Idag ...
-
- Webbplatsadministratör
- Kontakt:
Re: Idag ...
JG76 skrev:... Är det kallt som fn

A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.
Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se
Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se
Det har förekommit att det har gått att spela golf i Uppsala 15 mars. Känns inte särskilt troligt att det blir så i år.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2018-04-01 - Gott Nytt Är 2018, så här första April
Vi har bokat golfturné i Skåne till påsk. Webkamran från Beding GK skräms, massor av snö. Avresa om en månad - jag tillber alla väder- och golfgudar som finns att det ska finnas banor öppna. Att det är kallt och blåser kan jag stå ut med, men det måste finnas gräs liksom...
-16 på termometerrn vid 05:00 norr om Sthlm. Inte min tekopp.
Perra10 skrev:Vi har bokat golfturné i Skåne till påsk. Webkamran från Beding GK skräms, massor av snö. Avresa om en månad - jag tillber alla väder- och golfgudar som finns att det ska finnas banor öppna. Att det är kallt och blåser kan jag stå ut med, men det måste finnas gräs liksom...
Om man ber snällt, kan man få en resumée som förra året? Jag blev så sugen att jag och frugan besökte flera av banorna efter den...
...å andra sidan, om det är -16 i mars också så slipper du

Var det rätt skönt att cykla de sex kilometrarna till jobbet. -17 i morse utan vind och välplogade vägar och cykelbanor var rena barnleken jämfört med tisdagens minus fjorton, Fem-sex sekundmeter emot och dåligt plogat. Men det får gärna bli vår nu.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
Kalle Vej skrev:Perra10 skrev:Vi har bokat golfturné i Skåne till påsk. Webkamran från Beding GK skräms, massor av snö. Avresa om en månad - jag tillber alla väder- och golfgudar som finns att det ska finnas banor öppna. Att det är kallt och blåser kan jag stå ut med, men det måste finnas gräs liksom...
Om man ber snällt, kan man få en resumée som förra året? Jag blev så sugen att jag och frugan besökte flera av banorna efter den...
...å andra sidan, om det är -16 i mars också så slipper du
Jasså vad kul att få inspirera

...sitter man och väntar på ett försenat plan.
"Due to bad weather conditions".
"Due to bad weather conditions".
Anders skrev:Var det rätt skönt att cykla de sex kilometrarna till jobbet. -17 i morse utan vind och välplogade vägar och cykelbanor var rena barnleken jämfört med tisdagens minus fjorton, Fem-sex sekundmeter emot och dåligt plogat. Men det får gärna bli vår nu.
6 km till jobbet?
Sitter du inte kvar i Kista?

... fick jag igång elektronikprojektet jag brottats med i över ett år... inte färdigt men en god bit på väg.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.7
AlbertS skrev:
... fick jag igång elektronikprojektet jag brottats med i över ett år... inte färdigt men en god bit på väg.
Vad är det för projekt?
Modegurun skrev:Vad är det för projekt?
En enkel 8-bitars dator. Tänk mer Apollo än C64.
Mitt hackerprojekt är att göra en riktig, hostad blog. Behöver man domänskydd? Kan man inte bara registrera Ankeborg, typ?
AlbertS skrev:Modegurun skrev:Vad är det för projekt?
En enkel 8-bitars dator. Tänk mer Apollo än C64.
Känns lite som Göteborgarna som för några år sedan var så stolta över att de lyckats bygga en gammalt segelfartyg på gammalt sätt...
eller så accepterar man att tekniken gått framåt

Old-T skrev:Känns lite som Göteborgarna som för några år sedan var så stolta över att de lyckats bygga en gammalt segelfartyg på gammalt sätt...
Absolut. Eller så förstår man att det är resan som är det intressanta. Jag ville lära mig hur en dator funkade- på lägsta nivån. Har programmerat sen jag var 11 så jag har lärt mig en del med åren om hur det funkar på mjukvarusidan men hårdvaran hade en del grejer jag inte listat ut även om jag hållt på med elektronik också. Även om resan är lång till en iPhoneX eller nån annan modern maskin så fungerar de på samma principer fortfarande.
Bara för att du inte förstår tjusningen i att bygga något på det gamla sättet så betyder det inte att det är meningslöst- oavsett om det är en segelbåt eller en dator. Eller tja, spela hickory.
Vissa tycker det väl helt enkelt det är roligare att kolla på melodifestivalen.
-
AlbertS skrev:Bara för att du inte förstår tjusningen i att bygga något på det gamla sättet så betyder det inte att det är meningslöst- oavsett om det är en segelbåt eller en dator. Eller tja, spela hickory.
Spela hickory är aldrig meningslöst....

