Golf Star - nyemission

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
AFJ

Golf Star - nyemission

Inläggav AFJ » ons 13 sep 2017, 14:41

Är det någon som har koll på Golf Star och deras information om nyemission som gick ut nyligen?

Så här står det bland annat:

Förutom att GolfStar-aktien blir en intressant finansiell placering kommer man som aktieägare även bli erbjuden rabatterade medlemskap.

Genom emissionen kan vi erbjuda fler golfare möjligheten att bli aktieägare i GolfStar så att vi inte bara som idag kan ge golfaren mer golf för pengarna men också att golfaren får möjligheten att kunna få ut mer pengar (avkastning) från golfen. Det är något helt nytt för Sverige och det är bra både för golfarna och för GolfStar!

Finns det verkligen en marknad för att göra golf-aktier finansiellt intressanta? Under 20 års tid har väl svenska golfaktiter varit det säkraste sättet som finns för att bli av med sina investerade pengar. Varför skulle Golf Star vara annorlunda?

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Re: Golf Star - nyemission

Inläggav Puttaren » ons 13 sep 2017, 15:11

Hela Golfstar-verksamheten känns dessutom lite ranglig. Golfbanor där man tummar på kvalitet för att minska kostnader har ju aldrig varit någon succé - och fler sådana under samma paraply känns inte som en bra idé.

Däremot har man ju ett stort kundunderlag för andra intäkter, frågan är bara hur mycket man tjänar på den verksamheten.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » ons 13 sep 2017, 16:21

Puttaren skrev:Hela Golfstar-verksamheten känns dessutom lite ranglig. Golfbanor där man tummar på kvalitet för att minska kostnader har ju aldrig varit någon succé - och fler sådana under samma paraply känns inte som en bra idé.

Däremot har man ju ett stort kundunderlag för andra intäkter, frågan är bara hur mycket man tjänar på den verksamheten.

Ett gäng banor som antingen aldrig varit någon "riktig" klubb eller vilkas klubbar inte lyckats få verksamheten att gå runt. Logiken i att samla ett gäng sådana "marginalbanor" under ett paraply kanske är god. Eller så är den som den princip som vägledde Ebberöds bank, dvs att kompensera negativ lönsamhet med stor omsättning.
"Jag har rätt och du har fel. Du har rakt upp och ner fel."

Strömsborg

Inläggav Strömsborg » ons 13 sep 2017, 17:36

Det kanske funkar som vindkraftsbranschen? Det kommer aldrig gå med vinst men så länge det finns investerare så får ledningen sin lön. Det gäller bara att hålla projektet flytande så länge som möjligt, när det kapsejsar skaffar man sig ett nytt projekt med nya investerare.
In the town there's all these chicks, and they want to get laid and we want to lay them. But Stu would have booked us into some hotel about ten miles out of town. We're bored to death looking for some action and Stu's out playing Gleneagles.

AFJ

Inläggav AFJ » ons 13 sep 2017, 17:41

Konceptet att man försöker ge ett stort antal golfare möjligheten att välja mellan massor av golfbanor till ett pris som är samma eller lägre än vad en traditionell klubb ger tycker jag är bra.

Att kvalitén på skötseln av banorna ligger nära minimigränsen tycker jag heller inte är mycket att invända mot. Det passar i och för sig inte mina preferenser men samtidigt har jag full förståelse för de golfare som tycker att det är "good enough".

I Stockholm har vi ett antal klubbar som erbjuder toppkvalité - det är bara att välja en av dem och betala ett högre pris om man inte är nöjd med vad Golf Star erbjuder.

Jag kan också se fördelen med en central administration och marknadsföring. Det borde kunna sänka totalkostnaden väsentligt.

Jag har spelat 7-8 gånger i år på deras banor och måste säga att det faktiskt inte går att anmärka på banornas kvalité. T ex Kungsängen har varit väldigt fin vid mina tre besök.

