Everythinggolf Golfmög vs Prylbög Trophy 2018

Här kan ni slänga ut en blänkare om ni vill ha någon att spela med, ta en öl med eller bara träffas i största allmänhet.

Moderator: Batigolf

Användarvisningsbild
Hofnar

Re: Better Before? Cup

Inläggav Hofnar » lör 07 okt 2017, 00:52

classic skrev:Mina är gjorda runt 1920 och har hickoryskaft. Dessa klubbor är non conformity enligt gällande regler

Förslaget nu ändrat (men hickory är litet OT).
"I´m, like, really smart."

raggesteros

Re: Moderna MB vs retro MB!

Inläggav raggesteros » lör 07 okt 2017, 01:09

Hofnar skrev: Med dagens bollar går en väl slagen persimmondriver rätt långt...

Den enda gången jag varit in på två slag på Avestas 16 var på tidigt 90-tal med mina MacGregor 20th Muirfield Persimmon. Drive + Spoon. Det kan ha varit med den erkänt korta bollen "Spalding Tour Edition". Skönheterna står just nu i en grönvit MacGregor galonbag precis innanför ytterdörren.

Bild
Nuclear-powered vacuum cleaners will probably be a reality in 10 years

classic

Inläggav classic » lör 07 okt 2017, 01:26

Var och när sker detta event. Måste begära ledighet enligt gällande hustrulag.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » lör 07 okt 2017, 01:35

classic skrev:Var och när sker detta event. Måste begära ledighet enligt gällande hustrulag.

Det är ännu inte bestämt (annat än att det blir säsongen -18).

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » lör 07 okt 2017, 06:11

Hofnar skrev:Ett anspråkslöst förslag:

Better Before? Cup

...

(Intresse)anmälninga per kl 01:35 den 7/10:

Traditionalisterna: Hofnar, AlbertS, harlequine, Mashie, Coleburn
Modernisterna: Nordan, pstenman
?: Gay på banan. Classic

Absolut intressent. Det handlar mest om vilket datum det blir. Blir det samma datum som klubbens KM eller när man är TL så kan man inte deltaga.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » lör 07 okt 2017, 10:43

Gay på banan skrev:Absolut intressent. Det handlar mest om vilket datum det blir. Blir det samma datum som klubbens KM eller när man är TL så kan man inte deltaga.

Jag förstår din belägenhet men det är naturligtvis knappast möjligt att hitta ett datum som passar alla som är intresserade. Men om du innan dagen för den här övningen spikats PM:ar mig de dagar du har förhinder att deltaga så ska jag naturligtvis se vad jag kan göra. I första hand gäller det förstås att passa in ett nytt event i EG-kalendariet.

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » lör 07 okt 2017, 15:28

Hofnar skrev:
Gay på banan skrev:Absolut intressent. Det handlar mest om vilket datum det blir. Blir det samma datum som klubbens KM eller när man är TL så kan man inte deltaga.

Jag förstår din belägenhet men det är naturligtvis knappast möjligt att hitta ett datum som passar alla som är intresserade. Men om du innan dagen för den här övningen spikats PM:ar mig de dagar du har förhinder att deltaga så ska jag naturligtvis se vad jag kan göra. I första hand gäller det förstås att passa in ett nytt event i EG-kalendariet.

Förstår verkligen att det inte går att finna ett datum som passar alla. Så bestäm bara ett datum så får man göra så gott man kan.

duffaren

Inläggav duffaren » lör 07 okt 2017, 15:43

Har jag förstått rätt. Moderna grejjer för moderneristerna mot gammalt för pensionärerna? Fränt.
hellre lång å sne än kort och rak

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » lör 07 okt 2017, 17:02

Gay på banan skrev:
Hofnar skrev:

Förstår verkligen att det inte går att finna ett datum som passar alla. Så bestäm bara ett datum så får man göra så gott man kan.

Det känns bra att vi förstår varandra. Jag ska också göra så gott jag kan.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » lör 07 okt 2017, 17:08

duffaren skrev:Har jag förstått rätt. Moderna grejjer för moderneristerna mot gammalt för pensionärerna? Fränt.

Jajamensan! Men även yngre förmågor är välkomna att delta i traditionalistlaget. Ett hett tips är att (om ni redan gör det) nu börja spela med gammalt mög och att regga varenda rond så att tävlingen blir rättvis. Eller ska matchen också bli en match mellan traditionella och moderna handicap?

pstenman

Inläggav pstenman » lör 07 okt 2017, 18:38

Hofnar skrev:
duffaren skrev:Har jag förstått rätt. Moderna grejjer för moderneristerna mot gammalt för pensionärerna? Fränt.

Jajamensan! Men även yngre förmågor är välkomna att delta i traditionalistlaget. Ett hett tips är att (om ni redan gör det) nu börja spela med gammalt mög och att regga varenda rond så att tävlingen blir rättvis. Eller ska matchen också bli en match mellan traditionella och moderna handicap?

Du har ju slutat golfa, lär ju innebära ett nytt hcp på 36 när det beger sig?
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » lör 07 okt 2017, 18:44

pstenman skrev:
Hofnar skrev:

Du har ju slutat golfa, lär ju innebära ett nytt hcp på 36 när det beger sig?

