Golfskor!

Allt om golfutrustning, från drivers med space age technology till hemsvarvade peggar.
Barsebaeck

Re: Golfskor!

Inlägg av Barsebaeck » tor 07 okt 2021, 10:57

Footjoy Tour X.
Stabil och lätt sko, sitter som en handske runt foten, inget som helst skav eller annat obekvämt. Helt vattentät. Klassiskt utseende med en modern touch. Inköpta i somras och har spelat runt 250 hål plus ett större antal träningstillfällen. Skorna känns, och ser fortfarande ut som nya.
The Older I Get, The Better I Was..

Stora Norrland

Inlägg av Stora Norrland » tor 07 okt 2021, 13:35

Nils77 skrev:
tor 07 okt 2021, 10:13
Är det av vana alt något positivt tillförs spelet.? Subjektiva svar är accepterade ;)
Personliga preferenser, helt och hållet. Att knata omkring med sladdriga skor är dåligt för mig pga lite fysiska trasigheter i påkarna.

Min subjektiva spekulation är att de flesta kanske kan tjäna på att ha ett visst mått av vridstyvhet i sulan. Tänk Adidas Biafra så får du den andra ytterligheten, dvs noll vridstyvhet och noll dämpning. Vill man ha sådan pjucks? Knappast.

Om det påverkar spelet i övrigt? Njaej, kanske inte. Jag har ett par skor som är lite mer "flexiga" än mina övriga par. Det går bra att spela i dem ändå.
--== Tag inte dig själv på för stort allvar. De andra gör inte det. ==--

Nils77

Inlägg av Nils77 » sön 10 okt 2021, 19:23

Första 18hålaren med Fiddler turf masters skorna idag.
Kan nog säga att de är hyggligt ingångna, dock något ska korrigeras på skorna.
Min fot har ett lågt insteg och normalt fotvalv. Det som har hänt när skorna gåtts in är att lädret har töjt sig lite. Lågt insteg och töjt läder innebär att glipan då man snörat skorna knappt existerar.
Blir att beställa plöskuddar.
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume

Skriv svar