Under sponsor-piskan

Allt om golfutrustning, från drivers med space age technology till hemsvarvade peggar.
Kungen

Under sponsor-piskan

Inläggav Kungen » tor 18 okt 2018, 09:46

En meningslös tråd för alla (?) av oss... men ni vet :ugeek:

Om ni var tvungna att sätta ihop er bag med ETT enda varumärke, vilket skulle ni välja?
Givetvis intressantare om ni motiverar valet.

Old-T

Re: Under sponsor-piskan

Inläggav Old-T » tor 18 okt 2018, 09:58

Den som gav mig mest pengar därför att ... den gav mig mest pengar :-)

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » tor 18 okt 2018, 10:07

Tja, har srixon från driver ned till pitch. Kanske får cleveland räknas under srixontaket? Isåfall behöver jag bara byta ut puttern. Sure thing.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » tor 18 okt 2018, 10:11

Som Old-T skriver. Cash is king. Skillnaden mellan olika leverantörers prylar är för liten för att det ska spela någon roll och känsla och sentimentalitet trumfas lätt när kontot fylls på ...
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Kungen

Inläggav Kungen » tor 18 okt 2018, 10:21

Tråkigt svar på en tråkig fråga antar jag. Väntar på ett flyg. :)

Missvisande rubrik kanske, men det där med sponsring och stålars kan ni fetglömma... ni är helt enkelt alldeles åt helvete för värdelösa golfare.
Albert verkar ha fattat.

JG76

Inläggav JG76 » tor 18 okt 2018, 10:59

Mizuno.
Behöver bara byta ut pingputtern så är jag där

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » tor 18 okt 2018, 14:49

Wilson Staff gjorde bra blad, fina träklubbor (såväl persimmon som lamellimmade), var först med sandwedgen och gjorde den ikoniska bladputtern 8802. Jag skulle kunna leva med en wilsonbag.
Valfrihet är opium för folket.

falkn

Inläggav falkn » tor 18 okt 2018, 16:12

Srixon/Cleveland ligger nära till hands. Har allting där redan förutom putter (Odyssey), Driver (Rogue SZ) och FW3 (XR16). Skulle också kunnat gå åt Callaway och spela X-forged i järned istället samt MD4 wedgar.

FSN

Inläggav FSN » tor 18 okt 2018, 19:20

Tja, har srixon från driver ned till pitch. Kanske får cleveland räknas under srixontaket? Isåfall behöver jag bara byta ut puttern. Sure thing.
Har jag missat nåt ägarförhållande helt här???? Är inte Cleveland ägda av Dunlop/SportsDirect eller nåt sånt?

FSN

Inläggav FSN » tor 18 okt 2018, 19:25

Titleist
Mizuno
Srixon
Vem fan bryr sig? Bara det inte är stickor som ser ut som julgranspynt som tex Cobra verkar ha svårt att undvika. Hade det varit mycket sponsorpengar inblandat hade jag spelat naken med en gurka uppkörd i röven om det hade behövts.

Egon

Inläggav Egon » tor 18 okt 2018, 19:38

Järnen är shit the same.
Jag hade gått på vilken driver som hade passat bäst.

Även om jag blivit lite callaway-smitten de senaste åren så hade nog TM legat bäst till.

Egon

Kungen

Inläggav Kungen » tor 18 okt 2018, 20:07

Vem fan bryr sig?
Knappt någon, inte många iaf.
Diskussionen började kvällen innan tråden, efter ett par timmar i baren, tidsfördrivsjidder alltså.
Hade det varit mycket sponsorpengar inblandat hade jag spelat naken med en gurka uppkörd i röven om det hade behövts.
Hur mycket är "mycket" sponsorpengar, slanta ihop på forat är inte ens nära va?
Tror iaf att 08:an gärna hade sett detta, helst på Bro Hof.

FSN

Inläggav FSN » tor 18 okt 2018, 21:39

Vem fan bryr sig?
Knappt någon, inte många iaf.
Diskussionen började kvällen innan tråden, efter ett par timmar i baren, tidsfördrivsjidder alltså.
Hade det varit mycket sponsorpengar inblandat hade jag spelat naken med en gurka uppkörd i röven om det hade behövts.
Hur mycket är "mycket" sponsorpengar, slanta ihop på forat är inte ens nära va?
Tror iaf att 08:an gärna hade sett detta, helst på Bro Hof.
Det beror väl på, går Toppspinn in tungt så finns det potential.

För rätt pengar så gör jag mitt specialtrick för 08:an...Doppar drulen i en jordgubbs-milkshake och gör helikoptern.

