Har ni sugar daddies på klubben?

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
FSN

Re: Har ni sugar daddies på klubben?

Inläggav FSN » tis 06 feb 2018, 18:09

Anders skrev:Det här kan väl vara bra att tänka på. Nog finns det pedofiler i miljöer där det finns barn. I någon slags koncentration.

Det är dock en jävla skillnad på en Pedofil och en socker-pappa.

Fö anser jag att 08an behöver vård eller terapi och grundskolenivå i svenka för hjälpligt skriftlig kommunikation.

Är det i år vi alla skall tala om att vi INTE är pedofiler?

EDIT: Fö blir jag alltid misstänksam på utomstående vuxna som på eget initiativ och oavlönat hjälper till på idrottsklubbar.

Vissa är tydligare än andra, som tex medelålders man som bara dyker upp och vill "hjälpa till" som massör åt F16 forbollstjejer.
Senast redigerad av 1 FSN, redigerad totalt 0 gånger.

FSN

Inläggav FSN » tis 06 feb 2018, 18:15

Hofnar skrev:I våra klubbtävlingar brukar vi undvika att lotta pedofiler i samma bollar som juniorer. Så tror jag att man gör ganska generellt i golfsverige.

Jag tror det är samma hos oss faktiskt. Brukar benämnas grupp A och B. Men jag kan eventuellt ha missuppfattat nåt men jag tror jag har rätt, det är många skumma jävlar i grupp B.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » tis 06 feb 2018, 18:28

FSN skrev:Är det i år vi alla skall tala om att vi INTE är pedofiler?

När jag skulle regga ett nick velade jag länge mellan Hofnar och Norrtäljepedofilen.
"I´m, like, really smart."

FSN

Inläggav FSN » tis 06 feb 2018, 20:05

Hofnar skrev:
FSN skrev:Är det i år vi alla skall tala om att vi INTE är pedofiler?

När jag skulle regga ett nick velade jag länge mellan Hofnar och Norrtäljepedofilen.

Hmmm, förstår problemet. Men tror du valde rätt ändå, känns så onödigt att känna sig inboxad och begränsad bara för ett nick.

Användarvisningsbild
08an
Kontakt:

Inläggav 08an » tis 06 feb 2018, 23:43

Sawgrass skrev:
08an skrev:Man kan ha i åtanke att det är inte vanligt att en vuxen en icke närstående ägnar tid åt att trösta och stötta barn och ungdomar på klubbar i idrottssammanhang i tid och otid.

Deprimeranse inställning 08:an.
08an skrev:Barn som behöver sådant stöd har oftast fått hjälp om inte hemma ifrån så från skolan.

Naiv inställning 08:an.

Jag vet att båda citaten kan vara korrekta, men tror inte att "inte vanligt" och "oftast" är faktum.

Intressant inställning kommentar här jag utgår bara från mina egna erfarenheter här med arbete med barn i idrottsföreningar på klubbar och från egen träning tävling och allmän närvaro. Vad är din dina erfarenhet -er Swagrass vad skulle du säga beskriva som ett ”vanligt” förekommande beteende bland förövare och reaktioner hos offren?
A winner is always a winner and the man finishing second is the first loser. .

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » ons 07 feb 2018, 00:35

FSN skrev:Vissa är tydligare än andra, som tex medelålders man som bara dyker upp och vill "hjälpa till" som massör åt F16 forbollstjejer.

Han kanske var jätteduktig på att knåda just sextonåriga flickors ryggar.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2018-07-07 - Vad är det här för klubbor?

Egon

Inläggav Egon » ons 07 feb 2018, 00:41

Man kan naturligtvis t.ex skämta om allvarliga saker men på något vis får man vara beredd på att alla inte har (själv)insikt nog att förstå.
Detsamma gäller troligen när agendan är gravallvarlig som verkar vara fallet här.

Det är precis så jag känner mig. Jag förstår inte var agendan kommer ifrån och varför man vill upplysa om det (i mitt tycke) självklara. Beskrivningen om yngre tonåringars beteende är så allmän att ingen förälder kan vara helt säker.
Först kändes det foliehatt men sen blir smaken mest fadd. Jag tror det gick upp ett lite liljeholmens nyss.. TS har jobbat med barn!

