Dagens runda

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Re: Dagens runda

Inläggav AlbertS » lör 04 aug 2018, 21:34

Var så risig så jag funderar på att avanmäla mig från KM. Får se om temperaturen går ner något i veckan.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Användarvisningsbild
bombmannen

Inläggav bombmannen » lör 04 aug 2018, 21:54

Var så risig så jag funderar på att avanmäla mig från KM. Får se om temperaturen går ner något i veckan.
Låter ju inte så kul... Vilken del av spelet är det som ballat ur? Från tee, inspel, eller runt/på green?
Tycker du inte som mej, tycker du fel

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » lör 04 aug 2018, 21:57

Låter ju inte så kul... Vilken del av spelet är det som ballat ur? Från tee, inspel, eller runt/på green?
Precis allting. Jag är en spelare som kör på känsla mer än något annat och när den nu inte infinner sig allt så stämmer ingenting alls.

Nils77

Inläggav Nils77 » lör 04 aug 2018, 22:22

1:a rundan i KM gubba klassen avklarad.
Hyggligt nöjd, de som ligger före har typ 1/3-1/2 mitt hcp.
Imorgon ska det pangas än mer drivingiron= boll i spel.
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume

Användarvisningsbild
bombmannen

Inläggav bombmannen » lör 04 aug 2018, 23:00

Precis allting. Jag är en spelare som kör på känsla mer än något annat och när den nu inte infinner sig allt så stämmer ingenting alls.
Jobbigt. Du har inte testat att hålla upp någon vecka eller så, för att se om det rättar till sig?

Själv startade jag med sju raka par idag, sen chippade polaren in på green där jag låg och skulle hämta sin putter. Då hans boll låg ganska nära hål, men inte riktigt i min linje så valde jag att putta ändå, och träffar givetvis hans boll. Där vände allt för mig då jag blev så fruktansvärt arg på mig själv.
Tycker du inte som mej, tycker du fel

Användarvisningsbild
Coleburn

Inläggav Coleburn » lör 04 aug 2018, 23:05

2:a rundan i KM (54 hål), och samtidigt 1:a rundan i gubb-km (36 hål , och ja, det är två tävlingar i en vilket ju är helt vansinnigt).
Åska (på typ 5 km avstånd) och ösregn i 9 hål, 9 hål i solsken. Kan bara konstatera att man sumpat ännu ett KM med en total skitrunda.
Enda glädjeämnet är att det måste vara helt omöjligt att spela sämre, så det måste alltså bli bättre imorron :?
== It takes a lot of knowledge to really mess something up ==

Nils77

Inläggav Nils77 » sön 05 aug 2018, 21:15

1:a rundan i KM gubba klassen avklarad.
Hyggligt nöjd, de som ligger före har typ 1/3-1/2 mitt hcp.
Imorgon ska det pangas än mer drivingiron= boll i spel.
Då var runda 2 klar. Banan i fin skick, stimp runt 10 bägge dagarna vilket var en fröjd att putta på.Blåste hyggligt utan att det skulle bli löjligt blåsigt.
Sammanfattningsvis aningens stabilare från tee,aningens stabilare på det mesta förutom då puttningen som packade ihop rejält en bit in på rundan.
Samma placering som man gick ut med idag.
HCP varken en höjning eller sänkning någon av dagarna= spelat runt mitt hcp under tävling känns mer än hyggligt ok.
D. Hume

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » sön 05 aug 2018, 21:36

Temperaturen gick under dagen ner på 25gr och hyggligt stark vind för att vara blekinge, alltså typ två klubbor under hela rundan. 18.5 stod det i bilen när vi körde hem vid 21. Det är mer golf i min temperatur och jag hade också en birdieputt för sänkning på sista hålet. En dubbel, en birdie och 8 par. Värmde upp på den blöta rangen med en fläderbärscider (briska) innan rundan och 30ish bollar på den torra rangen. Sex chippar, ingen övningsputt alls. Det var dessutom en sån där runda där man lätt hittade 5-10 slag som var katastrofala som man kunde gjort bättre. Skönt!

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » sön 05 aug 2018, 22:06

Var ingen runda alls. Så jäkla skönt med en ledig dag efter 45+ rundor de senaste två månaderna.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » mån 06 aug 2018, 07:56

25 dagars speluppehåll pga. konstant värmeslag.

Äntligen en temperatur som även Berra kan spela golf i.
Termometern visade +14 vid uppstigning, snabb frukost och iväg till närmsta banan för 9 hål.

Vet inte om jag skall vara nöjd eller missnöjd.

Utslagen var lika usla som vanligt, träffade åtminstone fairway på 9:an när jag slog ut med järn-4:an
Det kändes stelt och eländigt men ändå blev det 6 greenträffar !!!
Chippningen var som vanligt usel (slog i och för sig bara en)
Puttningen var under all kritik men det blev i alla fall två birdies.

