Tack. Det är rätt skoj att underhålla dokumentet - man får tänka till vad man faktiskt tycker om banorna och varför. Jag märker att mina preferenser skiftar lite över tiden.
Jo, nog är det oro bland britterna. De som bor permanent är oroliga och måste nu fixa diverse tillstånd och registrera sig här och där, byta ut körkort mm. Det är en rätt stor grupp!
De som sitter hemma i U.K och bara har Spanien som semesterort är nog också väldigt oroliga för vad som skall hända i framtiden. Det är många praktiska bestyr, kan de ta med hunden? Hur länge får de stanna? Måste de ha mer försäkringar etc?
På kort sikt tror jag det kan bli kaotiskt. På lite längre sikt så tror jag att det kommer att lösa sig på något vis. De två länderna har ju en lång historia av samarbete (och krig) och det är för mycket som står på spel, måste ju vara hundratusentals britter är berörad, så man måste komma överens om enkla regler. Problemet är väl dock att det inte bara är upp till Spanien och U.K, det är nog inte så lätt för ett EU-land att sluta egna inreseregler med ett land utanför.
Brexit och pandemi borde leda till ett ökat utbud av bostäder och sjunkande priser så kanske köpläge om du är spekulant? Å andra sidan, det märks inget av detta än så länge och det byggs friskt med nya bostäder som tycks säljas. De flesta sitter nog lugnt i båten och avvaktar.
För egen del skall jag försöka ordna ett PCR-test inför nästa resa. Det är sannerligen inte gratis. Har sett priser från 1200:- till 2500:-, alltså betydligt dyrare än flygbiljetten som kostade 900:- tur och retur!

Testet får inte vara äldre än 72 timmar vid ankomsten samtidigt verkar de flesta kliniker vilja ha 48 timmar på sig för att analysera testet och maila ut resultatet. Eftersom jag flyger lördag morgon så blir det tajt. Om jag testar mig på onsdag finns det risk att testet är för gammalt när jag landar. Om jag testar mig på torsdag finns det risk att jag inte hinner skriva ut det innan jag åker till Arlanda...