Dagens runda

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
Vattenmannen

Re: Dagens runda

Inläggav Vattenmannen » mån 30 okt 2017, 12:53

Märklig runda på Husby GC. Jag och killen i receptionen enades om att det inte var frost, och jag gick ut vid 8:15. Efter utslag och andraslag kom en banarbetare och berättade att det var tjäle i/på greenerna.

Jag frågade om det var OK att jag gick nio hål men inte slog in på grenerna. Fick OK, och lirade sju hål men hoppade över korthålen. Det blev ett antal slag och en skön promenad, men inte mycket golfspel.
Ta det inte så allvarligt - det är ju trots allt bara golf. Och ärligt talat - det du pysslar med är knappt ens det.

Pinis

Inläggav Pinis » ons 01 nov 2017, 14:18

Vattenmannen skrev:Märklig runda på Husby GC. Jag och killen i receptionen enades om att det inte var frost, och jag gick ut vid 8:15. Efter utslag och andraslag kom en banarbetare och berättade att det var tjäle i/på greenerna.

Jag frågade om det var OK att jag gick nio hål men inte slog in på grenerna. Fick OK, och lirade sju hål men hoppade över korthålen. Det blev ett antal slag och en skön promenad, men inte mycket golfspel.

Tjäle...? :shock:
Never argue with a fool - they will drag you down to their level, then beat you with experience.

Vattenmannen

Inläggav Vattenmannen » tor 02 nov 2017, 10:53

Pinis skrev:
Vattenmannen skrev:Märklig runda på Husby GC. Jag och killen i receptionen enades om att det inte var frost, och jag gick ut vid 8:15. Efter utslag och andraslag kom en banarbetare och berättade att det var tjäle i/på greenerna.

Ja faktiskt. De var stenhårda.
Ta det inte så allvarligt - det är ju trots allt bara golf. Och ärligt talat - det du pysslar med är knappt ens det.

Nordan

Inläggav Nordan » tor 02 nov 2017, 10:55

Vattenmannen skrev:
Pinis skrev:

Ja faktiskt. De var stenhårda.

Som på US open?
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Harry Friberg

Inläggav Harry Friberg » fre 03 nov 2017, 22:39

Roda Golf club 80 km S Alicante. Normalt en bana m lite tryck. Men just det, skolornas höstlov var det ja. Efter en timme hade vi kommit tre hål. Efter 3,5 timme var nio hål klara. Tack f mig. Men riktigt bra spel på 1 slag bättre än hcp. Bl a troligen min karriärs bästa järn 9. Bollträffen lät som ett svagt ”klick” och kändes i princip inte (haha ni som minns gamla Sc). Och 23 gr är ju bättre änn3 gr i Sthlm.
11,6

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » lör 04 nov 2017, 18:14

Dagens runda blev en matchbatalj mot Gayen på Möre GK söder om Kalmar. Gubben hade 3 slag på mig men det tyckte jag var lite mycket så jag erbjöd 2 slag istället, men att han fick välja på vilka hål han ville ha dem. Nåväl. Vi spelade båda två ganska väl utförd vintergolf denna mysiga höstdag. Det svängde hit och dit men blev aldrig mer än 2 upp. Då efter 16 hål, fördel Gayen. Men efter en bogey från greenbunkern på 16:e gjorde gayen bort sig med en dubbel. Ett snyggt räddat par på 15:e från bunkern var man ifatt med bara 18:e kvar.
Båda två levererar fina utslag. 103m kvar för Gayen, 93 för mig. Gayen missar green lite till vänster och jag har en 2-metersputt med svagt bryt uppför som sånär går i. Gayen räddade också par och vi delade matchen. Säkert rättvist. Jäkligt trevligt hade vi åtminstonde!