Nej, det som "stör" eller "oroar" mig mest är att jag har lite svårt med Unipeg/Golf Stars snåriga bolagskonstruktion. Om man söker på allabolag.se så är det inte glasklart hur det går för verksamheten...

Det vore onekligen trist om alla banorna som de äger/administrerar skulle slås ut i samband med t ex en konkurs...

Men som sagt, jag kan inte så mycket om "koncernen" så om någon kan ge lite mer bakgrundsinformation vore det kul.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » ons 13 sep 2017, 17:53

Strömsborg skrev:Det kanske funkar som vindkraftsbranschen?

Några blir säkert blåsta.

Användarvisningsbild
BollKalle

Inläggav BollKalle » ons 13 sep 2017, 18:05

Hofnar skrev:
Strömsborg skrev:Det kanske funkar som vindkraftsbranschen?

Några blir säkert blåsta.

Ja, det låter lite snurrigt.
"Inget här i världen är så rättvist fördelat som förståndet: Alla tror att de har fått tillräckligt." - Jaques Tati

olle54

Inläggav olle54 » ons 13 sep 2017, 18:26

Strömsborg skrev:Det kanske funkar som vindkraftsbranschen? Det kommer aldrig gå med vinst men så länge det finns investerare så får ledningen sin lön. Det gäller bara att hålla projektet flytande så länge som möjligt, när det kapsejsar skaffar man sig ett nytt projekt med nya investerare.

Förmodligen en rätt analys. Akta er.
Sölvesborgs GK
Nästan alla människor har en hjärna. De som är lite dumma har en
hönshjärna. JOHAN 5 ÅR.
En gynekolog är en som inte vet så mycket om halsen på folk.
ERLAND 6 ÅR

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » tor 14 sep 2017, 16:23

AFJ skrev:Konceptet att man försöker ge ett stort antal golfare möjligheten att välja mellan massor av golfbanor till ett pris som är samma eller lägre än vad en traditionell klubb ger tycker jag är bra.

Att kvalitén på skötseln av banorna ligger nära minimigränsen tycker jag heller inte är mycket att invända mot. Det passar i och för sig inte mina preferenser men samtidigt har jag full förståelse för de golfare som tycker att det är "good enough".

I Stockholm har vi ett antal klubbar som erbjuder toppkvalité - det är bara att välja en av dem och betala ett högre pris om man inte är nöjd med vad Golf Star erbjuder.

Jag kan också se fördelen med en central administration och marknadsföring. Det borde kunna sänka totalkostnaden väsentligt.

Jag har spelat 7-8 gånger i år på deras banor och måste säga att det faktiskt inte går att anmärka på banornas kvalité. T ex Kungsängen har varit väldigt fin vid mina tre besök.

Nej, det som "stör" eller "oroar" mig mest är att jag har lite svårt med Unipeg/Golf Stars snåriga bolagskonstruktion. Om man söker på allabolag.se så är det inte glasklart hur det går för verksamheten...

Det vore onekligen trist om alla banorna som de äger/administrerar skulle slås ut i samband med t ex en konkurs...

Men som sagt, jag kan inte så mycket om "koncernen" så om någon kan ge lite mer bakgrundsinformation vore det kul.

Det har varit Kungsängen-sommar i år, dvs. nästan inget regn, därav den goda kvaliteten.

Ett problem som jag ser det är att med detta koncept kommer så småningom en överbelastning att ske på de bästa banorna medan de lite sämre gapar än mer tomma än de var förut.
Gissar att de första åren kommer många medlemmar att spela alla banor som ingår åtminstone en gång, därefter skippas de sämre banorna och det kommer det bli mer eller mindre tomt på dessa.

