Garmin Approach G80 - GPS och launch monitor

Allt om golfutrustning, från drivers med space age technology till hemsvarvade peggar.
Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Garmin Approach G80 - GPS och launch monitor

Inläggav Puttaren » tor 14 mar 2019, 16:55

Bild

Provat den här manicken ett tag och den är faktiskt riktigt trevlig. Lite dyr - 5699 kronor - men känns ändå prisvärd med alla smarta funktioner.

http://golf.kittad.se/test-garmin-appro ... itor-15284

Lite kul att se siffrorna (grabbens) och jämföra med mina. Han har samma fart med järnsjuan som jag har med drivern. Och en *aning* mer fart med drivern än många andra.

Bild
Not: Man får välja på metrics eller imperial units och här är det km/h - 180 i klubbhastighet är cirka 112 mph och då hade grabbhalvan mer att ge (15 år, 1,93 lång och gymråtta).
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Användarvisningsbild
Barilla

Re: Garmin Approach G80 - GPS och launch monitor

Inläggav Barilla » tor 14 mar 2019, 17:03

Vad ligger en "snittdriverhastighet" på? Är Beräknad räckvidd carry eller med rull?

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » tor 14 mar 2019, 17:19

Vad ligger en "snittdriverhastighet" på? Är Beräknad räckvidd carry eller med rull?
Min egen snitthastighet med drivern är lite drygt 100 mph. De avstånd som anges är med beräknad rull.

Som alltid är såna här manicker mest bra för att jämföra siffror med andra siffror från just denna manick. Dock är de värden som visas rätt lika de jag får med Flightscope Mevo och även den större Flightscope X2.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Användarvisningsbild
Barilla

Inläggav Barilla » fre 15 mar 2019, 17:26

Min egen snitthastighet med drivern är lite drygt 100 mph. De avstånd som anges är med beräknad rull.

Som alltid är såna här manicker mest bra för att jämföra siffror med andra siffror från just denna manick. Dock är de värden som visas rätt lika de jag får med Flightscope Mevo och även den större Flightscope X2.
Hmm ok, är det inte lite kort längd med den svinghastigheten och bollhastigheten? Kanske massor av spinn?

Här slår jag min "Tigerstinger" på Dormy med en J2. Betydligt långsammare sving och bollhastighet, men inte så mycket kortare.

Bild

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » fre 15 mar 2019, 21:42

Hmm ok, är det inte lite kort längd med den svinghastigheten och bollhastigheten? Kanske massor av spinn?

Här slår jag min "Tigerstinger" på Dormy med en J2. Betydligt långsammare sving och bollhastighet, men inte så mycket kortare.

Bild
Nu vet du varför Dormy säljer så mycket klubbor med sin inomhus-fitting och dopade siffror. Jag tycker att siffrorna är hyfsat jämförbara med de längder jag har på banan. Då spelar jag iofs i Tylösand där det sällan är mycket rull.

Pingo

Inläggav Pingo » mån 18 mar 2019, 19:41

Någon som har koll på vilken räckvidd radarn har i G80?
Skulle kombinationen slagbur och G80 fungera för att få samma resultat som ett frirymdsfall?

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » tis 19 mar 2019, 09:26

Någon som har koll på vilken räckvidd radarn har i G80?
Skulle kombinationen slagbur och G80 fungera för att få samma resultat som ett frirymdsfall?
Som ett what? Den funkar utmärkt i en slagbur skulke jag tro. Mäter nog en mycket kort sträcka och räknar på resten.

Återgå till "Utrustning"