Hade ett tourproffs skött närspelet hade det nog varit 3 under par eller nåt sånt, nu var det fyra över.

Då jag har fem erhållna slag enligt slopetabellen så var det egentligen en riktigt bra runda men med facit i hand slog jag:
9 bra golfslag, 7 tap-ins och 24 dåliga slag.

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » mån 06 aug 2018, 08:05

Utslagen var lika usla som vanligt, konstiga träklubbor du måste ha :)

träffade åtminstone fairway på 9:an när jag slog ut med järn-4:an fin järnklubba du måste ha :)
Det kändes stelt och eländigt men ändå blev det 6 greenträffar !!! fina järnklubbor du måste ha :)
Senast redigerad av 1 Gay på banan, redigerad totalt 0 gånger.
Årets Frozenhemsida http://www.frozen1819.pupgolf.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vattenmannen

Inläggav Vattenmannen » tis 07 aug 2018, 16:58

Nio hål match med Nidron på Husby GC 1-9. Jag har fyra slag på honom.

1. Schyssta utslag av båda. Okej transportslag. Han har 120 meter kvar och lägger sig kort på green. Jag har 155 kvar och går ner i bunker. Behöver två sura slag för att komma upp. Chippar magiskt från 15 meter men missar med tre dm. Nidron vinner hålet trots att jag har slag på det.

2. Båda i bunker. Jag kort höger, han långt vänster. Jag upp i utkant av green, puttar formidabelt från 9 meter och säkrar bogey. Nidron treputtar och förlorar hålet.

3. Bra utslag av Nidron, mitt okej men ner i fairwaybunker. Slår upp mig till 160 meter kvar. Nidron prickar green på andraslaget. Jag trycker upp bollen på green och tvåputtar för en stabil bogey. Nidron treputtar och jag vinner hålet tack vare slag.

4. Nidron slår bort förstaslaget i skogen till vänster. Jag prickar utkant fairway och det gör han också på sin andraboll. Båda slår nästa slag i vatten. Men jag vinner hålet.

5. Par av båda efter greenträff och tvåputt.

6. Jag slår bort utslaget. Nidron stabil på fairway och sätter sen upp bollen i greenkant. Jag är på green på fem och tvåputtar. Nidron vinner hålet lätt, trots att jag hade slag.

7. Båda på green. Jag är 1dm från att sänka en 10-metersputt. Surt, men hålet delas.

8. Nidron gör som man ska. Siktar på vänstra delen av fairway och sätter bollen där. Jag lyckas slå bort mitt utslag i högt gräs. Borde hittats men vi letar för dåligt. Rökt på hålet och nu är det lika inför sista hålet.

9. Superutslag av Nidron, medan mitt studsar av fairway med nån meter. Jag får slå ut mig på fairway men gör det hyggligt. Hans andraslag kommer 90 meter från green, mitt fjärdeslag kommer till nån meter från green. Nidron toppar tredjeslaget men hamnar ändå i utkant av green. Min putt blir 8 dm kort, och Nidron missar sin och lägger sig bredvid min. 1 dm längre ifrån. Hans putt smiter till höger om hål och plötsligt har jag min för delning av matchen. Men såklart missar jag exakt likadant och torskar därför hela skiten.
Ta det inte så allvarligt - det är ju trots allt bara golf. Och ärligt talat - det du pysslar med är knappt ens det.

“I always believed that I have something important to say and I said it.”
― Lou Reed

Nils77

Inläggav Nils77 » tis 07 aug 2018, 21:54

Hackade runt nu i kvällningen en 9 hålare.
7 Gir
1 Foregreenare.
0 fairways.
Usel score.
D. Hume

mara78

Inläggav mara78 » ons 08 aug 2018, 10:13

Hagge GK igår.

37 poäng. En liten sänkning. Missade 2 st birdieputtar så birdien gäckar mig än. :twisted: Gick runt på 107 slag. 71 efter hcp dragits av

Det positiva var att jag har haft svårt med denna bana tidigare. Speciellt vid hål 10-14. Men fick till med 19 poäng sista 9 så det var bra. Även att jag kände att igår puttade jag inte bra men sänkte mig ändå.

Känner att jag kan sänka mig rejält när jag får till det en vacker dag.

Vi får se........

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » ons 08 aug 2018, 14:25

Sedan jag nådde singelhandicap för dryga 40 år sedan så var dagens runda troligen en av de fem sämsta.

1 fairwayträff
1 greenträff
noll par.

Enda glädjeämnet var att jag gjorde birdie varje gång jag träffade greenen på rätt antal slag.

Nya tag imorgon.

