Könskampen 2017 nu med lottning

Här kan ni slänga ut en blänkare om ni vill ha någon att spela med, ta en öl med eller bara träffas i största allmänhet.

Moderator: Snowman76

surre

Re: Könskampen 2017 nu med lottning

Inläggav surre » sön 18 jun 2017, 21:58

AlbertS skrev:
surre skrev:
Dahook skrev:Måste ha varit en jädra efterfest kvällen före?!

Hehe.... eller underskattning ;)

Jag gjorde allt annat än underskattade min motspelare och det var en helt korrekt observation. Första nio var förmodilgen den jämnaste match jag spelat någon gång och även om det svängde lite i formen i början på sista nio som sedan svajade tillbaka till min fördel så vi var A/S på 17:e tee och det där blev delat och således fördes över till 18:e. Sofia gjorde en fin räddning på 17:e för att dela och spelade stabilt nog på 18:e för att bärja vinsten men den var aldrig självklar. En otroligt välspelad match från min motspelare och en välförtjänst vinst.

Årets arr var mycket lyckat på samtliga plan Surre och jag har gått med ett leende på läpparna mest hela helgen. Cisco och jag har nu kommit hem men jag fick stanna och sova en halvtimme utanför Hultsfred för att ta igen mig lite. Det behövdes. Bemötandet från både dig och resten av gänget samt servicen från Landeryd GK har över hela helgen varit utmärkt och uppskattad.

Jag anmäler mig redan nu till nästa års match, man måste ju ha revansch.

Tack!

Tack Albert, du är gentleman uti fingerspetsarna. Såklart du och Cisco ska med nästa år. Bamsekram från en lite trött TL men ack så glad både för vinst och att ha sluppit ett dopp i dammen på 18:e

surre

Inläggav surre » sön 18 jun 2017, 21:59

surre skrev:
pippi skrev:Ha nu en härlig helg alla kampare.
Ni får helt ssäkert en fantastisk och minnesvärd helg; fast .... jag tror nog den Könskamp då Merpo gjorde en HIO och både champagnen och hällregnet flödade (maken till skyfall har väl sällan skådats!!) blir svår att överträffa..

Svinga vackert!

Pippi

Tack Pippi, inget regn i sikte (ännu) HIO är inte något som kommer på beställning men hoppas kan man alltid ;)
Vad det gäller att svinga vackert, njaeee. För egen del lär det bli tufft då en armbågsskada gör sig påmind vid varje slag men kämpa ska jag!

Blev en HIO, trots allt. Grattis Duffaren eller som han numera kallas Luffaren ;)

duffaren

Inläggav duffaren » mån 19 jun 2017, 07:09

Duffaren om jag får be. :D
Tack
hellre lång å sne än kort och rak

Användarvisningsbild
Sam

Inläggav Sam » mån 19 jun 2017, 09:39

Tack alla för en underbar golfhelg!
Bästa EG eventet jag vart på, tack Surre!
Härliga anläggningar både Landeryd och Vesterby. Bra boende och god mat!

Vesterbybanan var grym, skicket, layout och greenområdena. Det var länge sen jag kände mig så otillräcklig på en golfbana. Yvonne spelade grymt och matchen slutade tidigt.
Planeringen har redan börjat för en liten retur till Vesterbybanan, kanske redan innan hösten. Jag brukar bli lite förtjust i svåra banor - Vesterby är med i den favvogruppen nu. O bara två timmar dit :)

Ps
Det var väldigt kul att prata/lära känna flera EGare som jag inte träffat på tidigare och kul med alla Linköpingsfolk som ställde upp och fyllde platserna mangrant! Inte lika grabbigt som det kan bli ibland, go stämning!
"Of all the hazards, fear is the worst"
Sam Snead

Användarvisningsbild
pstenman

Inläggav pstenman » mån 19 jun 2017, 09:47

Sam skrev:Planeringen har redan börjat för en liten retur till Vesterbybanan, kanske redan innan hösten. Jag brukar bli lite förtjust i svåra banor - Vesterby är med i den favvogruppen nu. O bara två timmar dit :)