Torrt o fint på spelytorna. Visst var det lite blött ibland men inget som påverkade om man kör med lägesförbättring. Kul!
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.7

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » lör 04 nov 2017, 18:15

Harry Friberg skrev:Roda Golf club 80 km S Alicante. Normalt en bana m lite tryck. Men just det, skolornas höstlov var det ja. Efter en timme hade vi kommit tre hål. Efter 3,5 timme var nio hål klara. Tack f mig. Men riktigt bra spel på 1 slag bättre än hcp. Bl a troligen min karriärs bästa järn 9. Bollträffen lät som ett svagt ”klick” och kändes i princip inte (haha ni som minns gamla Sc). Och 23 gr är ju bättre änn3 gr i Sthlm.

Hur är det ens möjligt att spela golf så långsamt? Kräv GF tillbaka!

Harry Friberg

Inläggav Harry Friberg » sön 05 nov 2017, 17:36

AlbertS skrev:
Harry Friberg skrev:Roda Golf club 80 km S Alicante. Normalt en bana m lite tryck. Men just det, skolornas höstlov var det ja. Efter en timme hade vi kommit tre hål. Efter 3,5 timme var nio hål klara. Tack f mig. Men riktigt bra spel på 1 slag bättre än hcp. Bl a troligen min karriärs bästa järn 9. Bollträffen lät som ett svagt ”klick” och kändes i princip inte (haha ni som minns gamla Sc). Och 23 gr är ju bättre änn3 gr i Sthlm.

Hur är det ens möjligt att spela golf så långsamt? Kräv GF tillbaka!

Det var uppenbarligen ngt som gått snett. Fattade faktiskt inte hur d va möjligt.
11,6

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » sön 05 nov 2017, 19:54

AlbertS skrev:Visst var det lite blött ibland men inget som påverkade

Min spoon gick bara 180 meter istället för normala 230-240. Måste ha varit blötan.

Toppspinn

Inläggav Toppspinn » mån 06 nov 2017, 19:53

Tjaa,
årets sista runda,18 hål på Ängsö GK. Ganska torrt, mycket löv, några försvunna bollar
men fint väder. Många Bogeys, men roligt
Fick ordning på järnen på de sista hålen!
Hade bara spelat 9-hål efter Vreta.

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » sön 12 nov 2017, 17:08

50% chip-en-putt :)
27 puttar :)
0 treputtar :)
4 träffade greener :(
8 bra slag :?:
1 strategiskt misstag :(

Ungefär en normalrunda :|

Chris-j

Inläggav Chris-j » tis 14 nov 2017, 16:29

Gårdagens..
76% Fairwayträffar, 11 Greenträffar, 32 puttar( 2 st 3-puttar ), 3 över med en eagle & 2 birdies
Usel scrambling..

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » lör 25 nov 2017, 17:13

27 puttar :)
0 treputtar :)
1 träffad green :(
4-5 bra slag :?:
0 strategiska misstag :)

Chris-j

Inläggav Chris-j » sön 03 dec 2017, 22:44

Det har blivit långt mellan rundorna i år, så dagens i strålande solsken var ett fall framåt..
Jämfört mot senaste rundan när ryggen inte hängde med i smådugget & blåsten, då skenade scoren iväg,
så var det en positiv känsla att spelet satt bra, trots 3 3-puttar och en bortspelad boll från tee 11 -
( Bländade av solen såg ingen var den tog vägen )

Hyfsad % på det mesta idag :-)
Bild
Senast redigerad av 2 Chris-j, redigerad totalt 0 gång.

AFJ

Inläggav AFJ » sön 03 dec 2017, 23:01

Dagens runda på Lo Romero innehöll något som jag inte varit med om förut vad jag kan minnas. En av spelkamraterna är en glad finne med 9 i hcp. På det 15:e hålet, par tre gör han åtta slag i. Inget märkligt med det kan man tycka men han inledde med green träff!

Första putten är nerför en platå, 6 meter till hål, slår den lite för hårt, rulla förbi hål, tvekar på greenkant men rullar vidare, nerför en slänt, stannar 10 meter från green mot en trädstam.

Inte möjligt att slå en vanlig chip så finnen vänder på klubban och slår den "bakvänt", får en OK träff men lite för löst, bollen vänder i slänten, rullar förbi honom, stannar ytterligare 10 meter längre ner.

