Har ni sugar daddies på klubben?

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
Användarvisningsbild
08an
Kontakt:

Har ni sugar daddies på klubben?

Inläggav 08an » sön 04 feb 2018, 18:11

Ett upprop till alla föräldrar som har barn aktiva inom idrott eller som planera för att barnen skall börja med idrott.
Var uppmärksamma på era barn och deras ledare hur de uppför sig och beter sig mot barnen mot varandra och andra runt omkring dem.

Alla som har sysslat med idrott både som utövare och ledare i någon form över en längre tid vet vad idrotten normalt gör med dess deltagare unga som gamla. Den får oss att växa som personer då den lär oss att bli ödmjuka att respektera varandra. För vi begår misstag då vi spänner bågen för vad klarar av psykiskt och fysiskt vi vinner och förlorar vi lär oss då våra styrkor och svagheter. Vi skall i allt detta lära oss att representera vårt lag och vår klubb på ett sätt så att vi hedrar de som var före oss och byggde upp klubben och dess verksamhet. Vi skall samarbeta med tränare lagkompisar och alla runt omkring oss som gör att vi kan prestera vårt bästa när det gäller och de som får verksamheten att fungera inte minst alla frivilliga och även våra sponsorer.

Skulle ert barn trots det börja ändra sitt beteende till ett mer självupptaget beteende börja bli ogörlig likt söker uppmärksamhet och uppskattning är utnyttjande och har storhetstankar, bristande förmåga till medkännande (empati) och nedvärderar andra. De börjar välja ut sina vänner eftersom de anser att inte vem som helst är värdig deras vänskap. De är upptagna av att göra ett gott första intryck men har svårt att hålla långvarig vänskap eller förhållande. De är oftast ointresserade av andras känslor och utnyttjar andra. De verkar hela tiden vara på jakt efter uppmärksamhet. De är dramatiserande och känslomässigt instabila. De upplevs som att de måste hela tiden stå i centrum av uppmärksamheten och avbryter oftast andra för att dominera samtalet. De använder ofta ett svulstigt språk för att beskriva vardagliga händelser och söker hela tiden efter uppskattning och erkännande. De är inte allt för sällan manipulerande. En diagnos ett beteende som känns igen och följer dem upp igenom deras vuxna liv..

Känner ni igen något av detta i ert era barn då skulle jag bli orolig bli på min vakt och börja titta närmare på de vuxna som omger mitt barn när den utövar sin idrott gäller även i skolan. Jag skulle inte låta mig nöjas med ursäkten om barnet är lite äldre likt att "barnet är i tonåren och där med pga hormoner kan svänga i humöret". Det är att göra det alldeles för lätt för sig. Jag skulle säga att barn oavsett ålder är osäkra mer eller mindre och de som är i puberteten i synnerhet. Rent generellt så är osäkra och "svaga" barn mer mottagliga och just därför mer utsatta.
Risken är överhängande skulle jag vilja säga att barnet har blivit är utsatt för en utstuderad manipulation sk. grooming av någon vuxen dess närhet. Där hen denna person sätter barnet ungdomen på en piedestal och boostar höjer dess självkänsla genom smicker och favörer speciell hantering det på ett sätt som gör att barnet förlorar allt perspektiv på vad som är normalt. Där igenom skapar denna person ett beroende hos barnet av stöd och hjälp som kommer att nå en punkt där denna person kommer på ett eller att sätt att dominera barnets liv. Vilket är målet för att då kunna utnyttja barnet för sina syften vilka oftast är av sexuell natur. Det är hos den de personen -arna de är inte ovanligt att de kan vara fler på klubben som är involverade som de söker stöd och hjälp hos när de blir motsagda när deras yviga beteende blir ifrågasatt. De pedofiler som blir ertappade när de tafsar på barn är väldigt få det är oftast människor som mår väldigt dåligt och beter sig klumpigt med avsikt likt att det är ett rop på hjälp. Grooming är en process som pågår över lång tid vilket gör den svårare att upptäcka och de här personerna är duktiga på att manipulera inte bara barn utan alla i sin omgivning och svårare blir det att hantera det om de har en eller flers bundsförvant(er) i verksamheten som också ägnar sig åt grooming. Många föräldrar blir inte allt för sällan glada och tacksamma när tränare ledare läraren tar sig an deras barn som är osäker lite stökigt stökigare än andras barn. De kanske har det jobbigt hemma skilsmässa kanske och föräldrar har ont om tid etc. (vilka har inte det?) vilket kan ses som orsaken till ett oroligt beteende. Vilket passar den personen som är sexuellt intresserad av barnet som handen i handsken och utnyttjar då deras situation. Om ni anar oråd blir misstänksamma då måste ni involvera er i ert barns liv mera följ med på träningar och tävlingar. Ta reda på ledarens tränarens lärarens bakgrund finns det en dom i historien har personen blivit petad från andra klubbar eller föreningar av oklara orsaker etc.? Lyssna med klubbens ansvariga om inget gehör finn på ett annat lag en annan klubb. Om ni inte blir hörda finner förståelse sök professionell hjälp från skolan prata med kurator. Tveka inte att ta saken till polisen gör en anmälan mot personen klubben så får de utreda saken.

