EG Open 2018 - diskussionstråd

Här kan ni slänga ut en blänkare om ni vill ha någon att spela med, ta en öl med eller bara träffas i största allmänhet.

Moderator: Batigolf

fluff

Re: EG Open 2018 - diskussionstråd

Inläggav fluff » mån 30 apr 2018, 12:02

Stort tack för ett bra arrangemang, och för det varma välkomnandet av mig som ny deltagare!

Det här är bästa säsongspremiären hittills, både spelmässigt och socialt :)

/Fluf

Chris-j

Inläggav Chris-j » mån 30 apr 2018, 14:06

Tack för ett välarrangerat härligt EG-event Walley, AlbertS & Puttaren !
Stort Grattis till vinnarna Batigolf & redan nämnda greenfantast.
Just greenerna var tyvärr en stor besvikelse mitt i allt det positiva av skönt sällskap på banan med Zmary, Bollkalle, Lhd, Arrac & Coleburn,
nya ansikten, god mat och skönt tugg efter rundorna, en grym grillkväll som Heden & Thomas bjöd in till som avslutades med en fantastisk
golfdag på Grönhögen & välbehövligt depåstopp i Mörbylånga dagen efter innan hemfärd :D

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » mån 30 apr 2018, 18:32

Stukad kom man till EGO. Och lika stukad åkte man hem. Men som vanligt trevligt, tack till roddarna Puttis, Albert och Valley. Men mission i alla fall accomplished för titeln kom som sig bör hem igen till den rätta sidan genom Bati, tack för det.

fluff

Inläggav fluff » mån 30 apr 2018, 20:28

Jag lyfter på hatten för arrangörernas goda kontakt med vädergudarna... Idag sen lunchtid har det regnat och åskat. Gatorna i Borgholm går snart att färdas på i båt.

Arracc

Inläggav Arracc » tis 01 maj 2018, 08:14

Ähhh tycker det var en rätt trist historia....

;)

Bra arrat av Valley AlbertS och Puttaren.
Även om greenerna var lömskt tröga och hoppiga av pipningen så var det en härlig start på säsongen. Sällskapet var eminent med Valley och Gapo på Vinspelet och två hockeyveteranerpå Ego (3bor och Kist). Ett befarat helt katastrofalt tillstånd på det personliga resultatet uteblev men som vanligt finns det mycket att slipa på.

Heden och Thomas B hyllas för en kulinarisk fullträff och härligt häng på Lördagskvällen

Grönhögen i sol och tilltagande vind var en härlig avrundning på resan.

Grattis till Puttaren för vinsten av (v)inspelat - fruktansvärt stabilt spelat.
Och ”All hail Caesar!” batigolf för Ego segern!

Batigolf

Inläggav Batigolf » ons 02 maj 2018, 19:10

Intensiv helg minst sagt! Från uppstigning 05:30 på fredagen till hemkomst 22:30 på söndag var det full fart.

Vinspel med Puttaren, Kist och Merpo blev en rolig tillställning. Inte på grund av eget spel men för sällskapets historier och inte minst för Puttarens stabila spel från tee och på de hoppiga greenerna som gav segern. Vi andra i bollen blev mer och mer "lättsamma" ju mer spelet rann ifrån oss, eller om det var tvärt om...

Lördag morgon och EG Open med tidig start med två för mig nya bekantskaper i TBergman och Toppen. Vi hade så jäkla trevligt medan vi lärde känna varandra att vi inte tänkte på hur vi spelade. Efter ett trögt första korthål på kanonstarten så var det rakt fram (nåja) och i hål som gällde. Minsta motståndets lag. Efter ca 12 hål när vi nådde kiosken så räknade vi fram att vi alla faktiskt låg runt hcp. Det glömdes dock snabbt och det var först inför sista hålet som i a f jag räknade ihop mina slag. Efter varsitt par så visade sig att Toppen slutade på -3, jag på hcp och TBergman på +1. Bra boll!

Tack till Valley, Albert och Puttaren för arrangemanget! Dessutom bra kontakt med vädergudarna! Gissar att mitt tack till er blir ännu större nästa år när jag förstår jobbet ni lagt ner...

