Har ni sugar daddies på klubben?

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
FSN

Re: Har ni sugar daddies på klubben?

Inläggav FSN » ons 14 feb 2018, 14:39

08an skrev:Att förebygga och att stoppa.
Jag tycker det är intressant att det är förhållandevis många som ägnar sig åt billiga påhopp här. Det är inte utan att man förleds att tro att de vill avleda fokuset från sakfrågan. Då ställer man sig osökt frågan varför gör de det vad är deras agenda? Problemet med vuxna som utnyttjar och förgriper sig på barn och ungdomar är inget som precis har upphört utan är aktuellt i högsta grad inte minst i våra idrottsföreningar och på våra klubbar. När jag första gången tog upp problemet med övergrepp pedofili här i forumet så var de många som reagerade starkt och prövade sig med olika attacker likt felsök i min text men även på allsköns olika påhopp på min person. Stämningen var stundtals hotfull och ibland tangerade vissa personer beskrivningen på de diagnoser som jag har beskrivit här ovan i inledningen med spår av narcissism och asocialtbeteende.
Många var de också som ville att jag skulle berätta och informera de ville veta mera men flera ville också att jag skulle namnge klubbar och personer där det förekom och vilka förövarna var. . Men det såg jag ingen poäng i det skulle leda till häxjakt på olika personer och eller att dra ner olika klubbar i smuttsen för att inte tala om olika hot mm jag skulle utsätta mig själv för. Jag har själv erfarenhet av att bli utsatt för häxjakt men även försök till karaktärsmord på min person det på grund av olika obekväma frågor som jag har engagerat mig i saker som jag tagit ställning mot så jag vet vad det vill säga. Min övertygelse är att det är inte lösningen på problemet utan man går till polisen och anmäler och lagsöker de individer som man är övertygade om är förövare det är den vägen man skall gå för att få stopp på övergreppen. Men för det krävs det vägledning klara direktiv vilket är min ambition med skapandet av denna tråd att informera om hur se detektera de olika signaler och beteende som är signifikativa hos förövare men också hos offren.

Det hade varit önskvärt och inte minst intressant att få synpunkter på idrottsbrevet som jag tog upp tidigare i tråden. Där har vi personer verkligen namnkunniga atleter som ställer upp och är ambassadörer där för att få stopp på övergreppen. Själv tycker jag att Patrik Sjöberg som startat upp och är initiativtagare till idrottsbrevet är beundransvärd och förtjänar all respekt OS-guldvinnare och offer som han är. Hans arbete med flera med att lära barn och ungdomar att säga ifrån att hävda sin integritet är minst sagt berömvärt. Förövare har alldeles förlänge kunnat tysta debatter marginalisera smutskasta demonisera de som har tagit upp kampen men den tiden är förbi mycket tack vare socialmedia skulle jag vilja påstå. Det har på inget annat sätt påvisat att de drabbade offren är långt ifrån få och behöver inte längre vara ensamma i sin kamp.

http://www.idrottsbrevet.se

Jag får be om ursäkt, det är bara det att dina texter, meningsbyggnad och sättet du utrycker och lägger fram saken är så jävla tacksam att driva med. Ta det för vad det är, lite positiv vuxenmobbning. Ämnet är ju såklart allvarligt, det är nog alla med på.

Jag har fö fortfarande svårt att inte skratta upp slem när jag tänker på ditt helt appropå ställningstagande förra året då du gick ut och "inte var pedofil". Det blir bara roligare och roligare.

Skippern

Inläggav Skippern » ons 14 feb 2018, 16:46

08an skrev:
Skippern skrev:Du har aldrig funderat över att det kanske inte är dina tröttsamma åsikter som folk reagerar på, utan att det är din dryga personlighet istället...?

Hej Skippern, mig veterligen så har vi aldrig träffats så jag finner det svårt att ta till mig ”kritiken” vad det gäller min personlighet. Ja förutsatt att du inte har blivit utkastad och tagit dig tillbaka genom att byta nick och mörka ljuga med dina uppgifter och vi har setts tidigare fast då med ditt gamla nick? Det framgår i vart fall med all tydlighet här att du inte gillar mitt engagemang mot sexuelltutnyttjande av barn och ungdomar och anledningen till det kan jag bara spekulera i. Jag har tagit upp ämnet här på den delen i forumet som är öppen för alla ämnen och det står alla fritt att läsa och tänka och tycka vad man vill eller låta bli.

