Har ni sugar daddies på klubben?

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
Användarvisningsbild
Hofnar

Re: Har ni sugar daddies på klubben?

Inläggav Hofnar » fre 16 mar 2018, 18:11

Primus skrev:Och som tillägg till det Egon skriver så borde du fundera på varför folk reagerar som dom gör på vad du säger och skriver.

Här känner jag att det är dags att kliva in i diskussionen och försvara 08 mot vänsterspelare och andra. Att man ska ta ansvar för hur andra reagerar på vad man skriver eller fundera på varför de gör det är en fullkomligt orimlig tanke. Fortsätt, 08, att oförskräckt lyfta ämnen du uppfattar som angelägna.
"I´m, like, really smart."

Primus

Inläggav Primus » fre 16 mar 2018, 19:12

Hofnar skrev:
Primus skrev:Och som tillägg till det Egon skriver så borde du fundera på varför folk reagerar som dom gör på vad du säger och skriver.

Här känner jag att det är dags att kliva in i diskussionen och försvara 08 mot vänsterspelare och andra. Att man ska ta ansvar för hur andra reagerar på vad man skriver eller fundera på varför de gör det är en fullkomligt orimlig tanke. Fortsätt, 08, att oförskräckt lyfta ämnen du uppfattar som angelägna.

Jag försöker bara få honom att förstå varför han blir bemött på det vis som sker. Det jag skrev var, trots att jag är vänsterspelare, av ren omtanke.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » fre 16 mar 2018, 19:43

Primus skrev:Jag försöker bara få honom att förstå varför han blir bemött på det vis som sker. Det jag skrev var, trots att jag är vänsterspelare, av ren omtanke.

Jag vet hur det känns. Är själv omtänksam men blir ofta missförstådd.

Användarvisningsbild
Hilding Bladh

Inläggav Hilding Bladh » lör 17 mar 2018, 17:46

Hofnar skrev:
Primus skrev:Jag försöker bara få honom att förstå varför han blir bemött på det vis som sker. Det jag skrev var, trots att jag är vänsterspelare, av ren omtanke.

Ja, du och 08:an spelar mer och mer i samma liga... :mrgreen:
Hilding Bladh på Twitter: Nisse Hult @svennehult
Hilding Bladh på Instagram: Murvel48

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » lör 17 mar 2018, 18:04

Hilding Bladh skrev:
Hofnar skrev:

Ja, du och 08:an spelar mer och mer i samma liga... :mrgreen:

Golfsverige är litet.

FSN

Inläggav FSN » mån 26 mar 2018, 17:24

08an skrev:
FSN skrev:
08an skrev:Att förebygga och att stoppa.
Jag tycker det är intressant att det är förhållandevis många som ägnar sig åt billiga påhopp här. Det är inte utan att man förleds att tro att de vill avleda fokuset från sakfrågan. Då ställer man sig osökt frågan varför gör de det vad är deras agenda? Problemet med vuxna som utnyttjar och förgriper sig på barn och ungdomar är inget som precis har upphört utan är aktuellt i högsta grad inte minst i våra idrottsföreningar och på våra klubbar. När jag första gången tog upp problemet med övergrepp pedofili här i forumet så var de många som reagerade starkt och prövade sig med olika attacker likt felsök i min text men även på allsköns olika påhopp på min person. Stämningen var stundtals hotfull och ibland tangerade vissa personer beskrivningen på de diagnoser som jag har beskrivit här ovan i inledningen med spår av narcissism och asocialtbeteende.
Många var de också som ville att jag skulle berätta och informera de ville veta mera men flera ville också att jag skulle namnge klubbar och personer där det förekom och vilka förövarna var. . Men det såg jag ingen poäng i det skulle leda till häxjakt på olika personer och eller att dra ner olika klubbar i smuttsen för att inte tala om olika hot mm jag skulle utsätta mig själv för. Jag har själv erfarenhet av att bli utsatt för häxjakt men även försök till karaktärsmord på min person det på grund av olika obekväma frågor som jag har engagerat mig i saker som jag tagit ställning mot så jag vet vad det vill säga. Min övertygelse är att det är inte lösningen på problemet utan man går till polisen och anmäler och lagsöker de individer som man är övertygade om är förövare det är den vägen man skall gå för att få stopp på övergreppen. Men för det krävs det vägledning klara direktiv vilket är min ambition med skapandet av denna tråd att informera om hur se detektera de olika signaler och beteende som är signifikativa hos förövare men också hos offren.

