Kryptovalutor och ICO

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
Användarvisningsbild
Euklides

Kryptovalutor och ICO

Inläggav Euklides » tor 16 nov 2017, 12:45

Vi tar det här i en ny tråd så slipper aktietråden bli spammad om Bitcoins.

Här är lite intressanta och roliga fakta om Bitcoin
https://bitcoinplay.net/58-insane-facts-about-bitcoin/" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Euklides

Re: Kryptovalutor och ICO

Inläggav Euklides » tor 16 nov 2017, 13:30

LockChain, intressant ICO.
Ska konkurrera med hotels.com och Booking.com men helt utan fee´s för uthyraren, de kan minska sina kostnader med 10-20%.
ICO:n pågar till 30/11, man får 750 LOC tokens för EN Etherum, osålda LOC:s makuleras.

LockChain.co

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » tor 16 nov 2017, 14:44

Något som jag tycker är anmärkningsvärt är att det skapats system med digitala, virtuella valutor där en transaktion tar väldigt lång tid att genomföra. Enligt någon sida jag hittade är snitt-tiden för en bitcointransaktion 20 minuter.
Jag förväntar mig snarare 20 microsekunder.

Om jag skall betala någon för något gör jag det med swish, det tar några sekunder.

Enda vettiga området för bit-coin är brottsliga sammanhang, då det är svårt att ta reda på var en betalning tagit vägen.

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » tor 16 nov 2017, 15:58

Något som jag tycker är anmärkningsvärt är att det skapats system med digitala, virtuella valutor där en transaktion tar väldigt lång tid att genomföra. Enligt någon sida jag hittade är snitt-tiden för en bitcointransaktion 20 minuter.

Om jag skall betala någon för något gör jag det med swish, det tar några sekunder.

Enda vettiga området för bit-coin är brottsliga sammanhang, då det är svårt att ta reda på var en betalning tagit vägen.
Jo håller med men å andra sidan, skicka pengar till någon obskyr bank i USA från se. går ju inte direkt snabbt heller, kan ju ta flera dagar och kosta skjortan.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » tor 16 nov 2017, 17:39

Jo håller med men å andra sidan, skicka pengar till någon obskyr bank i USA från se. går ju inte direkt snabbt heller, kan ju ta flera dagar och kosta skjortan.
Till banker i USA skickar man väl en check, något annat system finns väl inte på andra sidan pölen?

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » fre 17 nov 2017, 09:24

I natt var Bitcoin för första gången och nosade över $8000, $7795 just nu.

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » fre 17 nov 2017, 10:23

Känns väldigt mycket tulpan.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » fre 17 nov 2017, 10:52

Håller inte med, kommer ta över stor del av valutaöverföring.
Dessutom kommer blockchain teknologin ta över när det gäller att skicka viktiga dokument, avtal mm.*
*tror jag ...

Det enda som jag ser som det stora orosmolnet är om banklobbyn lyckas få till världsomspännande lagförslag mot kryptovalutor, eller räcker egentligen att Kina OCH USA lyckas stoppa det.

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » fre 17 nov 2017, 11:00

Håller inte med, kommer ta över stor del av valutaöverföring.
Dessutom kommer blockchain teknologin ta över när det gäller att skicka viktiga dokument, avtal mm.*
*tror jag ...

Det enda som jag ser som det stora orosmolnet är om banklobbyn lyckas få till världsomspännande lagförslag mot kryptovalutor, eller räcker egentligen att Kina OCH USA lyckas stoppa det.
Så du är inte rädd för konkurrens? Bitcoin i all ära, men tekniken kan ju kopieras - eller har jag missförstått något?
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » fre 17 nov 2017, 11:21

Så du är inte rädd för konkurrens? Bitcoin i all ära, men tekniken kan ju kopieras - eller har jag missförstått något?
Jo absolut, det kommer ju tusentals nya valutor nu (eller tokens), de flesta kan man dock inte göra så mycket mer än att använda i respektives företags affärside ELLER växla till Bitcoin eller Etherum, så det känns som dessa har pissat in reviret ganska ordentligt.

FSN

Inläggav FSN » fre 17 nov 2017, 15:13

Kan bara hålla med. Så Puttarens fråga tidigare om investeringar i vapen, sex och vad det nu var borde resultera i rekommendation i Bitcoin.

Då får man ju med den luckrativa olagliga sidan med illegal vapenhandel, prostitution och trafficing på köpet. Låter ju toppen... eller?

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » fre 24 nov 2017, 13:50

Ethereum går bra, in på $298 för ett par veckor sedan, uppe i $418 nu.

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » mån 27 nov 2017, 09:40

Flög förbi både $8000 och $9000, uppe i runt $9700 nu.