Det är inte bara bolagskonstruktionen som är snårig, alla olika medlemsformer i massa varianter har ju åtminstone i år varit snårigt.
Jag t.ex. sitter fortfarande med ett Hufvudstaden medlemskap. På ett antal banor ingående i GolfStar men ej i Hufvudstaden har jag vänligen men bestämt berättat för receptionspersonalen att jag visst skall betala greenfee. Mycket oklart vad som gäller när man tar med en gäst, ingen har en aning om hur mycket reducering av greenfee priset som min gäst är berättigad till, själv har jag inte lagt detta på minnet.

AFJ

Inläggav AFJ » tor 14 sep 2017, 18:47

Big Berra skrev:
Det är inte bara bolagskonstruktionen som är snårig, alla olika medlemsformer i massa varianter har ju åtminstone i år varit snårigt.

Absolut, det är ju total förvirring som gäller! :-)

Ibland har jag fått rabatt när jag lirat med brorsan (som är medlem i Cloud Golf) ibland får jag betala fullpris.

LaSt

Inläggav LaSt » fre 15 sep 2017, 09:49

Puttaren skrev:Hela Golfstar-verksamheten känns dessutom lite ranglig. Golfbanor där man tummar på kvalitet för att minska kostnader har ju aldrig varit någon succé - och fler sådana under samma paraply känns inte som en bra idé.

Tycker nog GolfStars koncept verkar rätt så vettigt. Som alla företag så måste de kostnads effektiviseras för att överleva. Att dela på personalresurser är en del i det. Tummar man på kvalitén, antagligen, men det känns ändå som kvalitén är tillräcklig för åtminstone 95% av alla golfare.

JohanSalzmann

Inläggav JohanSalzmann » tis 07 nov 2017, 10:18

Tänkte bumpa den här tråden, då emissionen öppnar idag.

Idag kl. 18.00 öppnar emissionen för allmänheten. Fler än 200 befintliga aktieägare och medlemmar i GolfStars associerade klubbar har valt att investera. Även investmentföretaget Spiltan vars VD PH Börjesson inte ens spelar golf har valt att investera 2,5 miljoner kronor.

Citat från PH Börjesson,

"Spiltan har med intresse följt GolfStar i flera år. Efter att tidigare tittat bara på golfrörelsen ser vi nu att man med ökat fokus även på mark och fastighetsutvecklingen får ihop en mycket spännande affär. Man visar i Gripsholm projektet att verksamheterna samverkar på ett mycket tydligt och fördelaktigt sätt. Sammantaget tycker vi att GolfStar passar som en långsiktig investering hos Spiltan. Att GolfStar dessutom väljer att bjuda in alla sina medlemmar och kunder att investera för att få del av delägarkraften bland golfare tycker vi gör det extra intressant."

Det har ju dykt upp några påståenden och frågor här i tråden som jag besvarar nedan,

AFJ - "Finns det verkligen en marknad för att göra golf-aktier finansiellt intressanta? Under 20 års tid har väl svenska golfaktiter varit det säkraste sättet som finns för att bli av med sina investerade pengar. Varför skulle Golf Star vara annorlunda?"
Det här är ju inte en golfaktie på det sätt du syftar till, en aktie som utfärdades för att finansiera en bana och klubb. Det här är en investering i ett bolag på samma sätt som aktier i vilket annat noterat bolag som helst.

Puttaren - frågan är bara hur mycket man tjänar på den verksamheten. (golfverksamheten)
GolfStars resultatmål för golfverksamheten är 12 % nettomarginal före skatt vilket också är den nivå GolfStar opererade på när verksamheten före den snabba expansionen omfattade fyra anläggningar med sju banor.

Hofnar - Ett gäng banor som antingen aldrig varit någon "riktig" klubb eller vilkas klubbar inte lyckats få verksamheten att gå runt.
GolfStar har 11 associerade golfklubbar, varav flera är mycket aktiva "riktiga klubbar", som både har elitlag och juniorverksamhet. Huvudstaden som håller till på Lindö, Riksten och Lövsättra är en av Sveriges största klubbar, Waxholm har en aktiv golfförening och Björkliden som huserar på både Bromma och Bodaholm har ett mycket aktivt föreningsliv. Även Gripsholm och Viksberg har till viss del aktivitet.

