Idag ...

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
JG76

Re: Idag ...

Inläggav JG76 » tis 27 feb 2018, 20:16

... Är det kallt som fn

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » ons 28 feb 2018, 00:57

... Är det kallt som fn
Bild
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » ons 28 feb 2018, 10:44

Det har förekommit att det har gått att spela golf i Uppsala 15 mars. Känns inte särskilt troligt att det blir så i år.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2018-07-07 - Vad är det här för klubbor?

Perra10

Inläggav Perra10 » ons 28 feb 2018, 10:54

Vi har bokat golfturné i Skåne till påsk. Webkamran från Beding GK skräms, massor av snö. Avresa om en månad - jag tillber alla väder- och golfgudar som finns att det ska finnas banor öppna. Att det är kallt och blåser kan jag stå ut med, men det måste finnas gräs liksom...

-16 på termometerrn vid 05:00 norr om Sthlm. Inte min tekopp.

Kalle Vej

Inläggav Kalle Vej » ons 28 feb 2018, 17:08

Vi har bokat golfturné i Skåne till påsk. Webkamran från Beding GK skräms, massor av snö. Avresa om en månad - jag tillber alla väder- och golfgudar som finns att det ska finnas banor öppna. Att det är kallt och blåser kan jag stå ut med, men det måste finnas gräs liksom...

Om man ber snällt, kan man få en resumée som förra året? Jag blev så sugen att jag och frugan besökte flera av banorna efter den...

...å andra sidan, om det är -16 i mars också så slipper du ;)

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » tor 01 mar 2018, 09:01

Var det rätt skönt att cykla de sex kilometrarna till jobbet. -17 i morse utan vind och välplogade vägar och cykelbanor var rena barnleken jämfört med tisdagens minus fjorton, Fem-sex sekundmeter emot och dåligt plogat. Men det får gärna bli vår nu.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger

Perra10

Inläggav Perra10 » tor 01 mar 2018, 10:08

Om man ber snällt, kan man få en resumée som förra året? Jag blev så sugen att jag och frugan besökte flera av banorna efter den...

...å andra sidan, om det är -16 i mars också så slipper du ;)
Jasså vad kul att få inspirera :).

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » tor 01 mar 2018, 12:31

...sitter man och väntar på ett försenat plan.
"Due to bad weather conditions".

Old-T

Inläggav Old-T » tor 01 mar 2018, 12:46

Var det rätt skönt att cykla de sex kilometrarna till jobbet. -17 i morse utan vind och välplogade vägar och cykelbanor var rena barnleken jämfört med tisdagens minus fjorton, Fem-sex sekundmeter emot och dåligt plogat. Men det får gärna bli vår nu.
6 km till jobbet?
Sitter du inte kvar i Kista?

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » mån 05 mar 2018, 01:24

Bild

... fick jag igång elektronikprojektet jag brottats med i över ett år... inte färdigt men en god bit på väg.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Modegurun

Inläggav Modegurun » mån 05 mar 2018, 01:56

Bild

... fick jag igång elektronikprojektet jag brottats med i över ett år... inte färdigt men en god bit på väg.
Vad är det för projekt?

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » mån 05 mar 2018, 02:26

Vad är det för projekt?
En enkel 8-bitars dator. Tänk mer Apollo än C64.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » mån 05 mar 2018, 09:45

Mitt hackerprojekt är att göra en riktig, hostad blog. Behöver man domänskydd? Kan man inte bara registrera Ankeborg, typ?

Old-T

Inläggav Old-T » mån 05 mar 2018, 14:26

Vad är det för projekt?
En enkel 8-bitars dator. Tänk mer Apollo än C64.
Känns lite som Göteborgarna som för några år sedan var så stolta över att de lyckats bygga en gammalt segelfartyg på gammalt sätt...
eller så accepterar man att tekniken gått framåt :-D

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » mån 05 mar 2018, 14:49

Känns lite som Göteborgarna som för några år sedan var så stolta över att de lyckats bygga en gammalt segelfartyg på gammalt sätt...
Absolut. Eller så förstår man att det är resan som är det intressanta. Jag ville lära mig hur en dator funkade- på lägsta nivån. Har programmerat sen jag var 11 så jag har lärt mig en del med åren om hur det funkar på mjukvarusidan men hårdvaran hade en del grejer jag inte listat ut även om jag hållt på med elektronik också. Även om resan är lång till en iPhoneX eller nån annan modern maskin så fungerar de på samma principer fortfarande.

