Spela Scandinavian invitation tournament setup på Hills 11-14 augusti

Till grannklubben eller till Australien - här kan du fråga om allt eller bara skryta om det kanonpris du fick på din resa
Zorro

Spela Scandinavian invitation tournament setup på Hills 11-14 augusti

Inlägg av Zorro » fre 31 jul 2020, 11:32

Det här kanske kan intressera er som vill ha lite utmaning. Funderar på att testa själv för att uppleva hur mycket svårare förutsättningarna är för proffsen. Stensons banrekord är tydligen 62 slag, jag med hcp 12 kanske hamnar på 62 per nia ...

https://www.hillsgolfclub.se/tournament-setup/

JG76

Re: Spela Scandinavian invitation tournament setup på Hills 11-14 augusti

Inlägg av JG76 » ons 05 aug 2020, 18:08

Hmm ja det vore nåt. Får kolla schemat. Störigt bara att man måste boka via speciell app

Strömsborg

Inlägg av Strömsborg » mån 07 sep 2020, 20:06

Var det nån som spelade? Skulle gjort det om det varit i lite mer civiliserade trakter.
In the town there's all these chicks, and they want to get laid and we want to lay them. But Stu would have booked us into some hotel about ten miles out of town. We're bored to death looking for some action and Stu's out playing Gleneagles.

Nordan

Inlägg av Nordan » ons 09 sep 2020, 09:07

I avdelningen "ett safe bet"
Tangera eller förbättra Henrik Stensons banrekord på 62 slag och du får ett årsmedlemskap på Hills G & SC som pris.
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Användarvisningsbild
Nick_Corey

Inlägg av Nick_Corey » ons 09 sep 2020, 09:11

Nordan skrev:
ons 09 sep 2020, 09:07
Tangera eller förbättra Henrik Stensons banrekord på 62 slag och du får ett årsmedlemskap på Hills G & SC som pris.
Verkligen :)
"Vi har varit naiva."

Nordan

Inlägg av Nordan » ons 09 sep 2020, 09:34

Nick_Corey skrev:
ons 09 sep 2020, 09:11
Nordan skrev:
ons 09 sep 2020, 09:07
Verkligen :)
Sebastian Söderberg gjorde en 63:a på KM, som jag antar inte var lika svårt uppsatt som under scandinavian invitation?

zamu

Inlägg av zamu » ons 09 sep 2020, 10:59

Jag spelade söndagssetupen på fredagen!

Som en 22-hcp gick jag runt på 99 slag.
Spelade riktigt bra golf för min förmåga, 5 hål blev tillsammans 20 över par, resterande 13 hål spelade jag 8 över par!
Totalt blev det 5 par, 8 bogeys, 2 trippel, en +4 och två +5.
Höjdpunkten var nog ett par på 9an, som jag nästan aldrig gör par på under en vanlig runda. Bombad drive drygt 260/270m från backtee över vattnet, järnfemma till bakkant på green (flaggan läängst till höger, riktigt svår och smal att komma åt) och 2 putt.Bild
En annan höjdpunkt var parräddning från greenbunkern på 18 för att ta mig under 100 slag.

Banan var riktigt fin som vanligt, greenerna snabbare, ruffen tjockare och pinnarna svårare. Greenerna blev dock ännu snabbare under helgen med det fina vädret :)

Spelade rundan med han som satte veckans bästa score (66 slag), märktes inte hur bra han faktiskt spelade (utöver en jävla längd på utslagen), tyckte han oftast var missnöjd efter sina slag. Sen kommer vi in efter 18 och hans kompis frågar "bogeyfri va?" (blev en på ettan (som spelades som en par 4 istället för en par femma som det är normalt), men inga fler..)

Nordan

Inlägg av Nordan » ons 09 sep 2020, 13:39

zamu skrev:
ons 09 sep 2020, 10:59

Spelade riktigt bra golf för min förmåga, 5 hål blev tillsammans 20 över par, resterande 13 hål spelade jag 8 över par!
Höjdpunkten var nog ett par på 9an, som jag nästan aldrig gör par på under en vanlig runda. Bombad drive drygt 260/270m från backtee över vattnet, järnfemma till bakkant på green (flaggan läängst till höger, riktigt svår och smal att komma åt) och 2 putt.Bild
En annan höjdpunkt var parräddning från greenbunkern på 18 för att ta mig under 100 slag.

Banan var riktigt fin som vanligt, greenerna snabbare, ruffen tjockare och pinnarna svårare. Greenerna blev dock ännu snabbare under helgen med det fina vädret :)

Spelade rundan med han som satte veckans bästa score (66 slag), märktes inte hur bra han faktiskt spelade (utöver en jävla längd på utslagen), tyckte han oftast var missnöjd efter sina slag. Sen kommer vi in efter 18 och hans kompis frågar "bogeyfri va?" (blev en på ettan (som spelades som en par 4 istället för en par femma som det är normalt), men inga fler..)
Kul!
vad var banans par, 70 eller? Hur många slag fick du på slopen?

Du säger att du inte märkte hur bra han var, men tänkte du aldrig på att han bör ha gjort ett antal birdies?

zamu

Inlägg av zamu » ons 09 sep 2020, 14:01

Nordan skrev:
ons 09 sep 2020, 13:39
zamu skrev:
ons 09 sep 2020, 10:59

Kul!
vad var banans par, 70 eller? Hur många slag fick du på slopen?
Japp, par 70 (71 vanligtvis) så kom på nu att det ju var en dubbel på ettan och inte bogey...
Finns ju ingen slope för den setupen, men jag reggade det som en runda från 65-teen. Den spelades som en blandning av 60/65 men tänkte att svårighetsgraden väger upp att den var lite kortare. 44 poäng fick jag då, bästa jag har gjort sen jag var 54-hcpare ungefär...
Du säger att du inte märkte hur bra han var, men tänkte du aldrig på att han bör ha gjort ett antal birdies?
Nja, registrerade inte riktigt det. Var så fokuserad på mitt eget spel (klarade mig utan 3-puttar hela varvet :D )
På 14 t.ex. gjorde han par, men det jag minns är att det flög en klubba efter inspelet...

Nordan

Inlägg av Nordan » ons 09 sep 2020, 15:08

zamu skrev:
ons 09 sep 2020, 14:01
Nja, registrerade inte riktigt det. Var så fokuserad på mitt eget spel (klarade mig utan 3-puttar hela varvet :D )
På 14 t.ex. gjorde han par, men det jag minns är att det flög en klubba efter inspelet...
Bra att vara fokuserad!

Skriv svar