Golf for life?
Det kan vara värt att ha i åtanke när man ger sig in i och debatterar och väljer att dumma sig ägna sig åt påhopp och liknande att golfsverige är inte stort. Många här på forumet har jag träffat och sprungit på genom åren mestadels ute på klubbarna runt om i Sverige. De som inte har haft vett att bete sig någorlunda anständigt eller rättare sagt de som bettet sig illa här i forumet har likt ljusskygga katter smitit iväg med svansen mellan benen eller påvisat liknande ömkliga beteende. Golfsverige är som sagt var nämligen inte större än att man blir igenkänd och utpekad om det är så och blir behandlad därefter likt persona non grata det kan vara värt att ha i åtanke om man inte har insett fattat det tidigare. Lycka till..

Usch ett sånt obehagligt och illa förtäckt hotförsök.

Men jag är väl den siste i "golfsverige" som liknande hot biter på.
Jag spelar golf, men jag vill absolut inte förknippas med någon som helst "golfgemenskap".
Så go ahead, baktala Skippern på alla golfklubbar du kan.

Ditt sjukliga svammel i denna tråd, och din föregående pedofil-tråd talar sitt tydliga språk till dom allra flesta.
Det komiska/tragiska är väl att du inte verkar se hur löjlig du gör dig.
Tips; tänk "feministen Fredrik Virtanen".
Never mind the bullocks

Hälge

Inläggav Hälge » ons 14 feb 2018, 17:43

Det är nog ett större problem med surgubbar på klubbarna än sockrande.

Egon

Inläggav Egon » ons 14 feb 2018, 21:43

Der är nog lite lättare att vara inkognito härinne och text innebär ju att vissa känner sig ha tolkningsföreträde.
Trots det tror jag mig veta att de allra flesta är helt hyvens irl. Sen finns det ju de, nån iaf. .... eller va fan TS menar jag!! som verkar ha en fet jävla pekpinne inopererad i handen.
Nej tack... inte väl mött från mig!

Egon

aimson

Inläggav aimson » ons 07 mar 2018, 17:16

Har en äldre gubbe på klubben som ofta följer med mig ut i skogen, frågar om jag ska åka med och golfa och ibland låter mig plocka lite bland hans hittebollar. Är detta något jag borde reagera på möjligtvis?! Har inte tänkt på det innan, men då visste jag inte heller hur vanligt det var med pedofiler i golfsverige innan jag läste denna tråden.

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » ons 07 mar 2018, 17:19

aimson skrev:Har en äldre gubbe på klubben som ofta följer med mig ut i skogen, frågar om jag ska åka med och golfa och ibland låter mig plocka lite bland hans hittebollar. Är detta något jag borde reagera på möjligtvis?! Har inte tänkt på det innan, men då visste jag inte heller hur vanligt det var med pedofiler i golfsverige innan jag läste denna tråden.

Beror nog på om du själv är en äldre herre eller ung tjej. I det senare alternativet bör du nog oroa dig lite.

Egon

Inläggav Egon » ons 07 mar 2018, 17:34

aimson skrev:Har en äldre gubbe på klubben som ofta följer med mig ut i skogen, frågar om jag ska åka med och golfa och ibland låter mig plocka lite bland hans hittebollar. Är detta något jag borde reagera på möjligtvis?! Har inte tänkt på det innan, men då visste jag inte heller hur vanligt det var med pedofiler i golfsverige innan jag läste denna tråden.

Haha, ja jävlar ... en sugardaddy är vad man är. :D
Ska nog skriva in det i cv’t samt taxichaffis, swingcoach, mental coach, personlig klubbreparatör och en axel att gråta ut på när alla dessa bollar hookas ut i skogen. :roll:

Egon

aimson

Inläggav aimson » ons 07 mar 2018, 17:47

Egon skrev:

Haha, ja jävlar ... en sugardaddy är vad man är. :D
Ska nog skriva in det i cv’t samt taxichaffis, swingcoach, mental coach, personlig klubbreparatör och en axel att gråta ut på när alla dessa bollar hookas ut i skogen. :roll:

Egon

Nåja, några slicar jag också ;)