Idrotten är alldeles för viktig del i våra liv för samhället för att låta sig bli utnyttjad och förstörd av personer med egna agendor som ger våra barn men för livet.
Senast redigerad av 1 08an, redigerad totalt 0 gånger.
A winner is always a winner and the man finishing second is the first loser. .

raggesteros

Re: Har ni sugar daddies på klubben?

Inläggav raggesteros » sön 04 feb 2018, 18:32

https://www.youtube.com/watch?v=sGNK-cO ... u.be&t=19s

Den sinnrike junkern Don Quijote af Everything Golf
Nuclear-powered vacuum cleaners will probably be a reality in 10 years

Hälge

Inläggav Hälge » sön 04 feb 2018, 18:44

Känns som ett uppmärksamhetssökande facebook alster, där någon foliehatt funderat för mycket. Att börja misstänkliggöra allt och alla skapar ingen bättre miljö. Istället för att börja leka privatsnokare ska man kanske se till att man har en normalt fungerande kommunikation med sina barn.

Användarvisningsbild
barside

Inläggav barside » sön 04 feb 2018, 21:23

Jobbigt liv du har om du misstänker att alla är pedofiler.

Ta upp frågan på din klubbs årsmöte nästa gång.
Colchester United

www.svenskafans.com/england/colchester

Egon

Inläggav Egon » sön 04 feb 2018, 21:38

Hujedamej... orkar vi en sväng till!?

Egon

pstenman

Inläggav pstenman » sön 04 feb 2018, 22:46

Min sugardaddy ger mig bollar med företagstryck, i år NXT Tour. 8-)
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Användarvisningsbild
08an
Kontakt:

Inläggav 08an » sön 04 feb 2018, 23:54

Modegurun

Inläggav Modegurun » mån 05 feb 2018, 00:55

Vad fan läste jag precis?

Användarvisningsbild
Skippern

Inläggav Skippern » mån 05 feb 2018, 11:15

Detta tjat om pedofiler låter som när en nykter alkoholist propagerar för spritförbud.
"Så att det blir rätt!"

Användarvisningsbild
08an
Kontakt:

Inläggav 08an » mån 05 feb 2018, 13:49

Vad är det som får vissa vuxna människor att reagera så starkt när jag tar upp frågan om sexuelltutnytttjande av barn i samband med golf? Vad är det som är så känsligt vad kan vara viktigare än att värna om våra barn och ungdomar och vår sport golf? Jag kan bara hoppas att de inte har själva blivit utsatta som barn. För det är inte så att det är en ickefråga detta är ju något som pågår över allt och enda sättet att få bukt med det är att ta upp frågan och öka kunskaperna om det samt att få hjälpmedel likt här att förhålla sig till.
Blir det ingen rätsida på detta så riskerar golfen att bli en sport i marginalen det om den skall vara alibi ett verktyg för personer likt sugar daddies som de utnyttjar golfen för sina syften. Golfen starkaste kort vilken framgångssagan byggs på anser jag är det sociala. Att umgås över generationsgränserna att alla kan välja att spela golf ut ifrån sina förutsättningar och intressen. Om den skall domineras av subkulturer som försöker upprätthålla en normallik atmosfär på klubbar kommer den polarisera klubbars socialsammansättnigar vilket sker i dag på många klubbar runt om i Sverige. Där de förstör våra ungdomar som efter sugar daddisarnas manipulerande uppvisar antisociala beteende med narcissistiska inslag (se ovan) vilket ligger till grunden för många klubbars tapp av medlemmar vilket i förlängningen kommer att marginalisera golfen i Sverige är min övertygelse.

Ett bland många steg att öka informationen att arbeta för att stoppa det sexuellta utnyttjandet av barn och ungdomar inom golfen är att certifiera klubben genom idrottsbrevet.
http://www.idrottsbrevet.se/ambassadorer/

Fyll gärna på med egna förslag här på vad man kan göra för att göra golfen klubben en säker plats för barn och ungdomar att träna tävla träffas och umgås på.

