Bagpal

Till grannklubben eller till Australien - här kan du fråga om allt eller bara skryta om det kanonpris du fick på din resa
Användarvisningsbild
Hilding Bladh

Bagpal

Inläggav Hilding Bladh » tis 10 okt 2017, 13:24

Är det någon som testat?

https://www.bagpal.se
Okunskap är inget argument.

Användarvisningsbild
lala

Re: Bagpal

Inläggav lala » tor 12 okt 2017, 12:25

Nej,

Men jag la till en large resväska, large golfbag samt normal golbag ToR till Malaga och kostnaden blev över 6000:- så jag fortsätter och släpa och köa med bagaget :lol:

Nordan

Inläggav Nordan » tor 12 okt 2017, 14:15

Om det skulle kosta dryga 6 papp ToR malaga är ju inte risken att många andra testar heller?

Personligen skulle de funka dåligt då jag packar tidigast dagen innan avfärd, till fruns förtret, som gärna packar och packar om tre gånger...
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

AFJ

Inläggav AFJ » ons 18 okt 2017, 22:42

Är dom seriösa? Vem skulle vilja betala de där priserna? Läser man deras FAQ så är det ju långt ifrån smidigt med upphämtning och leverans av väskorna.
Går bara att kontakta dem under kontorstid vardagar - kul om man står där en fredag kväll utan klubbor...

Tanken med tjänsten är ju god, visst vore det skönt att få sina prylar hämtade och levererade utan stök, men pris och implementering gör det ju näst intill oanvändbart.

veluxo

Inläggav veluxo » fre 20 okt 2017, 13:43

Vi har använt Bagpal flera gånger, bland annat till Spanien med Golfklubbor... Hur enkelt och smidigt som helst. Vi skickade 2 väskor och 2 golfbagar och det kostade drygt 300 kr per kolli (enkel resa ) Om du fick ett pris på 6000 kr måste du klickat i expresstjänsten, den är dyrare. Sen vad är det som är svårt undrar jag? Du skriver ut följesedlarna, that´s it? Inte så jobbigt.. :) Vi kommer iaf aldrig resa med bagage igen!
Senast redigerad av 1 veluxo, redigerad totalt 0 gånger.

DCI981

Inläggav DCI981 » fre 20 okt 2017, 14:09

veluxo skrev:Vi har använt Bagpal flera gånger, bland annat till Spanien med Golfklubbor... Hur enkelt och smidigt som helst. Vi skickade 2 väskor och 2 golfbagar och det kostade drygt 300 kr per kolli (enkel resa ) Om du fick ett pris på 6000 kr måste du klickat i expresstjänsten, den är dyrare. Sen vad är det som är svårt undrar jag? Du skriver ut följesedlarna, that´s it? Inte så jobbigt.. :) Vi kommer iaf aldrig resa med bagage igen!

Menar du att de kostar drygt 2400 kr för att få bagaget ovan t/r? Låter ju inte direkt billigt.

Användarvisningsbild
+]Robban[+

Inläggav +]Robban[+ » fre 20 okt 2017, 14:22

Sen att företaget Veluxo AB har kopplingar till Bagpal är säkert bara en enkel tillfällighet??? :shock: :lol: :lol:
"You've just one problem. You stand too close to the ball after you've hit it." -Sam Snead

Användarvisningsbild
pstenman

Inläggav pstenman » fre 20 okt 2017, 14:29

+]Robban[+ skrev:Sen att företaget Veluxo AB har kopplingar till Bagpal är säkert bara en enkel tillfällighet??? :shock: :lol: :lol:

Hahaha!
Bra. +1
Bråvikens GK - 16.7
Inget var bättre förr, inte nu heller.

veluxo

Inläggav veluxo » fre 20 okt 2017, 16:17

Veluxo AB?

Personligen tycker jag inte att det är kostsamt för att slippa släpa, men det är ju jag. :D
Trevlig helg!
Senast redigerad av 2 veluxo, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
+]Robban[+

Inläggav +]Robban[+ » fre 20 okt 2017, 16:23

veluxo skrev:Veluxo AB?

Personligen tycker jag inte att det är kostsamt för att slippa släpa, men det är ju jag. :D
Trevlig helg!

Ja, jag har svårt att tro på någon som skriver sitt första meddelande med ett sånt speciellt nick som man med lite snabb googling inser är ett företag med säte i Sala. Några knapptryck senare så ser man att en ordinarie styrelseledamot också är styrelseledamot i Bagpal. Jag är dock imponerad att du hittade hit så snabbt... men det kanske är så att Teks Mobile Sweden har en app som sniffar reda på sånt.
"You've just one problem. You stand too close to the ball after you've hit it." -Sam Snead

Batigolf

Inläggav Batigolf » fre 20 okt 2017, 16:37

Med Shipsticks kostar en standardbag ca §550 Arlanda - New York/Pebble Beach/Tpc Sawgrass. §650 för XL-bag. Det verkar inte vara billigt att frakta bag.

veluxo

Inläggav veluxo » fre 20 okt 2017, 19:01

+]Robban[+ skrev:
veluxo skrev:Veluxo AB?