Användarvisningsbild
Harry Friberg

Inläggav Harry Friberg » tor 08 mar 2018, 18:25

Är han klädd i en ngt f tajt trenchcoat?
11,6

Användarvisningsbild
Hilding Bladh

Inläggav Hilding Bladh » tor 08 mar 2018, 18:38

För övrigt har Patrik Sjöberg inte tagit OS-guld så 08:an kör uppenbarligen med fake news...vad mer ljuger han om? :shock:
Hilding Bladh på Twitter: Nisse Hult @svennehult
Hilding Bladh på Instagram: Murvel48

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » tor 08 mar 2018, 19:31

Harry Friberg skrev:

Nä, han är iförd scoutuniform.
"I´m, like, really smart."

Användarvisningsbild
Harry Friberg

Inläggav Harry Friberg » tor 08 mar 2018, 20:45

Hofnar skrev:
Harry Friberg skrev:

Nä, han är iförd scoutuniform.

Ahh, farbror Bosse, med små kattungar i de specialsydda byxfickorna
11,6

Användarvisningsbild
Nick_Corey

Inläggav Nick_Corey » fre 09 mar 2018, 09:32

Måste erkänna att jag är lite osäker på den exakta innebörden i begreppet sugardaddy.

Är karaktären Disco-Kaj i Magnus Ugglas låt Fula gubbar ett exempel på en sugardaddy?
"Vi har varit naiva."

Användarvisningsbild
Hilding Bladh

Inläggav Hilding Bladh » fre 09 mar 2018, 22:30

Nick_Corey skrev:Måste erkänna att jag är lite osäker på den exakta innebörden i begreppet sugardaddy.

Är karaktären Disco-Kaj i Magnus Ugglas låt Fula gubbar ett exempel på en sugardaddy?

En sugardaddy är en äldre välbärgad gentleman som sponsrar yngre damer mot att de följer med på resor, restaurangbesök och dylikt. Eventuellt tillhandahåller damerna även mer explicita tjänster.

Det torde alltså inte vara särskilt applicerbart på golfklubbsverksamhet.

bib

Inläggav bib » lör 10 mar 2018, 18:16

Hilding Bladh skrev:
Nick_Corey skrev:Måste erkänna att jag är lite osäker på den exakta innebörden i begreppet sugardaddy.

En sugardaddy är en äldre välbärgad gentleman som sponsrar yngre damer mot att de följer med på resor, restaurangbesök och dylikt. Eventuellt tillhandahåller damerna även mer explicita tjänster.

Ungefär som jag då. Ung fru. Följer gärna med på resor och på krogbesök. Explicita tjänster förekommer.

Användarvisningsbild
Hilding Bladh

Inläggav Hilding Bladh » sön 11 mar 2018, 00:37

bib skrev:
Hilding Bladh skrev:

Ungefär som jag då. Ung fru. Följer gärna med på resor och på krogbesök. Explicita tjänster förekommer.

Ordet "fru" passar inte in i mönstret...

Orlimar

Inläggav Orlimar » mån 12 mar 2018, 09:22

Hilding Bladh skrev:
bib skrev:
Hilding Bladh skrev:

Ordet "fru" passar inte in i mönstret...

Fru är väl mer ett tecken på långtidskontrakt i förekommande fall?!? ;) :o :lol:
It's good sportsmanship to not pick up lost golf balls while they are still Rolling - Mark Twain

Jornhona

Inläggav Jornhona » mån 12 mar 2018, 10:06

Hilding Bladh skrev:

Finns gott om dem i Thailand :| Dessvärre

Användarvisningsbild
08an
Kontakt:

