Har någon av er varit i Al Ain?

Till grannklubben eller till Australien - här kan du fråga om allt eller bara skryta om det kanonpris du fick på din resa
Kalle Vej

Har någon av er varit i Al Ain?

Inläggav Kalle Vej » tis 19 sep 2017, 13:50

Som rubriken frågar; är det någon som besökt Al Ain i Förenade Arabemiraten (i emiratet Abu Dhabi). Det finns en resa med Golf Plaisir https://golfplaisir.se/resmal/alain/ men jag känner inte till detta.

Om ni inte varit just på resmålet, vad finns för övrigt i Abu Dhabi? Tips på vad man ska se (det blir nog mest golf i ärlighetens namn, men sannolikt någon dag utan golf).

Kalle Vej

Re: Har någon av er varit i Al Ain?

Inläggav Kalle Vej » fre 06 apr 2018, 22:16

Mitt ute i öknen ligger Al Ain, som betyder just oasen. Emiratets näst största stad byggd kring en historisk oas men i ärlighetens namn var det ju inte det som lockade. Det var ju golfbanan! Lite kul med en anläggning som blandar galopp, golf, skjutbana och annan sport inom samma område.

Researrangör var Golf Plaisir och ännu en gång hade de hittat rätt person att sätta på resmålet! Tack Jacob för ditt engagemang och kunnande!

Jag har skrivit en kort rapport om banan på http://everythinggolf.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=9973. Vi reste ett större sällskap med stor spännvidd i hcp. Jag hörde ingen som var missnöjd med resmålet! Visst var det tufft för en del med drygt 35 graders värme men det fanns god tillgång till vatten och två kiosker som vardera passerades två gånger så läsk eller mackor fanns lättillgängligt. Efter rundan kändes det bra att kliva in i klubbhus/restaurang och få något i magen, både att äta och en öl, eller två att dricka.

I teorin kunde man säkert gå men det ingick golfbil och det var en del avstånd mellan vissa hål. Personligen tycker jag inte om bil för det är inte helt kompatibelt med min rygg att sitta/stå om vartannat. Där tror jag dock värmen hjälpte till och jag hade inga som helst bekymmer med ryggen.

Vi bodde på ett hotell inne i staden (Al Ain Rotana) cirka 10 minuters transfer. Det var ett nytt hotell under byggnation precis vid galoppbanan/golfbanan. Oklart när detta skulle öppna.

Återgå till "Golfresor"