Användarvisningsbild
Nick_Corey

Inläggav Nick_Corey » mån 27 nov 2017, 11:30

För fem år sedan stod en Bitcoin runt 80 SEK, nu handlas den runt 80 000.

Den som satsade några tiotusen på Bitcoin som en kul grej så sent som för fem år sedan (och säljer nu, det är ju en viktig poäng i sammanhanget) kan alltså glädjas åt en tusenfaldig värdestegring och därmed varit ekonomiskt oberoende..
"Vi har varit naiva."

DCI981

Inläggav DCI981 » mån 27 nov 2017, 14:36

Finns det ngt enkelt sätt att korta dessa valutor och då gärna utan hävstång?

Har ngn här lyckats sälja sina innehav och hur enkelt var det?

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » mån 27 nov 2017, 14:51

Jag kör med certifikat som handlas på börsen så inga problem om man vill sälja.
Har inte sett något sätt att korta dessa men det måste ju finnas.

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » mån 27 nov 2017, 15:00

https://www.investopedia.com/news/short-bitcoin/" onclick="window.open(this.href);return false;

Borde ändå finnas enklare sätt med färdiga certifikat.

DCI981

Inläggav DCI981 » mån 27 nov 2017, 15:03

Jag har inte lyckats hitta ngt enkelt sätt att gå kort och vilket certifikat är det som du handlar med det borde ju finnas åt bägge hållen kan man tycka?

Det jag har hittat är ngt som kallas för Bitcoin XBT, där XBT är utfärdare men när man grottar vidare i det så blir det ju inte direkt klarare hur dom hanterar risk förutom att dom inte tar ngt risk. Om jag förstått det hela så handlar det certifikatet om bitcoins värde i förhållande till US dollar och inte ett innehav i bitcoin.

Du som handlar med Bitcoin eller dess certifikat har väl antagligen lite djupare kunskap och kanske kan förklara för en nybörjare inom Bitcoin?

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » mån 27 nov 2017, 15:36

Jag har inte lyckats hitta ngt enkelt sätt att gå kort och vilket certifikat är det som du handlar med det borde ju finnas åt bägge hållen kan man tycka?

Det jag har hittat är ngt som kallas för Bitcoin XBT, där XBT är utfärdare men när man grottar vidare i det så blir det ju inte direkt klarare hur dom hanterar risk förutom att dom inte tar ngt risk. Om jag förstått det hela så handlar det certifikatet om bitcoins värde i förhållande till US dollar och inte ett innehav i bitcoin.

Du som handlar med Bitcoin eller dess certifikat har väl antagligen lite djupare kunskap och kanske kan förklara för en nybörjare inom Bitcoin?
Ja jag handlar med Bitcoin XTB och ETHEREUM XBT och det stämmer de speglar bara kursen på Bitcoin, inga innehav.
Håller med om att samma borde finnas för nedgång men jag har inte hittat några.

Kan väl tillägga att jag också känner mig som en nybörjare.

DCI981

Inläggav DCI981 » mån 27 nov 2017, 15:44

Är Mangold Fondkommission market maker för dessa? Får lite lätt dåliga vibbar av dom samt Global Advisors men man får väl grotta ner sig lite mer vi tillfälle, om ngn springer på ett enkelt sätt att korta dessa kryptovalutor utan hävstång så hojta till...

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » mån 27 nov 2017, 15:54

Är Mangold Fondkommission market maker för dessa? Får lite lätt dåliga vibbar av dom samt Global Advisors men man får väl grotta ner sig lite mer vi tillfälle, om ngn springer på ett enkelt sätt att korta dessa kryptovalutor utan hävstång så hojta till...
"Mangold Fondkommission AB skall
agera market-maker på ovan
angivna marknad men identiteten av market-maker kan ändras över tid
på initiativ av Emittenten eller market-maker."

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » tis 28 nov 2017, 13:41

Upp c:a 70% sedan dess. Tror inte det stannar av innan $10.000. på 5-10 års sikt tror jag på $50.000
Första målet nått, över $10.000 idag.

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » ons 29 nov 2017, 14:06

Och över $11.000 idag. Tror många investerare förväntar sig att fonder och dylikt ska börja köpa in sig vilket kommer driva på kursen ordentligt.

pstenman

Inläggav pstenman » ons 29 nov 2017, 17:51

Tror på 100k nästa år denna tid. Ökar 10x nästa år åxå.
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » ons 06 dec 2017, 13:34

om ngn springer på ett enkelt sätt att korta dessa kryptovalutor utan hävstång så hojta till...
Hoppas du inte hittade något bra sätt då att korta Bitcoin, över $13000 idag.

Återgå till "Everything but Golf"