Inläggav 08an » tor 15 mar 2018, 11:01

FSN skrev:
08an skrev:Att förebygga och att stoppa.
Jag tycker det är intressant att det är förhållandevis många som ägnar sig åt billiga påhopp här. Det är inte utan att man förleds att tro att de vill avleda fokuset från sakfrågan. Då ställer man sig osökt frågan varför gör de det vad är deras agenda? Problemet med vuxna som utnyttjar och förgriper sig på barn och ungdomar är inget som precis har upphört utan är aktuellt i högsta grad inte minst i våra idrottsföreningar och på våra klubbar. När jag första gången tog upp problemet med övergrepp pedofili här i forumet så var de många som reagerade starkt och prövade sig med olika attacker likt felsök i min text men även på allsköns olika påhopp på min person. Stämningen var stundtals hotfull och ibland tangerade vissa personer beskrivningen på de diagnoser som jag har beskrivit här ovan i inledningen med spår av narcissism och asocialtbeteende.
Många var de också som ville att jag skulle berätta och informera de ville veta mera men flera ville också att jag skulle namnge klubbar och personer där det förekom och vilka förövarna var. . Men det såg jag ingen poäng i det skulle leda till häxjakt på olika personer och eller att dra ner olika klubbar i smuttsen för att inte tala om olika hot mm jag skulle utsätta mig själv för. Jag har själv erfarenhet av att bli utsatt för häxjakt men även försök till karaktärsmord på min person det på grund av olika obekväma frågor som jag har engagerat mig i saker som jag tagit ställning mot så jag vet vad det vill säga. Min övertygelse är att det är inte lösningen på problemet utan man går till polisen och anmäler och lagsöker de individer som man är övertygade om är förövare det är den vägen man skall gå för att få stopp på övergreppen. Men för det krävs det vägledning klara direktiv vilket är min ambition med skapandet av denna tråd att informera om hur se detektera de olika signaler och beteende som är signifikativa hos förövare men också hos offren.

Det hade varit önskvärt och inte minst intressant att få synpunkter på idrottsbrevet som jag tog upp tidigare i tråden. Där har vi personer verkligen namnkunniga atleter som ställer upp och är ambassadörer där för att få stopp på övergreppen. Själv tycker jag att Patrik Sjöberg som startat upp och är initiativtagare till idrottsbrevet är beundransvärd och förtjänar all respekt flerfaldig OS-medaljör och offer som han är. Hans arbete med flera med att lära barn och ungdomar att säga ifrån att hävda sin integritet är minst sagt berömvärt. Förövare har alldeles förlänge kunnat tysta debatter marginalisera smutskasta demonisera de som har tagit upp kampen men den tiden är förbi mycket tack vare socialmedia skulle jag vilja påstå. Det har på inget annat sätt påvisat att de drabbade offren är långt ifrån få och behöver inte längre vara ensamma i sin kamp.

http://www.idrottsbrevet.se

Jag får be om ursäkt, det är bara det att dina texter, meningsbyggnad och sättet du utrycker och lägger fram saken är så jävla tacksam att driva med. Ta det för vad det är, lite positiv vuxenmobbning. Ämnet är ju såklart allvarligt, det är nog alla med på.

Jag har fö fortfarande svårt att inte skratta upp slem när jag tänker på ditt helt appropå ställningstagande förra året då du gick ut och "inte var pedofil". Det blir bara roligare och roligare.

Ursäkten godtages inte.
”Ta det lite för vad det är lite vuxenmobbning”. Inte nog med att du kritiserar kvaliteten på det grammatiska i inläggen här du ger dig själv rätten att agera moderator och talar om vart ribban skall ligga för vad som är tillåtet vad man skall tolerera i samtalstonen i forumet? Dessutom så citerar du mig fel i ditt på påhopp gällande mitt tidigare ställningstagande jag gick ut på förekommen anledning och tala om att jag inte var emot homosexuella. Det efter att jag hade blivit utsatt för en förtalskampanj efter jag hade deklarerat att jag var emot pedofili tagit ställning mot pedofiler. Tackar för möjligheten att få klargöra det än en gång. Jag frågar dig istället vad är ditt bidrag i samhällsdebatten när stod du upp för något sist när tog du upp något kontroversiellt? Man leds tro att du är en person som är feg och inte har så mycket att komma med som gömmer sig bakom anonymiteten här och ägnar dig åt krypskytte och påhopp istället för att sedan ge dig själv fribrev att agera nättroll. Vad är det i mina inlägg som tar fram hybrisen i dig och blottar narcissismen?

För övrigt..
Att göra skillnad på VR och IRL och använda det som en ursäkt för dåligt beteende för att ge sig själv ett alibi för att agera nättroll är något som var gångbart om någonsin i början på lanseringen av internet på 90-talet. Det var inte lustigt eller roligt då heller men man förstod inte bara hur hantera det framför allt så hör det inte hemma i ett golfforum sporten där standarden är satt av gentlemen. Idag har vi lagstiftning och netikett att luta sig i mot om man mot all förmodan missat all uppmärksamhet och kritik nättrollen har fått i media. Att ägna sig åt dylikt beteende vittnar om dålig fantasi brist på humor jag kan bara säga till dem som fortsatt insisterar att ägna sig åt det att sluta använda forum(et) som gratisterapi och kom in i matchen anslut dig till 2010-talet.