Bara för att du inte förstår tjusningen i att bygga något på det gamla sättet så betyder det inte att det är meningslöst- oavsett om det är en segelbåt eller en dator. Eller tja, spela hickory.

Vissa tycker det väl helt enkelt det är roligare att kolla på melodifestivalen.

Antifessorn

Inläggav Antifessorn » mån 05 mar 2018, 14:52

Bara för att du inte förstår tjusningen i att bygga något på det gamla sättet så betyder det inte att det är meningslöst- oavsett om det är en segelbåt eller en dator. Eller tja, spela hickory.
Spela hickory är aldrig meningslöst.... ;)

Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Inläggav Besserwizzer » tis 06 mar 2018, 00:57

Absolut. Eller så förstår man att det är resan som är det intressanta. Jag ville lära mig hur en dator funkade- på lägsta nivån. Har programmerat sen jag var 11 så jag har lärt mig en del med åren om hur det funkar på mjukvarusidan men hårdvaran hade en del grejer jag inte listat ut även om jag hållt på med elektronik också. Även om resan är lång till en iPhoneX eller nån annan modern maskin så fungerar de på samma principer fortfarande.

Vissa tycker det väl helt enkelt det är roligare att kolla på melodifestivalen.
Är du haj på OpenCV?
På grund av stasi och skitnödighet.
- Går det att missförstå att jorden är rund - nej.
- Xxxxxxsyndromet - Går det att missförstå att jorden är rund - ja.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » tis 06 mar 2018, 01:32

Är du haj på OpenCV?
Nope. Aldrig testat.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » ons 07 mar 2018, 22:05

Tror ni att domänskydd behövs? Ondingar skall ju kunna göra whois och ställa till mischief. Är det inte bara säga att man heter Kalle Anka typ då man registrerad domänen? De vill ha jävligt bra betalt för det där domänskyddet.

Skippern

Inläggav Skippern » tor 08 mar 2018, 14:22

Hörde jag i den statskontrollerade radion att fågelskådning tydligen är tok-inne.
Är det dit alla Hipsters har flyttat? Undrade just vart dom blivit av.
Skippern has left the building.

Användarvisningsbild
Coleburn

Inläggav Coleburn » lör 10 mar 2018, 10:30

Tror ni att domänskydd behövs? Ondingar skall ju kunna göra whois och ställa till mischief. Är det inte bara säga att man heter Kalle Anka typ då man registrerad domänen? De vill ha jävligt bra betalt för det där domänskyddet.
Vet inte vilken registrar du tänkte använda och vad deras domänskydd innebär, eftersom alla registrarer verkar ha sina egna idéer om vad "domänskydd" är och vad det innehåller.
Har du en seriös registrar och du sköter dina uppgifter (typ betalar i tid, etc.) så finns det ingen anledning att betala extra för "domänskydd".
Din domän kommer att vara din, och ingen kan bara "ta den".
Vill du ha ett extra lager skydd mot hackade resolvers så kan du, om TLDn har den tjänsten, signera zonen (dnssec). Inte ens det är nödvändigt om du inte är en jättestor site med information som folk litar på (finans- och mediabranchen, statliga institutoner, sociala medieföretag etc.), och skulle du vara nåt av dem så skulle inte frågan komma upp här på ett golfforum :D

Att däremot registrera domänen i nån annans namn (Kalle Anka t.ex.) är inte tillåtet/lagligt*, och om du ens får behålla domänen så kommer den med stor sannolikhet att betraktas som en skräp/fejkdomän.

*) Det finns jurister här på forumet som säkert kan berätta närmare vilka lagar som gäller när man förfalskar/ljuger om sin identitet vid tecknandet av ett abonnemang.
== It takes a lot of knowledge to really mess something up ==

Stora Norrland

Inläggav Stora Norrland » lör 10 mar 2018, 12:26

Coolt.
Hemsnickrad CPU? Egen mikrokod? Rubbet?

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » lör 10 mar 2018, 14:33

Coolt.
Yes

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » lör 10 mar 2018, 16:13

Coolt.
Yes
"Hemsnickrad CPU" - det låter verkligen som nåt från grunden. Vilka komponenter ingår ungefär i en CPU?

Användarvisningsbild
singel

Inläggav singel » lör 10 mar 2018, 16:30

idag märks inte moderatorn av.

Återgå till "Everything but Golf"