019, 07:53
Nya Österåker?
Precis. Kul att få premiärspela.
Lyllos er, den ser läcker ut.
Hio: 2
Albatross: 1

Kungen

Inlägg av Kungen » fre 02 aug 2019, 23:01

... undrar jag vilka som är de bästa biljetterna för rockkonsert på Scandinavium om man vill rocka men inte svettknuffas. Glenn vet nog men jag hör fan inte vad han säger.

Sawgrass

Inlägg av Sawgrass » mån 05 aug 2019, 19:31

… minns jag ett gammalt ordspråk:" Den illa gör, han illa far". :lol:
https://www.expressen.se/sport/dopingbe ... tor-item-6

pippi

Inlägg av pippi » tis 06 aug 2019, 19:29

Idag ritar jag ett imaginärt kors i taket ity jag slog "Isak" brutto på Täby GK!!! Han är i chock.. :-)
Hopp o skutt - himla kul!

Glad Pippi

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tis 06 aug 2019, 19:47

Dresden, lite underlig stad att gå omkring i.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2019-04-21 : Hur ett äpple klarar en vinter i en golf bag med mera

Användarvisningsbild
Big Berra

Inlägg av Big Berra » tis 13 aug 2019, 18:26

..har man kämpat mot några TV-tjänst-leverantörers supportavdelningar.

Vid månadsskiftet bytte jag TV-abonnemang från Viasat till Telia.
Vid hemkomst från lantstället kunde jag konstatera att Telia inte skickat någon TV-box.

Efter telefonsamtal med dem igår fick jag boxen levererad idag, just denna lilla detalj var bra hanterad, snabb leverans.
Under eftermiddagen idag hämtade jag TV-boxen från mitt utlämningsställe (heter det så?).

Ihopkoppling av allt enligt konstens alla regler, men givetvis fungerade det inte.
Lång väntan hos Telias support, efter lite mer felsökning via telefon kunde det konstateras att det fortfarande låg en signal kvar från Viasat.

Lång väntan i telefonkön till Viasats support och de kunde konstatera att det som Telia sade stämde, en signal låg kvar och blockerade.
Detta tycker man borde vara rutin, hur man avslutar ett abonnemang.

Nu testade jag igen om det fungerade, men givetvis gjorde det inte det.
Ny uppringning till Telia som kunde konstatera att nu måste de ju slå på motsvarande signal på deras sida.
Detta sköts dock av en annan avdelning och det var troligen för sent för att kunna fixas.

Man kan bara konstatera att det är klåpare överallt, ingen verkar längre kunna något.

Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » ons 14 aug 2019, 00:12

.... fick jag ihop 17 124 steg när jag visade "del 1" av Rom för barnen.
Lägg till +34C och för lite vatten.
Funkade men jag känner att klarknappen har åkt ut nu.
I mörrn blir det del 2.
På grund av stasi och skitnödighet.
- Går det att missförstå att jorden är rund - nej.
- Xxxxxxsyndromet - Går det att missförstå att jorden är rund - ja.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inlägg av Big Berra » ons 14 aug 2019, 00:16

..jagande av en groda i garaget.
Igår snok under altanen.

Man kan undra vilket slags djur man får jaga imorgon.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inlägg av Big Berra » ons 14 aug 2019, 00:17

Besserwizzer skrev:
ons 14 aug 2019, 00:12
I mörrn blir det del 2.
Rom finns på listan av ställen att besöka.
Dock får det bli en annan årstid.

Sawgrass

Inlägg av Sawgrass » ons 14 aug 2019, 01:41

Rejäla böter om man sitter i Spanska trappan numera!

Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » ons 14 aug 2019, 23:28

Sawgrass skrev:
ons 14 aug 2019, 01:41
Så här såg en av Poliserna ut:

Bild

Så jävla befriande att se - hon jobbar och röker samtidigt. Hon bara flinade och skakade på huvudet när jag berättade om SEs rökförbud.
"- How could I work if I cannot smoke?" Undrade hon.
:)

I so fck love Italy

pstenman

Inlägg av pstenman » ons 14 aug 2019, 23:30

Besserwizzer skrev:
ons 14 aug 2019, 23:28
Sawgrass skrev:

Bild

Så jävla befriande att se - hon jobbar och röker samtidigt. Hon bara flinade och skakade på huvudet när jag berättade om SEs rökförbud.