Väl mött alla trevliga på en första tee när dig.
A winner is always a winner and the man finishing second is the first loser. .

Egon

Inläggav Egon » tor 15 mar 2018, 11:55

08an skrev:Ursäkten godtages inte.

Vad är det i mina inlägg som tar fram hybrisen i dig och blottar narcissismen?

Olika åsikter kan och bör kanske alltid diskuteras men anklaga FSN ställer bara dig i ännu sämre dager.

Dina trådar på forumet lämnar inget spelrum. Det är bara ren monolog. Anmärker man på något så är man pedofil eller en annan snuskpelle som byter om på en parkering.

När jag var liten brukade vi säga ” den som sa det han var det”.
Det är allmänt accepterat som arbetsteori inom kriminologi. Många förövare håller sig i närheten, vill se hur det går och ibland är det även de som tipsar polisen.

Jag säger inte att det är så men det känns betydligt närmre en sanning än det du anklagar FSN för.

Egon

Primus

Inläggav Primus » tor 15 mar 2018, 13:42

Egon skrev:
08an skrev:Ursäkten godtages inte.

Vad är det i mina inlägg som tar fram hybrisen i dig och blottar narcissismen?

Olika åsikter kan och bör kanske alltid diskuteras men anklaga FSN ställer bara dig i ännu sämre dager.

Dina trådar på forumet lämnar inget spelrum. Det är bara ren monolog. Anmärker man på något så är man pedofil eller en annan snuskpelle som byter om på en parkering.

När jag var liten brukade vi säga ” den som sa det han var det”.
Det är allmänt accepterat som arbetsteori inom kriminologi. Många förövare håller sig i närheten, vill se hur det går och ibland är det även de som tipsar polisen.

Jag säger inte att det är så men det känns betydligt närmre en sanning än det du anklagar FSN för.

Egon

Och som tillägg till det Egon skriver så borde du fundera på varför folk reagerar som dom gör på vad du säger och skriver. Eftersom så många reagerar kanske du borde ta ett steg tillbaka och tänka på hur du uttrycker dig istället för att anklaga större delen av din omgivning.

Användarvisningsbild
Nick_Corey

Inläggav Nick_Corey » tor 15 mar 2018, 14:33

Egon skrev:byter om på en parkering

Var det alltså 08:an som uppmärksammade problemen med ombyte på golfbaneparkeringar också? Eller var det någon annan?

Jag har försökt hitta den tråden, men inte lycakts. Någon som kan leta fram den och länka?
"Vi har varit naiva."

Användarvisningsbild
BollKalle

Inläggav BollKalle » tor 15 mar 2018, 14:55

Nick_Corey skrev:

Var det alltså 08:an som uppmärksammade problemen med ombyte på golfbaneparkeringar också? Eller var det någon annan?

Jag har försökt hitta den tråden, men inte lycakts. Någon som kan leta fram den och länka?

Tagen med byxorna nere..
"Inget här i världen är så rättvist fördelat som förståndet: Alla tror att de har fått tillräckligt." - Jaques Tati

LaSt

Inläggav LaSt » tor 15 mar 2018, 15:49

BollKalle skrev:
Nick_Corey skrev:

Tagen med byxorna nere..

:D En popcorns tråd. Alltså den om ombyte på parkering. Man blir ju lite orolig om man törs åka med sin dussinbil till nämnda fin-klubb, "du där, du får inte parkera här!" eller om man först måste köpa in en tysk premium bil.

pstenman

Inläggav pstenman » tor 15 mar 2018, 23:15

LaSt skrev:
:D En popcorns tråd. Alltså den om ombyte på parkering. Man blir ju lite orolig om man törs åka med sin dussinbil till nämnda fin-klubb, "du där, du får inte parkera här!" eller om man först måste köpa in en tysk premium bil.

Tror du kan komma dit på cykel om du så vill, men gf lär du betala iaf, annars är du inte välkommen.
Sen är det bra om du inte byter om framför stirrande män vid putting green, det kan uppfattas som pedofili.
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Återgå till "Everything but Golf"