Kryptovalutor och ICO
Kryptovalutor och ICO
Vi tar det här i en ny tråd så slipper aktietråden bli spammad om Bitcoins.
Här är lite intressanta och roliga fakta om Bitcoin
https://bitcoinplay.net/58-insane-facts-about-bitcoin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Här är lite intressanta och roliga fakta om Bitcoin
https://bitcoinplay.net/58-insane-facts-about-bitcoin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kryptovalutor och ICO
LockChain, intressant ICO.
Ska konkurrera med hotels.com och Booking.com men helt utan fee´s för uthyraren, de kan minska sina kostnader med 10-20%.
ICO:n pågar till 30/11, man får 750 LOC tokens för EN Etherum, osålda LOC:s makuleras.
LockChain.co
Ska konkurrera med hotels.com och Booking.com men helt utan fee´s för uthyraren, de kan minska sina kostnader med 10-20%.
ICO:n pågar till 30/11, man får 750 LOC tokens för EN Etherum, osålda LOC:s makuleras.
LockChain.co
Något som jag tycker är anmärkningsvärt är att det skapats system med digitala, virtuella valutor där en transaktion tar väldigt lång tid att genomföra. Enligt någon sida jag hittade är snitt-tiden för en bitcointransaktion 20 minuter.
Jag förväntar mig snarare 20 microsekunder.
Om jag skall betala någon för något gör jag det med swish, det tar några sekunder.
Enda vettiga området för bit-coin är brottsliga sammanhang, då det är svårt att ta reda på var en betalning tagit vägen.
Om jag skall betala någon för något gör jag det med swish, det tar några sekunder.
Enda vettiga området för bit-coin är brottsliga sammanhang, då det är svårt att ta reda på var en betalning tagit vägen.
Jo håller med men å andra sidan, skicka pengar till någon obskyr bank i USA från se. går ju inte direkt snabbt heller, kan ju ta flera dagar och kosta skjortan.Något som jag tycker är anmärkningsvärt är att det skapats system med digitala, virtuella valutor där en transaktion tar väldigt lång tid att genomföra. Enligt någon sida jag hittade är snitt-tiden för en bitcointransaktion 20 minuter.
Till banker i USA skickar man väl en check, något annat system finns väl inte på andra sidan pölen?Jo håller med men å andra sidan, skicka pengar till någon obskyr bank i USA från se. går ju inte direkt snabbt heller, kan ju ta flera dagar och kosta skjortan.Något som jag tycker är anmärkningsvärt är att det skapats system med digitala, virtuella valutor där en transaktion tar väldigt lång tid att genomföra. Enligt någon sida jag hittade är snitt-tiden för en bitcointransaktion 20 minuter.
I natt var Bitcoin för första gången och nosade över $8000, $7795 just nu.
-
- Webbplatsadministratör
- Kontakt:
Känns väldigt mycket tulpan.I natt var Bitcoin för första gången och nosade över $8000, $7795 just nu.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.
Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se
Håller inte med, kommer ta över stor del av valutaöverföring.Känns väldigt mycket tulpan.I natt var Bitcoin för första gången och nosade över $8000, $7795 just nu.
Dessutom kommer blockchain teknologin ta över när det gäller att skicka viktiga dokument, avtal mm.*
*tror jag ...
Det enda som jag ser som det stora orosmolnet är om banklobbyn lyckas få till världsomspännande lagförslag mot kryptovalutor, eller räcker egentligen att Kina OCH USA lyckas stoppa det.
-
- Webbplatsadministratör
- Kontakt:
Så du är inte rädd för konkurrens? Bitcoin i all ära, men tekniken kan ju kopieras - eller har jag missförstått något?Håller inte med, kommer ta över stor del av valutaöverföring.Känns väldigt mycket tulpan.I natt var Bitcoin för första gången och nosade över $8000, $7795 just nu.
Dessutom kommer blockchain teknologin ta över när det gäller att skicka viktiga dokument, avtal mm.*
*tror jag ...
Det enda som jag ser som det stora orosmolnet är om banklobbyn lyckas få till världsomspännande lagförslag mot kryptovalutor, eller räcker egentligen att Kina OCH USA lyckas stoppa det.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.
Jo absolut, det kommer ju tusentals nya valutor nu (eller tokens), de flesta kan man dock inte göra så mycket mer än att använda i respektives företags affärside ELLER växla till Bitcoin eller Etherum, så det känns som dessa har pissat in reviret ganska ordentligt.Så du är inte rädd för konkurrens? Bitcoin i all ära, men tekniken kan ju kopieras - eller har jag missförstått något?
Kan bara hålla med. Så Puttarens fråga tidigare om investeringar i vapen, sex och vad det nu var borde resultera i rekommendation i Bitcoin.Något som jag tycker är anmärkningsvärt är att det skapats system med digitala, virtuella valutor där en transaktion tar väldigt lång tid att genomföra. Enligt någon sida jag hittade är snitt-tiden för en bitcointransaktion 20 minuter.
