Maxa 2.5 dagar i Lissabon 1-3 mars som ensamspelare

Till grannklubben eller till Australien - här kan du fråga om allt eller bara skryta om det kanonpris du fick på din resa
Swing Of Beauty

Maxa 2.5 dagar i Lissabon 1-3 mars som ensamspelare

Inläggav Swing Of Beauty » sön 28 jan 2018, 19:23

Hej,

jag ska till Lissabon. Landar 11:30 den 1 mars och tänkte spela en runda på em och sedan 2x36 hål fredag-lördag. Bor mitt i Lissabon. Är medlem i Bro Hof som nu är en del av IMG Prestige Network där West Cliffs ingår. Har inte lyckats ta reda på vad det innebär i form av rabatt eller liknande, men jag gissar att West Cliffs är en bana som måste spelas. Och när man ändå är där Praia del Rey?

Vilka andra banor i området skulle ni tryckt in? Estoril verkar smidigt med pendel+taxi.

kajp

Re: Maxa 2.5 dagar i Lissabon 1-3 mars som ensamspelare

Inläggav kajp » sön 28 jan 2018, 19:42

Praia del ray, West Cliff, Royal Obidos o Bom Sucesso Ligger inom 20 minuter Alla är kanonbanor men med olika karaktärer. Vart man hittar något liknande i Europa i utanför de brittiska öarna vet jag inte, men blir det någon gång flytt till Portugal så blir det hit. :D

Swing Of Beauty

Inläggav Swing Of Beauty » sön 28 jan 2018, 20:01

man bör ha hyrbil va om man bor inne i Lissabon?

kajp

Inläggav kajp » sön 28 jan 2018, 20:52

Jo det är cirka 10 mil beroende på var man bor

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » sön 28 jan 2018, 23:21

Swing Of Beauty skrev:Hej,

jag ska till Lissabon. Landar 11:30 den 1 mars och tänkte spela en runda på em och sedan 2x36 hål fredag-lördag. Bor mitt i Lissabon. Är medlem i Bro Hof som nu är en del av IMG Prestige Network där West Cliffs ingår. Har inte lyckats ta reda på vad det innebär i form av rabatt eller liknande, men jag gissar att West Cliffs är en bana som måste spelas. Och när man ändå är där Praia del Rey?

Vilka andra banor i området skulle ni tryckt in? Estoril verkar smidigt med pendel+taxi.

West Cliffs är långt bort. Dit får du ta hyrbil - och det är värt resan, men tär på ditt schema.
Cascais har ju flera bra banor () och jag gillar själv Quinta do Peru (på andra sidan floden dock, så kanske blir dyrt med taxi).
http://www.golfbladet.se/estoril
http://www.golfbladet.se/obrigado-lisboa

/Edit: Och West Cliffs http://golf.kittad.se/west-cliffs--maka ... sten-15028

/Edit 2: Åker du till Penha Longa så missa inte ginbaren i hotellet. Och gillar du mat har de en Michelin-restaurang i klubbhuset(!). På Oitavos Dunes är det inte omöjligt att du hinner 36 hål i golfbil. Det är den banan värd!
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Swing Of Beauty

Inläggav Swing Of Beauty » mån 29 jan 2018, 17:04

Tackar! Har läst guiderna och ska läsa igen. Vet ni om golfhäftet fungerar med halv green fee? Läste på deras site i bankommentarerna att det bara blev 10 euro billigare med häftet på Praia del Rey

Ballesteros

Inläggav Ballesteros » mån 29 jan 2018, 17:31

Har spelat Estoril, Quinta Marinha och Penha Longa.
Penha Longa (Atlantico) är jättefin. Den kan jag rekommendera. Quinta Marinha är ok. Estoril är inget vidare. Undvik den.
"I do not trust doctors. They are like golfers. Every one has a different answer to your problems."
Seve Ballesteros

kajp

Inläggav kajp » mån 29 jan 2018, 21:21

Swing Of Beauty skrev:Tackar! Har läst guiderna och ska läsa igen. Vet ni om golfhäftet fungerar med halv green fee? Läste på deras site i bankommentarerna att det bara blev 10 euro billigare med häftet på Praia del Rey

Jag o frugan spelade förra månaden med golfhäftet o det var halva priset.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » mån 29 jan 2018, 22:38

kajp skrev:Jag o frugan spelade förra månaden med golfhäftet o det var halva priset.

Brukar vara halva priset på ordinarie gf. Är den 50 kostar det 25, men om det är lågsäsong och kostar 35, så får man ändå betala 25 för golfhäftet och därmed "mindre rabatt".
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.7

Timmy

Inläggav Timmy » sön 11 feb 2018, 21:32

Området utanför Lissabon är lite av en favorit för mig.
Åker dit i slutet av mars för 9 rundor på fem dagar. Dock inte West Cliffs där vi inte lyckades få ngn starttid som passade i schemat.
Jag har också tillgång till Imq prestige men har aldrig använt det och vet inte riktigt vad det innebär.
Däremot har jag bokat alla rundor via http://www.teetimes.pt som erbjuder både bra service och bra priser.
Förra gången jag var där använde jag http://www.justteetimes.com och det fungerade precis lika bra.
Att boka direkt på klubbarna via mail är däremot både segt och oftast dyrare.

Om du bor inne i Lissabon så kan du ta tåg till Cascais och därifrån nå Quinta da Marinha, Oitavos Dunes, Penha Longa, Lisbon Sports Club, Belas Clube de Campo och Pestana Beloura med taxi.
Hoppar du av ngn station tidigare så är det nära till Clube de Golf do Estoril.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » tis 13 feb 2018, 22:25

Å andra sidan så finns det en väldigt trevlig liten bar i Cascais...
"I´m, like, really smart."

Återgå till "Golfresor"