Egon

FSN

Inläggav FSN » ons 07 feb 2018, 09:16

Anders skrev:
FSN skrev:Vissa är tydligare än andra, som tex medelålders man som bara dyker upp och vill "hjälpa till" som massör åt F16 forbollstjejer.

Han kanske var jätteduktig på att knåda just sextonåriga flickors ryggar.

Jag tror det var ljumskmassage som lockade mest.

FSN

Inläggav FSN » ons 07 feb 2018, 09:19

Egon skrev:Man kan naturligtvis t.ex skämta om allvarliga saker men på något vis får man vara beredd på att alla inte har (själv)insikt nog att förstå.
Detsamma gäller troligen när agendan är gravallvarlig som verkar vara fallet här.

Det är precis så jag känner mig. Jag förstår inte var agendan kommer ifrån och varför man vill upplysa om det (i mitt tycke) självklara. Beskrivningen om yngre tonåringars beteende är så allmän att ingen förälder kan vara helt säker.
Först kändes det foliehatt men sen blir smaken mest fadd. Jag tror det gick upp ett lite liljeholmens nyss.. TS har jobbat med barn!

Egon

Det är klart att det finns ett allvar bakom. Det är bara så komiskt ändå, tex att TS förra året aktivt deklarerade att han inte var pedofil bara rakt upp och ner. Det behöver liksom inte förklaras mer men det är fruktansvärt underhållande.

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » ons 07 feb 2018, 12:02

08an skrev:
Sawgrass skrev:
08an skrev:Man kan ha i åtanke att det är inte vanligt att en vuxen en icke närstående ägnar tid åt att trösta och stötta barn och ungdomar på klubbar i idrottssammanhang i tid och otid.

Deprimeranse inställning 08:an.
08an skrev:Barn som behöver sådant stöd har oftast fått hjälp om inte hemma ifrån så från skolan.

Naiv inställning 08:an.

Jag vet att båda citaten kan vara korrekta, men tror inte att "inte vanligt" och "oftast" är faktum.

Intressant inställning kommentar här jag utgår bara från mina egna erfarenheter här med arbete med barn i idrottsföreningar på klubbar och från egen träning tävling och allmän närvaro. Vad är din dina erfarenhet -er Swagrass vad skulle du säga beskriva som ett ”vanligt” förekommande beteende bland förövare och reaktioner hos offren?

Jag har haft många i min omgivning som lagt ned enormt mycket tid och intresse inom idrott. De har ställt upp för icke närstående ungar på ett imponerande sätt. De har haft intresse för och glädje av idrott och velat ge ungar detsamma.

Att samhället alltför ofta har missat att ge stöd till behövande ungar har väl alla sett prov på?

Beteendet hos offer och förövare tror jag varierar kraftigt och bör nog inte generaliseras.
Over and out.

Användarvisningsbild
Skippern

Inläggav Skippern » ons 07 feb 2018, 14:40

Är det bara jag, eller blir TS svenska ännu sämre per inlägg?
"Så att det blir rätt!"

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » ons 07 feb 2018, 19:20

Egon skrev:TS har jobbat med barn!

Egon

Jo, de brukar ju göra det.

bib

Inläggav bib » ons 07 feb 2018, 21:48

Som någon skrivit tidigare på forumet: Säga vad man vill om pedofiler, men dom kör i alla fall sakta förbi skolor och dagis.

Användarvisningsbild
Nick_Corey

Inläggav Nick_Corey » fre 09 feb 2018, 01:36

Måste erkänna att jag är lite osäker på den exakta innebörden i begreppet sugardaddy... men är karaktären Disco-Kaj i Magnus Ugglas låt Fula gubbar ett exempel på en sugardaddy?

I så fall är det korta svaret på TS direkta fråga "Ja". På min hemmaklubb dessutom enligt rykte i mycket bokstavlig och exakt mening. Lite spektakulärt, va?
Senast redigerad av 1 Nick_Corey, redigerad totalt 0 gånger.
"Vi har varit naiva."

