Boka golftider i västra USA

Till grannklubben eller till Australien - här kan du fråga om allt eller bara skryta om det kanonpris du fick på din resa
Tjockhultaren

Boka golftider i västra USA

Inlägg av Tjockhultaren » lör 01 sep 2018, 18:03

Åker snart till USA. staterna som ska besökas är CA, AZ och NV, Klubborna finns med på resan.
Nu undrar jag om det finns någon som har tips på hur man bokar banor på bästa och billigaste sätt.

Vid tidigare resor (flera år sedan) har jag använt golfnow.com, men när jag gör lite tester på den siten idag kommer väldigt få starttider upp. Har också sett teeoff.com där pga.com är inblandad. På Teeoff verkar det som man bara kan boka två veckor framåt i tiden.

Det går alltid att boka via golfbanornas webbsidor, men via en bokningssite borde man få mer överblick och fler banor att välja på.

Har forumet tips på siter som uppfyller mina behov?

Användarvisningsbild
frebo

Re: Boka golftider i västra USA

Inlägg av frebo » sön 02 sep 2018, 11:14

Vi bokade via https://www.teetimesusa.com" onclick="window.open(this.href);return false; men det var iofs mer 10 år sedan...
Min sämsta dag på golfbanan är ändå bättre än min bästa dag på kontoret...

South

Inlägg av South » mån 03 sep 2018, 04:52

Finns tyvärr ingen heltäckande sajt såvitt jag vet.

golfnow.com är nog störst och det går att få en hel del bra deals.
teeoff.com har de flesta banor i CA men inte alla tillgängliga tider när jag kollat.

Bästa alternativet är nog via banornas egen hemsida. Spelar du banor under det absoluta premiumsegmentet kan det löna sig att googla på banans namn och typ "discount" så kan det finnas rätt mycket deals tillgängligt.

Är man medlem på privata banor i USA är det vanligt med "reciprocal visits" där medlemmar på privata banor kan besöka andra privata genom att deras pro ringer till pron på den andra klubben och bokar en tid. Kanske kan vara värt att kolla upp någon sjysst privat bana (inte de mest exklusiva) och be din pro ringa eller maila och berätta vilken fantastisk medlem du är och att du skulle vilja besöka deras bana.

Tjockhultaren

Inlägg av Tjockhultaren » mån 03 sep 2018, 08:22

Tack för alla tips.
Jag hade kanske otur/klantade mig när jag testade golfnow.com. Får fortsätta mina tester.

Skriv svar