I so fck love Italy
Kan ju sluta röka :)
Linköpings GK - 15.8

Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » ons 14 aug 2019, 23:43

Besserwizzer skrev:
ons 14 aug 2019, 00:12
I mörrn blir det del 2.
Idag blev det nytt rekord - 21 649 steg (18.6 km) utan klarknapp. Orsak: preppade bätte med sömn och vätska plus att idag var det bara +31C. Igår var det sämre med preppning - först upp tidigt med simpel och snabb frulle. Sedan 3 hr drive från Amalfi - framme på hotell bad innan stress för att lämna bil kl 15:00 = ingen mat i magen innan plus dåligt med sömn natten innan.

Del 3 kommer att bli lättare men då det är sista dagen kommer plånboken att få jobba när middagen skall betalas. ROM är skitdyrt. En full seafood middag (fisk och scampi) i Minori (Amalfikusten nere i Neapel) för 4 med vin och mat så man var nöjd gick på 140 EUR. I Rom kostar en 0.4 L öl 9 EUR och då snackar vi ändå icke turistfälla (vi är resvana så vi vet hur vi skall undvika). Middag enkel med lite vino gick på 165 EUR så i mörrn hamnar vi nog på 250 EUR plus. Jag är en sucker för riktig carbonara och i morgon skall vi gå till den restaurang som anses vara nr 1 så vi får se. Hittills har jag varit besviken - jag gör bättre.

Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » ons 14 aug 2019, 23:45

pstenman skrev:
ons 14 aug 2019, 23:30
Besserwizzer skrev:
Sawgrass skrev:

Bild

I so fck love Italy
Eller fortsätta leva ett liv som bygger på njutning och att LEVA istället för att rätta in sig i de skitnödigas led typ som de flesta svennarna gör.

Sawgrass

Inlägg av Sawgrass » tor 15 aug 2019, 00:15

Du borde väl vara van att dricka med alla jobbresor till värmen, Besserwizzer? :P

pstenman

Inlägg av pstenman » tor 15 aug 2019, 08:09

Besserwizzer skrev:
ons 14 aug 2019, 23:45
pstenman skrev:
ons 14 aug 2019, 23:30
Besserwizzer skrev:

Bild

I so fck love Italy
Eller fortsätta leva ett liv som bygger på njutning och att LEVA istället för att rätta in sig i de skitnödigas led typ som de flesta svennarna gör.
Bara man kan ta ansvaret att avsluta sig själv när man sen blir en belastning för vård osv med noll cirkulation och amputationer och lungcancer så är jag för.
Å inte börja fjanta å gnälla, men om man betalar allt ur egen ficka fine, då gör man ju samhället nästan en tjänst tillbaka :)
Linköpings GK - 15.8

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tor 15 aug 2019, 08:37

Ja jäävlar vad skönt det var att ta sig en rök efter jobbet. Eller trevligt med rökpaussnacket. Slutade för tio år sen ungefär och kan villigt erkänna att jag inte hittat något surrogat för ciggen. Men det dog lite för mycket folk lite för unga i lungcancer och skit runtikring för att jag skulle kunna motivera det. Rätt skönt nu att man inte kedjerökt sen 20, tror att mina miltider hade varit sämre.

Men flera nivåer.
Förbudsbiten. Kan nog personligen tycka att den nivå man ramlade in i då man började jobba, med rökrum på jobbet var rätt rimlig. Går man till pubben tycker jag man kan få leva med lite passiv rökning. Sen den här om man borde pröjsa för sina egna sjukhuskostnader då lungcancern sätter in, lite bökig diskussion. Rent allmänt så har väl alla länder en mix av stat och frihet, och olika mixar passar väl olika. Jag lider inte alltför svårt av att det finns ett rökförbud, även om jag som diktator nog inte hårdragit det så pass hårt som nu.

Njutningsbiten. Det var ju skönt att röka. Gå ut på balkongen efter lång arbetsdag, spela Albert Ammons på stereon. Slappna av. Kan fortfarande nu efter 10 år känna, kanske inte suget, men att situationen Kräver... Tror det är en läggningsfråga. Om man vill leva hårt, dö ung och bli ett vackert lik. Är stöpt i en för tråkig form för det tror jag. Eller så är jag en av de här som producerar tillräckligt med dopamin av mig själv(det är väl dopamin det är BW?). Frågan är om någon kan sägas ha rätt att ställa kravet på mig att njuta...