Användarvisningsbild
Besserwizzer
Kontakt:

Inläggav Besserwizzer » fre 09 feb 2018, 06:24

Skippern skrev:Är det bara jag, eller blir TS svenska ännu sämre per inlägg?

Heter det inte än sämre än ännu?
- Går det att missförstå att jorden är rund - nej.
- Nordansyndromet - Går det att missförstå att jorden är rund - ja.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » fre 09 feb 2018, 08:32

Underbart att den här tråden blivit så lång.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2018-07-07 - Vad är det här för klubbor?

Användarvisningsbild
Skippern

Inläggav Skippern » fre 09 feb 2018, 09:56

Besserwizzer skrev:
Skippern skrev:Är det bara jag, eller blir TS svenska ännu sämre per inlägg?

Heter det inte än sämre än ännu?

Bara på skånska.
"Så att det blir rätt!"

Användarvisningsbild
08an
Kontakt:

Inläggav 08an » mån 12 feb 2018, 20:24

Att förebygga och att stoppa.
Jag tycker det är intressant att det är förhållandevis många som ägnar sig åt billiga påhopp här. Det är inte utan att man förleds att tro att de vill avleda fokuset från sakfrågan. Då ställer man sig osökt frågan varför gör de det vad är deras agenda? Problemet med vuxna som utnyttjar och förgriper sig på barn och ungdomar är inget som precis har upphört utan är aktuellt i högsta grad inte minst i våra idrottsföreningar och på våra klubbar. När jag första gången tog upp problemet med övergrepp pedofili här i forumet så var de många som reagerade starkt och prövade sig med olika attacker likt felsök i min text men även på allsköns olika påhopp på min person. Stämningen var stundtals hotfull och ibland tangerade vissa personer beskrivningen på de diagnoser som jag har beskrivit här ovan i inledningen med spår av narcissism och asocialtbeteende.
Många var de också som ville att jag skulle berätta och informera de ville veta mera men flera ville också att jag skulle namnge klubbar och personer där det förekom och vilka förövarna var. . Men det såg jag ingen poäng i det skulle leda till häxjakt på olika personer och eller att dra ner olika klubbar i smuttsen för att inte tala om olika hot mm jag skulle utsätta mig själv för. Jag har själv erfarenhet av att bli utsatt för häxjakt men även försök till karaktärsmord på min person det på grund av olika obekväma frågor som jag har engagerat mig i saker som jag tagit ställning mot så jag vet vad det vill säga. Min övertygelse är att det är inte lösningen på problemet utan man går till polisen och anmäler och lagsöker de individer som man är övertygade om är förövare det är den vägen man skall gå för att få stopp på övergreppen. Men för det krävs det vägledning klara direktiv vilket är min ambition med skapandet av denna tråd att informera om hur se detektera de olika signaler och beteende som är signifikativa hos förövare men också hos offren.

Det hade varit önskvärt och inte minst intressant att få synpunkter på idrottsbrevet som jag tog upp tidigare i tråden. Där har vi personer verkligen namnkunniga atleter som ställer upp och är ambassadörer där för att få stopp på övergreppen. Själv tycker jag att Patrik Sjöberg som startat upp och är initiativtagare till idrottsbrevet är beundransvärd och förtjänar all respekt trefaldig OS-medaljör m.m. och offer som han är. Hans arbete med flera med att lära barn och ungdomar att säga ifrån att hävda sin integritet är minst sagt berömvärt. Förövare har alldeles förlänge kunnat tysta debatter marginalisera smutskasta demonisera de som har tagit upp kampen men den tiden är förbi mycket tack vare socialmedia skulle jag vilja påstå. Det har på inget annat sätt påvisat att de drabbade offren är långt ifrån få och behöver inte längre vara ensamma i sin kamp.

http://www.idrottsbrevet.se
Senast redigerad av 1 08an, redigerad totalt 0 gånger.

pstenman

Inläggav pstenman » mån 12 feb 2018, 20:36

Får såna Vakttornet vibbar nu, är du med i nån sån sekt?
Snart är vi alla pedofiler för att vi inte tror att alla andra är pedofiler..
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Användarvisningsbild
Skippern

Inläggav Skippern » mån 12 feb 2018, 20:38

Du har aldrig funderat över att det kanske inte är dina tröttsamma åsikter som folk reagerar på, utan att det är din dryga personlighet istället...?
"Så att det blir rätt!"