raggesteros

Inläggav raggesteros » mån 05 feb 2018, 14:01

08an skrev:Vad är det som får vissa vuxna människor att reagera så starkt när jag tar upp frågan om sexuelltutnytttjande av barn i samband med golf? Vad är det som är så känsligt vad kan vara viktigare än att värna om våra barn och ungdomar och vår sport golf? Jag kan bara hoppas att de inte har själva blivit utsatta som barn. För det är inte så att det är en ickefråga detta är ju något som pågår över allt och enda sättet att få bukt med det är att ta upp frågan och öka kunskaperna om det samt att få hjälpmedel likt här att förhålla sig till.
Blir det ingen rätsida på detta så riskerar golfen att bli en sport i marginalen det om den skall vara alibi ett verktyg för personer likt sugar daddies som de utnyttjar golfen för sina syften. Golfen starkaste kort vilken framgångssagan byggs på anser jag är det sociala. Att umgås över generationsgränserna att alla kan välja att spela golf ut ifrån sina förutsättningar och intressen. Om den skall domineras av subkulturer som försöker upprätthålla en normallik atmosfär på klubbar kommer den polarisera klubbars socialsammansättnigar vilket sker i dag på många klubbar runt om i Sverige. Där de förstör våra ungdomar som efter sugar daddisarnas manipulerande uppvisar antisociala beteende med narcissistiska inslag (se ovan) vilket ligger till grunden för många klubbars tapp av medlemmar vilket i förlängningen kommer att marginalisera golfen i Sverige är min övertygelse.

Ett bland många steg att öka informationen att arbeta för att stoppa det sexuellta utnyttjandet av barn och ungdomar inom golfen är att certifiera klubben genom idrottsbrevet.
http://www.idrottsbrevet.se/ambassadorer/

"Wall of text crits you for 299,792,458 and blinds you"

08an skrev:Fyll gärna på med egna förslag här på vad man kan göra för att göra golfen klubben en säker plats för barn och ungdomar att träna tävla träffas och umgås på.

Handhjärtan
"Sluta tafsa"-armband
Styrkekramar.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » mån 05 feb 2018, 14:29

pstenman skrev:Min sugardaddy ger mig bollar med företagstryck, i år NXT Tour. 8-)

Eller hur! Puss ;)
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » mån 05 feb 2018, 14:30

AlbertS skrev:
pstenman skrev:Min sugardaddy ger mig bollar med företagstryck, i år NXT Tour. 8-)

Eller hur! Puss ;)

Fy f-n ... sånt måste ju vara straffbart ... :)
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Användarvisningsbild
Skalman

Inläggav Skalman » mån 05 feb 2018, 16:46

Puttaren skrev:
AlbertS skrev:

Eller hur! Puss ;)

Fy f-n ... sånt måste ju vara straffbart ... :)

Ja, att spela med NXT Tour borde vara straffbart. :lol:

LaSt

Inläggav LaSt » mån 05 feb 2018, 18:58

Sugar daddy? Är det inte övergrepp och pedofili du (ts) pratar om? Är inte sugardaddy/dejting mellan vuxna? Finns vill många sugardejting siter och vad jag förstår är det en frivillig överenskommelse mellan vuxna, låt vara att sugardaddyn är klart äldre men att de inte är fråga om barn i sådana fall.

Pedofili och övergrepp mot barn ska förstås bekämpas med alla medel, även på golfklubben.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » tis 06 feb 2018, 09:13

Det här kan väl vara bra att tänka på. Nog finns det pedofiler i miljöer där det finns barn. I någon slags koncentration.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2018-07-07 - Vad är det här för klubbor?

Zorro

Inläggav Zorro » tis 06 feb 2018, 09:55

Självklart bör man vara uppmärksam men är det ett så stort problem på golfklubbarna som TS verkar tycka?
Det förekommer säkert men att vara misstänksam mot alla skapar nog en del friktion i umgänget.

Fullkontaktsgolfaren

Inläggav Fullkontaktsgolfaren » tis 06 feb 2018, 11:02

08an skrev:Blir det ingen rätsida på detta så riskerar golfen att bli en sport i marginalen det om den skall vara alibi ett verktyg för personer likt sugar daddies som de utnyttjar golfen för sina syften......

....vilket ligger till grunden för många klubbars tapp av medlemmar.....

Är pedofiler överrepresenterade inom golfen, gentemot resten av samhället / idrottsrörelsen?
Menar du att medlemstapp i golfklubbar kan härledas till pedofiler?

Förutom den vägg av text du skrev för något år sedan, så är det här första gången jag hör om det.
När jag försöker söka på sambandet mellan golf och pedofiler så hittar jag ingenting, jag får snarare intrycket av att golfen är underrepresenterad i det här sammanhanget - jag hittar helt enkelt ingen data som stödjer det du skriver.

Är alla dessa fall nedtystade av förbundet, är det ingen som åkt fast "men alla vet hur det ligger till" eller är jag bara bara dålig på att använda google?