Om mina knän mm pallar för golf nästa säsong så ska jag ta ett snack med min klubbs hcp-kommitté så att jag får ett korrekt handicap. Riktigt så högt som 36 tror jag knappast att jag behöver, snarare runt 18. Kan jag inte hacka mig runt på bogey så tror jag att jag sk*ter i det och åker och fiskar istället. Det får, trots allt, finnas gränser.

pstenman

Inläggav pstenman » lör 07 okt 2017, 18:49

Hofnar skrev:Om mina knän mm pallar för golf nästa säsong så ska jag ta ett snack med min klubbs hcp-kommitté så att jag får ett korrekt handicap. Riktigt så högt som 36 tror jag knappast att jag behöver, snarare runt 18. Kan jag inte hacka mig runt på bogey så tror jag att jag sk*ter i det och åker och fiskar istället. Det får, trots allt, finnas gränser.

Ja, hoppas du håller, aldrig kul å tvingas sluta med nåt.
Jag vet inte din förmåga, det vet du bäst själv, bara hoppas hcp kommittén går på din linje.
Hoppas eventet blir av iaf, kul förutsättningar.
Linköpings GK - 16.1

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » lör 07 okt 2017, 19:10

pstenman skrev:
Hofnar skrev:Om mina knän mm pallar för golf nästa säsong så ska jag ta ett snack med min klubbs hcp-kommitté så att jag får ett korrekt handicap. Riktigt så högt som 36 tror jag knappast att jag behöver, snarare runt 18. Kan jag inte hacka mig runt på bogey så tror jag att jag sk*ter i det och åker och fiskar istället. Det får, trots allt, finnas gränser.

Ja, hoppas du håller, aldrig kul å tvingas sluta med nåt.
Jag vet inte din förmåga, det vet du bäst själv, bara hoppas hcp kommittén går på din linje.
Hoppas eventet blir av iaf, kul förutsättningar.

Jag har, som bäst, haft hcp 10 (enligt det gamla systemet), är 59 bast och har i flera år, dock inte längre, suttit i klubbens hcp-kommitté så hanteringen av mitt hcp tror jag inte kommer att bli något större problem. Vad gäller anordnandet av event så har jag en hyfsad "track record" så det finns ingen egentlig oro heller rörande detta. Om Gay på banan vågar komma eller om "man" har förhinder är en annan fråga. Men jag har förståelse.

DCI981

Inläggav DCI981 » lör 07 okt 2017, 19:50

Är det ngn som har ett snyggt retroset för vänsterspelare att sälja till ett rimligt pris så är jag en spekulant...måste ju få uppleva om det ger en ny dimension till spelet. Vill minnas att det var ngn som erbjöd mig att testa dylika vapen i en annan tråd men minnet är tyvärr inte längre som det borde vara.

Gladan

Inläggav Gladan » lör 07 okt 2017, 23:39

Hofnar skrev:
Nordan skrev:Vad hände med MB vs MB?
Traditionalisterna måste köra MB medan modernisterna slipper?

Visst kan man köra MB pre -90 vs moderna MB men det vore som att sparka sig trött... Fast man kan ju tänka sig att låta traditionalisterna spela med PING-klubbor...

Så det finns en öppning deltagande med Ping Eye2....?

Antifessorn

Inläggav Antifessorn » sön 08 okt 2017, 12:26

DCI981 skrev:Är det ngn som har ett snyggt retroset för vänsterspelare att sälja till ett rimligt pris så är jag en spekulant...måste ju få uppleva om det ger en ny dimension till spelet. Vill minnas att det var ngn som erbjöd mig att testa dylika vapen i en annan tråd men minnet är tyvärr inte längre som det borde vara.

Jag har några riktigt justa vänsterset och kan nog avvara ngt. Jag anmäler mig även till traditionalistlaget.

DCI981

Inläggav DCI981 » sön 08 okt 2017, 12:35

Antifessorn skrev:
DCI981 skrev:Är det ngn som har ett snyggt retroset för vänsterspelare att sälja till ett rimligt pris så är jag en spekulant...måste ju få uppleva om det ger en ny dimension till spelet. Vill minnas att det var ngn som erbjöd mig att testa dylika vapen i en annan tråd men minnet är tyvärr inte längre som det borde vara.

Jag har några riktigt justa vänsterset och kan nog avvara ngt. Jag anmäler mig även till traditionalistlaget.

Skicka ett pm med lite info och önskat pris eller lägg upp det på forat så får jag se om jag har pengar över...

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » sön 08 okt 2017, 14:39

Hofnar skrev:börja spela med gammalt mög och att regga varenda rond så att tävlingen blir rättvis.

Heh

Här ett indirekt tecken på att modernt är bättre än gammalt.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » sön 08 okt 2017, 16:48

Gay på banan skrev:
Hofnar skrev:börja spela med gammalt mög och att regga varenda rond så att tävlingen blir rättvis.

Heh

Här ett indirekt tecken på att modernt är bättre än gammalt.

Det beror på hur man definierar bättre.

Användarvisningsbild
hio11

Inläggav hio11 » sön 08 okt 2017, 18:39

Räknas Mizuno MP-5 som MB?

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » sön 08 okt 2017, 18:49

hio11 skrev:Räknas Mizuno MP-5 som MB?

Ja.

duffaren

Inläggav duffaren » tis 10 okt 2017, 05:03

Ben hogan apex edge pro räknas väl som riktigt gamla. Va?
Dom ser gamla ut skrynkliga å slitna..........
hellre lång å sne än kort och rak

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » tis 10 okt 2017, 08:45

duffaren skrev:Ben hogan apex edge pro räknas väl som riktigt gamla. Va?
Dom ser gamla ut skrynkliga å slitna..........

Sorry, de kom 2002.

pstenman

Inläggav pstenman » tis 10 okt 2017, 09:31

Hitta din wedge narren.

Bild
Linköpings GK - 16.1

Återgå till "Träffar"