Användarvisningsbild
08an
Kontakt:

Inläggav 08an » ons 14 feb 2018, 12:16

Skippern skrev:Du har aldrig funderat över att det kanske inte är dina tröttsamma åsikter som folk reagerar på, utan att det är din dryga personlighet istället...?

Hej Skippern, mig veterligen så har vi aldrig träffats så jag finner det svårt att ta till mig ”kritiken” vad det gäller min personlighet. Ja förutsatt att du inte har blivit utkastad och tagit dig tillbaka genom att byta nick och mörka ljuga med dina uppgifter och vi har setts tidigare fast då med ditt gamla nick? Det framgår i vart fall med all tydlighet här att du inte gillar mitt engagemang mot sexuelltutnyttjande av barn och ungdomar och anledningen till det kan jag bara spekulera i. Jag har tagit upp ämnet här på den delen i forumet som är öppen för alla ämnen och det står alla fritt att läsa och tänka och tycka vad man vill eller låta bli.

Golf for life?
Det kan vara värt att ha i åtanke när man ger sig in i och debatterar och väljer att dumma sig ägna sig åt påhopp och liknande att golfsverige är inte stort. Många här på forumet har jag träffat och sprungit på genom åren mestadels ute på klubbarna runt om i Sverige. De som inte har haft vett att bete sig någorlunda anständigt eller rättare sagt de som bettet sig illa här i forumet har likt ljusskygga katter smitit iväg med svansen mellan benen eller påvisat liknande ömkliga beteende. Golfsverige är som sagt var nämligen inte större än att man blir igenkänd och utpekad om det är så och blir behandlad därefter likt persona non grata det kan vara värt att ha i åtanke om man inte har insett fattat det tidigare. Lycka till..

Fullkontaktsgolfaren

Inläggav Fullkontaktsgolfaren » ons 14 feb 2018, 12:30

Fick inget svar tidigare så jag försöker igen...

08an skrev:Blir det ingen rätsida på detta så riskerar golfen att bli en sport i marginalen det om den skall vara alibi ett verktyg för personer likt sugar daddies som de utnyttjar golfen för sina syften......

....vilket ligger till grunden för många klubbars tapp av medlemmar.....

Är pedofiler överrepresenterade inom golfen, gentemot resten av samhället / idrottsrörelsen?
Menar du att medlemstapp i golfklubbar kan härledas till pedofiler?

bib

Inläggav bib » ons 14 feb 2018, 12:45

Om jag vore pedofil skulle jag inte söka mig till golfen för att hitta lämpliga objekt. De flesta duschar inte ens efter rundan och ev ombyte sker ofta på parkeringen. Det finns många andra sporter som skulle vara mer lockande ...
Sannolikheten att våra barn drabbas får anses försumbar.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » ons 14 feb 2018, 13:18

08an skrev:Det kan vara värt att ha i åtanke när man ger sig in i och debatterar och väljer att dumma sig ägna sig åt påhopp och liknande att golfsverige är inte stort.

Och vilken slutsats drar du av det?

FSN

Inläggav FSN » ons 14 feb 2018, 14:33

Hofnar skrev:
08an skrev:Det kan vara värt att ha i åtanke när man ger sig in i och debatterar och väljer att dumma sig ägna sig åt påhopp och liknande att golfsverige är inte stort.

Och vilken slutsats drar du av det?

En slutsats kan vara att det är direkt felaktigt? Golfsverige är stort per kapita. Var det inte en halv miljon eller nåt sånt? Det är stort.

Det korrekta skulle nog vara att pedofilgolfsverige inte är så stort.

Återgå till "Everything but Golf"