Edit: Nu hittade jag faktiskt en c-uppsats som hänvisade till en artikel från 2013 om en golftränare i USA som hade blivit åtalad för pedofili, men ingen information om han blev dömd eller inte
Senast redigerad av 2 Fullkontaktsgolfaren, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » tis 06 feb 2018, 11:09

Bäst och tryggast är om alla ombyten sker inför öppen ridå på till exempel klubbens parkeringsplats. Det minskar risken för att otillbörliga saker inträffar eftersom sockertomtarna då inte vågar annat än att hålla fingrar och andra extremiteter i styr.
"I´m, like, really smart."

punchfade

Inläggav punchfade » tis 06 feb 2018, 11:30

Hofnar skrev:Bäst och tryggast är om alla ombyten sker inför öppen ridå på till exempel klubbens parkeringsplats. Det minskar risken för att otillbörliga saker inträffar eftersom sockertomtarna då inte vågar annat än att hålla fingrar och andra extremiteter i styr.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hio: 2
Albatross: 1

Användarvisningsbild
08an
Kontakt:

Inläggav 08an » tis 06 feb 2018, 12:02

LaSt skrev:Sugar daddy? Är det inte övergrepp och pedofili du (ts) pratar om? Är inte sugardaddy/dejting mellan vuxna? Finns vill många sugardejting siter och vad jag förstår är det en frivillig överenskommelse mellan vuxna, låt vara att sugardaddyn är klart äldre men att de inte är fråga om barn i sådana fall.

Pedofili och övergrepp mot barn ska förstås bekämpas med alla medel, även på golfklubben.

Begreppet ”sugar daddy” har funnits länge och är som du säger vanligtvis en äldre person vilken hjälper och bistår en person ekonomiskt i olika grad samt skämmer bort personen med presenter och dylikt sk. grooming. I grunden en ”frivillig” relation som bygger på en överenskommelse mellan vuxna som syftar till en sak att personen blir återgäldad med sex. Inte ovanligt förekommande i många samhällen och länder så även i USA där jag tror att uttrycket myntades.
Jag använder begreppet här då tillvägagångssättet är det samma när det gäller groomingbeteendet fast allt är mycket mer utstuderat manipulativt och personen barnet ungdomen är oftast är i en utsatt situation. Samtycke i vanlig mening finns inte vilket i sig inte är relevant då personen är minderårig.

Har man den bilden klar för sig så är det lättare att känna igen ett beteende som verkar udda men vid tillfälle ändå ser ut att ske i all välvilja då barnet ungdomen uppträder obalanserat och ser ut att behöva just stöd. Har man läst ovanstående gör det förhoppningsvis att man inte bara blir mer observant på personen personerna som man har sett och över tid när man har iaktagit vederbörande kan mer säkert avgöra om det är ett normalt beteende eller ej. Man vet också hur man skall hantera det hur man skall gå vidare med det. Man kan ha i åtanke att det är inte vanligt att en vuxen en icke närstående ägnar tid åt att trösta och stötta barn och ungdomar på klubbar i idrottssammanhang i tid och otid. Barn som behöver sådant stöd har oftast fått hjälp om inte hemma ifrån så från skolan. Man bör speciellt vara observant vid tillfällen där det förekommer alkohol likt vid olika begivenheter på klubben men även vid andra tillfällen där vuxna och barn förekommer tillsammans på olika tillställningar. Då vet vi alla att man är mer påverkbar än normalt vilket utnyttjas av förövarna.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » tis 06 feb 2018, 14:11

Skippern skrev:Detta tjat om pedofiler låter som när en nykter alkoholist propagerar för spritförbud.

:D :D
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

raggesteros

Inläggav raggesteros » tis 06 feb 2018, 14:28

punchfade skrev:
Hofnar skrev:Bäst och tryggast är om alla ombyten sker inför öppen ridå på till exempel klubbens parkeringsplats. Det minskar risken för att otillbörliga saker inträffar eftersom sockertomtarna då inte vågar annat än att hålla fingrar och andra extremiteter i styr.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ibland är Narren djävligt rolig! :)

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » tis 06 feb 2018, 15:19

08an skrev:Man kan ha i åtanke att det är inte vanligt att en vuxen en icke närstående ägnar tid åt att trösta och stötta barn och ungdomar på klubbar i idrottssammanhang i tid och otid.

Deprimeranse inställning 08:an.
08an skrev:Barn som behöver sådant stöd har oftast fått hjälp om inte hemma ifrån så från skolan.

Naiv inställning 08:an.

Jag vet att båda citaten kan vara korrekta, men tror inte att "inte vanligt" och "oftast" är faktum.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » tis 06 feb 2018, 17:35

I våra klubbtävlingar brukar vi undvika att lotta pedofiler i samma bollar som juniorer. Så tror jag att man gör ganska generellt i golfsverige.
"I´m, like, really smart."

Återgå till "Everything but Golf"