Irland i mars - utmana ödet?

Till grannklubben eller till Australien - här kan du fråga om allt eller bara skryta om det kanonpris du fick på din resa
Christian C

Irland i mars - utmana ödet?

Inlägg av Christian C » mån 22 okt 2018, 11:41

För en person som gillar piké-lir och på sin höjd ett lager till och som hatar is-vindar, är det då golfmord att åka till Irland i mars med grabbarna?

Gay på banan

Re: Irland i mars - utmana ödet?

Inlägg av Gay på banan » mån 22 okt 2018, 11:51

Klimat i Irland (Dublin)

Månad Max. temperatur Min. temperatur Vatten temperatur Soltimmar Regndagar
Mars ............ 10 ................ 3 ...................7 .................4 ........17
Senast redigerad av 2 Gay på banan, redigerad totalt 0 gång.
Årets Frozenhemsida http://www.frozen1819.pupgolf.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Sam

Inlägg av Sam » mån 22 okt 2018, 11:59

https://www.yr.no/sted/Irland/Leinster/ ... stikk.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Grafen säger mig att det kommer mest handla om tur, ifall det blir ena elr det andra vädret just när ni är där.
Allt mellan 3-10 grader, historiskt. En av de mer regniga månaderna för Irland, men även Irland är "jämnregnigt" över året, runt 10 regndagar/månad hela året.

Med tanke på årets väder, då är det svårt att förutsäga nästa års. Ni kan alltså få 15 grader och sol alla dagar :)

Har vi en matematiker på EG som kan ta in lite sannolikhetslära för lite mer fakta i beslutsunderlaget...
"Of all the hazards, fear is the worst"
Sam Snead

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Puttaren » mån 22 okt 2018, 19:07

En riktig chansning men jag har haft kanonväder där i mars. Och januari. Och andra månader. Det växlar snabbt på den gröna ön.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Christian C

Inlägg av Christian C » tis 23 okt 2018, 13:56

Tackar för svar! Spanien i en vecka lockar ju mer, kanske i april, ren träning.

Kalle Vej

Inlägg av Kalle Vej » tor 25 okt 2018, 17:21

Christian C skrev:För en person som gillar piké-lir och på sin höjd ett lager till och som hatar is-vindar, är det då golfmord att åka till Irland i mars med grabbarna?
Törs du chansa? Tänk om grabbarna åker utan dig och de kommer prata om decenniets/milleniets golfresa när de kommer hem? Linksbana, lite tjurig vind, det är faktiskt kul! Jag var där för ett tiotal år sedan i mars och då var det bra väder. Inte pikéväder, dock.

Sen är det väl som Irländarna själva säger: Tycker du inte om vädret på Irland? Vänta en kvart...

Skriv svar