Idag ...

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Re: Idag ...

Inläggav AlbertS » tor 14 mar 2019, 09:45

Får man in golfbag mm i den?
Får i min clubman jag har idag. Ställer ofta fram, eller fäller sätet bak.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Användarvisningsbild
Sam

Inläggav Sam » tor 14 mar 2019, 20:03

Hörde idag att Keolis, som kör busstrafiken i Stockholm/söderort och i city har förhandlat bort strejkrätten för sina anställda.
Kan det stämma? Det kanske är möjligt sedan länge?

Detta skulle ha hänt för minst tre år sedan.
"Of all the hazards, fear is the worst"
Sam Snead

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » fre 15 mar 2019, 20:29

...fick yngste sonen A i betyg på ett påtvingat gymnasiearbete, "genusstudie av mellanstadieklass".
Ska man vara glad eller bekymrad ?

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » fre 15 mar 2019, 20:39

Det vette f-n. ;)

Skippern

Inläggav Skippern » fre 15 mar 2019, 21:25

... undrar jag vilken typ av organisation som döljer sig bakom den truliga fronten, tonåringen Greta Thunberg?
Tragiskt hur massmedia och politiker sväljer och okritiskt rapporterar dessa febriga nattsagor, istället för att agera vuxna människor.
Sverige är ett mycket sjukt land.
Arne Anka hade rätt.

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » lör 16 mar 2019, 17:57

… inser jag att Greta är väldigt lik farfar Olof Thunberg, skådespelare.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Olof_Thun ... g_1959.jpg

F.ö. tycker jag att det är skumt att en 15-åring (16 i jan.) blir "Årets kvinna". Det gällde väl 2018? :?

pstenman

Inläggav pstenman » lör 16 mar 2019, 18:23

Sawgrass skrev
F.ö. tycker jag att det är skumt att en 15-åring (16 i jan.) blir "Årets kvinna". Det gällde väl 2018? :?
Ja, medans asylbarnen är 27 så är Greta kvinna vid 15. :P
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » sön 17 mar 2019, 00:48

... undrar jag vilken typ av organisation som döljer sig bakom den truliga fronten, tonåringen Greta Thunberg?
Tragiskt hur massmedia och politiker sväljer och okritiskt rapporterar dessa febriga nattsagor, istället för att agera vuxna människor.
Det är nog inget specifikt svenskt. Någon blir ett ansikte för något.
Sen vad som är fakta i miljöfrågor, och hur sverige och svensken reagerar inför dessa frågor är en mer komplex historia för åsiktskorridoren.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2019-03-06 Vad har hänt inom golfen sen i somras ur Anders perspektiv
(Länge sen nu!)

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » sön 17 mar 2019, 00:55

...fick yngste sonen A i betyg på ett påtvingat gymnasiearbete, "genusstudie av mellanstadieklass".
Generation X överlevde alla kommunistlärare rätt bra, tror inte du behöver vara bekymrad. Vad kom de fram till?
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
(Länge sen nu!)

Hälge

Inläggav Hälge » sön 17 mar 2019, 01:18

Inte ofta Alex Schulman har något vettigt att komma med, men här...
https://www.expressen.se/kronikorer/ale ... tt-lyssna/

Ang Greta så tycker jag det är beklagligt hur man utnyttjar henne för egna och politiska poänger. För inte så länge sedan satt detta barn i Tv och berättade att hon ibland inte ville leva längre när hon tänkte på klimatet. Hon har även diagnos Asbergers och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) men det är inget som hindrar föräldrar, kändisar, politiker och andra gamar för att kasta ut henne i något hon knappt förstår sig på. Hon behöver stöd och hjälp, inte ett ankare som sänker henne ytterligare.

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » mån 18 mar 2019, 10:50

Om han inte gjorde det under protest och dessutom kom fram till slutsatser som läraren förmodligen inte håller med om så bör du vara bekymrad.

Stora Norrland

Inläggav Stora Norrland » mån 18 mar 2019, 13:34

Euklides wrote:
Big Berra wrote:
Om han inte gjorde det under protest och dessutom kom fram till slutsatser som läraren förmodligen inte håller med om så bör du vara bekymrad.
Du får gärna upplysa mig om varför det skulle vara bekymmersamt att göra ett bra undersöknings- och skrivjobb, och genom det troligen även lära sig en del om ett ämne?

Skippern

Inläggav Skippern » tis 19 mar 2019, 17:52

...är det väl bara i Sverige som en partitrogen jubelidiot kan bli utsedd till Ambassadör i Kina... :roll:
Arne Anka hade rätt.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » Igår, 01:06

Eller snarare nu inatt var det bara att plocka fram Drambuie och Famous. Igår strålande månsken, idag lite lätt disigt, drömskt. Take Me Out, The Recluse, Pot Kettle Black. Sånt. I morgon är den full. Hoppas på klara skyar. Malmstens Stora Nyckelbrickan, en fotpall, Ikeas, fakiiskt. En massa kuddar, halvliggande med skenet på sin bara kropp i fönstret där ingen granne ser. Men han vet och respekterar, svår musikälskare själv. Hängande glaslyktor i fönstret, mot skenet. Borde skaffa mer glaskonst, färgad.
(Länge sen nu!)

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » Igår, 09:05

Euklides wrote:
Big Berra wrote:
Du får gärna upplysa mig om varför det skulle vara bekymmersamt att göra ett bra undersöknings- och skrivjobb, och genom det troligen även lära sig en del om ett ämne?
Att sonen överhuvudtaget behöver slösa tid på genusstudier var det som bekymrade mig.

Stora Norrland

Inläggav Stora Norrland » Igår, 10:20

Att sonen överhuvudtaget behöver slösa tid på genusstudier var det som bekymrade mig.
Sjävklart förstår jag att vissa områden kan skapa lite blandade känslor, så har det varit med många ämnen, men om man ser det som att ökad kunskap om ett område ger bättre möjligheter att forma en egen uppfattning så tror jag ändå att det är bra, generellt sett.
EDIT: Sedan beror det såklart också av den specifika uppgiften i fråga.
Senast redigerad av 1 Stora Norrland, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » Igår, 10:39

Skulle vara intressant att höra någon ansvarig från typ Humanistisk institution uttala sig om det här med genus, PK osv i vidare mening. Det tycks dock tas som något självklart.
(Länge sen nu!)

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » Igår, 12:21

Har jag upptäckt att många tycker det är jättekul att kasta ostskivor på bebisar
(Länge sen nu!)

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » Idag, 00:28

… ser jag en väldigt spännande semifinal i snooker! The Rocket låg under med 2-6, nu är det 8-8. först till 10 gäller.
NEEEJJJ!!! Sändningen inte längre tillgänglig vid ställninhen 9-8 till Judd Trump. Fy faaan! :evil:

Har sedemera sett att Ronnie vann med sista svarta!

Återgå till "Everything but Golf"