Trevlig helg!

Ja, jag har svårt att tro på någon som skriver sitt första meddelande med ett sånt speciellt nick som man med lite snabb googling inser är ett företag med säte i Sala. Några knapptryck senare så ser man att en ordinarie styrelseledamot också är styrelseledamot i Bagpal. Jag är dock imponerad att du hittade hit så snabbt... men det kanske är så att Teks Mobile Sweden har en app som sniffar reda på sånt.

Att jag är en flitig användare + att jag nu har ett personligt intresse i Bagpal har väl inget med fakta att göra Robban? Men det är intressant att du känner att du behöver måste kolla "alla bolag" för att studera eventuella kopplingar och styrelsemedlemmar :lol: Det är en grym tjänst!

AFJ

Inläggav AFJ » sön 22 okt 2017, 22:53

Eftersom Veluxo verkar insatt, kan du svara mig:

Jag har eget boende en timme från Alicante flygplats. Innan jag är nere så finns förstås ingen på plats som kan ta emot mina klubbor. Säg att jag anländer 23.55 på en fredag kväll, när kan jag räkna med att klubborna levereras till min adress? Vad kostar en golfbag på 20 kg från Stockholm till Alicante enkel resa?

Nordan

Inläggav Nordan » mån 23 okt 2017, 13:06

DCI981 skrev:
veluxo skrev:Vi har använt Bagpal flera gånger, bland annat till Spanien med Golfklubbor... Hur enkelt och smidigt som helst. Vi skickade 2 väskor och 2 golfbagar och det kostade drygt 300 kr per kolli (enkel resa ) Om du fick ett pris på 6000 kr måste du klickat i expresstjänsten, den är dyrare. Sen vad är det som är svårt undrar jag? Du skriver ut följesedlarna, that´s it? Inte så jobbigt.. :) Vi kommer iaf aldrig resa med bagage igen!

Menar du att de kostar drygt 2400 kr för att få bagaget ovan t/r? Låter ju inte direkt billigt.

Lägger ju hellre de pengarna på GF, och så jävla krångligt att bära baggage tycker jag inte att det är, så jag kommer nog fortsätta att "bära", eller snarare lasta på bagaget på en vagn HEEEEELA vägen fram.
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

veluxo

Inläggav veluxo » tis 24 okt 2017, 18:05

AFJ skrev:Eftersom Veluxo verkar insatt, kan du svara mig:

Jag har eget boende en timme från Alicante flygplats. Innan jag är nere så finns förstås ingen på plats som kan ta emot mina klubbor. Säg att jag anländer 23.55 på en fredag kväll, när kan jag räkna med att klubborna levereras till min adress? Vad kostar en golfbag på 20 kg från Stockholm till Alicante enkel resa?

Ja det kan jag göra... Det måste finnas någon som tar emot leveransen. Du kan boka så att de anländer dagen efter att du har kommit ner. Om du bara skickar en bag så kostar det 725 kr. Lägger du sen till en 20 kgs väska så kostar det totalt 889 kr. Så det är mer kostnadseffektivt att skicka fler kollin. Är ni tex en grupp på 6 st som alla skickar en varsin bag så kostar det totalt 1414 kr, dvs endast 235 kr/bagen.
:)

AFJ

Inläggav AFJ » tor 26 okt 2017, 10:37

veluxo skrev:
AFJ skrev:
Ja det kan jag göra... Det måste finnas någon som tar emot leveransen. Du kan boka så att de anländer dagen efter att du har kommit ner. Om du bara skickar en bag så kostar det 725 kr. Lägger du sen till en 20 kgs väska så kostar det totalt 889 kr. Så det är mer kostnadseffektivt att skicka fler kollin. Är ni tex en grupp på 6 st som alla skickar en varsin bag så kostar det totalt 1414 kr, dvs endast 235 kr/bagen.
:)

Tack för svar.

Personligen skulle jag inte känna mig bekväm med att bagen kommer först dagen efter jag landat, uppenbar risk att man missar en golfdag. Priset blir rimligt först när man skickar ett större antal bagar. För den som reser ensam är det alltför högt. Jag kan förstå att man i vissa speciella situationer kan ha nytta av tjänsten men generellt sett tror jag nog att den traditionella checkade golfbagen är bäst - så besvärligt är det ju inte att släpa själv tycker jag.

Återgå till "Golfresor"