Nu en chip på ca 30 meter, upp på green men förbi hål.

Putt förbi hål
Putt förbi hål
Missar från en meter
Putt i hål

Nu var den glade finnen något mindre glad...

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » sön 03 dec 2017, 23:14

35 puttar :(
3 treputtar :(
9 träffade greener :)
4-5 bra slag :?:
2 riktigt dåliga slag :(
0 strategiska misstag :)

falkn

Inläggav falkn » tis 05 dec 2017, 00:20

Spelade 9 hål i söndags. Runt 6 grader och 0-2 klubbor vind. Helt OK förhållanden. Scramblar par på första, enkelt par andra, Scramblar par igen på 3:e och sedan 4:e. Återigen enkelt par på 5:e och sedan en bogey. Scramblar par igen på 7:e och är därmed bara 1 slag över par efter 7 hål. Då jag har handikap 11 händer inte detta jätteofta. Gör sedan trista bogeys på de två sista, men ändå en ok runda med rätt många bra slag och endast 14 puttar. Träffade alla fairways utom sista vilket känns bra då många drivar ändå var rätt tveksamma. Slog J3 bra från tee dock.

Jag har ju tidigare funderat på mål för 2018 och har tidigare sagt 8 stabilt. Svärfar tyckte dock det var mesigt så jag fick sträcka mig till 5. Får se hur det går, men mycket känns bra just nu. Framför allt förmågan att rädda par trots tveksamma inspel. Behöver dock få tillbaka mer självförtroende med drivern igen. Hade ett antal veckor där jag slog den extremt bra i augusti-september, behöver hitta tillbaka dit.

Användarvisningsbild
Sam

Inläggav Sam » tor 07 dec 2017, 11:39

Saknar verkligen o få skriva i denna tråd. Men hoppas att få göra det snart...igen men då med en nyligen avslutad runda på en golfbana.
"Of all the hazards, fear is the worst"
Sam Snead

Egon

Inläggav Egon » tor 07 dec 2017, 13:41

falkn skrev:Spelade 9 hål i söndags. Runt 6 grader och 0-2 klubbor vind. Helt OK förhållanden. Scramblar par på första, enkelt par andra, Scramblar par igen på 3:e och sedan 4:e. Återigen enkelt par på 5:e och sedan en bogey. Scramblar par igen på 7:e och är därmed bara 1 slag över par efter 7 hål. Då jag har handikap 11 händer inte detta jätteofta. Gör sedan trista bogeys på de två sista, men ändå en ok runda med rätt många bra slag och endast 14 puttar. Träffade alla fairways utom sista vilket känns bra då många drivar ändå var rätt tveksamma. Slog J3 bra från tee dock.

Jag har ju tidigare funderat på mål för 2018 och har tidigare sagt 8 stabilt. Svärfar tyckte dock det var mesigt så jag fick sträcka mig till 5. Får se hur det går, men mycket känns bra just nu. Framför allt förmågan att rädda par trots tveksamma inspel. Behöver dock få tillbaka mer självförtroende med drivern igen. Hade ett antal veckor där jag slog den extremt bra i augusti-september, behöver hitta tillbaka dit.

Grattis till sänkningen!

Egon

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » tor 07 dec 2017, 13:50

Sam skrev:Saknar verkligen o få skriva i denna tråd. Men hoppas att få göra det snart...igen men då med en nyligen avslutad runda på en golfbana.

Strax under en månad kvar tills nästa planerade runda :) man får hålla ut!!

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » tor 07 dec 2017, 15:59

Skall rapportera här på julafton. Blir väl en runda i tomtemössa och bermudashorts.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2017-07-24 Mina kommentarer om The Open, och lite glädje över formtopp!

Användarvisningsbild
pstenman

Inläggav pstenman » tor 07 dec 2017, 16:33

Anders skrev:Skall rapportera här på julafton. Blir väl en runda i tomtemössa och bermudashorts.

Hujedamig!
Du tänker säkert byta om på en parkering med..
Bråvikens GK - 16.7
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Återgå till "Golfspel"