AFJ - Nej, det som "stör" eller "oroar" mig mest är att jag har lite svårt med Unipeg/Golf Stars snåriga bolagskonstruktion. Om man söker på allabolag.se så är det inte glasklart hur det går för verksamheten...
För att förenkla och renodla koncernstrukturen genomförs under 2017 ett antal åtgärder. För det första har bolagen GolfStar Nordic AB(publ) och Unipeg Golf AB fusionerats vilket resulterat i att all golfverksamhet samlats i GolfStar Nordic AB. Moderbolaget till GolfStar Nordic AB, dvs Golfinvest Europe AB, direktäger vissa fastighetstillgångar (Gripsholm och Bodaholm). Dessa överförs genom en apportemission till GolfStar Nordic AB.
Genom dessa åtgärder samlas all golf- och fastighetsverksamhet i GolfStar Nordic AB. Detta innebär också att delägarna från Huvudstadens Golf plus de nytillkomna ägarna via Pepins tillsammans med ägarna av Golfinvest Europe AB alla blir delägare i samma bolag, dvs. GolfStar Nordic AB(publ).

Big Berra - Ett problem som jag ser det är att med detta koncept kommer så småningom en överbelastning att ske på de bästa banorna medan de lite sämre gapar än mer tomma än de var förut.
Beläggningen på svenska golfbanor är i genomsnitt enbart drygt 30 % av tillgänglig kapacitet justerad för årstiderna.

Antalet spelade rundor på GolfStars anläggningar har under de två senaste åren ökat med mer än 30 000 st. Det är dubbelt så många rundor som en typisk svensk golfanläggning har under en hel säsong. Annorlunda uttryckt har GolfStar till en begränsad kostnad ökat beläggningen på sina befintliga anläggningar motsvarande två (2) normalstora golfanläggningar.

Men snittbeläggningen på alla GolfStars banor tillsammans är fortfarande så pass låg att GolfStar kan ta emot en fördubbling av spel på de flesta av 18-hålsbanorna. Så man behöver inte oroa sig för att inte komma ut. Medlemmar får dessutom ha 3 bokade tider boka 30 dagar i förväg så man kan få tag på de bästa tiderna. Kings, Waxholm och Riksten som är de banor med högst beläggning kan fortfarande ta emot många fler golfare i veckan.

Mycket oklart vad som gäller när man tar med en gäst, ingen har en aning om hur mycket reducering av greenfee priset som min gäst är berättigad till. Alla som har ett GolfStar-medlemskap får alltid ta med upp till 3 gäster till 25% rabatt. Är man medlem i Cloud GC får man inga rabatter. Skillanden? Med en medlemsform ifrån GolfStar får du ett medlemskap i en av våra 11 associerade golfklubbar, Huvudstaden, Brollsta, Kungsängen, Waxholm m.fl. Har du en medlemsform från Cloud GC blir du medlem i Cloud GC.
GolfStar har under 2017 års säsong erbjudit 8 olika medlemsformer.

Tips, all information om GolfStars emission finns publik på https://www.pepins.com/companies/golfstar/ De flesta av era frågor finns besvarade i memorandumet. Men har ni fler frågor ställ gärna de här.

Trevlig läsning och tack för engagemang!

/Johan S, Marknadschef på GolfStar

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » tis 07 nov 2017, 11:23

En kul lott kanske. Att äga en del av sin hobby.

Enda som jag är tveksam inför är att det känns som att vi klättrat högt upp för en finansiell backe, nått toppen och att det kan vara brant på andra sidan.

Hur är det med er andra? Nån som ska köpa in sig?
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

AFJ

Inläggav AFJ » tis 07 nov 2017, 15:34

Tack Johan för svar - kul att få lite mer information direkt från er!