Ful kepa, förresten.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2019-04-21 : Hur ett äpple klarar en vinter i en golf bag med mera

pstenman

Inlägg av pstenman » tor 15 aug 2019, 09:47

Anders skrev:
tor 15 aug 2019, 08:37
Ja jäävlar vad skönt det var att ta sig en rök efter jobbet. Eller trevligt med rökpaussnacket. Slutade för tio år sen ungefär och kan villigt erkänna att jag inte hittat något surrogat för ciggen. Men det dog lite för mycket folk lite för unga i lungcancer och skit runtikring för att jag skulle kunna motivera det. Rätt skönt nu att man inte kedjerökt sen 20, tror att mina miltider hade varit sämre.

Men flera nivåer.
Förbudsbiten. Kan nog personligen tycka att den nivå man ramlade in i då man började jobba, med rökrum på jobbet var rätt rimlig. Går man till pubben tycker jag man kan få leva med lite passiv rökning. Sen den här om man borde pröjsa för sina egna sjukhuskostnader då lungcancern sätter in, lite bökig diskussion. Rent allmänt så har väl alla länder en mix av stat och frihet, och olika mixar passar väl olika. Jag lider inte alltför svårt av att det finns ett rökförbud, även om jag som diktator nog inte hårdragit det så pass hårt som nu.

Njutningsbiten. Det var ju skönt att röka. Gå ut på balkongen efter lång arbetsdag, spela Albert Ammons på stereon. Slappna av. Kan fortfarande nu efter 10 år känna, kanske inte suget, men att situationen Kräver... Tror det är en läggningsfråga. Om man vill leva hårt, dö ung och bli ett vackert lik. Är stöpt i en för tråkig form för det tror jag. Eller så är jag en av de här som producerar tillräckligt med dopamin av mig själv(det är väl dopamin det är BW?). Frågan är om någon kan sägas ha rätt att ställa kravet på mig att njuta...

Ful kepa, förresten.
Jag har rökt till och från å tar väl en cigg ibland idag med, men det är inte speciellt gott idag, så jag försöker låta bli.

Däremot röker jag cigarrer ofta, men har inget emot rökförbudet.
Kan ju trots allt röka där det inte stör någon som inte vill bli utsatt för röken och tycker inte det är speciellt jobbigt att anpassa sig.
På krogen är jag vansinnigt glad att det blev rökförbud, fan, man luktade ju askfat när man kom hem.
Arbetsmiljön för de som jobbar på krog är ju inte speciellt trevlig emellan åt och rökningen måste ha vart förjävlig om man arbetade i bar! ;)

Att jag tycker man borde pröjsa själv handlar ju mer om att man gör ett aktivt val om man väljer att röka i 40 år trots att man vet vad det leder till, det är ju inte direkt någon skräll om man därav får dödliga sjukdomar eller behöver vård resten av livet.
Sen kan man säkert dra paraleller till fetma eller självmordsförsök osv med, att feta människor som får hjärtproblem får skylla sig själva osv.
Men nånstans får man väl dra en gräns, fettorelaterade sjukdomar kan jag betala för, det är ju nånstans ändå klassat som en sjukdom..

:D
Linköpings GK - 15.8

Vattenmannen

Inlägg av Vattenmannen » tor 15 aug 2019, 09:53

...gör jag äggröra till frukost. Hur många ägg brukar ni använda till er själva i er röra? Jag tar tre, men egentligen räcker två.
Ta det inte så allvarligt - det är ju trots allt bara golf. Och ärligt talat - det du pysslar med är knappt ens det.

“I always believed that I have something important to say and I said it.”
― Lou Reed

pstenman

Inlägg av pstenman » tor 15 aug 2019, 09:55

Vattenmannen skrev:
tor 15 aug 2019, 09:53
...gör jag äggröra till frukost. Hur många ägg brukar ni använda till er själva i er röra? Jag tar tre, men egentligen räcker två.
Gör sällan äggröra, frugan gör däremot och har nog 3 ägg då hon brukar göra åt oss.

