Teneriffa i vinter, kanske...

Till grannklubben eller till Australien - här kan du fråga om allt eller bara skryta om det kanonpris du fick på din resa
trickard

Teneriffa i vinter, kanske...

Inlägg av trickard » fre 20 jul 2018, 22:11

Funderar på en i huvudsak sol- och badvecka till Teneriffa i vinter. Har aldrig spelat golf där men funderar på att hyra klubbor och ta en runda. En runda går lös på 1000:- i runda slängar plus hyra av golfklubbor. Är det värt det? Finns det några bokningstricks?

Om jag bor vid eller omkring Playa de las americas, är det Las americas-banan som är den att satsa på eller är den kass? Tips och råd från er som varit där?
Just nu har jag en riktigt bra formsvacka

Modegurun

Re: Teneriffa i vinter, kanske...

Inlägg av Modegurun » lör 21 jul 2018, 01:45

På Teneriffa har jag bara spelat Buenavista GC. Ska du bo omkring Playa de las Americas som är på sydliga, och således den andra, sidan av ön så lär det inte bli aktuellt att spela Buenavista. Men skulle du komma på andra idéer kring boende så kan jag rekommendera den banan å det varmaste. En bana jag definitivt kommer komma tillbaka till (men kanske skulle rekommendera att spela mer än 1 gång)

Användarvisningsbild
bluesman

Inlägg av bluesman » mån 10 sep 2018, 21:19

Håller med. Buenavista är en kul bana och jag älskar Melia-hotellet.
Bara deras golfvagn är s^^t.

trickard

Inlägg av trickard » tis 11 sep 2018, 20:11

Jo jag ska bo vid Playa de las americas, har ingen större lust att bo vid en golfresort, inte heller på norra delen av ön. Golfen är inte huvudanledning till resan, utan möjligen ett komplement. Men men vi kanske tar en hyrbil. Jag undrar ändå, hur är banorna på södra delen av ön? Någon...?
Just nu har jag en riktigt bra formsvacka

Användarvisningsbild
bluesman

Inlägg av bluesman » tis 11 sep 2018, 21:25

Gofbanor borde vara ganska bra (har bara spelat Buenavista), jag tror att de är dyrare.

Skriv svar