Resa med fru och 6 månaders bebis

Till grannklubben eller till Australien - här kan du fråga om allt eller bara skryta om det kanonpris du fick på din resa
Swing Of Beauty

Resa med fru och 6 månaders bebis

Inläggav Swing Of Beauty » tis 19 jun 2018, 12:11

Tänkte åka 2 veckor till värmen i november/december. Min tanke är att kunna spela en blixtsnabb runda tidigt på morgonen och hinna tillbaka till gemensam frukost med fru och bebis. Finns det något bra ställe för detta, gärna på resort med sol och bad? Vill åka runt så lite som möjligt. Eller är det bara att glömma och istället börja lobba för en golfvecka på egen hand tro? Hur gör ni med golfresorna sedan ni skaffade barn?

Dubai var tanken först, men det är lite för långt till banorna och meckigt med bil/taxi.
Mid stay på Mauritius. Verkar perfekt, men väldigt dyrt.

Florida borde funka, men jag hittar inget. Finns för mycket att söka på.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Re: Resa med fru och 6 månaders bebis

Inläggav AlbertS » tis 19 jun 2018, 14:31

Utsätta medresenärer för 6 månaders baby på långflyg? Nej, pk max till medelhavet. Tack på förhand, mvh Världen.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » tis 19 jun 2018, 14:50

Costa Navarino i Grekland. Makalöst fin resort. Uppvärmd inomhuspool - egen pool vid rummet (oklart om den är uppvärmd i november, men vädret då kan ju vara riktigt bra så det är inte omöjligt). Bra pris, bara tre timmar flyg.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Swing Of Beauty

Inläggav Swing Of Beauty » tis 19 jun 2018, 16:32

Utsätta medresenärer för 6 månaders baby på långflyg? Nej, pk max till medelhavet. Tack på förhand, mvh Världen.
Får man inte skylla sig själv om man flyger utan hörlurar med noise cancellation? Det är ju trots allt 2018 :|

Swing Of Beauty

Inläggav Swing Of Beauty » tis 19 jun 2018, 16:41

Costa Navarino i Grekland. Makalöst fin resort. Uppvärmd inomhuspool - egen pool vid rummet (oklart om den är uppvärmd i november, men vädret då kan ju vara riktigt bra så det är inte omöjligt). Bra pris, bara tre timmar flyg.
Runt 15 grader i december. Kan vara ett alternativ om det blir november.

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » tis 19 jun 2018, 17:04

Runt 15 grader i december. Kan vara ett alternativ om det blir november.
Stängt i december.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se" onclick="window.open(this.href);return false;

pstenman

Inläggav pstenman » tis 19 jun 2018, 17:51

Word.
Tycker det borde va möjligt å boka flygresor fria från barn; så som man kan boka hotell fritt från kids. :roll:

Så.... För att tillföra ämnet nåt; åk inte till Portugal eller Gran Canaria, dit tänkte jag bege mig! :P
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Swing Of Beauty

Inläggav Swing Of Beauty » tor 21 jun 2018, 09:54

Jäkla hårda ord från forumet tycker jag :?

Kan varmt rekommendera hörlurar med noise cancellation för flygning oavsett om det är barn som skriker eller ej. Suset dämpas betydligt.

Det kanske får bli Dubai ändå. Kortaste flygtiden för att få garanterad värme i nov/dec...

kajp

Inläggav kajp » tor 21 jun 2018, 10:06

Tänkte åka 2 veckor till värmen i november/december. Min tanke är att kunna spela en blixtsnabb runda tidigt på morgonen och hinna tillbaka till gemensam frukost med fru och bebis.

I november-December går solen upp 07.30-08.00 på Algarve så det får nog bli en snabbare än blixten runda om ni inte skall ha gemensam frukost vid lunchtid :D

pstenman

Inläggav pstenman » tor 21 jun 2018, 14:06

Kan varmt rekommendera hörlurar med noise cancellation för flygning oavsett om det är barn som skriker eller ej. Suset dämpas betydligt.

Det kanske får bli Dubai ändå. Kortaste flygtiden för att få garanterad värme i nov/dec...

Äsch lyssna inte på oss.

Men solen i Dubai:
06:26
torsdag 1 november 2018 (GMT+4)
Soluppgång i Dubai - Förenade Arabemiraten

Borde ju funka!
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » tor 21 jun 2018, 14:22

Äsch lyssna inte på oss.

Men solen i Dubai:
06:26
torsdag 1 november 2018 (GMT+4)
Soluppgång i Dubai - Förenade Arabemiraten

Borde ju funka!
De flesta banor har startförbud fram till första bokningsbara tid och det är inte alltid i gryningen.

Nordan

Inläggav Nordan » tor 21 jun 2018, 14:25

Vi har varit i Hua Hin med en åttamånaders, funkade finfint!
Enkelt att ta sig till ett flertal banor.
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » tor 21 jun 2018, 15:06

Det här är STARKT personligt. Jag vägrade att resa då min förstfödde kommit, första gången var det väldigt tillrättalagt och sonen 2,5 år gammal. Men har en kollega som nu kom tillbaka efter 5 dagars vandring på den här santiago de compostela-leden med en 2 åring och en 6-månaders i varsin barnvagn...
Det hela beror på hur mycket man på färdens besvär klagar. Allt verkar gå för de heroiska.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2018-07-07 - Vad är det här för klubbor?

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » tor 21 jun 2018, 15:31

En del ungar är ju bekvämare att ha med än andra. :)

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » tor 21 jun 2018, 16:27

En del ungar är ju bekvämare att ha med än andra. :)
Absolut, men skulle nog säga att det i båda leden beror mer på föräldrarna. Både deras resstökstålighet, och att denna resstökstålighet säkerligen redan smittat av sig på att barnet säkert är tryggare. Men visst, ungar föds olika, det vet alla med 2+ barn.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2018-07-07 - Vad är det här för klubbor?

Återgå till "Golfresor"