Då får man ju med den luckrativa olagliga sidan med illegal vapenhandel, prostitution och trafficing på köpet. Låter ju toppen... eller?
Ethereum går bra, in på $298 för ett par veckor sedan, uppe i $418 nu.
Flög förbi både $8000 och $9000, uppe i runt $9700 nu.I natt var Bitcoin för första gången och nosade över $8000, $7795 just nu.
- Nick_Corey
För fem år sedan stod en Bitcoin runt 80 SEK, nu handlas den runt 80 000.
Den som satsade några tiotusen på Bitcoin som en kul grej så sent som för fem år sedan (och säljer nu, det är ju en viktig poäng i sammanhanget) kan alltså glädjas åt en tusenfaldig värdestegring och därmed varit ekonomiskt oberoende..
Den som satsade några tiotusen på Bitcoin som en kul grej så sent som för fem år sedan (och säljer nu, det är ju en viktig poäng i sammanhanget) kan alltså glädjas åt en tusenfaldig värdestegring och därmed varit ekonomiskt oberoende..
"Vi har varit naiva."
Finns det ngt enkelt sätt att korta dessa valutor och då gärna utan hävstång?
Har ngn här lyckats sälja sina innehav och hur enkelt var det?
Jag kör med certifikat som handlas på börsen så inga problem om man vill sälja.Finns det ngt enkelt sätt att korta dessa valutor och då gärna utan hävstång?
Har inte sett något sätt att korta dessa men det måste ju finnas.
https://www.investopedia.com/news/short-bitcoin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Borde ändå finnas enklare sätt med färdiga certifikat.
Borde ändå finnas enklare sätt med färdiga certifikat.
Jag har inte lyckats hitta ngt enkelt sätt att gå kort och vilket certifikat är det som du handlar med det borde ju finnas åt bägge hållen kan man tycka?Jag kör med certifikat som handlas på börsen så inga problem om man vill sälja.Finns det ngt enkelt sätt att korta dessa valutor och då gärna utan hävstång?
Det jag har hittat är ngt som kallas för Bitcoin XBT, där XBT är utfärdare men när man grottar vidare i det så blir det ju inte direkt klarare hur dom hanterar risk förutom att dom inte tar ngt risk. Om jag förstått det hela så handlar det certifikatet om bitcoins värde i förhållande till US dollar och inte ett innehav i bitcoin.
Du som handlar med Bitcoin eller dess certifikat har väl antagligen lite djupare kunskap och kanske kan förklara för en nybörjare inom Bitcoin?
Ja jag handlar med Bitcoin XTB och ETHEREUM XBT och det stämmer de speglar bara kursen på Bitcoin, inga innehav.Jag har inte lyckats hitta ngt enkelt sätt att gå kort och vilket certifikat är det som du handlar med det borde ju finnas åt bägge hållen kan man tycka?Jag kör med certifikat som handlas på börsen så inga problem om man vill sälja.Finns det ngt enkelt sätt att korta dessa valutor och då gärna utan hävstång?
Det jag har hittat är ngt som kallas för Bitcoin XBT, där XBT är utfärdare men när man grottar vidare i det så blir det ju inte direkt klarare hur dom hanterar risk förutom att dom inte tar ngt risk. Om jag förstått det hela så handlar det certifikatet om bitcoins värde i förhållande till US dollar och inte ett innehav i bitcoin.
Du som handlar med Bitcoin eller dess certifikat har väl antagligen lite djupare kunskap och kanske kan förklara för en nybörjare inom Bitcoin?
Håller med om att samma borde finnas för nedgång men jag har inte hittat några.
Kan väl tillägga att jag också känner mig som en nybörjare.
Är Mangold Fondkommission market maker för dessa? Får lite lätt dåliga vibbar av dom samt Global Advisors men man får väl grotta ner sig lite mer vi tillfälle, om ngn springer på ett enkelt sätt att korta dessa kryptovalutor utan hävstång så hojta till...
"Mangold Fondkommission AB skallÄr Mangold Fondkommission market maker för dessa? Får lite lätt dåliga vibbar av dom samt Global Advisors men man får väl grotta ner sig lite mer vi tillfälle, om ngn springer på ett enkelt sätt att korta dessa kryptovalutor utan hävstång så hojta till...
agera market-maker på ovan
angivna marknad men identiteten av market-maker kan ändras över tid
på initiativ av Emittenten eller market-maker."
Första målet nått, över $10.000 idag.Upp c:a 70% sedan dess. Tror inte det stannar av innan $10.000. på 5-10 års sikt tror jag på $50.000
Och över $11.000 idag. Tror många investerare förväntar sig att fonder och dylikt ska börja köpa in sig vilket kommer driva på kursen ordentligt.
Tror på 100k nästa år denna tid. Ökar 10x nästa år åxå.
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.
Inget var bättre förr, inte nu heller.
Hoppas du inte hittade något bra sätt då att korta Bitcoin, över $13000 idag.om ngn springer på ett enkelt sätt att korta dessa kryptovalutor utan hävstång så hojta till...
Återgå till "Everything but Golf"