Du skriver:

Det här är en investering i ett bolag på samma sätt som aktier i vilket annat noterat bolag som helst.

Håller inte riktigt med.

Verksamheten som bedrivs är ju trots allt golf, en "bransch" som inte riktigt är som andra. "Marknaden" domineras av aktörer som inte har som huvudsyfte att tjäna pengar utan att ge spelmöjlighet för sina medlemmar. även de som drivs i bolagsform har sällan ett uttalat vinstmål. Mig veterligen är ni först att försöka er på ett helt kommersiellt upplägg. Dessutom är det ju så att många klubbar och projekt brottas med dålig ekonomi och då undrar man förstås hur ni skall kunna få lönsamhet i er verksamhet när så många andra misslyckats.

Golfstar är så vitt jag förstår inte ett noterat bolag och kommer heller inte att bli det. Så här skriver ni ju själva:

GolfStar är ett sk. onoterat bolag och har som övriga Pepinsbolag sin aktiebok hos NVR (Nordiska Värdepappersregistret). Alla nya aktieägare kommer att se sitt aktieinnehav på en egen sida - MY PEPINS - på Pepins.com

Därför tycker jag inte att det är en investering som alla andra - därmed inte sagt att den är ointressant. Tvärtom, för oss "golfnördar" är det förstås väldigt intressant.

Tack för förtydligandet om bolagskonstkruktionen. Hur hänger det "nya" Golf Star Nordic AB ihop med alla Unipeg-bolagen?

På Pepins anger ni att Golfstar Nordic värderas till 272 mkr före emissionen. Hur har ni kommit fram till det värdet? Finns det någon balansräkning innan emissionen? Ni skriver att omsättningen är 130 mkr för 2017. Hur ser resultatet ut 2017? 2016?

Jag vill inte verka gnällig men om man skall lyckas att få investerar så tycker jag det behövs mer information än vad som ligger ute på Pepins.com.

JohanSalzmann

Inläggav JohanSalzmann » tis 07 nov 2017, 16:01

AFJ skrev:Tack Johan för svar - kul att få lite mer information direkt från er!

Du skriver:

Det här är en investering i ett bolag på samma sätt som aktier i vilket annat noterat bolag som helst.

Håller inte riktigt med.

Verksamheten som bedrivs är ju trots allt golf, en "bransch" som inte riktigt är som andra. "Marknaden" domineras av aktörer som inte har som huvudsyfte att tjäna pengar utan att ge spelmöjlighet för sina medlemmar. även de som drivs i bolagsform har sällan ett uttalat vinstmål. Mig veterligen är ni först att försöka er på ett helt kommersiellt upplägg. Dessutom är det ju så att många klubbar och projekt brottas med dålig ekonomi och då undrar man förstås hur ni skall kunna få lönsamhet i er verksamhet när så många andra misslyckats.

Golfstar är så vitt jag förstår inte ett noterat bolag och kommer heller inte att bli det. Så här skriver ni ju själva:

GolfStar är ett sk. onoterat bolag och har som övriga Pepinsbolag sin aktiebok hos NVR (Nordiska Värdepappersregistret). Alla nya aktieägare kommer att se sitt aktieinnehav på en egen sida - MY PEPINS - på Pepins.com

Därför tycker jag inte att det är en investering som alla andra - därmed inte sagt att den är ointressant. Tvärtom, för oss "golfnördar" är det förstås väldigt intressant.

Tack för förtydligandet om bolagskonstkruktionen. Hur hänger det "nya" Golf Star Nordic AB ihop med alla Unipeg-bolagen?

På Pepins anger ni att Golfstar Nordic värderas till 272 mkr före emissionen. Hur har ni kommit fram till det värdet? Finns det någon balansräkning innan emissionen? Ni skriver att omsättningen är 130 mkr för 2017. Hur ser resultatet ut 2017? 2016?