Nils77

Inläggav Nils77 » tor 09 aug 2018, 10:24

Sedan jag nådde singelhandicap för dryga 40 år sedan så var dagens runda troligen en av de fem sämsta.

1 fairwayträff
1 greenträff
noll par.

Enda glädjeämnet var att jag gjorde birdie varje gång jag träffade greenen på rätt antal slag.

Nya tag imorgon.
Hmm ingen kommentar från GPB..
D. Hume

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » fre 10 aug 2018, 12:43

1 fairwayträff
1 greenträff
noll par.

Nya tag imorgon.
Hmm ingen kommentar från GPB..
Hmmm. Okeyrå

Med de utslagsklubborna han har så låg han säkert så långt in i skogen att det ändå var omöjligt att nå green på rätt antal slag :)

En fairwayträff(trots sina konstiga utslagsklubbor), en greenträff, en birdie. Fina järnklubbor han måste ha :)

Ha !
Årets Frozenhemsida http://www.frozen1819.pupgolf.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Stora Norrland

Inläggav Stora Norrland » fre 10 aug 2018, 15:32

I förrgår iofs.
Inget hål sämre än bogey.
En birdie. Missade (nåja) tre "sänkbara" birdieputtar.
Två bättre än hcp.

Som vanligt så dröjer det till månadsskiftet juli/aug innan stabiliteten infinner sig.

pstenman

Inläggav pstenman » fre 10 aug 2018, 18:10

Fruktansvärd.
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » fre 10 aug 2018, 21:32

Fruktansvärd.
+1. Fast hela säsongen. Idag inte ett enda bra slag på 18 hål igen. Avanmälde mig tidigare från morgondagens tävling och också numera avanmält mig från KM på söndag. Skall vara hemma och pyssla med annat tänkte jag. Åtminstonde imorgon.

Edit: Rätt lång putt gick i för par på 16:e. Men eftersom den var lång så var alltså resten skit på det hålet.

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » lör 11 aug 2018, 17:33

Åtta par och en birdie på hemmabanan. Låter bra va ? Men de övriga hålen snittade jag dubbelbogey på :-(

Egon

Inläggav Egon » lör 11 aug 2018, 18:40

Årets KM. Gubben kan än men tyvärr blir han tröttare än trött efter 18hål. 4:e plats efter första 18 och sen tokras ned till 9:e efter andra.
På’t igen imorgon.

Egon

JohnF

Inläggav JohnF » sön 12 aug 2018, 08:30

Gårdagens runda(or). 27- hålstävling på hemmaklubben. Började lite skakigt med tre bogeys ( iofs rätt ok på tvåan med bogey efter bortalagen boll). Sen rullade paren in och med birdie- birdie på 8 och 9 så slutade första nio på 37 brutto. Sista nio lite sämre men en runda på hcp iaf. Bra spel trots lite skakiga utslag. Har börjat hooka en del efter att ha haft lite slice-problem med driver och spoon. Lite oroande. Nära hio på korta 17. Koppsnurr och bollen rullade tillbaka 4 dm. Vann det korthålet. Sista nio fortsatt ok spel trots lite skakiga utslag. Tyvärr onödig bogey på nian för 38 brutto. Blev tvåa i tävlingen på sämre hcp.
Grönlund GK, HCP 5,9.

Nordan

Inläggav Nordan » mån 13 aug 2018, 10:07

Har spelat ett fåtal rundor under sommaren, och den senaste på Viksberg.
Jag har problem med den banan... kanske inte så mkt rent resultatmässigt, men i övrigt... det finns lite för många hål som är klart tvivelaktiga, kanske inte så många på första nio, men väl på andra nian, och är inte hålet i sig knackigt så har det en märklig green. och igår hade greenkeepern verkligen haft en rolig morgon.

okej, spelet då, ut, 39 slag (3 bogeys, resten par) med 19 puttar, och in då vädret var ytterst varierande skrapade jag ihop 45 slag, även då med 19 puttar.
första nio var sådär halvmagisk, jag bara slog ut, spelade in, puttade lite och gick vidare, inga konstigheter. Sen dök orken samtidigt som det kom stormösregn och jag lyckades inte hålla ihop det som kunde ha blivit något riktigt roligt.

Annars har spelet varit bra i sommar, det blir stabilare och stabilare, och framförallt så är jag inte lika spänd över puttningen, även om resultatet kanske inte varit så bra som jag hoppats..
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Batigolf

Inläggav Batigolf » mån 13 aug 2018, 11:28

Släktfaden i lördags blev bästa rundan på två år. Det förlösande var väldigt stabilt spel tee till green, 9 fw med högst spelbara missar och 12 gir. En birdie, fem bogeys och resten par. 34 puttar. Tre greenbunkrar var orsaken till tre bogeys.

Återgå till "Golfspel"