Restaurangtipset

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
Användarvisningsbild
Hilding Bladh

Re: Restaurangtipset

Inlägg av Hilding Bladh » tis 20 nov 2018, 09:35

janne64 skrev:
mån 19 nov 2018, 19:35
Å fan skrev:
mån 19 nov 2018, 14:31
Var käkar man i Jönköping kvällstid?
Behöver tips, dels om vi har obegränsat med tid, då får en kulinarisk upplevelse kosta en slant, dels om det blir lite mer in-and-out, lite billigare men gott, inget slafs.
Italienskt är favoriten men absolut inget måste... vällagat är alltid vällagat oavsett kök.
Kom igen o svara nu Hilding.
Jag som bara ätit i J-Köping på sommaren kan ju knappast svara , ute på piren , tändsticksområdet och sånt, hur är sådana ställen på vintern?

Hur ska jag veta det? Jag BOR ju här... Jag äter nog ute oftare i Stockholm än i Jönköping.

Hur som helst. Senast jag åt ute var på tapasrestaurangen El Gordo. Det var kanon!

På dagtid skulle jag rekommendera Aqua, som serverar en utomordentlig dagens rätt.

Men här finns hur många restauranger som helst - och jag har nog aldrig ätit något dåligt.
Hilding Bladh på Twitter: Nisse Hult @nilshultman
Hilding Bladh på Instagram: Murvel48

bib

Inlägg av bib » tis 20 nov 2018, 13:27

Hilding Bladh skrev:
tis 20 nov 2018, 09:35
janne64 skrev:
mån 19 nov 2018, 19:35
Å fan skrev:
mån 19 nov 2018, 14:31
Var käkar man i Jönköping kvällstid?
Behöver tips, dels om vi har obegränsat med tid, då får en kulinarisk upplevelse kosta en slant, dels om det blir lite mer in-and-out, lite billigare men gott, inget slafs.
Italienskt är favoriten men absolut inget måste... vällagat är alltid vällagat oavsett kök.
Kom igen o svara nu Hilding.
Jag som bara ätit i J-Köping på sommaren kan ju knappast svara , ute på piren , tändsticksområdet och sånt, hur är sådana ställen på vintern?

Hur ska jag veta det? Jag BOR ju här... Jag äter nog ute oftare i Stockholm än i Jönköping.

Hur som helst. Senast jag åt ute var på tapasrestaurangen El Gordo. Det var kanon!

På dagtid skulle jag rekommendera Aqua, som serverar en utomordentlig dagens rätt.

Men här finns hur många restauranger som helst - och jag har nog aldrig ätit något dåligt.
Småländska kolonien. Tegel. Sjön. I nämnd ordning.

bib

Inlägg av bib » tis 20 nov 2018, 18:28

För övrigt; Om ni åker på Vätterns västra sida så är Stampens Kvarn vid Hjo absolut värd ett besök. Senast jag var där avnjöts en perfekt anrättning bestående av strömming och potatismos. Skirat smör med en aning riven pepparrot och rårörda lingon. En liten energishot med smak av ingefära till salladen och kladdkaka till kaffet. Sällan har 110 spänn för en lunch varit så lätta att slanta upp.

Å fan

Inlägg av Å fan » fre 30 nov 2018, 08:00

Tack för tipset bib!
Valet föll på Tegel. Mycket bra.
Vi ska upp om ett par helger igen och tar gärna emot fler tips, denna gång blir det betydligt sämre med tid per kväll men 3 kvällar, så bra käk för ca halva slanten är grundtanken.

Skriv svar