Tack till Tbergman och chef Heden för grym lördagskväll där det bjöds på sill och svensk färskpotatis samt fina bitar grillad gris och ko med hemlagade såser. Mums!

Tack till Bollkalle för sällskapet i bil och på rum! Skönt att ha en kompis att bolla alla intryck, tider och info med.

Så var ska då nästa EG spelas? Blir det spel torsdag - fredag eller fredag - lördag? Bankett på fredag eller lördag kväll? Kommer Lotta till Open på vinspelets prisutdelning? Borde verkligen inte nykomlingarna sjunga en sång, som GAPO föreslog? Inget klart eller skrivet i sten! :) Målsättningen är dock i första hand att ska spelas inom någon timme från Sthlm.

Primus

Inläggav Primus » ons 02 maj 2018, 20:23

Ett stort, stort grattis Bati och Toppen!
Skönt också att EGO återkommer till Stockholmstrakten ;-)

Primus

Inläggav Primus » ons 02 maj 2018, 20:24

Fast nu kom jag på att jag inte bor kvar i Stockholm längre...

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » ons 02 maj 2018, 21:38

Hmmm… Ska man bli orolig nu?

Användarvisningsbild
Claesson77

Inläggav Claesson77 » fre 04 maj 2018, 09:16

Gay på banan skrev:Stukad kom man till EGO. Och lika stukad åkte man hem.

Jo, droger är aldrig bra. :^)
Bollen är rund!

Vattenmannen

Inläggav Vattenmannen » fre 04 maj 2018, 18:06

Batigolf skrev:Intensiv helg minst sagt! Från uppstigning 05:30 på fredagen till hemkomst 22:30 på söndag var det full fart.

Vinspel med Puttaren, Kist och Merpo blev en rolig tillställning. Inte på grund av eget spel men för sällskapets historier och inte minst för Puttarens stabila spel från tee och på de hoppiga greenerna som gav segern. Vi andra i bollen blev mer och mer "lättsamma" ju mer spelet rann ifrån oss, eller om det var tvärt om...

Lördag morgon och EG Open med tidig start med två för mig nya bekantskaper i TBergman och Toppen. Vi hade så jäkla trevligt medan vi lärde känna varandra att vi inte tänkte på hur vi spelade. Efter ett trögt första korthål på kanonstarten så var det rakt fram (nåja) och i hål som gällde. Minsta motståndets lag.
Efter ca 12 hål när vi nådde kiosken
så räknade vi fram att vi alla faktiskt låg runt hcp. Det glömdes dock snabbt och det var först inför sista hålet som i a f jag räknade ihop mina slag. Efter varsitt par så visade sig att Toppen slutade på -3, jag på hcp och TBergman på +1. Bra boll!

Tack till Valley, Albert och Puttaren för arrangemanget! Dessutom bra kontakt med vädergudarna! Gissar att mitt tack till er blir ännu större nästa år när jag förstår jobbet ni lagt ner...

Tack till Tbergman och chef Heden för grym lördagskväll där det bjöds på sill och svensk färskpotatis samt fina bitar grillad gris och ko med hemlagade såser. Mums!

Tack till Bollkalle för sällskapet i bil och på rum! Skönt att ha en kompis att bolla alla intryck, tider och info med.

Så var ska då nästa EG spelas? Blir det spel torsdag - fredag eller fredag - lördag? Bankett på fredag eller lördag kväll? Kommer Lotta till Open på vinspelets prisutdelning? Borde verkligen inte nykomlingarna sjunga en sång, som GAPO föreslog? Inget klart eller skrivet i sten! :) Målsättningen är dock i första hand att ska spelas inom någon timme från Sthlm.

Vän av ordning undrar hur fasen man spelar cirka 12 hål...
Ta det inte så allvarligt - det är ju trots allt bara golf. Och ärligt talat - det du pysslar med är knappt ens det.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » fre 04 maj 2018, 18:43

Vattenmannen skrev:Vän av ordning undrar hur fasen man spelar cirka 12 hål...

En bogeyspelare hinner med ca "15 hål" på 12 hål... ;)
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Återgå till "Träffar"