Förboka era golfbagar

Till grannklubben eller till Australien - här kan du fråga om allt eller bara skryta om det kanonpris du fick på din resa
Perra11

Re: Förboka era golfbagar

Inläggav Perra11 » sön 11 nov 2018, 20:26

Jag har flugit SAS med otympligt sportbagage säkert 30 gånger. Förbokat och har aldrig haft problem.
Sedan i maj?
Självklart inte. Två gånger sen i maj. Men alla typ 30 gånger föranmält och betalat flera veckor i förväg, inte tagit för givet att det går att dyka upp med oanmält specialbagage vid check-in.

Nu verkar ju SAS fuckat upp trots föranmälan, beskriver i inlägg ovan. Fasa.
Åker med SAS i maj nästa år till USA och har föranmält specialbagage och fått mailbekräftelse. Har nu gjort vad jag kan.

AFJ

Inläggav AFJ » sön 11 nov 2018, 23:40

Så är det kanske, men "money talks" är ju det som gäller. Gillar man inte SAS eller Norw service så bör man ju åka med ngt annat bolag. Att knyta näven i fickan ger inga resultat utöver egen frustration.
Samma resonemang gäller för övrigt de flesta (alla?) varor och tjänster.

Nog för att konsumenter har en viss makt. Gillar man inte den lokala ICA-handlaren går man till Konsum eller åker ytterligare en kilometer till nästan ICA-handlare. Tycker man Volvo är dålig - så väljer man en VW eller KIA. Inga problem. Flygresor är ju dock lite mer av oligopol-marknader så det är ju inte bara att byta bolag för att man är missnöjd.

Knyta näven i fickan har jag inte förespråkat - jag gissar också att det var en och annan näve som var uppe och viftade vid de refererade incidenterna! :-)

För egen del sitter jag numera säkert då mina golfresor uteslutande går till Spanien där mina klubbor står snällt och väntar i garderoben! :-)

Nordan

Inläggav Nordan » mån 12 nov 2018, 10:25

Nog för att konsumenter har en viss makt. Gillar man inte den lokala ICA-handlaren går man till Konsum eller åker ytterligare en kilometer till nästan ICA-handlare. Tycker man Volvo är dålig - så väljer man en VW eller KIA. Inga problem. Flygresor är ju dock lite mer av oligopol-marknader så det är ju inte bara att byta bolag för att man är missnöjd.

Knyta näven i fickan har jag inte förespråkat - jag gissar också att det var en och annan näve som var uppe och viftade vid de refererade incidenterna! :-)

För egen del sitter jag numera säkert då mina golfresor uteslutande går till Spanien där mina klubbor står snällt och väntar i garderoben! :-)
Framförallt inte när man gjort bokningen och står på ARN (eller en annan flygplats) med bagaget i handen...
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

AFJ

Inläggav AFJ » mån 12 nov 2018, 19:35

Framförallt inte när man gjort bokningen och står på ARN (eller en annan flygplats) med bagaget i handen...

Verkligen - jag tänker på hur dj-vla förbannad jag hade blivit om det hänt mig. Någon hade sannolikt fått uppsöka sjukhus - antingen jag med hjärtinfarkt eller flygbolagets representant med blodig näsa... ;)

Kalle Vej

Inläggav Kalle Vej » tis 13 nov 2018, 13:39

Verkligen - jag tänker på hur dj-vla förbannad jag hade blivit om det hänt mig. Någon hade sannolikt fått uppsöka sjukhus - antingen jag med hjärtinfarkt eller flygbolagets representant med blodig näsa... ;)
För mig vore det enklare om de "glömde" min resväska än golfbagen! Kalsingar kan jag fixa nya (eller sk-ta i dem ;) ). Det är värre med mina klubbor...

Drömmen vore ju att, som vissa, ha ett boende med ett extra golfset och ett par extra ombyten kläder redan på plats... Jag är inte avundsjuk... :roll:

FSN

Inläggav FSN » fre 25 jan 2019, 18:28

För mig vore det enklare om de "glömde" min resväska än golfbagen! Kalsingar kan jag fixa nya (eller sk-ta i dem ;) ). Det är värre med mina klubbor...

Drömmen vore ju att, som vissa, ha ett boende med ett extra golfset och ett par extra ombyten kläder redan på plats... Jag är inte avundsjuk... :roll:
Kan bara hålla med. Blev omboka via London för ett par veckor sen då Lufthansa ställde in sin flight. Och med så kort tid som 1:40 mellan flighten i London så var det ju självklart att det var just golfklubborna som inte kom med. Jävla skitflygplats, sämst i europa med god marginal.

Återgå till "Golfresor"