Hör av dej om du vill ha spelsällskap! :)
Bråvikens GK - 16.4

"Golf är en lång promenad avbruten av enstaka besvikelser." - L. Åberg

Primus

Inläggav Primus » mån 19 jun 2017, 10:15

pstenman skrev:
Sam skrev:Planeringen har redan börjat för en liten retur till Vesterbybanan, kanske redan innan hösten. Jag brukar bli lite förtjust i svåra banor - Vesterby är med i den favvogruppen nu. O bara två timmar dit :)

Samma gäller mig :-)

Användarvisningsbild
Sam

Inläggav Sam » mån 19 jun 2017, 13:17

Primus skrev:
pstenman skrev:

Va trevligt! Hör av mig när allt e bokat, vi blir minst två som det ser ut nu :)
Eventuellt passar vi på att spela en till ny bana, Linköpings Gk. Blir antagligen en tvådagarsresa.
"Of all the hazards, fear is the worst"
Sam Snead

Vattenmannen

Inläggav Vattenmannen » mån 19 jun 2017, 13:56

På grund av vissa logistikproblem på hemmaplan hann jag knappt prata med andra än de jag spelade med. Men det var å andra sidan jättetrevligt. Och 80 mil i en hyrd BMW X4 M40i var inte direkt något att lida över.

Jättefint ordnat båda dagarna och rolig spelform på söndagen. Kanske skulle vissa deltagare behöva en liten genomgång i hur man skänker puttar i matchspel, det var lite för lite av den varan tycker jag.

Hoppas kunna vara med även nästa år. Och Vesterby kommer jag definitivt tala väl om i framtiden. Vilken pärla!
Senast redigerad av 1 Vattenmannen, redigerad totalt 0 gånger.
Ta det inte så allvarligt - det är ju trots allt bara golf. Och ärligt talat - det du pysslar med är knappt ens det.

Användarvisningsbild
pstenman

Inläggav pstenman » mån 19 jun 2017, 15:39

Sam skrev:
Primus skrev:
pstenman skrev:

Va trevligt! Hör av mig när allt e bokat, vi blir minst två som det ser ut nu :)
Eventuellt passar vi på att spela en till ny bana, Linköpings Gk. Blir antagligen en tvådagarsresa.

Låter toppen Sam!
Behöver ni boende har föreningen en övernattningslägenhet under oss för 200:-/natt, å så kan ni käka frukost hos oss å kanske nån middag ihop på stan, om ni inte promt vill ta nåt hotell eller så.
Boka en solig helg. 8-)
Bor 5 min från den å ej spelat sen i Mars så går gärna med där åxå. ;)
Bråvikens GK - 16.4

"Golf är en lång promenad avbruten av enstaka besvikelser." - L. Åberg

Sofia

Inläggav Sofia » mån 19 jun 2017, 16:55

AlbertS skrev:Första nio var förmodilgen den jämnaste match jag spelat någon gång....

Jo det var jämnt och jätteroligt och jag kan inte låta bli att undra hur det skulle ha gått med en match från röd tee. Vi får ta och ordna till det någon gång, kanske i Vreta i september.

Till Surre vill jag bara säga ett stort beundrande Tack! Det var som vanligt väldigt bra ordnat och att du också fått restaurangen att spänna musklerna är bara att buga för.

Hoppas att det blir av även nästa år och jag har flaggat för datumet i min kalender.

surre

Inläggav surre » mån 19 jun 2017, 18:44

Sofia skrev:
AlbertS skrev:Första nio var förmodilgen den jämnaste match jag spelat någon gång....

Jo det var jämnt och jätteroligt och jag kan inte låta bli att undra hur det skulle ha gått med en match från röd tee. Vi får ta och ordna till det någon gång, kanske i Vreta i september.

Till Surre vill jag bara säga ett stort beundrande Tack! Det var som vanligt väldigt bra ordnat och att du också fått restaurangen att spänna musklerna är bara att buga för.

Hoppas att det blir av även nästa år och jag har flaggat för datumet i min kalender.

Tack

Återgå till "Träffar"