Jag vill inte verka gnällig men om man skall lyckas att få investerar så tycker jag det behövs mer information än vad som ligger ute på Pepins.com.

Hej AFJ, tack för dina frågor och synpunkter. Om du registrerar dig på pepins.com kan du ladda ned memorandumet som besvara alla dina frågor.

Golfstar är så vitt jag förstår inte ett noterat bolag och kommer heller inte att bli det.
GolfStar är i dagsläget ett onoterat bolag. I memorandumet finns att läsa att handel i aktien kommer att påbörjas publikt inom 6-12 månader.

Hur hänger det "nya" Golf Star Nordic AB ihop med alla Unipeg-bolagen?
Se avsnittet om Företags- och ägarstruktur

Det finns ett avsnitt som heter Värderingsprinciper som besvarar dina frågor kring hur värdet räknats fram. Självklart finns balans och resultaträkning i memorandumet också.

Jag gillar engagemanget! Vi är ju trots allt ute efter delägarkraft. Ju fler delägare vi har desto större engagemang på våra banor och mer spel på våra starttider.

Jag själv hoppas att man som aktieägare kommer att ta med fler greenfeegäster till anläggningarna, hjälpa till att hålla banorna i gott skick och delta i aktiviteter på anläggningarna. Man investerar ju på sätt och vis i sina egna aktier då.

Tack för dina frågor.

Användarvisningsbild
Barilla

Inläggav Barilla » tis 07 nov 2017, 16:07

Så man behöver inte oroa sig för att inte komma ut. Medlemmar får dessutom ha 3 bokade tider boka 30 dagar i förväg så man kan få tag på de bästa tiderna. Kings, Waxholm och Riksten som är de banor med högst beläggning kan fortfarande ta emot många fler golfare i veckan.

Detdär är väl en sanning med modifikation, det finns oftast tider på alla klubbar, dock 7 på morgonen eller sent på kvällen.
Dessa tider är inte intressanta för de flesta.

JohanSalzmann

Inläggav JohanSalzmann » tis 07 nov 2017, 16:27

Barilla skrev:
Så man behöver inte oroa sig för att inte komma ut. Medlemmar får dessutom ha 3 bokade tider boka 30 dagar i förväg så man kan få tag på de bästa tiderna. Kings, Waxholm och Riksten som är de banor med högst beläggning kan fortfarande ta emot många fler golfare i veckan.

Detdär är väl en sanning med modifikation, det finns oftast tider på alla klubbar, dock 7 på morgonen eller sent på kvällen.
Dessa tider är inte intressanta för de flesta.

Tack för din tanke!

Allt beror ju på hur god framförhållning du har. Men det är ju inte unikt för GolfStar. Om du bokar 30 dagar i förväg som medlem tror jag du inte har några problem att hitta bra starttider. Fördelen med GolfStar jämfört med att vara medlem på en anläggning med bara 18 hål är ju att du kommer ut någonstans åtminstone.

AFJ

Inläggav AFJ » tis 07 nov 2017, 18:37

JohanSalzmann skrev:Hej AFJ, tack för dina frågor och synpunkter. Om du registrerar dig på pepins.com kan du ladda ned memorandumet som besvara alla dina frågor.

Jag har ingen större lust att registrera mig för att ta del av informationen i ett erbjudande som riktar sig till allmänheten. Vore ju enklare om den viktigaste informationen var tillgänglig direkt för alla att läsa.

Nåväl, får se om nyfikenheten tar överhand! :-)

Egon

Inläggav Egon » tis 07 nov 2017, 20:31

JohanSalzmann skrev:

Välkommen till Sveriges bästa golfforum!
8-)

Egon

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » tis 07 nov 2017, 22:06

Egon skrev:
JohanSalzmann skrev:

Välkommen till Sveriges bästa golfforum!
8-)

Egon

:lol:

Användarvisningsbild
Barilla

Inläggav Barilla » tis 07 nov 2017, 23:59

JohanSalzmann skrev:Tack för din tanke!