Det hade varit önskvärt och inte minst intressant att få synpunkter på idrottsbrevet som jag tog upp tidigare i tråden. Där har vi personer verkligen namnkunniga atleter som ställer upp och är ambassadörer där för att få stopp på övergreppen. Själv tycker jag att Patrik Sjöberg som startat upp och är initiativtagare till idrottsbrevet är beundransvärd och förtjänar all respekt flerfaldig OS-medaljör och offer som han är. Hans arbete med flera med att lära barn och ungdomar att säga ifrån att hävda sin integritet är minst sagt berömvärt. Förövare har alldeles förlänge kunnat tysta debatter marginalisera smutskasta demonisera de som har tagit upp kampen men den tiden är förbi mycket tack vare socialmedia skulle jag vilja påstå. Det har på inget annat sätt påvisat att de drabbade offren är långt ifrån få och behöver inte längre vara ensamma i sin kamp.

http://www.idrottsbrevet.se

Jag får be om ursäkt, det är bara det att dina texter, meningsbyggnad och sättet du utrycker och lägger fram saken är så jävla tacksam att driva med. Ta det för vad det är, lite positiv vuxenmobbning. Ämnet är ju såklart allvarligt, det är nog alla med på.

Jag har fö fortfarande svårt att inte skratta upp slem när jag tänker på ditt helt appropå ställningstagande förra året då du gick ut och "inte var pedofil". Det blir bara roligare och roligare.

Ursäkten godtages inte.
”Ta det lite för vad det är lite vuxenmobbning”. Inte nog med att du kritiserar kvaliteten på det grammatiska i inläggen här du ger dig själv rätten att agera moderator och talar om vart ribban skall ligga för vad som är tillåtet vad man skall tolerera i samtalstonen i forumet? Dessutom så citerar du mig fel i ditt på påhopp gällande mitt tidigare ställningstagande jag gick ut på förekommen anledning och tala om att jag inte var emot homosexuella. Det efter att jag hade blivit utsatt för en förtalskampanj efter jag hade deklarerat att jag var emot pedofili tagit ställning mot pedofiler. Tackar för möjligheten att få klargöra det än en gång. Jag frågar dig istället vad är ditt bidrag i samhällsdebatten när stod du upp för något sist när tog du upp något kontroversiellt? Man leds tro att du är en person som är feg och inte har så mycket att komma med som gömmer sig bakom anonymiteten här och ägnar dig åt krypskytte och påhopp istället för att sedan ge dig själv fribrev att agera nättroll. Vad är det i mina inlägg som tar fram hybrisen i dig och blottar narcissismen?

För övrigt..
Att göra skillnad på VR och IRL och använda det som en ursäkt för dåligt beteende för att ge sig själv ett alibi för att agera nättroll är något som var gångbart om någonsin i början på lanseringen av internet på 90-talet. Det var inte lustigt eller roligt då heller men man förstod inte bara hur hantera det framför allt så hör det inte hemma i ett golfforum sporten där standarden är satt av gentlemen. Idag har vi lagstiftning och netikett att luta sig i mot om man mot all förmodan missat all uppmärksamhet och kritik nättrollen har fått i media. Att ägna sig åt dylikt beteende vittnar om dålig fantasi brist på humor jag kan bara säga till dem som fortsatt insisterar att ägna sig åt det att sluta använda forum(et) som gratisterapi och kom in i matchen anslut dig till 2010-talet.

Väl mött alla trevliga på en första tee när dig.

Du är magiskt underhållande...

Ursäkta sent svar, har varit åt helvete för mycket på jobbet och så tog jag ut lite gamla semesterdagar och åkte skidor.

Till saken.... saknar vare sig fantasi eller humor. Skrattar åt det mesta som är roligt på tv, både länge och irriterande högt.

Fantasi har jag mer än jag önskar, så sent som igår fantiserade jag tex att jag fläskade iväg drivar på 275m carry. Och nu på morgonen så gick grannens 21-åriga dotter förbi, utan att gå in på några detaljer så jag fantiserade ganska ordentligt om det med skall du veta.......

Annars så samanfattade Egon det åter igen med en klassisk one-liner ”han som sa det, han var det” den håller.

Återgå till "Everything but Golf"