- Besserwizzer
- Kontakt:
AlbertS skrev:Old-T skrev:Känns lite som Göteborgarna som för några år sedan var så stolta över att de lyckats bygga en gammalt segelfartyg på gammalt sätt...
Absolut. Eller så förstår man att det är resan som är det intressanta. Jag ville lära mig hur en dator funkade- på lägsta nivån. Har programmerat sen jag var 11 så jag har lärt mig en del med åren om hur det funkar på mjukvarusidan men hårdvaran hade en del grejer jag inte listat ut även om jag hållt på med elektronik också. Även om resan är lång till en iPhoneX eller nån annan modern maskin så fungerar de på samma principer fortfarande.
Bara för att du inte förstår tjusningen i att bygga något på det gamla sättet så betyder det inte att det är meningslöst- oavsett om det är en segelbåt eller en dator. Eller tja, spela hickory.
Vissa tycker det väl helt enkelt det är roligare att kolla på melodifestivalen.
Är du haj på OpenCV?
"Primus - EGs egna lilla Godwin - nu med "otenvibbar" "
Besserwizzer skrev:Är du haj på OpenCV?
Nope. Aldrig testat.
Tror ni att domänskydd behövs? Ondingar skall ju kunna göra whois och ställa till mischief. Är det inte bara säga att man heter Kalle Anka typ då man registrerad domänen? De vill ha jävligt bra betalt för det där domänskyddet.
Hörde jag i den statskontrollerade radion att fågelskådning tydligen är tok-inne.
Är det dit alla Hipsters har flyttat? Undrade just vart dom blivit av.
Är det dit alla Hipsters har flyttat? Undrade just vart dom blivit av.
Anders skrev:Tror ni att domänskydd behövs? Ondingar skall ju kunna göra whois och ställa till mischief. Är det inte bara säga att man heter Kalle Anka typ då man registrerad domänen? De vill ha jävligt bra betalt för det där domänskyddet.
Vet inte vilken registrar du tänkte använda och vad deras domänskydd innebär, eftersom alla registrarer verkar ha sina egna idéer om vad "domänskydd" är och vad det innehåller.
Har du en seriös registrar och du sköter dina uppgifter (typ betalar i tid, etc.) så finns det ingen anledning att betala extra för "domänskydd".
Din domän kommer att vara din, och ingen kan bara "ta den".
Vill du ha ett extra lager skydd mot hackade resolvers så kan du, om TLDn har den tjänsten, signera zonen (dnssec). Inte ens det är nödvändigt om du inte är en jättestor site med information som folk litar på (finans- och mediabranchen, statliga institutoner, sociala medieföretag etc.), och skulle du vara nåt av dem så skulle inte frågan komma upp här på ett golfforum

Att däremot registrera domänen i nån annans namn (Kalle Anka t.ex.) är inte tillåtet/lagligt*, och om du ens får behålla domänen så kommer den med stor sannolikhet att betraktas som en skräp/fejkdomän.
*) Det finns jurister här på forumet som säkert kan berätta närmare vilka lagar som gäller när man förfalskar/ljuger om sin identitet vid tecknandet av ett abonnemang.
== It takes a lot of knowledge to really mess something up ==
-
AlbertS skrev:... fick jag igång elektronikprojektet jag brottats med i över ett år... inte färdigt men en god bit på väg.
Coolt.
Hemsnickrad CPU? Egen mikrokod? Rubbet?
Stora Norrland skrev:AlbertS skrev:... fick jag igång elektronikprojektet jag brottats med i över ett år... inte färdigt men en god bit på väg.
Coolt.
Yes
AlbertS skrev:Stora Norrland skrev:AlbertS skrev:... fick jag igång elektronikprojektet jag brottats med i över ett år... inte färdigt men en god bit på väg.
Coolt.
Yes
"Hemsnickrad CPU" - det låter verkligen som nåt från grunden. Vilka komponenter ingår ungefär i en CPU?
idag märks inte moderatorn av.
Återgå till "Everything but Golf"