Stökigt på jobbet

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
Nordan

Re: Stökigt på jobbet

Inläggav Nordan » mån 25 jun 2018, 08:54

Jag har löst det genom att anställa en VD, bland det bästa jag någonsin gjort.
Är det du som är "Marcus Scott"? ;)
Vem är det ?
Det är från en radioreklam. MS är ett enmansföretag, och är säljare, inköpare, logistiker och VD i samma roll.
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » mån 25 jun 2018, 10:12

Intressant skvaller att VDn för tidigare ägaren fick sparken förra veckan efter att ha knu..at runt bland de kvinnliga kollegorna.
Samme VD som i den årliga Code of Conduct utbildningen påtalar just att man inte har relationer till någon på samma arbetsplats där det finns ett arbetsmässigt chef/anställd beroende.

Noterbart att denna månad har det inte kommit någon lönespecifikation, lönen har dock kommit in på kontot.

FSN

Inläggav FSN » mån 16 jul 2018, 19:36

Intressant skvaller att VDn för tidigare ägaren fick sparken förra veckan efter att ha knu..at runt bland de kvinnliga kollegorna.
Samme VD som i den årliga Code of Conduct utbildningen påtalar just att man inte har relationer till någon på samma arbetsplats där det finns ett arbetsmässigt chef/anställd beroende.

Noterbart att denna månad har det inte kommit någon lönespecifikation, lönen har dock kommit in på kontot.
Inte illa, skulle jag med ha gjort (knullat runt alltså) om jag hade haft chansen. Bra jobbat!

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » tis 31 jul 2018, 16:54

Och idag kom beskedet att vi blir sålda.
Gissningsvis behövs inte ett obetydligt kontor i ett obetydligt land i norra Europa, men det tar säkerligen åtminstone ett halvt år innan de nya ägarna kommer fram till detta och ytterligare ett halvt år innan det är dags att stänga dörren för gott.
Så börjar det närma sig avslut för affären, den nya ägarens övertagande skall vara klart sista Juni.

Personal i andra länder som haft gemensamma kontor med tidigare ägaren flyttar denna vecka in i egna lokaler.

Vår tidigare optionsförmån försvinner givetvis, löfte om något liknande finns från nya ägaren, dock har det inte setts till.
I princip innebär detta en lönesänkning på 5000-6000 kr/månad.

Samma sak gällande personalköp av aktier till rabatterat pris, den möjligheten finns inte längre.
På Måndag är det Judgement day, då tar nya ägaren i praktiken över.

Min gissning:
Vi har 3 större säljkontor i Europa, gissningsvis läggs ett av dessa ned helt, dock inte vårt, då vårt resultat är bäst.
Vårt kontor är rätt dyrt, de som blir kvar blir erbjudna hemkontorsmöjligheten.
Några roller där den geografiska placeringen är oväsentlig flyttar till vårt utvecklingskontor i Östra Europa.
Samordning av administration sker med nya ägaren, ett antal ekonomi-tjänster, hr-tjänster och liknande försvinner.

Då var man uppsagd.
Skönt.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » ons 01 aug 2018, 11:21

Då var man uppsagd.
Skönt.
Efter lite förhandlande är jag benägen att acceptera förslag nummer två av uppsägningsavtalet.
Har hittat en jurist som skall lägga 1-1.5 timme på att granska detta.

Egon

Inläggav Egon » fre 05 okt 2018, 21:49

Nej, lämnar teoretiskt sista mars men nycklar är inlämnade så praktiskt sett är jag fri.

Egon
Grattis!
Lite update..
6mån provanställning som hjälpreda och tillförordnad inköpare på nya jobbet är nu över. Blev att axla en dubbel chefsposition inom inköp och produktion med tillhörande intern-logistik som extra ansvarsområde. Bästa jobbet, lönen och arbetskamraterna ever.
Ja, livet kan vända om man vågar ta steget!
Lucky me! :D

Egon

Användarvisningsbild
Forzza

Inläggav Forzza » fre 05 okt 2018, 22:37

Nej, lämnar teoretiskt sista mars men nycklar är inlämnade så praktiskt sett är jag fri.

Egon
Grattis!
Lite update..
6mån provanställning som hjälpreda och tillförordnad inköpare på nya jobbet är nu över. Blev att axla en dubbel chefsposition inom inköp och produktion med tillhörande intern-logistik som extra ansvarsområde. Bästa jobbet, lönen och arbetskamraterna ever.

Egon
gratz boy

Egon

Inläggav Egon » fre 05 okt 2018, 23:03

Lite update...

Egon
gratz boy
Tack o bock!

Egon

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » fre 05 okt 2018, 23:03

Grattis till lyckat val!

Pinis

Inläggav Pinis » fre 05 okt 2018, 23:27

Egon
Grattis!
Lite update..

Egon
Härligt :) :)
Never argue with a fool - they will drag you down to their level, then beat you with experience.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » lör 06 okt 2018, 09:55

Då var man uppsagd.
Skönt.
Efter lite förhandlande är jag benägen att acceptera förslag nummer två av uppsägningsavtalet.
Har hittat en jurist som skall lägga 1-1.5 timme på att granska detta.
Liten uppdatering, avtalet granskades av jurist, inget konstigt hittades Ett antal oväsentliga smådetaljer fanns dock.
Avtalet skrevs på och uppehållet från normala varje-dag-jobbet har påbörjats.
Planen är nu att vara ledig åtminstone hela 2019.
Den minst 100 punkter långa att-göra-listan på saker i hemmet har börjat att betas av.

Ytterligare två personer har sagt upp sig från vårt säljkontor då villkoren försämrats avsevärt med den nye ägaren.
De säljkrav som ställts är orimliga.

Modegurun

Inläggav Modegurun » lör 06 okt 2018, 14:04

Egon
Grattis!
Lite update..

Egon
Kul när det blir så! Härligt

Nils77

Inläggav Nils77 » lör 06 okt 2018, 19:04

Lite update..

Egon
Nice med lite flyt
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume

Nordan

Inläggav Nordan » ons 10 okt 2018, 09:01

Lite update..

Egon
SNYGGT!
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Användarvisningsbild
Sam

Inläggav Sam » ons 10 okt 2018, 10:42

Egon
Grattis!
Lite update..

Egon
Grattis Egon!

Mod, mod är allt!
"Of all the hazards, fear is the worst"
Sam Snead

Nils77

Inläggav Nils77 » tor 24 jan 2019, 11:11

Stökigt o stökigt snarare irriterande att man är i stort understimulerad, sällan man hamnar i flow mode.
Lite bekymmersamt om man skulle hamna i blyröve facket..
Mest givande är att man kör coachning på en person, en som frågat om hjälp tidigare och jag ansett hen e ej redo. Egentligen något som startades för en del år sedan med att vända tanken från vad andra kan göra till vad hen kan göra.
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume

Återgå till "Everything but Golf"