Allt beror ju på hur god framförhållning du har. Men det är ju inte unikt för GolfStar. Om du bokar 30 dagar i förväg som medlem tror jag du inte har några problem att hitta bra starttider. Fördelen med GolfStar jämfört med att vara medlem på en anläggning med bara 18 hål är ju att du kommer ut någonstans åtminstone.

Nej precis, det var det jag menade... Så att det finns "massa outnyttjade tider" var sanningen som modifierades. En golfbana kommer aldrig vara 100% full, då många inte vill gå ut kl 07 eller 17.

Så när du försöker locka folkt med att de bästa banorna kan ta emot dubbelt så många medlemmar så blir man lite sådär skeptisk, då skulle det inte finnas en vettig tid ledig inom veckor.

Har faktiskt funderat på Golfstar då jag bor i Stockholm, tyvärr ligger i stort sett alla vettiga banor norr om staden, men det jag ogillade mest var att man inte kan välja kungsängen på "Play 6" medlemskapet. En så kallad dealbreaker.

så blev Troxhammars två banor (18+12) plus Mälarös två (18+9) för en lägre summa än vad ni tar. Känns mer prisvärt i mina ögon.

pippi

Inläggav pippi » ons 08 nov 2017, 10:01

KLippt från tidigare inlägg:
Golfstar är så vitt jag förstår inte ett noterat bolag och kommer heller inte att bli det.
GolfStar är i dagsläget ett onoterat bolag. I memorandumet finns att läsa att handel i aktien kommer att påbörjas publikt inom 6-12 månader.

Ändå skriver du Johan i ditt inledande inlägg (publ) efter namnet. Är inte det vilseledande då ni inte är noterade?

mvh
pippi

JohanSalzmann

Inläggav JohanSalzmann » ons 08 nov 2017, 10:33

pippi skrev:KLippt från tidigare inlägg:

Ändå skriver du Johan i ditt inledande inlägg (publ) efter namnet. Är inte det vilseledande då ni inte är noterade?

mvh
pippi

Jag hänvisar dig till att läsa memorandumet i sin helhet för att få en fullständig förståelse för bolagsstruktur. I dagsläget sker ingen publik handel i någon GolfStar-aktie. Alltså är vi inte publika. MEN när emissionen är klar, förutsatt att den fulltecknas kommer GolfStar Nordic AB bli publikt. Alltså GolfStar Nordic AB (publ) Texten i mitt svar är hämtad från memorandumet.

pippi

Inläggav pippi » ons 08 nov 2017, 13:12

JohanSalzmann skrev:
pippi skrev:KLippt från tidigare inlägg:

mvh
pippi

Jag hänvisar dig till att läsa memorandumet i sin helhet för att få en fullständig förståelse för bolagsstruktur. I dagsläget sker ingen publik handel i någon GolfStar-aktie. Alltså är vi inte publika. MEN när emissionen är klar, förutsatt att den fulltecknas kommer GolfStar Nordic AB bli publikt. Alltså GolfStar Nordic AB (publ) Texten i mitt svar är hämtad från memorandumet.

Jag vidhåller att om man skriver på ett publikt forum bör man vara korrekt. Att företaget om 6-12 månader eventuellt blir noterat är ju intressant, men i ditt svar ovan (oavsett om det är hämtat från ett memorandum eller ej - som jag f ö har tillgång till) berättar du om det företag som finns idag och du skriver ju att det är du som svarar, i nutid, på frågor som ställts. Petigt möjligen men faktiskt också väldigt viktigt.
"Det har ju dykt upp några påståenden och frågor här i tråden som jag besvarar nedan,"

Oao i denna fråga från
pippi

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » ons 08 nov 2017, 14:12

Det där säljsnacket är väl inget att hetsa upp sig över (om nu Puttaren vill låta dem använda forumet för sådant)?

Återgå till "Golfspel"