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » tor 18 okt 2018, 23:09

Tråkigt svar på en tråkig fråga antar jag. Väntar på ett flyg. :)

Missvisande rubrik kanske, men det där med sponsring och stålars kan ni fetglömma... ni är helt enkelt alldeles åt helvete för värdelösa golfare.
Albert verkar ha fattat.
Ping då. Numera både bra och snygga grejer.

G400 drive-spoon
I500 järn
Glide Stealth-wedgar
Sigma 2 Tyne-putter

Och så en Titleist AVX-boll eftersom Ping ju inte längre gör bollar.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Strömsborg

Inläggav Strömsborg » tor 18 okt 2018, 23:27

Titleist säger jag. Bagen är i dagsläget ganska rörig, Titleist, TM, Mizuno, MacGregor pch Ping, men Titleist är i klar majoritet med driver, hybrid och järn.
In the town there's all these chicks, and they want to get laid and we want to lay them. But Stu would have booked us into some hotel about ten miles out of town. We're bored to death looking for some action and Stu's out playing Gleneagles.

jazzy

Inläggav jazzy » fre 19 okt 2018, 00:25

Går det att välja så många andra märken än TM, Ping eller Cleveland idag? Andra märken har ju antingen ingen putter eller några woods i sitt sortiment (under eget märke)

Alanningen

Inläggav Alanningen » fre 19 okt 2018, 07:02

Fick jag en custom fit av alla klubbor av valfritt märke så skulle de flesta stora märken troligen ge mig en bättre utrustning än vad jag har idag. Men om man nu får välja fritt så är ett alternativ:

Driver: PING G400 Max
FW: G400 FW3 & FW5
H: G400 H4, 22gr
Järn 5-7 I210
Järn 8-PW iBlade
Wedge: Glide Forged 50, 54 & 58
Putter: Sigma 2 modell Tyne 4

Jag tror dock att jag kan göra en liknande lista från Mizuno, TM, Titleist, Callaway etc som duger lika bra.

GolfNut

Inläggav GolfNut » fre 19 okt 2018, 07:27

Går det att välja så många andra märken än TM, Ping eller Cleveland idag? Andra märken har ju antingen ingen putter eller några woods i sitt sortiment (under eget märke)
Titleist har ju också allt om än att puttrarna marknadsförs under namnet Scotty Cameron.

GolfNut

Inläggav GolfNut » fre 19 okt 2018, 07:35

En meningslös tråd för alla (?) av oss... men ni vet :ugeek:

Om ni var tvungna att sätta ihop er bag med ETT enda varumärke, vilket skulle ni välja?
Givetvis intressantare om ni motiverar valet.
Utan att någonsin ha fått betalt för det eller ens någon rabatt vid inköp (förutom ev bonussystem samt rea) så är jag väldigt nöjd med just en sådan setup:

Titleist
Driver 917 D3
Spoon 917 F2
J3-PW AP2
SM6 Wedgar 50-54-58
Scotty puttrar (flera olika som jag byter mellan)

Varför har jag det så då?! Jag vet inte, har alltid gillat Titleist och då inte bara själva klubborna utan även deras något mer ödmjuka marknadsföring.
Lite mer traditionell approach på något vis.

jazzy

Inläggav jazzy » fre 19 okt 2018, 08:55

Titleist har ju också allt om än att puttrarna marknadsförs under namnet Scotty Cameron.
Jo, det vet jag. Men det är ju fortfarande inte en Titleistputter, åtminstone inte i mina ögon :D

punchfade

Inläggav punchfade » fre 19 okt 2018, 13:39

Callaway, PING, Mizuno eller Titleist skulle ligga bra till. TaylorMade faller på sina wedgar som jag inte är förtjust i.
Hio: 2
Albatross: 1

xoxo_tw

Inläggav xoxo_tw » fre 19 okt 2018, 19:25

Jag skulle kört PXG för att av alla mainstream märken så har dem cleanast look och håller sig till ett simpelt färgschema svart och vitt....

Dr Golf

Inläggav Dr Golf » lör 20 okt 2018, 23:36

Om det är hela bagen det gäller så väljer jag mellan två märken, TaylorMade och PING.

Och valet skulle i skrivande stund falla på PING!
Har provat en 9° G400-driver som gick väldigt bra för mig! Och i kombination med en stretch-spoon satt till 14° och mw5 på 17° så skulle det klädda segmentet kännas väldigt bra!
Sen, vet jag inte riktigt, men sen blir det nog ett järnset från 4 och upp. Och setet blir ett i210 som jag också testat med mycket lyckat resultat!

Putters finns ju hur mycket som helst att välja på! :D

Boll blir en Bridgestone.
För att få något du aldrig haft
Måste du göra något du aldrig gjort!

Återgå till "Utrustning"