Gör jag omelett tar jag 2 ägg/person. :)

Smaklig spis!
Linköpings GK - 15.8

Vattenmannen

Inlägg av Vattenmannen » tor 15 aug 2019, 09:59

pstenman skrev:
tor 15 aug 2019, 09:55
Vattenmannen skrev:
Gör sällan äggröra, frugan gör däremot och har nog 3 ägg då hon brukar göra åt oss.

Smaklig spis!
Har hon tre var då, eller tre att dela på?
Ta det inte så allvarligt - det är ju trots allt bara golf. Och ärligt talat - det du pysslar med är knappt ens det.

“I always believed that I have something important to say and I said it.”
― Lou Reed

pstenman

Inlägg av pstenman » tor 15 aug 2019, 10:05

Vattenmannen skrev:
tor 15 aug 2019, 09:59
pstenman skrev:
tor 15 aug 2019, 09:55
Vattenmannen skrev:

Smaklig spis!
Har hon tre var då, eller tre att dela på?
Tre att dela på.
Sen massa bacon :D
Linköpings GK - 15.8

Nils77

Inlägg av Nils77 » fre 16 aug 2019, 11:08

Bagen e packad,,,,dax för gymmet
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume

Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Inlägg av Besserwizzer » lör 17 aug 2019, 08:31

pstenman skrev:
tor 15 aug 2019, 08:09
Bara man kan ta ansvaret att avsluta sig själv när man sen blir en belastning för vård osv med noll cirkulation och amputationer och lungcancer så är jag för.
Å inte börja fjanta å gnälla, men om man betalar allt ur egen ficka fine, då gör man ju samhället nästan en tjänst tillbaka :)
Precis! Lite som att inte bitcha när man söker för fettlever pga av alkohol eller muncancer för sin cigarrökning (nu har det iofs visat sig att skatteintäkten från alkohol och tobak ger ett överskott i statskassan men iom att vi inte tror på fakta så kör vi känslopjunk istället)

Jag tycker vi borde gå all in och förbjuda det mesta som belastar samhället eller så gör vi tvärtom och skiter i den selektiva förbudsgodtyckligheten så vi får fler lyckliga människor.
Att ha det som nu - skitnödighet som bygger på trams är det sämsta valet.
Vi hade t.ex aldrig sett tönterier som Greta Thunberg osv om vi hade lite sunt förnuft med i det hela.
Eller förbjud simokunniga att bada, panchisar att gå ur sängen (sparar 1000 liv per år och mycket pengar), eller att läkare får skadeansvar men ffa betalningsansvar så vi får in de 11.5% som de slösar upp av kapitalet som skall användas i sjukvården.
Sett i det ljuset så är rökning på allmän plats det minsta bekymret eller ens det.

pstenman

Inlägg av pstenman » lör 17 aug 2019, 12:15

Besserwizzer skrev:
lör 17 aug 2019, 08:31
pstenman skrev:
tor 15 aug 2019, 08:09
Precis! Lite som att inte bitcha när man söker för fettlever pga av alkohol eller muncancer för sin cigarrökning (nu har det iofs visat sig att skatteintäkten från alkohol och tobak ger ett överskott i statskassan men iom att vi inte tror på fakta så kör vi känslopjunk istället)

Jag tycker vi borde gå all in och förbjuda det mesta som belastar samhället eller så gör vi tvärtom och skiter i den selektiva förbudsgodtyckligheten så vi får fler lyckliga människor.
Att ha det som nu - skitnödighet som bygger på trams är det sämsta valet.
Vi hade t.ex aldrig sett tönterier som Greta Thunberg osv om vi hade lite sunt förnuft med i det hela.
Eller förbjud simokunniga att bada, panchisar att gå ur sängen (sparar 1000 liv per år och mycket pengar), eller att läkare får skadeansvar men ffa betalningsansvar så vi får in de 11.5% som de slösar upp av kapitalet som skall användas i sjukvården.
Sett i det ljuset så är rökning på allmän plats det minsta bekymret eller ens det.
Det jag säger ju.
Mer förbud åt alla ihop med ansvar för sina egna handlingar. Perfekt.
Linköpings GK - 15.8

Skriv svar