Nordica Golf.

Allt om golfutrustning, från drivers med space age technology till hemsvarvade peggar.
Egon

Nordica Golf.

Inlägg av Egon » sön 14 apr 2019, 13:18

Jag har haft en del beef ang. detta företag tidigare men tyckt att udda kan få vara jämnt. De har på något sätt ”köpt upp” den lev. jag nyttjat tidigare så att det skiljer xx% i pris.
Köpte en vagn där förra året och efter lite krångel fick jag en ny paraplyhållare leverad på 4 veckor.

Köpte nyligen två adapters och två 360-grepp till mina driverskaft. Gjorde bedömningen att lev.tid fick gå före pris och betalade därmed ungefär dubbla priset mot utländska lev. för att få det snabbt o lätt. Självklart gick det snett då 360-greppen inte kom och jag fick några lamkin mc-grepp istället.

Som mångårig inom b2c och b2b så vet man hur dessa situationer hanteras. Man ber att få kolla med sitt lager och sen ursäktar man sig och skickar nytt. Inte NG.
De begär direkt att jag ska skicka bilder. Självklart kan jag det men då jag svarar dem på jobbet så beskriver jag problemet ytterligare en gång och tänker att de förstår vilka grepp jag fått om jag skriver vad de heter. Jag skriver även att jag troligen tvingas montera de grepp de skickat fel då jag inser att tiden börjar bli knapp.
Not!
I nästa Mail ombeds jag bestämt att svara på frågan om jag verkligen inte fått 360-grepp. De propsar än en gång på bilder och vill veta om jag nu ämnar behålla de grepp jag fått istället. :roll:

Mitt sista Mail är inget jag är stolt över men förstå min situation då jag tvingas jobba för en felleverans värd 60:-!!
Jag skriver vänligt att de grepp de levererat fel är tillgängliga för retur om de uppger ett fakturerings-konto så jag kan få betalt för mitt merarbete.

Note to self:
Underskatta inte din magkänsla.

Egon

Användarvisningsbild
Barilla

Re: Nordica Golf.

Inlägg av Barilla » mån 15 apr 2019, 10:53

Beställt därifrån flertalet gånger. Alltid varit extremt snabba. Fått klubbor byggda och skickade dagen efter osv.

Trist dock att du hade otur.

Christian C

Inlägg av Christian C » mån 15 apr 2019, 15:59

Har haft blandat resultat där. Beställde dock senast blytejp beräknat på vad som stod i produktbeskrivningen - som inte stämde - så det räckte inte till det jag skulle göra.

Sjukt irriterande. Påtalade det och fick väl lite konstig respons och erbjudande om att köpa en rulle till fraktfritt.

Har även fått vad jag skulle vid flertalet andra gånger, så det är nog inte 100% skit.

Vet att felet med blytejpen stod kvar länge på hemsidan efter att jag uppmärksammat dem, men nu vet jag inte och minns inte vad som var ”rätt” så jag kan inte kolla.

Egon

Inlägg av Egon » mån 15 apr 2019, 18:27

Sådärja... Nu visar sig NG från sin rätta sida.
Närmare 2v efter den förväntade leveransen kommer de leverera rätt grepp. Jag ombeds även returnera de (2) grepp som var felaktigt levererade.
Min tanke om att betala lite extra för snabb service har dragit ut i en 4 dagar lång mailkonversation, 2v lev.tid och 0 i ersättning för mitt besvär!
Jag ska tydligen jobba gratis som tack för att de gjort fel. :roll:

Egon

Egon

Inlägg av Egon » mån 15 apr 2019, 21:50

Barilla skrev:
mån 15 apr 2019, 10:53
Beställt därifrån flertalet gånger. Alltid varit extremt snabba. Fått klubbor byggda och skickade dagen efter osv.

Jag hade inte otur!
Felleveransen är bara mänskligt men hanterandet är det inte. Deras utgångspunkt är att jag ljuger och de kan inte se sammanbandet mellan det faktum att jag meddelar felat, det jag fick och det jag skulle ha fått. Ärligt talat är de helt pantade i huvudet!

Jag fick 2 dyra grepp som jag inte har någon användning för. Om jag ville sno dem på pengar hade jag hållt käften. Nu behöver jag de 360-grepp jag beställde och idioterna fattar inte att de först och främst inte ifrågasätter riktigheten hos nån som fått grepp för över 150:-/st och som meddelar att det inte var de för 30:-/st i paketet.
Jag blev fullständigt paff när idioten Daniel bad mig ta kort på greppen jag fått. För helvete... de jag beställde kostade 60 spänn. Vem f-n bryr sig!?

Nu kräver de de felaktiga greppen tillbaka... Jaha, fan trot men de hotar tom. med att fakturera om jag inte skickat tillbaka!
De tycker att jag ska göra mig omaket att returnera dem och sen tycker de att allt är frid och fröjd.
I helvete heller!
Det minsta jag ska göra är att dra deras namn i skiten. Att olla greppen gör jag helt gratis.
Jubelidioter!

Egon

pstenman

Inlägg av pstenman » tis 16 apr 2019, 04:06

Egon skrev:
mån 15 apr 2019, 21:50
Barilla skrev:
mån 15 apr 2019, 10:53

Jag hade inte otur!
Felleveransen är bara mänskligt men hanterandet är det inte. Deras utgångspunkt är att jag ljuger och de kan inte se sammanbandet mellan det faktum att jag meddelar felat, det jag fick och det jag skulle ha fått. Ärligt talat är de helt pantade i huvudet!

Jag fick 2 dyra grepp som jag inte har någon användning för. Om jag ville sno dem på pengar hade jag hållt käften. Nu behöver jag de 360-grepp jag beställde och idioterna fattar inte att de först och främst inte ifrågasätter riktigheten hos nån som fått grepp för över 150:-/st och som meddelar att det inte var de för 30:-/st i paketet.
Jag blev fullständigt paff när idioten Daniel bad mig ta kort på greppen jag fått. För helvete... de jag beställde kostade 60 spänn. Vem f-n bryr sig!?

Nu kräver de de felaktiga greppen tillbaka... Jaha, fan trot men de hotar tom. med att fakturera om jag inte skickat tillbaka!
De tycker att jag ska göra mig omaket att returnera dem och sen tycker de att allt är frid och fröjd.
I helvete heller!
Det minsta jag ska göra är att dra deras namn i skiten. Att olla greppen gör jag helt gratis.
Jubelidioter!

Egon
Jag håller mig undan därifrån hädanefter, inte för att de verkar vara totalt sämst på kundservice eller bemötande.
Mest för jag inte vill riskera att få två ollade grepp från Egon..
Linköpings GK - 16.6
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Nils77

Inlägg av Nils77 » tis 16 apr 2019, 20:25

Enda gången det inte har klickat är när de glömde skicka med lim, ett mejl så var den saken ordnad.
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume

Skriv svar